<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Kiva lukea synnytyskokemuksia!

Minulla esikoisen synnytyksen kestoksi merkattiin n. 13 tuntia, josta ponnistusvaihe oli sen alle 10 minuuttia. Itselle henk.koht. se avautumisvaihe oli se helvetillisin vaihe, supparit veti aivan voimattomaksi ja vei jalat alta, tuntui että kuolen supistuksen aikana. Mulla ensimmäinen annos epiduraalia ei auttanut yhtään, joten sain sitä myöhemmin lisää ja se onneksi hieman vaimensi kipua.

Jos perätilasta ja luonteesta voisi päätellä jotain, niin voin sanoa että ainakin tuo esikoistyttö on niiiiiin perkuleen itsepäinen tapaus, etten yhtään ihmettele että tuli maailmaankin peppu edellä :D Alusta asti vastarannan kiiski!!

Mulle tehtiin eppari ekassa synnytyksessä, se kai tehdään aina pt-synnytyksessä. Oma kokemus sen suhteen on oikein hyvä, haava oli todella pieni, tarvitsi vain muutamia tikkejä ja parani parissa viikossa. Arpea on vaikea huomata. Istuminen toki teki hieman kipeää sen pari viikkoa, mutta ei mitenkään jäänyt traumoja asiasta.

Kirjoittelin aiemmin siitä käsikivusta, jota mulla on öisin. Kävin asian tiimoilta nyt lääkärissä ja vastaus oli vähän mitä pelkäsinkin.. asialle ei oikein voi tehdä mitään. Ilmeisesti kivun syynä on tämä järkyttävä turvotus, eli mulla turvotus aiheuttaa sen, että kaularanka on aivan puristuksissa ja siitä johtuu tuo hermosärky käsissä öisin. Ja se on jotain niin helvetillistä se kipu, eikä siinä auta muu kuin itkeä ja odottaa, että menee itellään ohi. Pahimpina öinä kipu tulee tunnin välein, parhaina öinä vasta aamuyöstä. Ja sitten päivisin kädet puutuu ja jomottelee. Mutta ei voi muuta kuin odottaa, että vauva syntyy ja turvotus helpottaa.. :'(

Mä olen kerran katsonut synnytysvideon enkä kyllä katso enää! Se oli karsean näköistä, näin uudelleensynnyttäjänkin silmissä. Ei se oma kokemus vaikuttanut yhtään niin ällöltä, kun sitä omaa alapäätä ei onneksi näe.
Synnytyksen jälkeen oli kyllä sellanen olo, että mun alapää on räjähtänyt! :D Helpotus oli suuri, kun noin viikko-kaksi synnytyksen jälkeen uskaltauduin vilkaisemaan peilillä alapäätä, ei se näyttänyt yhtään pahalta. :)

Linneat 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba* ja nelHM
Nelli kyseli vadelmanlehtiteestä. Itse juon sitä 1-2 kupillista. Nyt kun on insuliinit, niin uskallan vähän sokeriakin käyttää, joten maistuu paremmalta.

NaeneE UUUUH, sulla on vauva kohta sylissä. :) Ihanaa, ekoja vauvoja alkaa "tipahdella."

Mies lähti Norjaan. On jotenkin orpo olo. Ajattelin kysästä lapsilta, joskos ne tän illan suostuisi majailemaan tässä miehen luona. En vain jaksa lähteä omaan kotiin, en tajua, mistä tämä väsymys kumpuaa.

Ensi perjantaiksi tilasin kampaajan ja räpsyripset -- olen sitten ehkä hieman pirteemmän näköinen vauvan tullessa. :D Reilu vuosi ilman niitä, mutta pääsen niin paljon helpommalla, kun laitatan ne taas.

