*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Menkat on nyt sitten tältä erää loppu... Eli mulle voi päivittää Norna 30-vee, ensimmäinen lapsi toiveissa ja yk1! Kp on 5/30

Huiman jännää, hieman pelottavaa ja pää on aika pyörällä ajatuksista.
 
Heippa tytöt!

Kesälomalta palattu sorvin ääreen ja heti kärkeen pääsee onnittelemaan Ricardinaa!! Huikeeta, mahtavaa, ihanaa!!! Onnea ja kaikkea hyvää odotukseen, nauti, olet onnesi ansainnut! :heart:

Uusille lämpimät tervetulotoivotukset ja pikaista pyrähdystä. Älkää jääkö tänne tämmöisiksi tupajumeiksi, kuten minä : /

Tosiaan täällä ei auttanut rentoakin rennompi kesäloma, koko projektin unohtaminen eikä mikään muukaan, vaan yk 22 pärähti käyntiin sopivasti synttäriaamuna viime viikolla. Lapsettomuuspoli on kesätauolla vielä muutaman viikon, joten ennen syyskuuta ei tule tapahtumaan mitään. Luomuylläriplussaan en enää jaksa uskoa, vaikka ei mitään estettä sille muka olekaan. Pysyttelen vielä taustalla ainakin toistaiseksi ja palailen listoille varmaan sitten syksymmällä kun alkaa ehkä jotain tapahtua.

Lämpimiä kesäpäiviä kaikille!
 
Meropelle mielikuvitusta oviksen hyödyntämiseen mökillä, Iitukalle jaksamista talletteluihin ja Nornalle tsempit ekaan yrityskiertoon :)

Täällä dpo6, piinaavaa odottelua nyt joka asian suhteen; pääsis jo testailemaan ja kämpän näyttö vasta keskiviikko illalla.
Tissit on olleet ihan jumalattoman kipeät nyt muutaman päivän ja viime yönä alkoi sellainen vaimea menkkajuilinta alamahassa. Lämmöt tänään 2 kymmenystä korkeammalla kuin edelliset 3 päivää. Tietäispä noi oireet nyt hyvää... :)
 
Kiitos säihkiss, oon varma että syksy tuo teillekin sen kauan kaivatun plussan :heart:

Tikrulla kuulostaa nyt lupaavalta, peukut pystyssä!

Meropelle tsempit oviksen hyödyntämiseen ja iitukalle sen bongailuun =)

Norna onnea yrityksen virallisesta aloituksesta ja plussatuulia sinullekin!

Mä oon jatkanut himotestaamista :ashamed: näemmä jossain aivojen sopukoissa se toinen viiva ei riitä, sen pitää myös vahvistua. No, onneks sunnuntain apteekin oma olikin selvästi vahvempi kuin perjantainen, ja äsken sain digiin ne toivotut viikot 2-3. Tästä eteenpäin yritän olla testaamatta :D
 
Tervetuloa Norna! Muistan tuon, oli tosi jännä tunne kun tehtiin se päätös, että vauvaa aletaan värkkäämään <3

Toivottavasti Iitukka löydät oviksen ja käytät tarkoituksen mukaisesti :)

Onnea Ricardina ja ihanaa raskausaikana :)

Merope, luovuutta kehiin! Mulla oli sama tilanne viime kierrossa, ku ovia sitten oikeasti tuli oltiin anoppilassa, mur.

Tikrullahan kuulostaa varsin hyvältä!! :)
Täällä on myös dpo 6. Oireita en viitti paljon raskauden kannalta kuulostella, kun aina muutenkin kipeytyy tissit kohti menkkoja ja nippailee sieltä täältä. Ainoa outous oli tänään kun makasin sängyllä tuntu muutama terävä vihlasu kohti kohtua. Voi olla kyllä vaan että värkkikin jo alkaa kramppailemaan tässä helteessä :) :)
 
Samour: mites te hoiditte homman kotiin?

Bahama: voi sinua! Kuulostaa tosi rankoilta vuotopäiviltä! Onneksi ovat jo melkein lusitut.

