<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Eli tänään oln täällä laskettuaika!!Ei taija tyty ulostautua... :kieh:

Oon ollu pari päivää netti pimennossa kunkone tilttas...ja olo oli kyl tosi orpo kun ei tänne päässyt!! ONNEA SIIS KAIKILLE TASAPUOLISESTI VAUVOISTA!!! :heart:
JA SEMPPIÄ KAIKILLEJOTKA NIITÄ ON LÄHTENYT HAKEMAAN!!!

 
Eli tänään oln täällä laskettuaika!!Ei taija tyty ulostautua... :kieh:

Oon ollu pari päivää netti pimennossa kunkone tilttas...ja olo oli kyl tosi orpo kun ei tänne päässyt!! ONNEA SIIS KAIKILLE TASAPUOLISESTI VAUVOISTA!!! :heart:
JA SEMPPIÄ KAIKILLEJOTKA NIITÄ ON LÄHTENYT HAKEMAAN!!!

 
Teksi karkasi... :kieh: :kieh:

Eilen olin tosi kipeenä.Vatta oli kamalan kipee ja ruoka ei maistunu (söin koko päivänä puoltoista perunaa ja neki tuli kakkana heti ulos). Supisteli koko päivän ihankiitettävästi ja napakasti, mut ei niillä viel synnyttämään pääse. Oliiveikas et yöllä ois saatu lähtä, mut eipä sit...pettymys oli kyl kamala aamulla kun heräsinki omasta sängystä. Jotenki niin toivo et ois päässy synnyttään, kun olin niin kipeä ja kärsivä eilen, piti parit itkutki miehelle siinä tirauttaa. Nyt sitten ajattelin et jos sitä hiukka siivoilis ja värkkäilis kaikenlaista, josko niil sais jotain sit aikaseksi. Eilinen kun meni ihan harakoille kärvistellessä, en saanu tehtyä mitään. Paitti olin naama kieros ku käytiin kattoon sitä EHKÄ meijän tulevaa taloo!!!Tahtoo sen, on se vaan niin kiva talo!!!!

Te aikasemmin synnyttäneet. Minkälaisia oireita teil on ollu ennen synnytystä? Siis onko ollu ns tyhjennyspäivä, vai onko vaan menny veet tai supparit alkaneet!!??

Tahtoo masuasukin tälle puolen jo!!!!!!!!!!


liinu83 ja möykky 40+0
 
Heippa!

Toukonuppu sama täällä: vauva nukuu päivät sellaisia 3-4 tunninjaksoja ja välillä sitten jopa herätän syömään ja vaipan vaihtoon. Luin netistä, että n. 3 tunnin välein voi hyvin herätellä ja syöttää/ vaihtaa vaipan niin pikku hiljaa pidemmät unijaksot siirtyis sitten yöhön.

Viime yönä Papsu heräsi vaan kaksi kertaa, jee! Masua tosin edelleen väänsi, mutta ei tosiaankaan samoissa määrin kuin Rela-tippojen kanssa ja nyt jätän tosiaan nuo tipat pois. Edla-mamma taidan kans kokeilla tuota Cuplatonia ja jättää viel ton Disfatylinkin pois, kun kerta teidän kokemukset oli noin hyvät. Ja huomenna ajattelin varata ajan vyöhyketerapiaan, onko siitä kokemuksia?

Santtra kysyin neuvolasta ja sanottiin et toukovauvan voi viedä heti ulos ja niin me tehtiinkin eli vaunuttelu on aloitettu. Suosittelen lämpimästi: huomaan heti et auttaa mielentilaan paljonkin, vaikka meno on kyllä vielä erittäin hidasta.. ;)

Dinah oltiin tupareissa ja oli hyva et mentiin vähän tuulettumaan. Vauva otettiin mukaan ja nukkui kuin tukki koko ajan. Onnea vauvanhakuun!!! :heart:

kirjoittelee pitkästä aikaa kohtalaisesti nukkunut eeti +papsukka 12pv :heart:
 
onnea Vauvanhakuun lähtijöille!!!