Olikohan muuta -- taitaa tuo insuliiniannos vielä nousta. Ennen ruokaa arvot edelleen koholla..
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Täällä ei housut pysy enää jalassa :) Siis sellaiset äitiyshousut, mitä olen normaalisti käyttänyt, niin mahatuubi-osa valahtaa pienen kävelyn jälkeen alas. Osaako kukaan sanoa, että tarkoittaako tuo sitä että vauva olisi laskeutunut ja mahan muoto sitä kautta muuttunut? Voi tietty olla, että mahakin alkaa vain olla niin iso ettei tuubiosa enää yletä tarpeeksi korkealle pysyäkseen paikallaan.

Neuvolassa ja lääkärissä käyty. Kaikki muuten hyvin, mutta viikkoihin nähdän lapsukainen iso ja paikat täysin kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 3 cm eli meille on tulossa iso pienokainen ja varmasti yliaikaisena, jos ei aikaisemmin käynnistellä.

Kesähaave ja pieni rv 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM ja Hööpi
Naene miä oon pessy kaikki pussit, peitot, lakanat jne kans. Tutit ja pullot saa viel odottaa sitä hetkeä ku niitä tarvitaa.

Aamulla oli taas sellai supistelu sessio et huh hei. Meinasin et pitääkö tässä jo lähtä vääntää neidille 10v lahjaks pikku veljiä mutta tilanne helpotti onneks :). Huomenna juhlitaa sitten neitiä :). Ja sit toinen ääripää et ku noit supistelui on ni tajuunko sit oikeest lähtä ajois sairaalaa kuitenka. Ku mun pitäs ajois mennä täl erää. No, sen näkee sit.

Miä en noit synnytysvideoit haluu ees katttoo :D Ärsyttää ku porukkaa huutaa ku päätä leikattas yms :D :D

Samassa tuli mielee et pitäsköhä jo ees kasata pinnasänky :D. Vaunut ja turvakaukalot telakoinee anoppilas viel :D

34+5
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM ja Miltsu87
Minä en katso enkä ole katsonut noita synnytysvideoita. Musta se on niin henkilökohtainen tapahtuma ja jotenkin varmaan olisin ihan yök-kannalla, jos niitä kattelisin.

Eilen miehelle nauroin, että tässä valmistaudutaan synnytykseen, koska olen aika kireenä. Tai leppoinen minä on joskus kiukkuinen, sitä ei ole tapahtunut aikoihin. Ilman syytä, olen vain kiukkuisempi.
Synnytyksessä kuolen kuumuuteen, olen aina pyytänyt semmoisen propellin huoneeseen. Toivottavasti saan nytkin. Hassuinta on se, että mulla on ollut niin kuuma, etten ole halunut olleskaan vaatteita. :D Oh dear.
Mies lupasi hieroa ja muistutella mua noista itseni mainostamista hyvistä synnytysasennoista. Tosin en mä niistäkään tositoimissa välitä, haluan olla puoli-istuvassa asennossa. Nyt konttaan täällä iltaisin, se asento tuntuu erittäin hyvältä, mutta itseni tuntien tiedän, että sekin unohtuu.. :D

Joku kyseli äitienpäivästä. Mies on Norjassa ja tulee vasta illalla. Lapset yleensä leiponeet ja antaneet lahjat. :) Tänä vuonna tosin vietetään kuopuksen synttärit myös sunnuntaina. Oma valintani.
Huomenna ehkä mennään Lintsille, jos veljeni perhe suvaitsee saapua tänne suunnalle. :) Muuten vietetään kotosalla ja siivoten. :D
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Heips

Tuli käytyä lasten kaa prisman reissu, mikä oli niin helvetin täyteen ammuttu ja varsinki sellasia itsekkäitä vanhuksia :kieh:.. Sitten kirjastolla käytiin ja miehelle vietiin töihin eväitä. Nyt onkin tunnin supistellut alle 15 min välein ja sattuu : /. En kyllä ihmettele, oli aikamoista reuhkaamista tuolla kaikkine kaupapkasseineen ja vielä sai herppailla tolle ylivilkkaale itepäiselle poijaalle. Nooh, varmaan hetken tässä taas hankalampaa ja kohta olo helpottaa.
 
