<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

annaliinalle onnea ihanasta vaavista. Eiköhän kaikki mene hyvin pikkuisella kun kerta hoitoa saa ja pian se on sulla siellä kotona paijattavana!!! :hug: :heart: :heart:

Määkin tahon tämän oman asukkini yksiöstään ulos!!! Ehkä julmasti sanottu mut alan olla tosi väsyny tähän mahaan,olotilaan,kaikkiin vaivoihin ja odottamiseen. Minuuki ärsyttää niin paljo ku ensin manaillaan et ku pääsisit nyt sinne 36 viikolle ja sit et ei se siel loppuun pysy ja plah ja tässä sitä ollaan, viikkoja jo 39+3, tosin eihän mul viel yli mene, mut tällä vauhilla se tulee jouluna ulos. Menkkajomotusta ja jonkin sortin supistuksia kyl on, mut eih...Antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa, jos näin vois sanoo... :whistle:

Mymmeliksellä on kyl ollu "mahtava" päivä... :D Koitahhan nyt vaan vaappua siellä viel ihan pysty asennos...

Vielä omaa napaa...oon varmaan jotenkin outo ku pelkään ehkä muitten mielestä hassua asiaa. Kun nyt kun on tämä ihana pikkumussu tulossa ja sit oon viel saamassa sitä omaa taloa koko perheelle, niin pelkään hirveesti että jotain pahaa sattuu tai kaikki menee mönkään, ku oon saamassa niin paljo kaikkia ihania ja tärkeitä ja rakkaita asioita. :ashamed: Oonko mä jotenki outo?Oon kokenu kyl elämässä niin paljo p.skaa ja kaikkee ei niin mukavaa, niin kait mä siksi ni paljo pelkään et menetän kaikki.

Mihinhän mä oisin joutunu oikeesti ilman tätä palstaa....
 
ja täällä sitä ollaan... se siitä jostain mitä valahti housuihin... Ei meinaa sen jälkeen ole mitään valunu... No huomenna mennään polille... ja saadaan tämä yksi herra itsepäisyys ulos... Jeejeejeejee... No täytyy lähteä viemään lapsukaiset hoitoon ja sitten kaverin kanssa kaupoille kiertelemään...

annaliinalle onnea pojasta :flower: :heart: Kyllä kaikki hyvin tulee menemään :hug:

tmvk ja jättiläinen 41+5 ( en olisi uskonut tuollaisia viikkoja koskaan kirjoittavani )
 
Huomenta kaikille!

onnea pienestä nyytistä annaliinalle! :flower: Kohta pikkuinen varmasti pääsee kotiin kun saa ensin hyvää hoitoa. :hug:


liinu83 Pelkosi on tuttua. Eteenkin näin raskausaikana hormoonit tekee tepposia. On totta, että kun kaikki on niin hyvin eikä vastoinkäymisiä näy iskee pelko siitä et jotain pahaa tapahtuis. Pitää olla vaan tosi onnellinen tästä kaikiesta ja elää tätä hetkeä. Itse joskus pelkään, jos joutuis luopuu lapsista kun ne on niin pienii. Elämä olis julmaa jos pitäs lähtee täältä kesken kaiken. Joskus herkistyy ja tottahan se on et elämä antaa ja ottaa, ja ihmisille tapahtuu ikäviäkin asioita. Onneks tällaset asiat ei tuu usein mieleen, eihän kukaan pääse pakoon kohtaloaan. Kannattaa siis elää tämä elämä niin että ei mummona istu katkerana kiikkustuolissa. Nauti Liinu vapaasti siitä mitä sulla on nyt ja se mitä kohta saat on jotain niin ihanaa ja se pistää takuulla koko arvomaailman uusiksi. (odotitko esikoista, muistinko oikein?) :hug:

Mua ei nukuta enää yhtään..heräsin kuuden jälkeen ja pesen pyykkiä! Pitäs lähtee tänään kyläilee kunhan neiti herää tos josain kohtaa.

