<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Voi elämän kevät. Ei pitäisi kyllä hehkuttaa yhtään mitään täällä. Kaikki energisyys on kyllä tiessään ja päivä on mennyt horroksessa. Kauppareissulla nukahdin autoon muutamassa minuutissa.
Mutta kerta kiellon päälle hehkutan omaa oloani, jotain kummaa on tapahtunut ja kaikki vihlonnat ja pistelyt ovat kadonneet. Välilä unohdan olevani raskaana ennen kuin yritän kumartua tms. Närästykseenkin auttaa rennie, kunhan illalla santsaa vähän enemmän ja ei juuri syö muutamaan tuntiin ennen nukkamaanmenoa.

Naene, mä olen juuri niitä äitejä, jotka vie lapset päiväkotiin, vaikka eivät täysin terveitä olekaan. Jommalla kummalla nenä vuotaa lähes aina ja aamuisin on vaikea aamukärttyjen lasten vointia kotonakaan arvioida. Mittaan kuumeen ja kysyn, että sattuuko johonkin. Jos kumpikin vastaus negatiivisia, niin päiväkotiin mennään. Muutaman kerran ovat soittaneet, että pitää hakea pois, kun lapsi ei jaksa osallistua leikkeihin. Useimmat taudit tarttuvat itämisvaiheessa ja jos aina jäisi kotiin, niin eipä paljon tarvis töissä käydä. Mulla ei juurikaan mahdollista tehdä töitä etänä.

Ihanaa aurinkoista lauantaita kaikille! Nyt energiamusat soimaan ja siivoamaan.
 
En viitsi kyläpahasta nyt mainita missä asutaan, kun täällä näitä pikkukyliä on paljon ja kaikki tuntee kaikki.. mutta ei se Nilsiä hirveen kaukana ole, pohjois-savossa asutaan. Savo on kaunista aluetta ja varmasti monella onkin mökkejä tmv. täällä päin.. pääseepähän pois kaupungin hälinästä =). Itseäni adistaa pelkkä Helsinki ajatuksena, olen käynyt siellä elämäni aikana ehkä viis kertaa ja en tule, jos ei ihan pakko ole. Tykkään pienestä ja hiljaisesta =).

Elselli Mua kyllä vihloo ja supistelee, mutta jotenkin sitä nykyään vaan sivuuttaa ne ja jatkaa touhujaan.. energiaa on ja on joku maaninen vaihe, että joku ihmeen pakko nyt tehdä kaikkea. Tietty ite oon tammikuun puolelta jo saikkuillut ja ottanut levon kannalta.. nyt ei jaksa enää. Ja mä kun en usko, että tämä ennen rv 37 syntyy.. ja siitäkin paukutaan vielä varmasti viikko pari täysiä vielä. Mutta kiva kun jaksaa. Sais noille miehillekin tulla joku hormonimyllytys kodinhoidon suhteen :kieh:. Välillä niin v*tuttaa, kun ite huhkinut vaikka m itä monta tuntia ja yks ei tee mittään! No käyhän se töissä, mut silti, mä oon kuiteskin vielä edelleen raskaana enkä ihan kaikkeen kykene! Nooh.. olokoot, ei jaksa aikaista komentaa.
 
On siis ihan järkkyä miten tää aika menee :D Naenen tavoin meilläkään ei tarttis mukulan tulla yhtään liian aikasin että saadaan kaikki hommat tehtyä. Sinänsä tosi mukavaakin ettei aika mene odottamiseen ja hautomiseen vaan tekemistä riittää ihan viimesille viikoille asti. Vointikin on niin hyvä että jaksaa touhuta sen mitä tarttee. Ainoastaan noi yöt menee aika harakoille mut ihmeen hyvin sitä kummiskin jaksaa päivisin pysyä hereillä. Meillä vielä lapsettomina ja työssäkäymättöminä tuo vuorokausirytmi on aika liukuva käsite :)

Jännää kun ekoilla alkaa olemaan jo täysiaikaisuus kohta käsillä. Sitten vaan veikkauksia pystyyn että kuka jakautuu ensimmäisenä :)
 
Mies mittasi mun vatsanympäryksen, kun rupesin miettimään ristiäisvaatteita (+kolmet muut kemut heinäkuussa).. Vatsanympärys oli mukavat 124.5cm ja 50cm pitäisi tiputtaa heinäkuun ekaan viikkoon mennessä. Nice! Ei taida karppauskaan ihan noin tehokasta olla. :D

Onneksi painoa ei nyt ole tullut lisää ja keskiviikkona aloitan taas pistokset, eli sekin hillinnee tätä painonnousua..