Naene, aika huisia, että teillä on jo synttäripäivä tiedossa! Nyt vaan ihanaa ja rentoa loppuodotusta! (mitä nyt remppa, pyykki yms rasteja... :) )

Vauvan kamojen pesusta, mä kyllä pesisin ihan kaiken max lämpötiloilla! On ollu töiden kautta mahdollisuus tutustua kaikenlaisiin tehtaisiin, ja sanonpahan vaan, että sekä kemikaalien, että kaiken maailman mikrohiukkasten, että ihan vaan valmistus- ja varastointiolosuhteiden takia suosittelen!

Se äitiyspakkauksen makuupussi ainakin kestää 60 pesun, värit vaan vähän haalistuu ajan myötä. Vaikka lapussa luki 40. Muutenkin vauvan kamat oon tyypillisesti pessy 60 asteessa, lähtee maidonhaju sun muu ja kätevästi saa koneen täyteen vaatteista ja sideharsoräteistä, kun ainakin esikoinen oli kova pulauttaja ja maidolla mährääjä.

Synnytyskertomuksia on mun mielestä ihana lukea, etenkin positiivisia sellaisia! Linneat kiva kuulla että meni noin "rivakasti", vaikka esikoinen ja pt. :) Saako udella vauvan syntymämittoja?
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Ja hei jos ei vierasta pientä hippeilyä, ja kiinnostaa, niin suosittelen lämpimästi lukemaan Ina May Gaskinin juttuja, on pitkän uran tehnyt kätilö Jenkeissä. Eli lukiessa kantsii muistaa, että siellä koko synnytys- ja sairaalakulttuuri on lievästi sanottuna erilainen kuin Suomessa. Sillä on tosi hyvä artikkeli liittyen avautumiseen ja sen sellaiseen täällä:
Smile for Your Sphincter | inamay.com

En siis todellakaan yritä promota absoluuttista luomumeininkiä, mistä mulla ei edes oo henk koht kokemusta, mutta tuo oli musta fiksu ja looginen juttu, ja sai hyvälle tuulelle. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nelli Jopas supistaa. Mulla ei ole nyt tullut hetkeen kipeitä supistuksia. Epämielyttäviä kylläkin, muttei niin kipeitä.

Naene Mäkin aattelin putsata eka miehen ja mun koneen, ennen kuin tyrkkään sinne mitään. Miehen konetta äsken kattelin ja aattelin, että niin näkyy, etten ole sitä putsaillut säännöllisesti elokuun jälkeen. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Pitikin aiemmin onnitella, kun naene saanu jo syntymäpäivän vauvalleen :flower:. eulalie ja murkkukos ne oli jo täysillä viikoilla meneviä? Olihan siel muitakin mut työ nyt tulitte mieleen.. tosi jännää, kohta jakaannutaan!!! Ja häpimamalla ei vältsiin mee enää kauaa.. sun pamahtamista veikkaan ekaksi minä =). Mulla kans vähä sellanen olo, että osaako sitä lähteä ajallaan, jos ei vedet mene? Kun sen tiiän, että sattua pitää ja kunnolla, mutta miten paljon saa sattua ja kui kauan.. kun ei oikeesti viimeksi eka supistuksesta menny ku 4h vauvan syntymiseen.. ja supisti jo peräsuiskeesta, minkä sain ennen kalvojen puhkasua (oli suunniteltu kalvojen puhkasu salissa). Synnytyskin tosi "ihana" ja helppo, hyvät fibat vaan siitä =). Mä muuten ostin juuriharjan ja mäntysuopaa, ens viikolla kiiltää sauna :D. Ajattelin, että lopummasta viikkoa, kun se rv 37 jo ihan siinä hoillilla, vetelen sauma kerrallaan lattiat saunasta ja kylppäristä. Tiedän, ei niistä saa kun ihtesä kipeeksi, mutta oon pantannut pesua keväälle ;).

Nyt vähän laantuneet suppailut. Tosin mä en tajua mistä tuota p*skaa riittää |O. Mullahan on mahan toiminta ollut jo parisen viikkoa hyvinkin vilkasta, tänään taas tyhjentäny ihan huolella, huhhu, hanurihan tässä halkee :LOL:. Sellasta aaltomaista juilintaa myös alaselällä ja sisäreisillä, mutta supistelut harventuneet nyt. Jännä paine joka reiällä.
 