:wave:
 
onnea annaliina pikkuisesta pojasta :flower:

(.) huomenna neuvolaan, mahdollisesti viimeisen kerran, limavuotoa tulee edelleen, ehkä siel alakerras kuitenkin jotain tapahtuu..sittenkin. maha on kyllä viime päivinä valahtanut entistä alemmas..alavattaa saa raapia ku nahka on kovilla ja vauvan hikkakin tuntuu tosi alhaalla, jospa se tästä :D

kurpitsa rv37+4
 
:heart: Annaliinalle Isot Onnittelut Pojasta :heart:
Toivotaan, että pikku veikalle alkaa tisu maistua, antibiootit tehota ja pääsee pian kotiin paijattavaksi!

Liinu83 Mulla kanssa pienoinen pelko. Ensinnäkin mua pelottaa, että osaankohan lähteä ajoissa synnyttämään ja miten mä sen synnytyksen kestän ( vaikka toista kertaa menossa ). Mutta enemmän mua pelottaa tää meidän parisuhde (mä oon nykyään niin hormoonihirviö, ettei oo tosi, niin eihän tämmöstä jaksa kukaan kattoa... ). Tai siis silleen, että kun sitä nyt on löytänyt sen Elämänsä Rakkauden :heart: vielä "vanhalla iällä" niin sitä ei halua menettää! Ja sitä menetyksen pelkoa mä sit täällä hiljaa itsekseni itkeskelen. Noh, pitää vaan toivoa, että nää ylimääräiset hormoonit lähtee pois sit pian synnytyksen jälkeen ja minusta tulee suht normaali itseni :)

Täällä on yöt alkanu mennä ihan ok, ilman vessa juoksuja :) Ja sikeesti on tullu nukuttua. Mutta jos yöllä sit herää, niin menee pikku tovi, että saa unesta kiinni. Onnikin tuntuu olevan aina samoihin aikoihin hereillä eli varmaan se tökkii äitiä siihen malliin, että siihen sitten itsekin herään. Varmaan haluu evästä tai sit herää leikkimään :)

Päivän jatketta!
Palaan neuvolan jälkeen!

 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! =) :flower: Ihania uutisia!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Nyt on menossa 40+3, supistelee sillon tällön heikosti. Neuvolassa sanottiin eilen, että vauvan pää ois nyt kiinnittyny kunnolla, mut jos totta puhutaan, en enää usko mitään, mitä siellä sanotaan. Se on oikea arvauskeskus. Mullekin tosiaan manailtiin, että vauva tulee takuulla ennen aikojaan ulos, ja käskettiin pitää jalat ristissä. Nyt sitten sanotaan, että täytyy ruveta harrastamaan seksiä jotta jotain tapahtuisi. (Ei voi, sattuu niin hirveesti! Onko muilla samaa ongelmaa?)

Eilen yritin saada vauvan tanssimalla liikkeelle. Se saikin suppareita aikaan, muttei selvästikään mitään kunnollista. Mäkin toivoisin, että synnytys lähtis luonnollisesti käyntiin - jotenkin kaikki lääketieteelliset käpälöinnit ja kohdunsuun kaavinnat pelottaa enemmän kun itse synnytys. No, toivossa on hyvä elää...

Aurinkoista päivää koko poppoolle!

 
Huomenta!

Onnea vauvaantuneet!!!! :heart: :heart:

Joku kyseli kotkassa synnyttäviä,minä oon semmonen :wave:

Puhti on nyt jotenkin poissa,joten totean vaan että täällä ollaan eikä merkkiäkään muutoksesta...
Toivottavasti carmen päässyt tositoimiin =)

Kohta neuvolaan,Repa ja kutvis rv 40+1
 
:flower: Onnea weiss, safariina ja annaliina :flower:

Neuvolasta:

-paino +560g/vko
-paineet ok
-pissa puhdas
-syke 138
-liikkeet ++
-rt
-sf 31

eli ei niin yhtikäs mitään |O jatketaan odottelua... on kyllä yhtä tuskaa kaikki nämä päivät mitkä menee yli 40:nen viikon... :headwall: :headwall:

Viime yönä tuli ihan oikeita supistuksia muutama (liekö syynä eilinen sauna- seksi-sessio :whistle: ), ja meinasinki jo ukkoa herätellä laitokselle lähtöön, mutta sitten ne lopahtivat ku seinään... kumma homma, ei mulla tytöistä ole tollasta ollut...
Ja mistäköhän nyt ainakaan tiiän koska sinne laitokselle pitää rynniä, kun tähän asti on sanottu että heti ekasta merkistä, että varmasti ehitään perille... niinpä :headwall:

juups, yli meni siis tämäkin, että pätkähti...

äippä ja nytty rv 40+1 :heart:
 
Huomenta.

Annaliinan poika uutiset päivitetty etusivulle. Onnea koko perheelle :flower: kaikki varmasti menee hyvin, kun on heti saanut hoitoa.

Lakupiippu: Minä ilmoittaudun mukaan seksi kipuilijoihin. Oli tossa rauhallisempi kausi peittojen välissä, kun ei oikein haluttanut ja tuli puutarhatöitä huhkittua niin ettei oikein tahtonut jaksaakaan. Sitten kun olis tehnyt mieli ja sain miehenkin innostumaan niin kaikki kaatui siihen kun sattu sit niin maan perusteellisesti ja siihen loppuivat halutkin joten loppu aika taidetaan kärvistellä ilman eikä päästä kolmea Ässää käyttämään.

Nyt sit odotellaan huomista polikäyntiä ja niden "tuomiota" miten loppu raskaus tullaan etenemään.

Taidan sukeltaa vielä hetkeksi miehen viereen peiton alle, kun ulkonakin on viel niin kylmää ettei tarkene puutarhatöitä mennä tekemään.

Jossu & Hemuli 38+1
 
seksistä: jaa-a mitäs se on?! :ashamed: ei olla vällyjen välissä oltu sitten plussatestin.. :snotty: nyt kun itellä olis haluja ja miehelle välillä asiasta vihjaillu niin mies vaan tokasee takas et mitähän siitäkin tulis, joten taitaa ehtiä vuosi kulua ennen kuin täällä sillä rintamalla jotain edistystä tapahtuis, no samaa rataa menee siis esikoisen odotusaikana..

jaahas jos sitä menis peiton alle ottaan muutaman tunnin torkut, jaksais sit jatkaa siivoilua :wave:
 
Huomenta!

Täällä vielä ollaan, vaikka iltayöstä supisteli melkein kaksi tuntia säännöllisesti ja sitten loppui kuin seinään, minä myös ihmettelen sitä! Kaksi aikaisempaa synnytystä -91 ja -02 alkoivat samalla tavalla, mutta supistukset jatkuivat ja pääsin synnyttämään...mitään ennakkomerkkejä aikaisimmissa synnytyksissä ei ollut. Ensimmäinen poika syntyi rv 38+4 ja toinen rv 41...sitä olen myös ihmetellyt, että pojat eivät hirveesti liikkuneet loppumetreillä, mutta tämä asukki on ihan mahdoton myllääjä...tuntuu et maha repee |O !!!

Repa, mie tuun koksiin synnyttää...eihän sitä tiedä vaikka oltais samaan aikaan...mut musta kans tuntuu, et yli mennään, että napsahtaa :kieh:

Onnea tuoreet vauvautuneet!