Täällä tuli hymynaama tikkuun ja iltapesut hoidettiin sitten perusteellisesti, jos tiedätte mitä tarkoitan ;) mies lupaili varmistella ylihuomenna mutta en sitten tiedä onko siitä hyötyä tässä projektissa, mutta kaikki kerrat on muuten plussaa. Nytkin viime kerrasta oli melkeen tasan kaks viikkoa.. kauheeta.
 
Bahama minä olen nyt muutaman kierron mittaillut lämpöjä, mut hieman skeptisesti suhtaudun, kun en herää joka aamu just samaan aikaan, enkä mittaa lämpöä sängyssä heti herättyä, vaan aamun ekalla vessareissulla. Kyllä niistä jotain kuitenkin näkee, kun lataan lämmöt selaiseen "my days" sovellukseen joka muodostaa lämmöistä käyrän.
 
Merope siis ei hoidettu, kun luulin että ovis oli n. viis päivää aiemmin. Mutta reissu ilmeisesti siirsi sen. Ihmetteli lähinnä vaan että ompas jännä ihan ku nyt ois noita limoja... Kyllä sitä joskus voikin olla tyhmä :)
 
Hei, minä olen Tikru, ja olen tikkuholisti :x

Dpo7 ja eka pc tikku dipattu, jotain viivanpaikkaa siihen piirtyi. Mitään muuta voi olettaakkaan.

Lämmöt taas tänään kaksi kymmenystä korkemmat kuin eilen, ja vienot juilimiset ja tissivihlonta jatkuu.

Huomenna lupaan olla kusematta tikkuun :whistle:
 
Keskiviikko 30.7.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Norna..............30v.........kp 7/30...............yk 1...........luomu
Merope............29v.........kp 14/n.30...........yk 12.........kilppari
Hironea............35v.........kp 21/26.............yk 7...........luomu
samour_.......... 30v.........kp 25/28-35........yk3............luomu
Tikru-78...........35v.........kp 26/28-31........yk 5...........luomu
kaisaek............32v.........kp 34/25-28........yk 6...........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea...............dpo 7.............4.8
Tikru-78..............dpo 8.............1.8
samour_..............dpo 8.............4.8




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa.................30v.......yk1.....huhtikuu
Kerttuli82.....................yk 10......30.4
Pienestä kii.......31v.......yk 9.........8.5
Miri81..............33v.......yk 2........14.5
Handis85..........29v.......yk 1........16.5
Chiligail............35v.......ya 2012....9.6
Ricardina..........30 v...................24.7 :heart: :heart: :heart:

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta kaikille!

Työt ei suuremmin paina vielä näin ekalla viikolla loman jälkeen, joten joutessani päivittelin listan ajantasalle. Edellisestä päivityskerrasta oli omalta osaltani aikaa joten korjatkaa jos joku meni pieleen :)

Nornalle tervetuloa porukkaan ja kaikille supertsempit eri kierronvaiheisiin. Ja Tikrulle tietenkin viivanpaikan vahvistumisia!

Iloa ja valoa päivään ihan joka iikalle! :heart:
 
Tulinpas tänne taas lukasemaan muiden jännäykset. :) Pitää kerätä jännäenergiaa jostain kun oma on täysin hukassa ja kadoksissa. Seuraa siis omanapainen avautuminen...

Itselläni tosiaan ei ole haisuakaan minkä mittainen kierto on tuloillaan. Oviksia en ole ikinä tunnistanut, eikä tämä kuukausi tuottanut poikkeusta. Tiedän aiemmista muihin juttuihin liittyneistä ultrahommista, että niitä kyllä kuitenkin tapahtuu. Sikäli mikäli kierto olisi saman mittainen kuin ehkäisyn kanssa, olisi tätä kiertoa nyt enää tämä päivä jäljellä. Mutta pätkän vertaa ei ole sellainen olo, etteivätkö ne alkaisi. Joskaan ei ole myöskään menkkatuntemuksia. Niitäkään kun ei ikinä ole etukäteen. Voi pirskule tätä kroppaa! Olisihan se kiva tuntea edes jotain! :D Noh, takareidet on kipeät treenistä. Onhan sekin jotain...?

