<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Onnea Tiuhti! Onneksi kaikki meni hyvin.

Evamaria Mä oon aatellut, että olisi n.100e. En kaipaa mitään 4D-juttuja, vaan Bruno saa ihan hyvin ne mitat muutenkin. Tänään jo olin puhelin kädessä, mutta sitten se jäi.

Eilinen lääkäri oli ns.synnytyssalilääkäri. Miettinyt tänään, että jos noin osaamaton, niin en kyllä häntä kaipaa synnytyksessä. Pelottavaa, että eivät osaa asiaansa.. Itse asiassa, vauva olisi siis mennyt takapakkia kasvussa 3 viikkoa. Oli reilun viikon edellä kasvua, ja nyt oli päiviinsä nähden pieni. Kahdessa viikossa siis tämä!! Tekisi mieli soittaa kätilölle ja kysyä, eikö tämmöinen ole aika hälyttävää?? :O
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Miijane: sinuna minä soittaisin ja vaatisin uuden ultran !! valittiko lääkäri että ois ollut vaikea saada mittoja? mulle se hoki monta kertaa "mutta tämä on vaan arvio" ja blaa blaa..muutenkin ärsyttää kun noi lekurit vaihtuu koko ajan..ps.halpa toi brunon ultra,vois tosiaan mennä sille kun se on ennenkin osannut arvioida oikein mun lasten painoja!
 
Viimeksi muokattu:
Iiik ihanaa lisää vauvoja! Onnea tiuhti :flower: Onneksi kaikki hyvin vaikka tulikin noin aikaisin.

Me huristeltiin tänään synnärikaupunkiin (jossa oli muuten satanut lunta...) ja käväistiin extempore tutustumassa siihen synnytysosastoon. Oli ihan hiljaista ja vilaukselta näin vaan parissa huoneessa jo synnyttäneen äidin. Synnytyssaleja on kaksi ja kummastakin löytyi amme :) meitä opastanut kätilö kysyi heti mun ulkomaalaisen nimen kuultuaan että ymmärränkö islantia ja tarjoutui heti puhumaan englantia. Kiva juttu kun islanniksi menee aina kuitenkin jotain ohi tai ymmärrän vähän väärin. Tärkein tieto tolta reissulta tais olla se että vauvalle pitää ottaa mukaan omat vaatteet koko ajaksi!

Sitten käytiin kaupassa tarkoituksena hankkia kaikkea vauvakamaa (vaippoja, siteitä mulle jne.). Piti ostaa korvikettakin varmuuden vuoks mutta ne jäi hyllyyn. Täällä ei oo missään vaiheessa kehotettu ostamaan korviketta ja kun mies kysyi apua korvikkeenvalintaan yhdeltä äidiltä siellä vauvaosastolla hän suurinpiirtein naureskeli ettei mitään semmosia tarvitse ostaa... Ilmeisesti täällä otetaan tosi vakavasti toi rintaruokinnan onnistuminen. Päätettiin että ostetaan sitte vaikka kotimatkalla jos näyttää siltä.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Tiuhti IHANAAA, älyttömästi onnea pikku pojasta :heart: :heart:

MiiJane Varmasti on ärsyttävää, kun erot heittelevät noin paljon, mutta minulle ja monille muillekin painotetaan kyllä tosi paljon, että ne ovat vain painoARVIOITA! Et lähinnä se lääkäri on nyt vaan ollut epäammatillinen, ku ei ole asiaan mitenkään kommentoinut... :/ mut suosittelen kans, et soitat ja vaadit uutta ultraa tai ainakin selvennystä asiaan!!! :) tsemppiä!

Mie päätin sit vielä aloittaa lastenhuoneen rempan :D voi ei..kyllä taas taas todella järkevää!!! Mut löysin netistä (englannista) niin ihanat lastenhuoneen tapetit, et oli pakko tilaa, joten myös remppaa :D
Osan päivästä kuitee lekottelin auringossa :p

Mulla poitsu kans liikkuu todella paljon aika ajoin..välillä pylly vasemmalla ja välil oikealla :D välil potkut tulee kylkiluihin ja välil yrittää puskee kyljestä ulos! Toivotaan siis et enteilis edes pientä kokoa toi myllertäminen!! :D Viikon päästä onneks saa sen painoARVION :D

