2vee ja vielä tuttipullosta maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bimpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bimpula

Vieras
Miten kirveellä saan ton pullon tytöltä pois?ikää 2.v ja on niin rakas kapistus tuo puteli et voi ei!Tutista luopui 1vuotiaana ja se kävi ilman suurempia polemiikkejä,ois vaan se pullokin pitänyt aiemmin pois ottaa.Syksyyn mennessä se on saatava pois aloittaa hoidon.Mä jo tos yks ilta olin jemmannu pullot ja sanoin isännälle että älä anna pulloa tytölle,ja eikös ollu antanu kun tulin töistä.Ei ollut jaksanut kuunella likan rääkymistä kurkku suorana.Onko muita 2.v joilla on tuttipullo vielä?

meillä oli ihan sama tilanne, paitsi pari kuukautta nuorempi neiti ja ne pullot tai tuti pitää vaan heittää pois ja näyttää se lapsellekin ja kuunnella sitä huutoa pari päivää, mutta pian se unohtuu, vaikka se onkin hermoja raastavaa

sellainen, että leikkaat tuttipullon tutit rikki saksilla ja näytät kuinka menneet rikki jne. Tai että yhdessä viette ne jonnekkin "tutun koiranpennuille" tms. ja ostatte hänelle hienon lasin tai muovisen mukin ikäänkuin tilalle?

juu ei kyllä tuon ikäisellä todellakaan saisi olla enää tuttipulloa!! eikös ne hammaslääkärit ja neuvolassakin sano että tuttipullo on vielä pahempi kuin tutti. nyt vaan heität kaikki tuttipullot roskiin etkä vaan anna. muutaman päivän voi huutaa mutta kyllä se siitä. lisäksi käytte yhdessä ostamassa kaupasta jonkun kivan mukin ja sanot tytölle että tästä lähtien maidot juodaan mukista.

Alkuperäinen kirjoittaja bimpula:
Miten kirveellä saan ton pullon tytöltä pois?ikää 2.v ja on niin rakas kapistus tuo puteli et voi ei!Tutista luopui 1vuotiaana ja se kävi ilman suurempia polemiikkejä,ois vaan se pullokin pitänyt aiemmin pois ottaa.Syksyyn mennessä se on saatava pois aloittaa hoidon.Mä jo tos yks ilta olin jemmannu pullot ja sanoin isännälle että älä anna pulloa tytölle,ja eikös ollu antanu kun tulin töistä.Ei ollut jaksanut kuunella likan rääkymistä kurkku suorana.Onko muita 2.v joilla on tuttipullo vielä?

meillä tyttökin oli 2 v mut me päätettiin ettei tuttipulloa enää saa yksi yö meni huutaessa mut onnistu kuiteskin et saatiin pois ja tutin kans oli sama juttu paitsi juksattiin tyttöä sanomalla et viivi-koira söi sen :laugh:

Meillä on myös vielä tuttipullo ja unitutti 2v:llä. Pullo oli jo jäämässä pois, nokkamukista ja tavallisesta joi, mutta kun vauva tuli taloon, alkoi pullo taas kiinnostaa. Syksyyn asti katson vielä ja sitten pitää vaan lopettaa sen käyttö. Tosin osittain en ole ottanut sitä pois omaa laiskuuttani, koska silloin kun tyttö juo pullosta ja katselee telkkaria, saan minäkin hetken hengähtää ja ehdin juomaan kupposen kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja bimpula:

Saako nyt jälkiviisastella :whistle: :D

Siis kannattaa ottaa pullo pois jo ennen vuoden ikää niin ei jää koukkuun siihen ;)

Nokkamukista menee jo tooosi aikasin ja säästyy pullohuudoilta :D

Meillä myös 2v on tuttipullo tuttia ei syö. Itse sen hylkäsi aiemmin jo 1v.
Ja tosiaan meillä ainakin hammaslääkäri/hoitaja sanoi että tutti on pahempi kuin tuttipullo!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä myös 2v on tuttipullo tuttia ei syö. Itse sen hylkäsi aiemmin jo 1v.
Ja tosiaan meillä ainakin hammaslääkäri/hoitaja sanoi että tutti on pahempi kuin tuttipullo!!!!!

No olet saanut väärää tietoa sitten :/ tuttipullo pahempi koska lapselle jää happohyökkäys suuhun nukkumaan mentäessä ... harva kun pesee lapsen suuta enää sen jälkeen kun iltamaito on juotu :whistle: ja moni lapsi juo vielä yölläkin siitä.

Nukkuminenkin muuten rauhottuu kun saa pullon pois .... verraten tuohon kun jotkut vaativat sitä pulloa ja sen täydentämistä yölläkin eli lapsi ei osaa nukahtaa ilman sitä pulloa kuten sellainen joka ei tarvitse pulloa siihen ...

Yhteistyössä