Olen myös koittanut syrjäyttää tätä paisuvaa vauvakuumetta muilla kuumeilla. Toistaiseksi ollut suht toimiva tekniikka... On kuulkaa tosi naisellisesti autokuumetta ja venekuumetta koitettu viritellä. Kahvitauolla aukeaa ensin myyntipalstat, joten hyvällä tuurilla ei edes joka päivä ehdi vauvakuumeen "myyntipalstalle", eli tänne. :D

Miten te muut hillitsette vauvakuumetta ja -stressiä?
 
Mä en taas pysty kauheasti kommentoimaan ku oon puhelimella.. mutta mitäs tarkoittaa kun sain clearbluehun hymynaaman edellispäivänä ja tänään oli kananmunalimat? Pitääkö siis tänään vielä varmistella?

Vauvakuumetta pidän poissa keskittymällä muihin asioihin ja uskokaa tai älkää; se vauvanpeiton virkkaaminen oli terapeuttista ja auttoi rauhoittumaan projektin suhteen. Ja nyt toki tuo varattu lääkäriaika rauhotti mieltä.
 
Ei hitto, en oo koskaan lämpöjä tän projektin aikana mitannu, mutta äsken kun tyhjäsin lääkekaappia tökkäsin huvikseni mittarin kainaloon. Ja sain 37,5!!! Ei mulla koskaan tuommosia lämpötiloja oo ku kipeenä. Aattelin että digimittari sekoilee ja kokeilin vielä vanhanaikasta joka kipus myös yli 37.

Muoks. Meropelle: Kannattaa varmaan varmistella. Mulla oli limoja vielä seuraavana päivänäkin, ja aamupäivän aikana uskon tunteneeni munasolun irtoamisen, jonka jälkeen limatkin alko loppumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana tuo loppu-uni Iitukka!

Täällä ei sitten vaihteeksi varmisteltu. Miten seksin harrastaminen voi olla miehelle näin vaikeaa. Kerran kahteen viikkoon?! Alkaa vaan nousemaan ajatukset siitä, että tuleeko tämä olemaan kynnyskysymys meidän parisuhteelle.. ihan kamalaa jos on. Mut ollaan tosiaan ihan eri aaltopituudella seksin suhteen. :(
 
Arvaa vaan harmittiko hertä tuosta unesta :(
Voihan itku Merope. Mä niin sympatiseeraan sua. Meillä kun on ihan samanlaista. Toivotaan, että ette tarvitse varmistelua vaan riittäisi :)
Samourille en osaa sanoa noista lämmöistä mitään. En ole itse mittaillut. Voisi ainakin kuullostaa aika lupaavalta, peukut pystyyn :)
Tamariinille, mä olen kuumeillut niin kauan, ettei mulla ehkä enää varsinaista kuumetta ole. Mutta ajatuksia yritän pitää kasassa kaikella muulla tekemisellä. Niin ja mulla myös on nuo hyvin naiselliset kuumeet :D Talvella paransin moottoripyöräkuumeen ostamalla pyörän. Kyllä helpotti :D Mä niin rakastan pyöräilyä.
 
Kiva Säihkiss kun päivitit listaa :)

Samour, kainalolämpö ei kuulemma ole luotettava, kannattaa mittaa suusta kielen alta :)

Iitukalla ollut ihana uni, mä näen välillä myös levottomia unia, mutta toistaiseksi niissä ei ole vielä ollut vauvoja.