Nelli muuten, mites ne kanit? :D

Mä lähden sitruunahapon ostoon. Sain lapset lahjottua kebabilla ja pitsalla jäämään tähän yöksi. :) Tai no keskimmäisestä en ota selvää, mutta tässä saa yöpyä.

Jorvista soittivat -- aamuinsuliini nostettiin -- maanantaina uusi soitto, tartteeko vieläkin nostaa. :/

Noista supistuksista. Mä en pahemmin jää kotiin odottelee. Mun synnytykset olleet n.3 tuntisia. Kuopuksen kanssa vain jalka/takareisi puutui. Onneksi mentiin (imuroin eka kodin), koska 2h tuosta poika oli maailmassa.
Mä kanssa haluan epiduraalin, jos vain ehdin saada.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla synnytyksistä! Nollakokemuksella (yllättäen) oon vaan aatellu mennä mieli avoimena. Toiveena olis, että saisin mahdollisimman pitkään helpottaa oloa liikkumalla ja vedellä joko altaassa tai suihkussa, mut jos ammattitaitonen henkilökunta suosittelee esim. epiduraalia, ni kyllä mä sen otan. Aika näyttää, mä en ainakaan osaa tuota sen enempää suunnitella tai toiveita kirjata.

Synnytys kyllä pyörii mielessä joka päivä, enempi tai vähempi. Tänään kävin niissä maksaverikokeissa, maanantaina saan tulokset. Nyt sitte jännätään, mikä on diagnoosi ja jatkotoimenpiteet. Pahimmillaan se kai tarkottaa käynnistystä ens viikolla, hui :O

Nyt kuitenki viikonloppureissulle toiselle puolelle Suomea! Pitäkää kivaa, naiset!

kodehu 35+0 POKS

PS.. Kaniuutisia oon minäki ootellu..
 
Ihanaa kun täällä on nyt jotenkin sellanen käsinkosketeltava valmistautumisen tunnelma :) Kaikki häärää jotain ja miettii samoja asioita. Häpimamaa veikkaan minäkin ekaksi jakautujaksi ;) Ja niin täällä on kyllä vauvaan liittyvät valmistelut ihan vaiheessa, koulu vie vielä kaiken ajan. Mut tisseistä tulee ruokaa ja muutama vaate puhtaana ja vaippapaketti kaupasta kotimatkalla niin eikö sillä jo pärjää aika pitkälle?? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Kodehu Tuo asenne on hyvä. Itsellä avautuminen niin nopeata ja kipeätä, etten koskaan pahemmin ole ehtinyt liikkua. Amme mullakin oli aikoinaan toiveena, mutta nopea avautuminen ollut esteenä.

Nyt mullakin pyörii sitruunahappo miehen koneessa. Itse makaan lepolassessa partsilla ja söin jäden. Nyt on kai vähän pakko herkutella, ettei sokerit tipu liian alas. Mun ruoka aika hiilaritonta ollut, niin nyt jännä, kun käsketään herkuttelemaan. :-D

MUOKS: Nyt on viikon eka ja vika vauvanvaatekoneellinen pyörimässä, 56cm vaatteita. Pienempiä en ole ostanut, koska pieninkin lapsi oli 53cm. Olin näköjään raahannut koneellisen noita vaatteita tänne. :D Kotona odottaa vielä lipastollinen tavaraa. :D

Laitoin täällä miehen luona muutenkin hösseliksi (osittain siksi, että tämä asunto tosiaan vuokrataan kesäkuuksi kaverin tutulle, ulkomaiselle hääparille). Tilasin sohvan puhdistuksen ensi viikoksi, pyyhin pölyt ja kiillotin kaapin ovet. Eteisestä raahasin kaiken ylimääräisen kaappiin. Laittelin omat kamat nätisti hyllyihin ja sairaalakassin tavaroita tyhjälle hyllylle, tietää mies sitten siitä ottaa tarvittavat mukaan.
Mies laittoikin Ivalosta viestiä, yritänkö käynnistää synnytyksen. :D

Yritin irroittaa turvaistuimen päällisen pesua varten, mutta en saanut sitä takaata irti, enkä halunut/jaksanut ruveta ingenjööriksi. :D Mies saa sen irroittaa, niin tietää sitten, miten päin vyöt laitetaan takaisinkin.