Huomenna EKAA KERTAA ELÄMÄSSÄ kasvohoitoon, synttärilahjaks saamalla lahjakortilla :heart: En malta odottaa...aaahhhh! Sit aattelin myös varaa aikaa vyöhyketerapiaan, kun joku sitä suositteli/oli itse menossa! Ajattelin 2-3 viikon päähän, jos vielä silloin kasassa oon :) Ja kukas se tekikään täältä kavereiden kanssa sen masukipsin? Ostin eilen apteekista kipsisidettä ja ajattelin tehdä itse myös sellasen! :p Netissä paljon kuvia et on koko etukroppa mukana, eli tissit ja kaikki, mut itse ajattelin myös tehdä vaan masusta! Laitatko vielä linkkiä siihen kuvaan siitä sun kipsistä? :p


BF & poitsu 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea tiuhti, iihanaa :heart: (päivitän apremmalla ajalla tonne etusivulle)

Limatulppa pongattu!! Ensimmäistä kertaa ikinä muualla ku synnytyssalissa. Aamuyöstä supisteli alle 10 min yli tunin, mutta loppu taas. Kauheet menkkajomotukset alamahalla- ja selällä.. Ja sinne fuckin rasitukseen lähössä just NYT.

Nelli&Rusina 37+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
BF Minä tein sen kipsin. Sitä ei kyllä saa yksin tehtyä. Voin linkittää kuv uudestaan kun täältä labrasta kotiudun =)

Jäin tuota limatulppa-asiaa miettimään, koska ihan on neitsytmatka nyt sen suhteen mulla.. Tuleeko sitä lisää, tai pitäskö tulla heti? Voiko olla että ei jää papruun mitään seuraavilla veskireissuilla vaikka jotain jo ois tullu? Varmaan taas yksilöllistä mutta ois kiva tietää. Ja on jännä että maha sekasi vaikka paasto alla!?! Muutenki tuntuu kävellessä ku ois puukko tuolla toosassa. On tämä odottavan aika pitkä ja jännä!

Ps. Ihan kauheeta tuo uus sokerilitku, hyi helvetti, yökkäsin jatkuvaan ja join sitä 20min. Nyt istun 2h ja kuuntelen mummojen keskinäisiä valituksia vaivoistaa paskalla puupenkillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
:heart: Tiuhti, oikein oikein paljon onnea pienestä pojasta. Ihanaa, että synnytys meni hyvin ja kaikki on ennanaikaisuudesta huolimatta loistavasti. :flower:

Nel, olet kyllä aikaimoinen, kun suostuit sokerirasitukseen tässä vaiheessa. Mä en varmasti menisi. En enää edes suostu antamaan pikapissatestiä neuvolassa, kun näyttää aina väärin. Pyysin suoraan lähetettä labraan, että saa oikean tuloksen. Pikatestit näyttää mulla aina, että protskut koholla.

Täällä ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, vain hieman atiivisempaa suolen toimintaa, mutta koko raskauden ajan se on vaihdellut joko ummetuksen tai sen toisen ääripään välillä.

Ei ole mullakaan luottoa noihin painoarvioihin, mutta jotenkin antaa itselle tunnetasolla rauhaa, että se on tehty, vaikka tietoisesti tiedän, että virhemarginaali on suuri.

Elselli 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja nelHM
nel mulla limatulppa lähti esikoista odottaessa 2 vko ennen synnytystä. Tsemppiä sinne rasitukseen, on todellakin äidin kiusaamista tässä vaiheessa raskautta!
Sulla kyllä oireet mun mielestä vaikuttaa siltä, että pääsisit tositoimiin pian :)

Joku oli menossa kasvohoitoon, mäkin haluun!! Tai sit mieluummin jalkahoitoon.. Mun mies on joskus mun varpaankynsiä lakannut, mutta se on niin hutilus, että suurin osa lakasta on jossain muualla kuin kynnessä. :)

POKS POKS 36+0 :heart:
 
Kiitos kokemuksesta =).

Rasituksesta: en ois halunnutkaan eikä se oma th ois koskaa tässä vaiheessa edes laittanu mua, mut sattu tuo "maailman viisain ja päyevin" th, joka moralisoi eka mua sitten ei antanut vaihtoehtoja. Ja kuvitelkaa, tää sama th kysyi ollaanko mietitty ehkäisyä, ehdin vastata että ei, niin tähän tokaisi todella tylysti: "sinä sitten ajattelit vain tehdä noita lapsia ihan solkenaan". What the fuck!? Ja kauhee saarna seurasi tuota kommenttia, kunnes pääsin sanomaa että mulle ei sovi mikään ehkäisy, ei kierukat tai pilsut, mitkään niistä. Otti sit rr:n, no arvatkee oliko korkea, oli! Siihen totesi vaan: "tais ottaa tiukille tuo ehkösyasia". Mua v*tutti ku pientä oravaa sen jälkeen. Noh, se oma th (jäänainen) ollut viime kerrat mukava ja puhelias, hyvä että saa sillä käydä nää viimeset kerrat.

