2vuotiaalle ranskalaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä tuossa mietin, että voisikohan sitä tänään tehdä kakkosruuaksi ranskalaisia ja kananuggetteja.Ei tuo kokkaus puoli yhtään huvittaisi tänään ja itsellä tekis niin mieli... Mut miten jotenkin tuntuu pahalle syöttää ranskiksia tuolle taaperolle?! Eihän tuo niitä ole kyllä syönyt kun muutaman kappaleen satunnaisesti mäkkärissä,missä hälle ollut aina omat ruuat mukana... Meillä yleensä vanhemmat syö salaa ranskalaisia yms muita herkkuja kun lapset on nukkumassa, kun muuten ne on niitä kuitenkin kinuamassa,eikä ole kiva kieltääkään tai syödä itse eri ruokaa kun lapset.
Mitäs mieltä muut, syötättekö 2vuotiaalle ranskiksia??

Kyllä silloin tällöin voi vähän syödä. Meidän 10 kk poikakin on jo maistanut muutamia kertoja.
Mä en ymmärrä sellaista syömisen salailua. Yleensä kielletyt asiat just alkaa houkuttamaan lapsia.

Äääh. Tee vaan. Älä tunge sikana suolaa.

Kuhan ei tuu tavaksi. ;)

muistaakseni meilläkin 2-vuotiaana tyttö sai ranskiksia. Sittemmin ei kyllä ole juurikaan saanut, kun itse alkanut niitä inhoamaan.

ei niissä pakasteranskiksissa niin hirveesti sitä rasvaa ole. OOn antanu pari kertaa, tykkää hirveesti ja on sovittu että tää on vähän sellaista erikoisherkkua mitä voi syödä vaan joskus.

Juu, ekan kanssa sitä mietiskeli kaikenlaista, sitten kun tuli toinen, joka oli vielä ihan mahdottoman kiinnostunut ruuasta, niin on tullut annettua kaikenlaista. En myöskään usko sellaiseen terveysfasismiin, että lapsille ei saisi mitään epäterveellistä koskaan antaa.

huh.nyt voin hyvillä mielin laiskotella ja vaan mennä lattialle leikkimään :D sit vaan heitän ranskikset uuniin. 2plussa helpottaa oloo ja morkkista kummasti aina välillä :D:D:D

Juu juu. Meillä harvemmin kotona rasnkalaisia laitetaan. Nugetit on nyt 3-vuotiaan herkkua (yhtä niistä). Mäkkärissä tai vastaavassa käydään n. kerran kuussa ja 2-vuotiaasta lähtien on syöty ranskalaisia ja hampparia.

Meidänki poika on syönyt jo vuoden päivät kyseistä herkkua. Nyt on 2v.3kk Jos siltä kysyy, että mitäs tehtäis tänään ruuaksi vastaus on aina ranskalaisia. Ei meilläkään niitä kyllä joka päivä oo, ehkä n. 2 kertaa kuussa.

Meillä on lapset 1-vuotiaista saakka syöneet ranskiksia. Itse tehtyjä ja uunissa ja lapsille on otettu ennen suolausta annokset kun ovat olleet pieniä, nytetmmin menee jo kevyellä suolauksellakin.

eikös ne ravintoterapeutitkin sano että yhdellä aterialla ei ole mitään väliä. Siis jos perusruokavalio on kunnossa niin siitä ei ole yhtikäs mitän haittaa vaikka joskus syö niitä ranskiksia ja hampurilaisia.
Joten jos te tänään syötte ranskiksia niin tuskinpa tyttösi terveyttä pilaat. ( jollei sitten satu olemaan allerginen perunalle )

Kyllä meillä ainakin herkutellaan ns. roskaruualla silloin tällöin koko perhe ja hyvin voidaan. Lapset terveitä ja ennemminkin liian laihoja....

Pääasiahan on että perusruokavalio on kunnossa

Uusimmat

Yhteistyössä