Me alotettiin vaunuttelu heti 4 vrk ikäisenä.. Ja ei mitään ongelmia, kunhan vauvalla on riittävästi päällä. Vaunuttelu on tehnyt hyvää sekä äidille että vauvalle.

Meillä nukuttiin viime yö tosi sikeästi!! Vauva nukkui jopa 5 tuntia yhtä pötköä.. Ja yöllä herättiin vain kahdesti.. Kyllä oli äiti pirteä aamulla ja vauvalle maistui hyvin ruoka.

Tosta rintakumin käytöstä: meillä tarvii käyttää kumia sillon, ku vauva hermostuu rinnalla.. eli jos on kovasti levoton niin laitan kumin. Muuten syö ihan hyvin jo ilman kumia. Ja imujaksotkin on muuttunut tehokkaiksi. Eli enää vauva ei roiku tissillä tuntikausia.. 20 minuuttia riittää tissillä olemista...

Vauvan valveilla olosta toisinaan vauva on tunninkin putkeen hereillä, välillä vähän vähemmän aikaa.. mutta vaihtelee aika paljon..

täällä tänään siis tosi hyvät fiilikset, vauvaelämä maistuu!!!

Tsemppiä kaikille masun kanssa kärvistelijöille.. Kohta on toukokuu ohi ja kaikilla nyytit sylissä

birdie + ahmatti 7 vrk ja yli viikko jo synnytyksestä

PS: tänään meni jo yhet omat housut jalkaan ja ne ihanat kengät.. sormuksetkin menee jo melkein. JES!!!
 
sinuhe sattuu ihan tosissaan välillä liikkeet.. just nuo ku päätä puskee alaspäin.. ja nyt on alkanut ihan tavalliset potkutkin käymään, vissiin on vauvalla jo sen verta ahtaat paikat ja kovat voimat et jokainen liike sattuu ja tuntuu..

ois jännä tietää et missä mennään tällä hetkellä tuon alapään tilanteen kanssa.. ku kuitenki ihan kunnolla supistellu ja noita sukkapuikkoja on edelleen.. musta on tullu erittäin vainoharhainen, pelkään lähteä mihkää julkiselle paikalle et jos menee sit lapsivedet kerralla niin mukava ku housut märkänä.. :$ vaikka kylläkin on side aina paikalla ku oon jossai kaupungissa tms. mut silti pelkään.. nytki ajateltiin miehen kans käydä syömässä jossain niin arvatkaa vaan et hirvittääkö.. :/ :saint:
anuliina
 
liinu83 Mullakin tänään laskettupäivä...viime yön nukuin kuin tukki...ilman yhtään supistusta :kieh: alkaa ahdistaa kunnolla!! Mulla viime kerralla alkoi synnytys yöllä yhden aikaan kipeillä supistuksilla, jotka olivat heti säännöllisiä...mitään merkkejä ei ollut päivällä paitsi vauveli oli aika hiljakseen, ei liikkunut paljoon, joten olin huolissani! Poika syntyi aamupäivällä 11.20...Nyt tietenkin oletan, että mennään samalla kaavalla...vaikka eihän sitä tiedä...ainiin poika syntyi rv 41 tasan...eli ehkäpä tätä uutta tulokasta joutuu odottelemaan myös...esikko syntyi jo rv 38+4...