Niin ja nilkka edelleen kipeänä..
 
Piti itsekin pitkästä aikaa vatsanympärys mitata, mulla mitta nyt aika tarkkaan 100cm :)

Torstaina käytiin Tyksissä tarkastuksessa pienen sf-mitan takia (28cm viime neuvolakäynnillä). Käyrää ottivat ensin puolisen tuntia ja sitten ultrattiin ja tehtiin alapäätutkimus. Painoarvio oli nyt 2,2kg ja laskettuna aikana kolmisen kiloa, että suht siro tyttö ois tulossa. Muut mitat meni suht keskikäyrällä, mutta vatsanympärys alakäyrällä. Toukokuun lopussa menen vielä uuteen tarkastukseen.
Kohdunsuu oli puolipehmeä ja ulkoreuna sormelle auki, kanavaa jäljellä käsin koitettuna 2cm. Tukivyötä mulle suositteli, ettei vielä niin paljon painontunnetta kohdunsuulle tulisi ja kyllähän se liikkumistakin helpottaisi.
Yhtä merkintää en neuvolakortissa ymmärrä, kun kirjoittivat Tyksissä kohdunpohjan korkeuden kohdalle näin: ~rt ja halkaisijamerkki, mitäköhän mahtaa tarkoittaa? Vauvan pää oli kuulemma jo aika alhaalla, tunsi sisäkautta ja itsekin tullut vähän huomattua, että on jonkin verran laskeutunut...

Eipä tänne muuta, hyvää vointia kaikille ja pysytäänhän vielä jonkin aikaa kasassa :)

-Niiskuneiti ja vaavi 35+0 :heart:-
 
Mä en edes uskalla ajatella mihin telttaan sitä pitää ihtensä tunkea ristiäisissä. Mulla kyllä aiemmin lähteny 15 kg jokaisesta siihen jälkitarkastukseen, eli 6-8 viikkoon.. Mulla on niin palava halu päästä lenkille ja liikkumaan! Kulutan normitilassa ihan touhukkuudellani sen verran, että en painonhallinnan takia tarviis ees mitään ylimäärästä. Piiitkät vaunulenkit haaveissa =). Yritän olla stressaamatta painosta, ja varsinkin olla tekemättä siitä ongelma, ettei imetys häiriintyisi.

Niin, pian taitaa olla ekat täysikäisetkin jo meidän pinossa, vai joko on?! Mitenhän häpimama jakselee, kasassa vai poijaat jo sylissä??? :attn: Myös LittleOne ollut mielessä, kun ei ole kuulunut nyt, kasssa vai kahtia? Sulla oli niin valmis tilanne alakerrassa, sillä mietityttää, kun ei ole kuulunut. Me ollaan kyllä selvitty pitkälle, joka pinossa taitaa olla reippaasti ennenaikaisia vauvoja se muutama. HYVÄ MEIDÄN URHEAT PIENET :heart: =)

Minä sitten olen riehunut täällä, ihan ihme sisua löytyy :O. Raahasin pinniksen toiselta puolelta taloa toiseen huoneeseen, ja eihän se ihan putkeen mennyt, kun ei sit mahtunut siihen kohtaa mihin ajattelin ja jouduin pariin otteeseen siirtelee parisänkyäkin.. eikä tuo pinniskään ole mikään hintelä. Mies tietty töissä ja just piti silloin tuokii tehdä ja verhojakin asentaa ja keikkua tuolilla :headwall:. Mutta kasassa tukevasti! Vielä kävin äksen pihahommia, ruusupuskia kynimässä, ku reuhottaavat (niiku omakin puutarha) :LOL:. Ukon pistin kaverille, kun selkeesti poltteli jonnekin päästä.. mua ei nyt yhtään nappaa senkään seura, jos ei halua olla yhtä touhukas kuin minä.. eikä se halua nyt olla.

