2v.vl-lomalla, tullessa mielenosoitusta, mistä johtui?

Meidän kaksivuotias oli mummulassa viikonlopun. Kaikki oli mennyt hienosti ja ei ollut ikävöinyt. Kotiin tullessa ei halunnut syliini vasta kun muutaman tunnin päästä sain ottaa. Oli muutenkin kylmän oloinen ja eteisessä kun näki minut ni ei olisi halunnut tulla kotiin. Mummulassa oli touhua riiittänyt ja ollut kivaa.

Oletin toisenlaista jälleennäkemistä. Itellä tuli melkein tippa linssiin ku tyttö oli niin viileä ja etäinen.Tänä aamuna kun kysyin kenen tyttö hän on, vastasi kyllä että "äitin tyttö" ja "äitin akat"=rakas.

Muilla samanlaista kokemusta ja osaako joku kertoa syyn? Olen huojentunut että tänään kuitenkin kaikki ok.

Meidän tyttö on joskus ollut samanlainen, kun on ollut hetkenkin hoidossa isovanhemmilla. Mä oon olettanut että tyttö vain osoittaa mieltään sillä tavalla. Ei ole tyytyväinen siihen, että on jätetty hoitoon.
Olen ollut kotona tähän asti, joten ei ole kovin usein tarvinnut hoitoon viedä.

Normaalilta kuulostaa.
Varmasti on ollut hauskaa mummilassa ja varmasti myös vanhempiaan ikävä mutta ei välttämättä heti osaa orientoitua siihen että ollaankin taas kotona (ja kodin säännöillä).

Meillä menee normaalirytmiin palattaessa aina 3vuorokautta mummila reissujen jälkeen. Sielläkun saa tahtonsa helposti läpi esim kiukuttelemalla ja ilkeät vanhemmat pitää päätöksestään kiinni vaikka kiljuisivat kauankin lattialla tikkuna huutaen.

Ihan normaalia käytöstä. Lapsi kokee eron vanhemmista eräänlaisena hylkäämisenä vaikka mummolassa oliskin hauskaa, ja koska ei osaa tunteitaan sanallisesti ilmaista niin osoittaa tunteensa "hylkäämällä" äitinsä, niinkuin aiheuttamalla vanhemmilleen sen saman tunteen jota on itse tuntenut, jos näin kärjistetysti sen selittää.. Samaa tapahtuu usein kun vanhemmat hakee lasta päivähoidosta, lapsi ilmoittaa ettei halua lähteä kotiin eikä ole huomaavinaankaan vanhempiaan vaikka olisi oikeasti ikävöinyt heitä.

xx
Niin ja tarkoittaa, että toistekin sen lapsen voi sinne mummolaan edelleen viedä! Muistaa vaan aina että on itse "virkeä" hakiessaan pois, että jaksaa ottaa sen kiukuttelun vastaan

Yhteistyössä