Kohta ostamaan muksujen kanssa herkut Suomi-ottelua varten. Mun tekee mieli vaan tuoretta kylmää kurkkua dippikastikkeella. :D
 
Viimeksi muokattu:
Miltsu, näin mäkin sen ajattelin! :) Ja kun kaikkialle on lyhyt matka, ja innokkaat isovanhemmat tikkana avustamassa, niin mikäpä tässä,


Valaiskaa mua, mitä tuo sitruunahappo on, eli löytyy kaupasta millä tuotenimellä? Oletettavasti tekis hyvää meidänkin pesukoneelle... Mä vaan säännöllisesti käytän sen tyhjänä 90 ohjelmalla, kun haluan "pestä" sen.

Pupu-uutiset kiinnostaa muakin, en nyt muista koska sillä piti olla laskettu aika, tai siis se teoreettinen takaraja? Vai jännitetäänkö me valeraskautta? :) Jos kerättäis kolehti että pupu pääsis gynelle ja ultraan? :D Perheneuvontaa se nyt ainakin tarvii!
 
Kuka eka-kysymys on kyllä tosi jännä! Itsellä tosiaan kasassa jo 37+3, mutta mulla on sellainen tunne, että tämä menisi yli lasketun. Esikoinen syntyi 39+3, eli varsin täsmällisesti!

Tuo tunne perustuu lähinnä siihen, että viime kesäisen keskenmenon ja tämän raskauden välissä oli vain yhdet kuukautiset, ja plussan testasin monta päivää myöhemmin kuin mitä kk perusteella ois voinu näyttää. Tästä ajattelin, että ehkä kierto oli vähän sekaisin ja pidempi kuin normisti. Myös "valemenkat", mitkä oli esikoisestakin, tuli melkein viikon sen jälkeen kun ois normisti pitäny alkaa. Eli sellainen pieni sotkuvuoto.

Noh, pianhan tuo selviää... Tai pian ja pian, odottavan aika on pitkä! Tän pt-jutun takia tuo nyt mietityttää, kun alatiemahdollisuus on vain rv 41 asti, sen pidemmälle ei anneta mennä vaan se on sitten sektio. Eivät kuulemma mielellään käynnistele perätarjontaisia. Saas nähdä mitä käy!
 
Mä sain plussan tosi aikasin-- samoiten kuin esikosta (tyttö). Pojista menkat ollu myöhässä viikon ja vasta silloin on tullut testiin plussa. Myös molemmissa poikien raskauksissa oli ns.valemenkat. Siksi keskimmäisen kanssa olin viikolla 9 raskaana, kunnes tajusin olevani raskaana. Tai no, soitin ehkäisyneuvolaan, ettei mun pillerit taida sopia, kun koko ajan huono olo. Käskivät tehdä testin. Loppu onkin historiaa. ;)
 
Joku kyseli että leikataanko vai käynnistetäänkö, mutta siis leikkaus edessä tasan kolmen viikon päästä :whistle: kaksi aiempaa leikattu, joten automaattisesti leikkauspöydälle mennään taas :D päivä oli 31.5 eli kohta kohta, isoja vauvoja olleet aiemmat tytöt 4120 ja 4110 ja pituutta 52 cm , tämä on pienin ja myös maha pienempi kuin aiemmista :heart:

Nemonen ja tyyppi
 
Linneat olen unohtanut koko sun käden, piti aiemmin siihen kirjoittaa. Mulla vaivasi jossain vaiheessa ranne vajaan viikon kerrallaan pari kertaa. Mitään syytä en keksinyt, mies muisti että sama mulla oli viimeksi. Mulla ei vaan tota turvotusta oo pahemmin, mutta kai silti vaan raskaudesta johtuu. Mutta siis se voi olla jo huomenna pois, viimeistään heinäkuussa ;)

valmisteluista kaikki vaatteet on pesty jo hetken aikaa sitten, pinnasänky koottiin eilen. Meillä on vaan nyt menossa kylppäriremppa, joten hieman tulee pölyä suojista huolimatta, joten vielä saa muut valmistelut hetken odottaa. Mulla on tapana pestä kaikki mitkä on ihokosketuksessa. Esikoiselle en pessyt makuupussia, mutta olikin talvivauva, joten välissä oli vaikka mitä. Itse sain mm. juuri ihottumaa h&m äitiyshousuista kun olin pessyt kerran, toisen pesin jälkeen ei tullut enään mitään. Joten eiköhän niitä uusia vaatteita vauvalle kannata pestä.

Tämän päivän neuvola kuulumiset: vauva siirtynyt taas poikittain, oli niin ylhäällä kun mahdollista. Tänään oli vasta 33+1 joten sen puolesta vielä liikkuu, ja sanottiin että on kuitenkin pieni ja siro vauva että mahtuu vielä pitkään pyörimään. SF-mitta oli 33 ja painoa oli tullut vähän lisää. Nyt kokonais painon "nousu" +200g. Kaikki muutenkin ok.

Juteltiin neuvolassa paljonsynnytyksestä kun se stressaa mua paljon. Mua aloi ahdistamaan nämä meidän täällä kirjoittamat ei niin hyvät kokemukset. Tänään tuntui taas helpottavan, kun sai vastauksia. Menin muuten itse viimeksi avoimin mielin synnyttämään, mutta ehkä liiankin kun en osannut varautua siihen kaikkeen.
 
Täällä oli tosiaan hankittuna se epi-no -laite ja vaikken harjoitteluja olekkaan vielä aloittanut, on se tuonut mulle paljon mielenrauhaa, mikä on todella tärkeää! Joskus nimittäin pelkäsin synnytystä aivan älyttömästi, mut nyt, vaikka oon myös katsellut paljon netistä sekä nähnyt siellä harjoittelussa ne 4 synnytystä ihan "aitiopaikalta", ni ei kyllä hirveesti pelota tuleva! Mutta siis iso osa pelkoa ollut poistamassa, on ollut tuo epi-no, en tiedä miksi. Mut hyvä niin :)
Ja epi-no:n käyttäjät: ei pidä liian aikaisin aloittaa treeniä..ohjehan on et 3vko ennen laskettua saa alkaa treenailemaan!! Mulla on 36+1 vielä viiminen kohdunkaulan chekki lääkärillä, ni joskus sen jälkeen ajattelin alkaa treenaileen! Kerran kyl jo kokeilin, et miltä tuntuu, ni sain ponnistettua reilu 6cm halkasia pallon ulos :p

Tulevasta synnytyksest; itse tosiaan ensikertalaisena on kans hirveen vaikee miettiä milloin pitää lähteä sairaalaan, mut toivottavasti tulis selkeet merkit tai sit soittelen ja kyselen neuvoja synnäriltä!! Matkaan menee kuitenkin se 45min. ni ei haluis hirveen viimetippaan jättää!! Mut itse olen nyt kuullut niin paljon hyvää siitä minispinaalipuudutuksesta, et mietin, jos pärjäis muilla kivunlievitysmenetelmillä mahd. pitkälle asti (amme, kaasu, petidini), ni sit vois ottaa sen, mielummin ku epiduraalin!! Täällä meillä ainakin, etenkin toissynnyttäjille, melkein kaikki saa minispinaalin, etenkin, jos synnytus edistyy vauhdikkaasti, ja on kuulemma auttanut monilla älyttömän hyvin!! Paremmin kuulemma vielä puuduttais persusta ku epiduraali!! Mut jos mun avautumisvaihe kestää ja kestää ja tekee tosi kipeää ja miedommilla ei pärjää spinaaliin saakka, ni sit varmaan otan sen epiduraalin!! Mut, saas nähdä miten koko homma tulee menemään :D