Ps. Poistin sut 18andpregnant ja sain kuvan laitettua sivun alkuun, tosin tuli ihan nakkina, mutta kaitpa siitä selvän saa :D
 
Mäkin kyllä yleensä palautunut suht nopeasti synnytyksistä, ainakin semmoinen on muistikuva. Nyt tosiaan mietin sen yhden noita-akan tapaamista heinäkuun alussa, joten kyllä mä räpsyripset laitatan (en ole nyt vuoteen käyttänyt, 6 vuotta niitä käytin) ja kynnet kuntoon, niin voi akka taas haukkua mua huoraksi. :D Oikeesti mä käkätän täällä miehen kanssa sen naikkosen jutuille -- ei vaan pysty hyväksymään mua lastensa elämään. Oon niin erilainen kuin miehen ex ja koska mä huolehdin itsestäni, niin olen huora. Hahaaaa, eli terve teille muillekin, jotka tykkäätte kasvohoidoista ym.naisellisista hömpötyksistä.

Täällä neiti potkii mun mahan mustelmille, sattuu ihan kamalasti kun möyrii ja polvilla hakkaa mun kylkiä.


Ihanaa tosiaankin, että meidän joukko on sinnitellyt näin pitkälle, ilman suurempia ongelmia.Miettinyt kanssa kaksospoikia, joko ovat syntyneet ja kuinka Littleone voi?
 
Täällä on ollut jengiä kylässä tämä päivä, aamusemmalla haettiin jopa hoitopöytä ja kerkesin käydä myös kaupunnilla. Äijät oli menossa lätkämatsiin, niin aloittelivat ja saunoivat täällä. Ukko on hankkinut himaan sellaisen melko massiivisen kotiteatterin josta voi vaikka surffia netissä. Soiteltiinkin kaikkia youtuben konserttipätkiä töllöstä. Kaverin kanssa juteltiin tästä ettei kummatkaan edes tiedetty mistään vauvojen käännösyrityksistä, kaveri tuumasi että no katotaan netistä mikä homman nimi on! Laittoi tohon isoon telkkariin youtubeen hakusanaksi että baby repositioning, naureskelin että hyvän termin se kyllä tuolle aiheelle keksi mutta tuskinpa sieltä mitään löytyy. Ja paskat, löytyihän sieltä! Olohuoneen massiivisesta töllöstä rupesi tulemaan sitten sitä kamaa. Tuli kyllä äkäseen äijiltä noottia että nyt äkkiä pois tuo :LOL:

Haettiin se hoitopöytä tästä läheltä joltain pariskunnalta, vastassa oli mies jolla oli kainalossa sellainen varmaan vuoden vanha vauva. Miehen piti laskea se vauva maahan jotta sai näytettyä miten se hoitopöytä painuu kasaan. Vauva oli aiemmin tosi tosi iloinen ja ihana siinä kainalossa, heti lattialle jouduttuaan se rupesi itkemään. Mun mies on varmaan jotenkin vähän parempi vanhempi kun se vaan tuumasi lähtiessä että voi kun toinen oli niin avuton. Mä taas ajattelin etten herranjumala koskaan pistä vauvaa lattialle jos siitä tollanen valitus lähtee. Mä en tiedä yhtään miten tulen sietämään itkua tai ininää, luulen etten muutenkaan ole kovin empaattinen ihminen, enemmänkin sellainen "ei käynyt kuinkaan, noniin ylös siitä"-tyylinen. Saas nähdä muuttuuko sitä yhtään sellaiseksi äidillisemmäksi tässä kun tämä syntyy. Toivoa sopii.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Hellurei :)

Ei taas hetkee oo tullu roikuttuu ku tuolla fb:n puolella ja sieltä kerto et tääl kaipailtu :). Juu siis kasassa ollaan mutta tuskimpa kauan...
Eli siis eilen kävin näytillä äippäpolilla ku to-pe yön entistä enempi suppaili ja olo oli vähä ihme. valkovuoto ihan vetist yms. (ma viimeks kävin) Olikin sitte tossa muutamassa päivässä käyny niin että kohdunsuu 2cm auki! Eli nyt sekä sisäsuu että ulkosuu auki ja kohdunkaula lyhimmillää 1.5cm. Kotii pääsin oottelee kuitenki tulevaa koska matka sairaalaan ei ole pitkä. Huomenna aamulla on käyrille meno. Ellei vaik ens yön ala tapahtuu. On hyyyyyyyvin jännät paikat siis täällä. Tänääki aamul ku muutamat tosi napakat supparit tuli ni kyl hätkäytti jotta onko se nyt menoa mut onneks loppu vielä. Jotta katsotaa kauan tässä vielä pysytää kasassa :) Tosiaan onneks jo hyvät viikot ja joka päivä plussaa :)