Yrittäkäähän kärvistellä mahakkaat :hug: Matamimimmi68 rv 40+0
 
liinu: oireista ennen synnytystä..esikoisesta pari edellistä päivää ei ollut yhtään oiretta, ei supistellut, edellisen yönkin nukuin tosi hyvin ja aamulla kun heräsin ja ehdein aamupalan syömään niin yhtäkkiä alkoi säännöllisesti 5min välein supistelu, eli ei ollut mitään ennakkovaroituksia ja viikot oli tuolloin 38+5

huomiseen käynnistykseen menijät; jokos teitä on ruvennut jännittämään?? mua jännittää jo pikkusen, en varmasti nuku ens yötä silmällistäkään ;) itse synnytys ei pelota mut kaikki muu, esim. vauvan vointi, kestääkö alatie synnytyksen pienenkoon vuoksi, joudutaanko sektioon yms. näitä on tietty turha etukäteen miettiä mut minkäs sitä luonteelleen voi...

 
Keskiviikkona 14.5 syntyi poika rv41+5. Kokoa herralla oli kiitettävästi... paino 5020g ja pituus 54cm ( todellisuudessa n. 58cm ) päänympärys 39cm. Tänään kotiuduttiin. tulen kertomaan myöhemmin tarkemmin.

tmvk ja PikkuJätti 4 vrk
 
Edla-mamma ja eeti, täällä mahavaivanen typy ei saa nukuttua nyt päivisinkään kunnolla. Öisin nukkuu 2-3 tunnin pätkiä. Mietin et jätänkö nuo disflatylit pois, kun musta tuntuu että menny pahemmaks niiden alotuksen jälkeen. Eilen en antanu relaa ja tänään ollu paljon pahempi masu. En tiiä...voiko nuo disflatylit edes pahentaa kipuja?
Ihan ok ite jaksanu tähän asti, mutta nyt kun ei saa itekään päivällä nukuttua niin kyllä väsyttää... no, aikansa kutakin.
 
tmvk: tuhannesti onnea poika vauvasta! onpas toisella ollut kokoa. puolta enemmän ku meidän kirpulla =) ihana ku sait nyytin sinäkin nyt kainaloon. :heart:

jaksuja kärvistelijöille!

nemika+jäbä (ensi yönä jo 4 viikkoa ikää) :heart:
 
:heart: Suuren Suuret Onnittelut tmvklle "Pienestä" Pojasta :heart:
Huh millä mitoilla sankari maailmaan putkahti :)

Huomenna käynnistykseen menijöille Isot Tsempit :hug:

Täällä jätettiin sisätutkimukset tekemättä. Ja ihan minun omasta tahdosta. Sen verran oli rankka päivä, kävi niin nivusiin ja pimppiluihin, että illalla sai tehdä kovasti töitä, kun halusi sohvalta ylös. Ja sama ralli jatkui yöllä, kovat oli kolotukset. Tänään on sit nukuttanu kiitettävästi, koko päivän oon vaan ollu, huilannu ja keränny voimia tulevaa ( joka toivottavasti pian ) koitosta varten. Välillä antaa selkään pieniä supistuksia ja menkkajomotukset on koko ajan päällä. Ja päätään Onni tunkee alaspäin samalla työntäen käsillään (?) vauhtia häntäluusta. Että siinäpä oma tila.

Voimia kaikille :heart:

Hyökkään tiskin kimppuun :)

PP ja Onni 39+3 :heart:
 
onneittelut oman vauvansa noutaneille :flower:

meidän pieni prinsessa syntyi kiireellisellä sektiolla 8.5 klo 15.49 pieni neiti painoi 3340 g ja oli 49cm pitkä.

kotona on lähtenyt hyvin käyntiin ja prinsessamme on aivan ihana ja syö oikein mallikkaasti ja ahneesti...

-onnellinen muru0508 ja pikku-emma 10 vrk
 
onnea tmvk pikkuisesta nyytistä!synnytitkö sen alakautta? On siinä pikkusella kokoa, ja toi päänympärys -aikast iso. Mut nyt onneks synnytys takana. :flower:

Sinuhe ei ne puuhat tuottanut tulosta-tänään pitäs varmaan uudelleen |O mut eipä taida jaksaa. Mulla ottaa kipeetä ihan mahan yläosassa kun pikkunen tunkee pyllyään liian ylös ja nahka venyy. Entiset arvet ei ole viellä revennyt lisää. Alhaallakin viiltelee -mut se on tervetullutta kipua.