Onneks tässä porukassa ei kellään vielä ole raskausmyrkytystä, koska sehän on suht yleistäkin (joku 5% synnyttäjistä) et luulis, et olis jo jollekin osunut kohdalleen, mut ONNEKSI ei!! Kyllä saa kiittää luojaa kuin hyvin meidän raskaudet on sujuneet!!! (vaikka muutamat ovatkin kärsineet jo kovista kivuista saikulla monta kk, mut silti vauvat on pysyneet kiltisti masuissaan!!) :)

Miekii viikkailin jo kaikki vauvanvaatteet äitiyspakkauksesta kaappiin, kunnes vasta joku aika sitten sytytti, et nehän kait pitää pestä :D itse vois kans kokeilla tuota sitruunahappoa koneen pesuun, jos en kerkee saamaan uutta konetta ennen vauvan syntyä (mikä olis kyllä erittäin toivottavaa)!! Kaikki tutuilta saadut vaatteet oli jo valmiiksi pestyinä, ni en kyllä varmasti ala niitä enään myllyttämään koneessa!

Täällä olis ensviikolla vielä suunnitteluseminaari oppariin liittyen ja yks viiminen työterveys -tentti, et ne kun jaksas tässä vielä puristaa, ni sit kyllä varaan sen synttärilahjaks saadun kasvohoitoajan, ja meen nautiskelemaan sinne!! :p ei malta oottaa!!

Voi että kun täällä on monella jo H-hetkin niin lähellä..älyttömän jännittävää!! Mie veikkaan sit Eulaliee ensimmäiseksi synnyttäjäksi, jos täällä on joku veikkaus pystyssä :D


BF & poitsu 33+5
 
Viimeksi muokattu:
HUomenta :wave:

Ihan alkuun meidän Pösö-neidistä.. sen mielenvikaisuus ja pesänrakentelupuuhat olivat ihan feikkausta ja eroahdistusta. Yhdistin puput uudelleen keskiviikkona ja johan hävisi kaikki mielenvikaisuudet ja raskausoireetkin, kun pääs takaisin tuon eunokkinsa seuraan, ovat niin rakastavaisia eikä se enää yhtään yritä tappaa sitä :heart:. Onni näin, ihan oikeesti pupuvauvat ois ollu nyt vähän liikaa. Mutta ollut ihanaa ja varsin mukavaa luettavaa teidänkin pupu-jännäilyt täällä, kiitos siitä :D

Noista raskaustesteistä Mä oon kahdesta ekasta plussannu tosi myöhäsillä viikoilla, rv 7-8, pojasta plussa tuli aikalailla 4+ rv:lla. Tästä plussasin tasan sillon, kun testi vois näyttää plussaa oviksesta.. ja sen mukaan mun laskettu ois 8.6.. Ja kun mä tiedän milon ovuloin ja sillon myös peitot heiluivat, ja sit tuo "aikainen" plussakin.. ni jotenkin tuntus, että vois olla sen pari päivää pidemmällä.. mut samahan tuo päivät sinne tänne =)

Oma olotila on vähän kuin lopun edellä. Hirmu sekavat fiilikset siitä, milloin ja miten tää lähtee käyntiin. En usko, että menee yli rv 39.. Mutta eihän sitä tiedä. Piti eilen kopasta alapäätä, niin kyllä todentotta Rusinan pää tuntuu ihan omiin sormiin, eikä tarvii ponnistella :D. On se vaan niin tossa alhaalla, että ihme jos auta avautumaan kohdunsuuta tuolla paineellaan. Tosi jännä mennä kuulemaan cervix tilanne ens keskiviikkona!!! Tänään ajateltiin pitää siivouspäivää, koska ei tuo arska taaskaan paista.

Ihanaa lauantaita ihanaiset naiset =)

Nelli&Rusina 35+4 :heart:
 

Yhteistyössä