<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Onnea hapsiainen ja Aamukaste!!

Täällä alko tänään ihmeelliset jomottelut. Ei tämän nyt kuulu syntyä, ku päätettiin lähtä viikonlopuksi reissuun :/ Vaikka äkkiähän tuon hotellin peruu :D Oispa koirat ainaki jo valmiiksi hoidossa..

Onko muuten muilla sf-mitta laskenu? Mullahan oli viimeksi 1,5 cm pienempi ni lääkäri vaan sano, että hyvin on laskeutunu vauva. Mutta ku täällä lueskelen, ni teillä kaikilla se vaan kasvaa edelleen. Hmm. Pitääkö mun alkaa panikoimaan?

kodehu 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sitkeäsissi
Hmm... Onkohan toi meidän masuasukki sittenkin ollut perätilassa jo pidempään. Neuvolantäti oli viisto-rt:n kannalla kun sydänäänet kuului alhaalta, mutta niin ne kyllä kuuluu edelleen. Voi kunpa voisin itse tehdä jotain, että siellä käännytään oikein päin :)

Onnea vauvautuneille! :heart:
 
:flower: Onnittelut vauvautuneille :heart:

Esikoinen sanoi eilen, ettei vauva vielä tällä viikolla synny, ensi viikolla vasta.
Sopii mulle :rolleyes: Katotaan miten käy...

Vai on Hyvinkäällä ollu sulku. Mielenkiintoista, mihin tässä vielä mahtuu synnyttämään. Olen sen toisaalta ajatellut olevan ihan sama, kunhan on ammattitaitoista porukkaa auttamassa. Kättäri on meillä vaihtoehto 1, Hyvinkää 2 ja varmaan sitten Porvoo 3. Sinne on kyllä sen verran matkaa, että vähän hirvittää...

Vaivojen ja supistusten kanssa kärvistelijöille tsemppiä! Itellä ollut nyt pari huonommin nukuttua yötä takana ja sen kyllä huomaa. Olen kuin persiiseen ammuttu karhu jos en saa päikkäreitä |O
Kai se on vain alettava asennoitumaan huonosti nukuttuihin öihin...

Kananugetti ja pötkylä 37+3
 
En tietenkään tiedä, kuka mistäkin suunnasta tulossa, mutta ainakin Helsingistä hurauttaa Porvooseen hetkessä motaria pitkin. Ja Porvoossa ei tunneta käsitettä liikenneruuhka, ikinä :D Uskon että sinne ehtii kauempaakin nopeammin, kuin jos täytyisi esim ruuhka-aikaan ajella vaikka Espoosta Kättärille. :)
 
Häpimamalle onnea pojista! Toivottavasti kaikki on hyvin ja paranemisia!

SF-mitasta.. Mun käsityksen mukaan se on korkeimmillaan vkolla 36. Itsellä vielä kasvaa. Ja vauvn asentokin tuohon vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on viikko menny 100%:sti helteistä nauttiessa :cool: Tuli vielä onneks kaveri viikoksi viihdyttämään mua. Kohta taas suuntana ranta. Niiiin luksusta tämmöset helteet! Ei oo onneks ees ehtiny miettimään sitä että haluis jo pikkuhiljaa itekin päästä synnyttämään. Sit kun tulee sadekelit voin lähtee sairaalaan :LOL:

Kännykällä oon käynny joka päivä lukemassa täältä tärkeimmät uutiset...ja on ollu kyllä ihana lueskella vauvauutisia!!! Onnea kaikille vauvautuneille älyttömästi :flower:

Joku kyseli kohdun kaulan tilanteesta.... Itellähän jo viikolla 33 kohdunkaula oli lyhentyny 4 cm:stä siihen 1 cm:n ja oli pehmeä. Ja täällä siis edelleen porskutetaan hyvä vointisena yhdessä koossa :D Ja kuulemma tuon kohdun kaulan nopean kypsymisen takia myös osa limatulpasta irtosi jo tuolloin.

Ihanaa kesäpäivän jatkoa kaikille!

LittleOne 38+1
 
Mulla on käyny sf jo laskemaan, maha rötköttää tooosi alhaalla. Terkkakin sanoi, että tän alemmas ei enää päästä. Viime viikolla oli 36 nyt 35. Voimia häpimamalle tätätkin kautta (fb:n kautta tuli jo toivoteltua.)

Nukkuminen täälläkin huonoa. Tosi huonoa. Puolilta öin maate, pari-kolme herätystä 6 aikaan eka herätys, sit horrostelua puol kaheksaan. Ja joka heräämisen yhteydessä kuulostelen likkeitä. Onneksi on ilmeisen liikkuvainen vauva. Toivottavasti pysyy sellaisena. Meidän yläkerrassa on NIIN kuuma. Alhaalla on ilmalämpöpumppu, nyt mies kävi ostamassa viilentimen tonne ylös. Makso ainakin niin suolasesti, että syytä ois toimia ku unelma. Toinen autokin otti ja kosahti, tulossa aika kallis remppa.. Kauheen kiva kun on just jääny kotiin. Noh, pääasia on et ollaan terveitä kaikki. :)
 
Häpimamalle ja pojille pikaisia paranemisia!