Omanapapikapäivitys; lämmöt teki eilen 0.4 asteen dipin alas, ja tänään taas edellispäivän lukemissa. Eilen päivällä kouristi alamahaa pari minuuttia niin kovaa että jouduin menemään kaksinkerroin kyykkyyn. Illalla vielä makoilin sohvalla ja kun nousin siitä ylös niin tuntui todella ilkeä vihlaisu. Tissikipu on pikkuisen hellittänyt onneksi. Tänään testasin taas, mutta ei näy viivanpaikkaa kummempaa.
Niin ja se kämppä... Eilen käytiin katsomassa ja se oli ihana!! <3 se olis sitten muutto syksyllä :)
 
Perjantai 1.8.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Norna..............30v.........kp 9/30...............yk 1...........luomu
Merope............29v.........kp 16/n.30...........yk 12.........kilppari
Hironea............35v.........kp 23/26.............yk 7...........luomu
samour_.......... 30v.........kp 27/28-35........yk3............luomu
Tikru-78...........35v.........kp 28/28-31........yk 5...........luomu
kaisaek............32v.........kp 36/25-28........yk 6...........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea...............dpo 9.............4.8
Tikru-78..............dpo 10.............1.8
samour_..............dpo 10.............4.8




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa.................30v.......yk1.....huhtikuu
Kerttuli82.....................yk 10......30.4
Pienestä kii.......31v.......yk 9.........8.5
Miri81..............33v.......yk 2........14.5
Handis85..........29v.......yk 1........16.5
Chiligail............35v.......ya 2012....9.6
Ricardina..........30 v...................24.7 :heart: :heart: :heart:

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Perjantaita naiset! :)

Lämmöistä... Itse en ole mittaillut mutta oleellista noissa mittauksissa on siis se, että mitataan aina aamulla ennen ylösnousua ja tosiaan suusta, kuten Tikru mainitsikin. Tässä on aika hyvää perustietoa toimituksesta:
luomupimu: Kehon lämpötila ja ovulaatio

Vauvakuumeen taltuttamisesta... Alussa kuume oli ehkä suurempaa ja tuli mietittyä, että tuolloin ja tuolloin olen varmaan jo raskaana ja se vaikuttaa niin ja niin meidän elämään. Mitä enemmän on aikaa kulunut, sitä vähemmän enää mietitään tätä mahdollisuutta. Tai siis tottakai mietitään mutta ei anneta sen enää rajoittaa elämää ja esim. matkasuunnitelmia. Me matkustellaan siis aika paljon ja todettiin, että ei voida jättää elämää elämättä sen takia, että ehkä olen raskaana joskus. Varattiin mm. kevättalvella Thaimaan matka ensi talveksi ja jos nyt kävisi niin, että olisin silloin viimeisilläni raskaana tai juuri synnyttänyt, niin se olisi ehkä maailman paras syy perua matka ja vaikka sitten menettää ne varausmaksurahat, kun nyt on pakettimatka kyseessä. Eli siis tavallaan jopa nautin siitä, että teen suunnitelmia, jotka menisi pieleen jos olisinkin kohta raskaana. Hullu tää ihmismieli :D

Tikrulle onnea uuden kodin löytymisestä! :)

Kaikille ihanaa, rentouttavaa, helteistä viikonloppua!
 
Hei kaikki! Voisin liittyä tähän ryhmään, sopii minulle kuin nakutettu :) Ikää 33 vuotta ja yrityskerta 3 alkanut muutama päivä sitten. Nyt siis kp 3 meneillään. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot olleet 28, 31 ja 35 päivää. Muistaakseni minulla on ollut yleensä 35 päivän kierto se normaali silloin vuosia sitten. Niin ja siis sitä Ensimmäistä yritellään ihan luomusti. Apuna käytän aamulämmön mittaamista sekä limojen tarkkailua ja kyllähän noi tikutkin on ostettu jo valmiiksi kaappiin, et vois tässä kierrossa ottaa ne avuksi. Sen verran hidastetta matkassa voi olla, että noin 2 v sitten gynekologi on todennut, että pco-tyyppinen on toinen munasarjani (8-10 rakkulaa, toisessa normi 2) mutta hormoonitasot oli normaalit, joten diagnoosia ei tullut. Siellä se kuitenkin pelottelee mieltä taustalla... Ylipainoakin löytyy ja vaikka siitä olen saanut keväällä pudotettua yli 10 kg, niin tiputettavaakin olisi vielä lisää. Anteeksi pitkä sepustus... Mutta kiva oli löytää tällainen ketju, kun niin jänniä aikoja nämä yritysajat ovat :D
 

Yhteistyössä