Palautuminen synnytyksistä mullaki ollu aina nopeeta ja nyt tosiaa ku ei oo tullu lisää ku 5kg nii tuskimpa jää mitää. Lähinnä miettii jääkö musta mitää :D Mies jo kommentoinu luista persettä ja ku kylkiluut paistaa ton mahan yläpuolelt :D

Mut nyt saunaa ku viel pääsee sinne :) Mukavaa loppu iltaa kaikille :)

33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Huih, kun on jännää. Toivottavasti kaikki menee hyvin Häpimama!!

Taitaa syntyä tähän ketjuun ensimmäiset pikkuiset. <3 Ihunaa!

Mä juon muuten kaksi kupillista vadelmanlehtiteetä päivittäin. Alussa supisteli, mutta nyt ne on loppuneet tyystin. :D

Me vuokrattiin mun kaverin ystäväpariskunnalle (tulevat häämatkalle tänne) miehen asunto kolmeksi viikoksi kesäkuussa. Ollaan kuitenkin yhdessä paikassa vauvan ekat viikot. No tuo mahdollistanee sitten meidän rantaloman elokuun alussa. :)Ihanaaaaaa!!

Mies kattoo lätkää, ja mä roikun netissä ja kuuntelen sivukorvalla.
 
Yhdes koos! :)
Ongelmaksi tullu vaan tuo ylimääränen energia. Aamupäivät tulee riehuttua ja illat sit onkii kroppa niin hajalla, ettei pysty ees tietokoneella istuu. No ei voi kun itteään syyttää.

Kohdunkaulaa tosiaan 1cm jälellä. Viikon päästä seuraava lääkäri. Jännityksellä ootan onko sit jo auki tai jotain muuta mukavaa...

Tänään sentään tehty viimesimmät vauvantarvike hankinnat. Siltikin sais tuo vielä pysyä tuolla hetken :)
 
Hei vähän jännät paikat häpimamalla :) Toivotaan nyt että vielä hetken aikaa pysyisivät pojat kaksiossaan.

Kuulin just että serkun vaimo oli saanut pojan keisarinleikkauksella. Oli kuulemma mennyt yliajalle eikä ollut vaan sitten lähtenyt käyntiin jostain syystä. Tuli vaan mieleen että kun hänellä oli tosi saman tyyppinen raskaus kuin mulla eli pieni "huoleton" maha eikä oikeen mitään oireitakaan niin josko mullakaan ei lähde käyntiin. Hän on tosin vähän vanhempi ensisynnyttäjäksi että ehkä silläkin on osaa asiaan. Mene ja tiedä noista.
 
Miltsu, ei sillä mahan huolettomuudella ja helpolla raskaudella ole onneks mitään tekoa synnytyksen käynnistymisen ja sujumisen kanssa. :)

Mä oon tässä laitellut kunnolla haisemaan vauvan kamppeiden kanssa. Kaikki vaatteet, peitteet ja suojat on nyt pesty, tai kaukalon ja keinun päälliset pyörivät parhaillaan. Nyt pitäis enää imuroida ja höyryttää leluja ja kamojen runkoja, ja sitten kaikki paikoilleen tulokasta odottamaan.

Ongelmaksi on päässyt muodostumaan jaksaminen. Tosi nopeasti alkaa maha painaa ja kivistää, ja sitten selkä. Sit saa harjoittaa ankkakävelyä loppupäivän. Olisko pitänyt hoitaa nää jo kuukaus sitten? Toisaalta, onhan tässä aikaa ja keskiviikosta alkaen koko päivä, joka päivä. :D pikkuhiljaa, ja onhan nää hyvällä mallilla jo.

Nemi 34+x?
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja Hööpi
Häpimamalle paljon tsemppiä. Niinhän se on, että tuntemattomia ovat vauvojen tiet. Mun ystävä sai kaksoset vuosi sitten ja häntä makuutettiin sairaalassa vkot 28-33. Paikat oli jo tuolloin auki, mutta lopulta synnytys käynnistettiin vkoilla 39+. Mitään merkkejä luonnollisesta synnyttämisestä ei vielä tuolloinkaan ollut. Kaveri oli vähän katkera, kun kukaan ei ollut "varottanut", että paikkojen kypsymisestä huolimatta voidaan mennä laskettuun aikaan.