Tulipahan avauduttua.. Aikaa kun on. Kännyllä vaan vaikeempaa tää kirjottelu.
 
Evamaria Kuulemma reisiluuta oli vaikea mitata, eka kädet ja polvet edessä, sitten liikkui ja ei sekään ollut hyvä.. Eli juu, oli kuulemma niin vaikea saada mittaa.. :O

Limatulpasta Mä bongasin sen keskimitämäisen kanssa illalla, kun poika syntyi 6h siitä.. Mä veikkaan Nelliä seuraavaksi synnyttäväksi. :) Jännää... :)

Painoarvioista Mä oon pikkasen kauhuissani taas. Pienin muksu 4.3kiloa ja isoin 5.3kiloa. Tässä raskaudessa tosiaan metut+insuliinit käytössä, eli vauva saattaa olla, vaikka jättiläinen. Olisi outoa, ettö nyt kun sokeritauti ei pysynyt dietillä kurissa, sieltä tulisikin pieni ja siro lapsi.. :O Mulla ensi ke uusi aika Jorviin, kuuntelen arvion siellä ja tarvittaessa soitan sitten Brunolle.
 
Viimeksi muokattu:
*POKS*
:heart:37+0:heart:

Nyt mä kyllä niin toivon et tää raskaus menee yliajalle. Me saadaan näillänäkymin avaimet uuteen asuntoon 10. päivä ja laskettu 12. päivä.. Siellä pitää vielä seiniä rempata kun on niin järkyttävässä kunnossa, jätetty pakkelit hiomatta ja maalattu vaan päälle, makkarissa taas tapetit röpsöttää ja ne on vedetty listojenki päälle :D
 
Oi, onnea paljon Tiuhtille!! Onneksi kaikki tosiaan meni noin hyvin, vaikka aika aikaisin tuli poika maailmaan.

Noihin kokoarvioihin en itsekään osaa oikein luottaa. Sellaista ähräämistä se mittaaminen oli kyllä :) Itse en voinut olla ollenkaan selällään ja kekotin ihme kylkimyyryasennossa siinä lyhyellä pöydällä. Siihen vielä yhdistettynä superhyper-pyöriäinen, jonka reisiluuta todella metsästettiin ainakin se 10 min ilman tulosta. Tuon ajan jälkeen musta tuntui, että lääkärille riitti "vähän huonompikin kuvakulma"... Lääkäri sanoikin lopuksi, että uskoo vauvan olevan syntymähetkellä aika lähellä samaa kokoa kuin esikoinen. Ja että tuo ultran laskema arvio ei nyt ehkä ollut ihan tarkka :D

Pyöräilemisestä on puhuttu myös, minä olen ainakin vienyt esikoisen pyörällä päiväkotiin ja mennyt itse neuvolareissut yms. Käveleminen kun ei meinaa luonnistua enää. Kävellessä painaa rakkoa, supistaa, punkee, vihloo, hengästyttää, ja mitä vielä. Pyörällä pääsee niin ketterästi liikkumaan. Mullakin kyllä vauvan pää jo alhaalla tuolla, mutta vielä sujuu polkeminen, eikä satula tunnu pahalta. Varovasti mennään.

Sheivaamisestakin mainittakoon, että aika pitkät ajat menty ihan sokkona vaan. Vanhasta muistista :) Mulla on käytössä joku Venus-höylä, sillä varovasti oon ottanu. Tässä raskaudessa on samanlainen "oire" kun edellisessä, että jalkakarvat kasvaa tosi hitaasti. Muut karvat puskee normaalisti, mutta säärikarvoja tarvii ajella puolet harvemmin... Mikä lie.

