2Xtauti

  • Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti
masentunut
Olo on kuin pahemman laadun jakajalla. Vain kahden miehen kanssa ollut ilman kumia, silti olen saanut kondylooman jostain ennen heitä ja herpesvirus puhkesi toisen kanssa ollessa. Tuntuu että olen täysin arvoton ihminen...kuka minua enää koskaan huolii naisekseen? Likainen olo. Pidin itsestäni hyvää huolta ja otin pilleritkin vasta aikuisiällä jottei edes kävisi mielessä ilman kumia leikkiä. Miten pysyä vahvana ja olla katkeroitumatta?
 
kohtalotoveri
Heipat,

täällä sama juttu...kaksi sp-tautia olen minäkin sairastanut, vaikka ainoastaan kahden miehen kanssa olen ollut ja molemmat ovat olleet seurustelukumppaneita...kondylooman kanssa olen alkanut pikkuhiljaa oppia elämään eikä siitä enää jaksa pahemmin stressata kun ollaan vakituisessa suhteessa. Älä soimaa itseäsi vaan pää pystyyn. Ei tarvii olla jakaja että käy näin ikävästi, mutta kyllä sinäkin tuosta vielä yli pääset. Tsemppiä.
 
et
Jos vakavassa seurustelusuhteessa saa jonkun taudin, niin ikäviä asioita tapahtuu.

Jos joskus erehtyy kadottamaan järkensä ja on tuoreen tuttavan kanssa ilman kortsua, se olkoon opiksi ja muistutus ihmisen epätäydellisyydestä.

Kondylooma katoaa joiltakin nopeasti 1-2 vuodessa. Joskus sen häviäminen vie vuositolkulla aikaa. Yleensä odotetaan, että elimistö parantaa itse itsensä, joskus luontoa joudutaan auttamaan erilaisilla hoidoilla.

Herpes pysyy elimistössä lopun ikää. Siinä on tarttuvampia vaiheita ja vähemmän tartuntaherkkiä vaiheita.

Sekä kondy että herpes ovat vahvasti psyykestä kiinni. Kun sinä olet vailla tuhoavaa stressiä ja onnellinen, kumpikin pysyy oireettomana.
 
hippula
Itselläkin ollut herpes oireet kerran ja kondy samoin. Molemmat ovat kyllä muuttuneet oireettomiksi. Papassa oli lääkärin mukaan jotain lievää, mutta seuranta riittää vuoden päästä. Näppylät yms. ovat kadonneet puolen vuoden sisällä oireiden ilmestymisestä kondyssa. Herpeksen oireet oli ensin flunssa sitten kuukauden kuluttua n. 5 rakkulaa jotka kutisivat ja paranivat n. 2 viikossa.
 
3X
Moikka,

Mulla on ollut ""hurjassa nuoruudessa"" peräti kolme tautia: klamydia, herpes ja kondylooma. Että revikää siitä!
Semmoista se oli akateeminen opiskelijaelämä...
Mä en noita asioita kadu, mutta olisihan sitä voinut olla järkevämpikin.
Nyt olen seurustellut kohta 4v. ja mies tietää näistä, eikä pidä minua huonona naisena...
 
jaiks
miten tuutte parina toimeen tautien kanssa, mulla herpes ja juuri testitulokset osoittivat että kumppanillani ei ole, kova kriisi menossa.. käytättekö kumia vai riskeeraatteko? Oon ollut tosi onneton tästä, fiilikset likaisuudesta, luovuttamisesta, toisen säästämisestä ja omasta surusta vaihtelee laidasta laitaan, vastaukset helpottais :)
 
et uudelleen
Vakituisessa parisuhteessa ei käytetä kondylooman tai herpeksen takia kumia, paitsi silloin, kun herpes on aktiivinen. Silloin riski pienenee merkittävästi.

Mikä on vakituinen parisuhde? Siinä ollaan sitouduttu yhteen ja luotetaan siihen, että seksisuhteessa ei ole kolmatta osapuolta. Kumi poistuu käytöstä, kun molemmat ovat siihen valmiit.
 

Yhteistyössä