Täällä Sf-mitta vieläkin kasvaa, mutta se olikin kasvamatta tuossa rv 29-35. Nyt oli viikossa kasvanut sitten 3cm (ja tosiaan menossa jo rv 40+..) Neuvolassa tosin sanoi, että jos vauva olisi jo alhaalla jo kiinnittynyt niin helposti lähtisi neljäkin senttiä tuosta mitasta pois..

Murkku & pallero 40+2
 
Hurjasti onnea Hapsiainen, Aamukaste ja Häpimama!!!!

Mites Hapsiainen ku sanoit et supistukset loppuivat ja lopulta puhkaistiin kalvot niin mikä tilanne sulla jo siinä vaiheessa oli?? Ilmeisesti oli jo paikat hyvin lähteny kypsymään/aukeamaan??

Mietin vaan tässä itse että kohta lähden koittamaan synnärille jos suostuisi jo ottamaan mut sisään... Jos siis nää monen tunnin supistelut vaan jatkuu....

MiiJane eikös sulla ole huomenna se vyöhyke aika?? Olisitko sä sitte ens viikolla jo tositoimissa :)

Kohta pitäis lähtee neuvolaan käppäilemään, joten katsotaan nyt mitä tuo reilun kilometrin kävely edes takasin saakaan aikaan :)

Sitkeäsissi & muru 37+5
 
Sitkeäsissi (en saa välillä tummennettua nimiä, siksi välillä ns.normikirjoitusta) -- juuh, huomenna kahdelta on aika ja koko hoito kestää 1.2h. Olen varautunut käymään siellä jopa 4 kertaa, ennen kuin rupeaa tehoamaan.

Just kotiuduin kevätjuhlista. Itku pääsi tytön (6lk) jäähyväislaulun aikana. Hmm, jäähyväislaulu kuulostaa, kun tekisi kuolemaa. :D

Kukas se tänään synnyttikään? Mikaela ainakin, muita?

Hirmusesti nyt tuli noita vauveleita..
 
Moi! :)

Ja paljon onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Itse en ole hetkeen muistanu käydä täällä kirjoittelemassa. Fb: n puolelle on tullut vain kirjoiteltua. :) Mutta meille tosiaan syntyi ihana tummahiuksinen prinsessa rv 37+0 22.5.13. suunnitellulla sektiolla. Painoa neitille kerkesi kertyä 4140g ja pituutta 50,5cm. :heart: Kotiin päästiin viime sunnuntaina ja vauvaarki on alkanut hienosti. Miehen kanssa "tapellaan" kumpi saa hoitaa ja nuuhkutella vauvaa. :D Isommatkin muksut on hienosti ottaneet pikku siskon vastaan.

Tänään on neuvolasta terkka tulossa kotikäynnille. Saa nähdä mitä paino on. Kotiin lähdettäessa oli 3870g ja oli silloin vielä laskusuuntainen.

Kotiäiti ja prinsessa 8vrk. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan MiiJane että hoidosta on apua! Mä luotan tohon mun tulevaan kävelylenkkiin :) Josko sitä innostuisi vielä vähä ripeämmin porskuttaa :)
Tasan saan vaan itteni kipeäksi tolla lenkkeilyllä!! :LOL:
Voin kuvitella ne äidin kyyneleet ku lapsi jättää jälleen yhden suuren etapin taakseen :) Meillä aloitetaan vasta syksyllä eskari ja sekin jo tuntuu hirveälle! Missä mun pieni vaavi oikein on??

Juu Mikaela saa nyytin tänään saas nähdä tuleeko yllättäjiä vielä tälle päivälle :) Mä olisin ainaki valmis jo :wave: hei vauva! Saat tulla jo!!

Sitkeäsissi & muru 37+5
 
sitkeäsissi olin 5-6cm auki, 2h ajomatka sairaalaan, suht nopeat synnytykset ja kolmas synnytys ratkaisi tilanteen. Jos lähempänä asuttais, niin kotiin olisivat varmaan lähettäneet. Onneksi kuitenkin ymmärrystä oli, ettei tarttenu edestakaisin ajella.
 
Aloin sitten katsomaan kartasta miten pääsisimme Porvooseen, jos Hyvinkää suljettu. Aikaa saisi varata lähemmäs tunnin (50min)! Ja Hyvinkäälle tai Kättärille riittäisi n. 30min.. Noh, enpä ainakaan odota sitä Hyvinkään uutta ohjetta että soittaisin vasta sitten kun supistusten väli on viisi minuuttia, kyllä varmana soitan kun väli alkaa lähennellä 10minuuttia, JOS nyt käy niin huono tuuri että Hyvinkäällä silloin juuri sulku..

Noh, tuskinpa se oma synnytys oikeasti niin nopea on, että tuolla matka-ajalla olisi väliä. Pitää avokin kuitenkin varmuuden vuoksi tuo Porvoonkin reitti katsoa valmiiksi, ettei vielä eksytä matkalla :) Aikoinaan äidillä esikoisen (eli minun) synnytys kestänyt kuitenkin sen 13h, toivottavasti kuitenkin itse vähemmän nopeammin selviän..

Onnea Kotiäiti pikku rinsessasta!
 
hapsiainen Nii sä olit jo noin hyvin auennu... Mulla on aina ollu pitkät synnytykset 1. 15h--->hätäsectio 2. 9h---->imukuppi (tosin käynnistettynä alkaen edellisestä aamusta ja 3. 13h ja eka normaali synnytys!
Et ehkä ne herkästi mut vaan kotiin laittaisi kärvistelemään :(
 

Yhteistyössä