Paljon tsemppiä kaikille! Erityisesti Nellille, melkeen toivoisi, että pääsisit jo tositoimiin! Veikkaankin, että olet seuraava jakaantuja. Täällä ei enää mitään muita oireita, kun että väsyy tosi helposti. Ja tietty toi maha toimii aika aktiivisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Tiuhti Hurjan paljon onnea pienestä pojasta! :heart: Ihanaa, että kaikki meni hyvin keskosuudesta huolimatta! :) Vaikka minun näkökulmasta hyvänviikkoinen ja kokoinen pikkuinen sulla... ;) Nyt vaan ihanaa vauvantuoksuista arkea teille! :heart:

Kodehu Laita vaan yksäriä, katotaan sitten tuleeko itsellä soitettua... :)

Täällä perhevalmennus takana ja yllätykseksi oli ihan positiivinen kokemus. Varsinkin miehelle, kun sille kaikki niin outoa ja esim. synnytyksenvaiheet tulivat ihan uutena asiana. ;) Olenhan minä yrittänyt jotain puhua, mutta eihän se niin kiinnosta, kun vaimo valistaa! :LOL: Olin yllättynyt miten paljon oli ensareita, kun tämän kuitenkin pieni paikkakunta! 11 paria meitä siellä oli... No tämän valmennuksen seurauksena näin sitten TAAS synnytysunta! :D Tällä kertaa syntyi ihan täysiaikainen tummatukkainen poitsu ja heti möyri rinnalle imemään! :heart: Aikaisemmin nähnyt vain unia, jos lapsi syntyy n. 2kg keskosena, varmaan vähän työ sekoittuu näihin synnytysajatuksiin... Mutta aina ollut poika, jolla tummatukka! ;) Saapa nähdä kuin käy... :)

Minä myös hämilläni täällä luen noita juttuja, että ei ehkä mahdu synnyttämään ja käännytetään ovella toiseen sairaalaan... :| Onneksi täällä on vain yksi vaihtoehto, OYS! Vaikka siellä joskus täyttä onkin, niin ei sieltä ketään voi käännyttää... Kaikki otettava, kun muuta paikkaa ei ole! :D

Liikkeistä Täällä kyllä liikutaan vielä kovasti, mutta liikkeet muuttuneet... Eivät ole enään sellaisia teräviä potkuja vaan enemmän möyryämistä. Työntää joko jalkoja tai peppua ylöspäin, että koko maha heiluu puolelta toiselle! :) Ja minun mielestä vielä kääntää kylkeäkin, kun välillä selkäranka tuntuu oikeella ja välillä vasemmalla... Niin ja kääntyessä pää pyörii tuolla alhaalla luita vasten, että aijai... : / Niin ja tämä poika on kova hikkailemaan, monta kertaa päivässä maha pomppii sen tahtiin! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea Tiuhti pienokaisesta ! Hienoa etä kaikki meni kuitenkin hyvin ja pääsette jo noin pian kotiinkin =)

Elballe onnittelut uudesta kodista!

NelHM minulla meni limatulppa pari päivää ennen esikoisen syntymää, oltiin just ed. iltana harrastettu peittojen heiluttelua ja mies olikin vakaasti sitä mieltä että siinä syy limatulpan menoon ja synnytyksen alkamiseen :D Täytyy varmaan alkaa sitä taas kohta puoleen houkutella vällyjen väliin niin josko sen vauvan siten saisi lähiaikoina syliin asti :rolleyes:

(.)
Huomenna synnytystapa / kokoarvio, jänskättää että päättävätkö käynnistää.. vaikken kyllä siihen usko - eiköhän tämäkin ole luokkaa 3kg.. Jos arvioivat et 4kg tai 5kg niin pyydän kyllä tarkistaan ultraus laitteen kytkennät ennenkuin sellaista uskon:O

Mikaela & Pikkuruinen 37 + 0 POKS ja täysiaikainen ollaan :kiss:

Ps. Jos joku muukin epi-no:lla harjoittelee niin tääl edistytty paria milliä vajaaseen 9 cm:iin (eli 28 cm ympärys) poksumisen kunniaksi ! JEE ! Tavoite oli 8, 5 ja nyt sitten kaikki sen yli on plussaa.. Lisäksi ajattelen sen niin, että synnytyksessä on kuitenkin (ainakin toivon mukaan) puudutus, joka ehkä sitten auttaa noissa lopuissa senteissä, esikoisella pää oli 33 cm .
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba* ja tiuhti_
Tiuhti paljon onnea pienestä pojasta :heart: :flower:

Sheivaamisesta...juu ei onnistu. Eikä kyllä muutenka yhtää mikää. Kolme päivää ollu iha masennus olo ku vaan niin kipee eikä mitää pysty ja sit tulee turha olo ja et oon vaan tiellä.... huuh!