Matamimimmi68 rv 39+3
 
Onnea vauvautuneille :) Niitä tuntuu aina tulevan lisää kun tämän palstan avaa! :p

Otin ja nukuin sitte 12h yö unet!! ja kolme pissa reissua siinä vaan :D olikin vähän univelkaa. Täällä on niin lämpöpatteri olo että, välillä saa laittaa jalkaansa villasukat ja välillä voisin vetää itseni alasti ja silti hiki virtaa, inhottavaa!! :/

Mulle on tullut nyt tai ehkä mä vasta nyt suostun myöntämään että oon väärässä. Eli, jos joku toinen sanoo jotain, niin ymmärrän sen ihan miten itse haluan, ja sit suutun aivan kamalasti, vaikka toinen ei edes olisi tarkoittanut mitään pahaa, saati sitten siten miten itse asian haluan ymmärtää. :/

Mulla on ollut nyt eilisestä asti oikean jalan, jalanpohja K I P E Ä !! Tai tuosta kantapään ja varpaiden väli osa, en pysty ollenkaan astumaan sillä vaan joudun astumaan vaan varpaillani sillä jalalla ja nyt se kipu on alkanut sattua jo varpaisiinkin, eilen suihkussakin mies joutui tuomaan mulle emännänjakkaran ja sen päällä istuin ja suihkuttelin :/ :D
Ajattelin ehkä käydä näyttämässä sitä terkkarilla koska ei tästä muuten mitään tule kun ei voi mihinkään edes lähteä!

valkkarista Täällä on tosi vetistä ja limaista valkkaria, yöllä kun nukuin alasti (oli niin kuuma) niin tunsin kun sitä oikein valui reisiä pitkin :x

maj ja 37+5 =)
 
Täällä ei niin minkäänlaista edistystä. Yöllä heräilin ja vauvakin oli samaan aikaan hereillä. Nyt päivällä sitten onkin jotenkin kaikki puhti pois. Saa nähdä alkaako taas supisteleen kun lähtee kaupungille.

Hauskaa päivää ja hyvää vointia kaikille, toivottavasti päästään kaikki kohta näistä massuista! ;)
 
onnea sylin taydelta weiss, safariina ja annaliina

weiss et jaanyt sinakaan toukokuun lopulle. onko keltaisuus kadonnut nyt. meilla valohoito auttoi ainakin tosi hyvin vaikka oltiin jo verenvaihtorajojen laheisyydessa.
annaliina antibiotit varmasti auttavat ja saatte pojan kotiin.
jaksamista kaikille karvistelijoille
carmenilla on varmaan jo nyytti sylissa siis kun ei ole taalla nakynyt.

itse yritan tassa kirjoittaa tytto sylissa, hiukan hankalaa on. en mm. ylet kysymysmerkkiin. :LOL:
meilla sujuu arki hyvin. eilen neiti itki kipeaa masua, mutta muuten sujuu hyvin. oli 11 paivassa kerannyt painoa 500 grammaa lisaa, kohta meilla on jattivauva.
:D :D
liinu :hug:

katrinainen ja neito 2 vkoa ja 6 pv
 
weiss
No niin. Täälä tapahtuu paljon ja en viellä jaksannu kaikkea lukea, mutta myöhemmin. Pikku miehen kanssa meni yö hyvin, heräilee kolmen tunnin välein syömään. Maitoa tulee ja osa täytyy lypsää pois. Imetys alkoi sujumaan hienosti jo toisena päivänä ja syntymäpaino saatiin takasin ja ohitettiin jo kolmantena päivänä. Kaikille nyyttinsä saaneille iso :hug: ja onnentoivotus! :heart:

Teille, jotka viellä kärvistelette, niin on se sen arvoista. Ymmärtänette vielä..
Eli lyhyesti..
Tiistai aamulla aloitettiin cytotec tableteilla kypsyttely, tunnin kuluessa alkoi supistukset, ihan siedettävät n. viien minuutin välein. Ne lopahti ja miulle annettiin lisää lääkettä. Taas alkoi supistukset ja jo hieman voimakkaammin. Alakerrassa ei kuitenkaan ollut suurempia tapahtunnu. Viimeisen tabletin sain illalla yheksän aikaan ja säännöllisiä supistuksia tuli kahen minuutin välein aamuyö kolmeen asti ja sitten.. loppu.
Aamulla jatkettiin ja kahen tabletin jälkeen alkoi supistukset kahentoista aikaan olla jo aika kivuliaita ja tuli säännöllisesti kahen minuutin välein. Alakerrassa alkoi tapahtua ja kätilö päätti antaa peräruiskeen ja hieman pyöräytellä. Mie pelkäsin koko ajan, että ne pian taas lopahtaa. Kolmen maissa alkoi supistuksen jo oikiasti sattua ja käyälle piirtyi mojovia supistuksia. Kätilö koitti paikat ja oli muutaman sentin auki, kanavaa viellä n.puol senttiä jälellä. Kätilö päätti viellä kokeilla uudestaan, mutta samalla lorahti lapsvedet, josta alkoi tosi kivuliaat supistukset. Neljältä mentiin synnytyssaliin ja tuska oli hirviä. Mie sain epiduraalin viieltä ja poika oli maailmassa 25 yli kuusi. Synnytys oli aika kivulias, mutta onneksi nopea, ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia. Eli ainakin miun kohalla pitänee paikkansa, että käynnistetty synnytys on kivuliaampi kuin luomusti lähtenyt.. Kyyneleet valu pitkin poskiani, kun sain pienen pojan pitkän ja kivuliaan odotuksen jälkeen rinnalleni. Olin maailman onnellisin äiti!

Paikat repesi hieman ja sain ainoastaan neljä tikkiä. Kipuja ei oikiastaan enää ole, ainoastaan kun isohätä iskee, niin alkaa mukavasti tikkejä kiristää. Luumumehu on hyvä apu. Suosittelen..
Me oltaisiin tahottu jo lähtiä lauantaina kotiin, mutta poika alkoi kellastua ja joutu sunnuntaina valoihin. Bilirubiini alkoi maanantaina laskia ja tiistaina laski jo ilman valoja. Tämä oltaisiin ehkä voitu välttää, jos poika olisi syntynny yli lasketun ajan. On kovin yksilöllistä, mutta monesti tuo 40viikkoa on kai raja, tuon jälkeen riski pienenee huomattavasti. Että, kannattaa malttaa, ei ollut kiva kahtella pientä lasit päässä ja väkisin täyty häntä välillä siellä pitää. Itku siinä pääsi äitiltä. No, se koitos on ohitse ja olemme onnellisesti kotona!

Nyt syöttö puuhiin... :heart:

weiss ja pikkuinen poika tasan 7vrk! :heart:
 
weiss
Katrinainen: Hoito auttoi ja lähellä käytiin, seuraava kontrolli jos olisi viellä näyttänny nousua olisi eessä ollut siirto lastenosastolle ja sitä kautta sitten.. Ei kannata enää edes aatella. Kuinka korkialla teillä arvot kävi. Meillä nous 340.. Valkuaiset on viellä kellakkaat, mutta muutoin alkaa olla normaalin värinen.
 
weiss tiedan niin tuon ikavan tunteen kun joutuu toista katsomaan lasit paassa. ma itki ihan vuolaasti kun toinen itki siella akvaariossa ja yritti epia laseja pois paasta. ei ole tuo bilirubiinin nousu kivaa. ennen viikkoa 39 syntyneista kuulema puolet joutuu valohoitoon. aika hurja luku. :/
 
weiss meilla oli pahimmillaan 385 ja jos olisi 400 noussut olisi veri siirretty. tyttoparka naytti ihan kiinalaiselta vauvalta ja valkuisetkin oli hailakkaan persikan variset.onneksi hoito auttoi ja paastiin ilman verenvaihtoa. onneksi teillakin tehosi hoito. ja olette saaneet pojan kotiin.
 
mä soittelin tos tyksiin näistä mun hepatoosikutinoista jotka on nyt taas vaihteeks kiusanneet mua viimeiset pari päivää ja nyt pitäs mennä siellä näyttäytymäs, joten kaiketi palailen kertomaan kuulumiseni sitten illemmalla :wave:

kurpitsa rv37+4
 
Vielä koossa ollaan :headwall: Yöllä vähä supisteli mutta sitte meni ohitte |O Maanantaina ois laskettu aika että jospa tässä kohta pääsis tosi toimeen..... Jeps eipäs sen kumempaa onnea uusille vauvautuneille! :flower: =) Palaamisiin taas Nissu76 ja ipskurv39+2 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille! Annaliina, on varmasti ollu aika pelottavaa kun vauva oksentanut veristä nestettä...Toivottavasti poika paranee pian!!

