3 kk ikäisen vauvan näkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipa1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piipa1

Uusi jäsen
21.08.2009
2
0
1
moikka, huolestuisitteko: 3 kk iloinen, ympäristöään seuraileva ja muutenkin tyytyväinen vauva, mutta ei lähde seuraamaan lelua ollenkaan lähietäisyydeltä. Kaukaa kun lelua näyttää tai tarpeeksi korkealta vauvan ollessa selällään, seuraa kyllä. Mutta lähietäisyydeltä ei ollenkaan. 3 kk neuvola oli, meille laitettiin näön takia lääkäriaika syyskuulle. kun terkka piti huolestuttavana, ettei lelu kiinnosta yhtään, vaikkakin huomasi vauvan näkevän esim, värikkäät julisteet ja minun kasvoni saivat hymyilemään.Tänään asia vaan pyörinyt kovasti mielessä, haluaisin mielipiteitä. eikö vauvani näe lähelle?? kun imetän, selvästi näkee kasvoni, hymyä ja jokellusta tulee :) samoin kova juttelemaan kun esim selällään on ja näkee tutun naaman. silti olen huolissani.onko kellään kokemusta vastaavasta? kiitos etukäteen

Moi! Mulla oli vähän sama juttu kun sullakin. Meillä poika kans n.3 kk kun oltiin neuvolassa. Ei seurannu helistintä lainkaan, katseli kaikkea muuta kyllä. Terkka huolestui ja oli varma että silmissä jotain vikaa,ehkä sokea. Saatiin aika neuvolalääkärille, joka ei osannu sanoo mitään. Saatiin lähete tutkimuksiin. Silmänpohjat tutkittiin ja kaikki muu tarpeellinen. Vikaa ei löytyt! =)
Nyt poika 6kk ja seuraa lelua,on jo siis kauan seurannu. Mut kyllä sen itse kaiken parhaiten tietää mitä vauva näkee ja koska. Kun kuitenkin vauvan kanssa koko ajan on, toisin kun terkka joka näkee kerran kuussa. Meillä vaan terkka ei ottanu kuuleviin korviin mitä poika kotona näkee. Ole huolehti kaikki varmasti hyvin! :hug:

Sanna00 voisitko vielä kertoa miten ne tutkimukset tehtiin?katsotaanko lampulla silmiä tmv? soitin terkalle tänään, hän aikaisti meidän lääkäriaikaa ja sanoi että vrmaan tulee lähete tutkimuksiin. mutta hyvä jos päästään, saadaan asiaan varmistus.milloin teidän vauva sitten alkoi helistintä seurata?

Siis koko ajan oli seurannut oikeastaan lelua pieniä hetkiä. Jos sai vaan pojan kiinnostuun lelusta, koska ihmiskasvot kiinnosti häntä enemmän. Ja tuolloin ei terkka saanut kiinnostusta leluun vaikka kuinka yritti. Katsoin neuvolakortista ni poika oli 2,5kk kun ei seurannu lelua,josta saatiin se lähete.Seuraavalla neuvola kerralla jo seuras lelua.
Silmänpohjat tutkittiin niin et ekas laitettiin tippoja silmään, jotka laajensi pupillit. Niitten annettiin vaikuttaa ensiks vähän aikaan. Sit laitettiin jotain puudutettavaa ainetta ja joku linssi tonne silmään ja siitä lääkäri katso. En itse pystynyt meneen tohon tutkimukseen, kun muutenkin itketti asia, mun äiti oli sit pojan mukana. Mä odotin käytävässä. Meillä oli nyt vielä kontrolli vime viikolla (poika sillon 5,5kk), sillon katsottiin erilaisilla lampuilla ja sit lääkäri liikutteli erikokosia leluja. Kaikki oli hyvin =)
Toivottavasti sait tästä selvän! =)

Yhteistyössä