Huomenna taas lääkärii ja eiköhä tuo alapään tilanne edellee sama yms vaik se supistelee joka päivä. Jospa sais sitte sen käynnistysajan mitä viimeks vilautteli jo. tahdon nämä vauvat ulos minusta!

36+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mikaela ou nou... mä oon vasta juuri ja juuri kahdeksassa sentissä... tosi hidasta on ollut eteneminen. Esikoisesta tosin ehdin reenaamaan kaksi kertaa päivässä ja nyt vain kerran ja joskus on jäänyt päivä väliin.

Tiuhtille paljon onnea pojasta ! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Kokoarvioista Melkosta säätöö siellä etelässä MiiJanella ja evamariallakin. Minä kun luotan maalaisena kokeneen kätilön päältä päin arvioon nin paljon enemmän kun ultriin loppuajalla. Rusinasta ei ainakaa pysty kukaan saamaan päästä mittaa enää ultralla! Joten menis siinä jo pieleen. Sitten just nuo reisiluut esim... vauvakun jo niin kippuralla masussa ja sitten jos sattuu vielä liikkumaan, ei voi olla luotettavaa. Paitsi siellä tuntuu joku guru Bruno osaavan kaiken :LOL:. Minä en koko Brunosta tiedä, mutta netissä saa lukea vähä joka paikasta hyviä kokemuksia hänen ultrauksistaan.

Onnea elba a) täysiaikaisesta vauvasta :heart: ja b) uudesta kodista!

(.) Rasitus ohi, kauhee päänsärky ja väsymys tuli. Soitan tuloksia jo tänään neuvolaan, en nyt malta minäkään odottaa huomiseen, kerta piti minut tuonne passittaa, prkl! Mitään ylim. ei enää ole alapäästä tullut. Puukonvihlontaa ja tukaluutta kyllä on.. Mä taas veikkaan itse, että tässä kypsytellään tuota alakertaa erittäin kypsäksi ja sitten kun tositoimet alkaa, rysähtääkin nopeeta. Itsellä ei ole uskoa, että syntyisi vielä, tai mä en vaan osaa sitä ajatella vaikka olot oikeasti on hyvinkin ennakoiviksi muuttunueet, sen kyllä neljännen kohdalla jo osaan itsestäni huomata. Silti, pessimisti ei pety :D

Vielä se kipsimasu- kuva



Ja päivitän nyt noita tietojakin nne etusivulle ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Ei ole minussa sokeritautia, tiesin minä sen. Kaikki arvot ookoo. Vastas se kolmas th ja kysyin sit, miksi näin myöhään laitetaan. Sanoi, että KYSin äitpolilta tulee noottia neuvolaan, jos th ei laita rasitukseen, aina 39+5 rv:lle asti pitää lähete tehdä.. että siksi ja tiukat on säännökset. No, tulipahan käytyä.
 
Mä oon ihan kuollut.. Katon Netflixistä leffoja ja kärsin selkäjomotuksesta. Tulee oikeesti olee aika kivuliasta. Muistin, kuinka helvettiä ne synnytyssupistukset onkaan. Onneksi se kipu unohtuu, kun saa käärön syliin..
 
tiuhtille suuret onnittelut pikkukääröstä!!

Tänne ei mitään kummempaa... Supistelut jälleen harventuneet, ja olo muutenkin no, kohtalainen. Neuvolassa kaikki ok. Turha käynti. Painoarvio ultralla paripäivää sitten reilu 2kg. Väsymys on ja pysyy...

Zemppiä kaikille vaivoista ja kivuista kärsiville! Etenkin MiiJane ja Nelli!!

Sitkeäsissi & muru 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
MiiJane Tää loppu, jos tuollai kiusaa just, on oikeesti tuskaa ja on ihan ookoo minusta haluta jo synnyttämään. Mua varmaan eniten haittaa se, miten kiree olen, en jaksa yhtään poikkisanaa ja sit kauhee morkkis, jos satun ärähtää vaik lapsille. Ihan ihteeni ärsyttää tää kireys välillä. En nyt onneks koko aikaa, ts. kun kukaan ei tappele, ärsytä eikä meuhkaa, mulla kaikki suht ok kireyden suhteen :D
 

Yhteistyössä