Ai jestas mä odotan sitä, että voin maata selälläni saunassa. Musta saunomisessa parasta on, että samalla venyttelee jalat katossa kaiken selkäjäykkyyden pois. Nyt en voi olla hetkeäkään selälläni, muutoin hikeä pukkaa ja taju tuntuu lähtevän. Jo neuvolassa sydänäänten kuuntelu on tuskaisaa. Saunominen on ollut mun omaa aikaa pari ekaa kuukautta synnytysten jälkeen. Omasta halustani en ole halunnut lähteä vauvan luota minnekään, mutta vetäytyminen kellariin ja lämmön rentouttava vaikutus ovat riittäneet.

Mulla on huomenna neuvola, jossa tädit yrittävät ultrata vauvan asentoa. Mä olen kovin skeptinen heidän taitoihinsa. Viime raskaudessa eivät osanneet katsoa vauvan asentoa, vaan laittoivat turhaan äpolille, koska heidän mielestään vauva oli perätilassa, mitä ei siis ollut. Toisaalta onhan se kiva päästä äitiyspolille saamaan edes jonkinlainen kokoarvio, koska jättiläiseltä tuntuu edelleen. Sitä tunnetta ei yhtään helpota, muutamat kommentit mahani suuruudesta.

Ihanasti olette jaksaneet laittaa kotia ja vauvan vaatteita valmiiksi.
Meillä on parin viikon päästä kuopuksen synttärit ja ajattelin, että vasta sen jälkeen kaivan vauvan kamat esille. Alkuun voi sitten nukkua vaunun kopassa, jos päättää syntyä ennen sitä ja mies saa pestä vaatteita sillä aikaa, kun ollaan sairaalassa. Nou paniikkia oteta tästäkään.

Nyt ompelemaan tytöille kevättakkeja, jos se lämpö ensi viikolla yllättää.

Elselli 34?
 
Elselli Neuvolassa ei ole pakko olla selällään kuin se hetki, että täti äkkiä ottaa sf-mitan ja tarkistaa vauvan asennon. Minulta ainakin on kuunneltu tähän raskauteen lääkärineuvolasta saakka sydän kylkimakuulla, edellisistäkään en ole loppupäässä saattanut selinmakuulla olla kuin mittausten ja tunnustelun ajan. jopa ultraukset on suoritettu loppuraskaudessa kylkimakuulla, kun en pysy tajuissani tarpeeksi pitkään.

Asia, jota ihmettelen, on ohje nostaa jalat vatsaa ylemmäs nesteen poistamiseksi jaloista. Miten hitossa minä sen teen, kun en selällään voi olla minuuttiakaan ja jo "röhnöttäminen" sohvalla saa aikaan huonon olon?! Laitanko toisen jalan itään ja toisen länteen sellaiseen superleveään v-asentoon suoralla selällä? Kaipa minä olen sitten joku rautakanki, mutta en kyllä repeä sellaiseen asentoon, jossa jalat saisin ylös menemättä selinmakuun suuntaan.

On se hyvä, että täällä on vielä muitakin, jotka eivät ole tehneet mitään vauvan eteen. Pikkupyykki on missälie vaatehuoneen ylähyllyn peränurkassa, jonne en edes pääse. Kaukalo taitaa olla teknisessä tilassa, kai. Ja ehkä vaunukoppa ja runkokin. Tai sitten ne ovat varastossa. Pinnis on vaatehuoneessa vaatetangon takana. Onhan tässä aikaa. Minä olen varautunut siihen, että mennään maksimit yli eli jakaudun vasta heinäkuun alussa. Esikoinen tuli 39+6, toinen 41+0.
 
Jännää aikaa tämä kun odotellaan ensimmäisiä vauvoja pinoon & yllättävän pitkälle me ollaan kyllä päästykin ilman että olisi tullut kovasti ennenaikaisia vauvoja pinoon, mutta toooosi hyvä niin :)

Elselli, Neminka, Tillukas täälläkin happi uhkaa loppua aina välillä (eikä siihen tunteeseen auta rintsikoiden jatkopalat..) Neuvolassa puuskutin punaisena selällään kun sydänääniä kuunneltiin kunnes lopulta älysin kysyä, että voiko ne kuunnella kyljellään minkä jälkeen neuvolan täti moneen kertaan varmisteli, että kulkeehan happi nyt kyljellään ja eihän pyörrytä..