Huomenna olis taas neuvola,huomaa et pikkusen ila alkaa loppualiikkeet ei niin voimakkaita ja niitä vähemmin. joskus ihan huoelestuttaa, mut sit taas muljahtelee mukavasti.

Tsemppiä kaikille, jotka huomenna lähtee käynnistykseen! :hug:

:wave:
 
Onnea aamulla nyytinhakuunlähtijöille! Onnea myös tvmk:lle, murulle ja muille nyyttinsä jo hakeneille! :heart: :heart:

Eeti, joo kokeile ihmeessä. Meillä ei tuntunut noi Disflatylit toimivan ollenkaan, johtuuko sitten siitä, et niitä voi antaa vaan pari kertaa vuorokaudessa, kun taas Cuplatonii voin antaa ennen jokaista syöttöä eli siis vaikuttaa heti. Musta on kanssa tuntunu, et neiti nukkuu päivällä paljon paremmin ja pidempään. Taidankin alkaa herätteleen sitä syömään sen kolmen tunnin jälkeen, josko me sitten yöllä nukuttais pidempään. Sairaalassa tää oli epätoivoista yrittämistä ku neitiä kiinnosti enempi unet ku ruoka, joten saas nähä kuinka nyt käy B) Ja mä mietin myös tota vyöhyketerapiajuttua kanssa. Mun likkakaveri kävi tääl pääkaupunkiseudulla raskausaikanaan poistattamassa nesteet ja se tykkäs siitä terapeutista. Hää oli meinaan koulutukseltaan kätilö ja kuulemma tosi tehokas. Täytyyki soittaa tälle frendille ja kysellä.

Summer, tossa jo eetille vastasinkin, et nuo ei meitä jeesannu ollenkaan. Mulle tuli olo, et ihan yhtä tyhjän kanssa mokomat tipat. Kokeile säkin noita toisia tippoja. Oletko kokeillu hierontaa ja pierupumppausta? ja röyhtäytät kunnolla ruoan jälkeen? se on vissiin ensiarvoisen tärkeetä ilmavaivaiselle...

Mulla on niin kärsineet nännit, et mä jännitän ihan sikana jokaista imetystä. Odotan vielä pelonsekaisin tuntein, et paljoks tällä kertaa sattuu.... ja odotan et nännit parkkiintuis sen verran, et ei enää tarttis jännittää. :(
 
:flower: :flower: Onnea iritna, Virpi73, tmvk ja Muru! :flower: :flower:

Ja paljon tsemppiä huomenna käynnistukseen menijöille! :hug:

Nukkumisesta: Yöt menee vaihelevalla menestyksellä. Välillä kukun ylhällä useamman tunnin ja välillä nousen vaan pari kertaa yöllä vessaan ja saan heti uudelleen unen päästä kiinni. Mitään lisätyynyvirityksiä en ole tarvinnut, mutta kyljelleenhän se on ison mahan kanssa asettauduttava. Mies sanoo, että nukun kuulemma välillä selälläänkin, mutta aina kun herään oon kyllä kyljelläni... :eek:

vauvan liikkeet tekee välillä kipeätä. Miullakin vauva punkaa pyllyllään ylös ja välillä pyörittelee päätään niin että alas vihloo.
 
tmvk ei ollut mikään pikkuinen tua teijän vauveli! :p mutta eikö sulle annettukkin painoarvioksi jotain tohon suuntaan? vai muistanko ihan väärin :)

Alan kyllä olla niin kärsimätön tän vauvan syntymisen kanssa ! :ashamed: no max 24 päivää!

tuun myöhemmin kommentoimaan lisää nyt ei jaksa ku on niin väsynyt olo!
 

Yhteistyössä