Täällä kivut jatkuu vaan, aika hidasta on tuo kävely. Supistelee jo paremmin ja painetta kerää alavatsalle. Itseasiassa tänään tuli puolikkaan kananmunan keltuaisen verran jo limatulppaakin - mikäli se nyt ikinä mitään tarkottaakaan. Esikosta synnytys lähti käyntiin n. 2 vrk:n päästä.

Weiss, mulla on takana vain yksi käynnistetty synnytys (vedet meni, eikä supistukset lähtenyt kunnolla käyntii). "Kiva" kuulla, että käynnistetty sattuu oikeesti enemmän, jos tämä vaikka tulis luomuna. Ei voi kyllä tietää, toivoa on :)

Eihän sitä tiedä, vaikka nämä tuntemukset tästä nyt etenis ihan oikeaksi synnytykseksi. No, viimestään 3 vkon kuluttua!

Sinuhe ja Ukkeli 38 + 2
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:

Tervetuloa uudet!

Täällä elellään vauvan tuoksuista arkea :). Kaikki on lähtenyt kotona sujumaan hyvin. Tyttö syö hyvin ja viime yönä saatiin koko perhe nukuttua oikein kunnolla. Tyttö syö 2-4 tunnin välein päivällä ja yöllä n. 4 tunnin välein.

Viime yönä oli kaks tuntia putkeen rinnalla klo3-5. Illalla tankkasi urakalla ja nukahti yöunille klo23. Aamulla herättiin koko perhe vasta puolikymmeneltä. Parina yönä ollaan valvottu klo23-2 ja sitten aamuyöstä klo3-6.30, kun neiti on syönyt, kakkinut ja itkenyt masua. Neiti on melkoinen sinappikone :D . Mutta viime yö meni tosiaan jo huomattavasti paremmin. Nyt vaan toivotaan, että ensi yö menisi samalla kaavalla. Paino on lähtenyt hienosti nousuu. Sairaalasta lähtiessä tyttö painoi 2610g ja viime maanantaina painoa oli jo 2740g. Syntymäpaino on varmasti saavutettu seuraavaan terkkarin kotikäyntiin mennessä :) . Imetys sujuu ihan ok, mutta tyttö ei saa rinnasta otetta ilman rintakumia. Joka päivä kokeilen suostuisiko nappaamaan kiinni ilman apuvälineitä, mutta ottaa korkeintaan pari imua, jos sitäkään. Aluksi stressasin tuosta, mutta olen ajatellut, että eiköhän me tuosta rintakumista irti päästä, kunhan neidin suu kasvaa ja voimat vahvistuu. Pääasia, että neiti syö.

Jos sitä odotusaikana tunsi olevansa hormoonihuurussa, niin nyt vasta siltä tuntuukin :D . Mieli heittelee laidasta laitaan...välillä on niin ihana ja onnellinen olo ja sit muutaman minuutin päästä pitää tirauttaa itku. Tyttö ei nauti vaipan ja vaatteiden vaihdosta yhtää, itkee ihan kamalasti, joka toinen kerta saa äitikin nieleskellä. Reppana on niin hellyyttävä. Mutta taitaa nämä mielialan vaihtelut kuulua asiaan.

Mymmelis koitahan ottaa tänään vähän rauhallisemmin. Kuulosti aika vauhdikkaalta tuo sun eilinen =) .

Annaliinalle :hug: toivotaan, että saatte pikkuisen kohta kotiin hoidettavaksi. Onneksi saa nyt hyvää hoitoa, varmasti on pian kunnossa.

Tsemppiä kaikille möhiksille, kyllä ne masut kohta poksahtavat :hug:

t.Marimint ja pikku-neiti 9vrk (kuva neidistä löytyy profiilista)
 

Yhteistyössä