Vauva kamat täällä lähes kasassa, auto pitäisi vielä siivota suurimmista hiekoista ja asentaa vauvan kaukalon adapteri sinne sekä tuuletella vielä kertaalleen jo aiemmin pestyt pinnasängyn ja vaunun sekä turvakaukalon kamppeet..

Synnytysvalmennuksessakin käytiin, oli suunnattu ensisynnyttäjille mutta kun edellisestä kerrasta aikaa niin ajattelin, että hyvä kerrata asiat :D
Hyvä olikin kun mentiin, miehelle etenkin, oli nimittäin luullut siihen asti, että 12.6. eli laskettuna aikana on viikkoja 37, joten oli olettanut että olen laskenut viikot väärin ja niitä olisi nyt joku alle 30.. :LOL:
Olisi myös kuskannut minut synnyttämän parakeissa olevaan hammashoitolaan :O kun oli kuullut, että sairaalan synnytysyksikkö homeessa ja nyt synnytetään parakeissa.. no sinnepäin, nykyään synnytykset ovat sairaalan takana olevassa ihan kivassa modulirakennuksessa..

Mikaela. & Pikkuruinen 34 + 4
 
Mä taidan vissiin olla erilainen nuori...
Mulle meinaan just se paras asento on sohvalla selällään jalat nostettuna selkänojalle. Ja saunassa nimen omaan jalat katossa parasta :)
Johtuukohan sit siitä kun on istukka edessä? No en valita :)
 
Täällä kotiuduttu Saksa-Venäjä-ottelusta. Óli ihan kivaa vaihtelua, vaikka se pikku matka Pasilasta Hartwall Arenalle olikin kävelyllisesti yhtä tuskaa. Nilkka edelleen tosi kipeä ja koska linkkaan niin noidannuoli pahentunut.

Muutenkin taas supistellut koko päivän, ei niinkään kipeästi, mútta epämielyttävästi. Heijailin äsken lantiota ja mies saa kohta hieroa alaselkää, eli eiköhän se sillä taas tasaannu.
Täällä närästys pahentunut, joudun nukkuu ämpäri vieressä, koska oksentelen öisin. Mä nukun vielä selältään osan yöstä, ihme kyllä. Tosin se on närästyksen kannalta inhottavaa.

Millaisen ulkopuvun te ootte muuten vaaville hankkineet? Mietin vain, jos tämmösiä kylmiä ilmoja pitelee, niin pakkohan sille semmoinen on hankkia. Mulla on kyllä semmoinen tikkipuku, mutta lienee liian kuuma??
 
Mä olen kans miettinyt tota ulkopukua lähinnä ajattelin, että joku vauvan välikausihaalari olis sopiva. Enpä tiedä tarviiko sellaista välttämättä, mutta varmaan tulee ostettua, kun muutenkin ostelen kaikkea vauvan kamaa ihan vaan varmuuden vuoksi.'

Mulla on LittleOnen tapaan kans ihan hyvä selällään jalat ylös nostettuna. Pystyn myös nukkumaan selällään, mutta kyljellään on kuitenkin paras asento. Alkaa kyllä olla toi asennon vaihtaminen sängyssä vähän hankalaa, mulla ainakin vihloo selkää ja kamalan puhinan säestyksellä saan asennon vaihdettua :LOL:

(.) Raskas on olo! Voi kun menis loppuaika nopeesti ja sais jo pikkuisen syliin. Mä olen ihan luovuttanut kaikkien herkuttelujen suhteen, jotenkin oon nyt antanu itselleni luvan syödä ihan niin paljon kuin huvittaa ja ihan mitä vaan mieli tekee. Huoh, varmaan lihon vielä 10 kg tässä viime metreillä :ashamed:

häpimamalle tsemppiä, tulehan sitten pian kertomaan tilannepäivitykset, kun alkaa tapahtua! :) Ajatella, pian saadaan sitten lukea synnytyskertomuksia tästä omasta pinosta, niiltä jotka sen haluaa täällä netissä jakaa. :)

Dynamite ja pikku-Telle 33+4
 

Yhteistyössä