2v terrorisoi öitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi-Kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi-Kana

Aktiivinen jäsen
18.02.2005
2 135
0
36
Turun seutu
Edelleen. Mä en jaksais enää! Miksi toi lapsi ei NUKU??? Joko huutaa/kiukuttelee/parkuu äitiä tai sit hipsii mun sängyn viereen ja taputtelee mua ja vien sen takas. En haluais alkaa ottaa viereen, ison mahan kans on ilman potkivaa lastakin hankala nukkua.

Mistä tähän vois saada apua??? On tutkittu mm. refluksivaiva, mitään allergiaan viittaavaa ei ole.

Viime yönä herätti klo 5.20 mennesä 6 kertaa. Sillon kyllästyin ja otin viereen tunniksi, sit meillä jo herättiin.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 09:05 vieras kirjoitti:
Oma sänky siihen sinun sänkysi viereen voisi auttaa asiaa. Ei pääse potkimaan, mutta olet turvallisen lähellä.
Kun ollaan just kuukaus sit muutettu niin, ettei hän enää ole siinä vieressä, koska kohta siinä on pitkin yötä tissiä vaativa pienokainen... Eikä nää yöt ollu sillon paljon nykyistä parempia... :(

Hankit lukon oveen. Sit vaan mukamas nukut ja katsot mitä tapahtuu. Voit informoida lasta lukosta jo etukäteen. Yöksi valot pois ja periaatteena se, että aikuiset ei nouse, ellei ole joku oikea hätä.

Mulla on kokemusta terrorisoivasta 2 vuotiaasta.

Meillä auttoi 2-vuotiaan kanssa ihan keskustelu. Koska lapsi jo ymmärtää kaiken, selitin että yöllä nukutaan, eikä yölläkään tarvi pelätä. ETtä jos herää yöllä, kääntää vaan kylkeään ja jatkaa uniaan, äiti ja isä nukkuvat rauhassa viereisessä huoneessa. Ja selitin kuinka väsynyt sitä aikuinen on jos joutuu kovin yöllä heräileen. Sama litania toistetttiin joka ilta, ja yöt rauhouttuivat, voihan se olla sattumaakin. Nykyisin, lapsi 2½ v valvomista on lähinnä kun on nuhaa tai jotain oikein tapahtumarikasta aikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 09:18 PahaSilmä kirjoitti:
Hankit lukon oveen. Sit vaan mukamas nukut ja katsot mitä tapahtuu. Voit informoida lasta lukosta jo etukäteen. Yöksi valot pois ja periaatteena se, että aikuiset ei nouse, ellei ole joku oikea hätä.

Mulla on kokemusta terrorisoivasta 2 vuotiaasta.
Meillä nukkuu kaikki lapset samassa huoneessa, se hankaloittaa asioita aika lailla. Tätä tulee jatkumaan vielä yli 2kk ennenku päästää muuttamaan... \|O

Joku ehdotti selittämistä, sen olen tehnyt lähes joka ilta. Nyt xxxx nukkuu kiltisti omassa sängyssä, veli ja sisko on tässä ihan vieressä ja täytyy olla hiljaa että he saavat nukkua. Äiti ja iskä nukkuu ihan lähellä omassa sängyssä. Ei ole mitään hätää, xxxxx nukkuu nyt.
Tätä mantraa jauhan hänelle tuon tuosta. Mä oon niin loppu tähän.. :'(

Meilläkin tyttö nukkuu pojan kanssa samassa huoneessa. Poika on jo tajunnut sen, että kannataa maata sängyssä ihan paikallaan, että sisko luulee, et hän nukkuu. Joskus se on tosi rasittavaa, kun tyttö kiipee pojan sänkyyn ja sit ne alkaa myllätä yhdessä. Sit lopulta poika huutaa apua, tyttö on kiivennyt sen selän päälle ja pomppii siellä.

Joskus kun nukutetaan niitä, eikä meinaa onnistua, niin poika menee meidän sänkyyn nukkumaan ja me kannettaan se sit sieltä. Onneksi tyttö ei enää nouse yöllä.

Jos me halutaan katsoa leffa, eikä meinata saada tyttöä nukkumaan, me mennään makkariin ja sammutetaan kaikki valot (pääkatkaisijasta jos ei muu auta) ja pelaillaan jotain peliä miehen kanssa ja laitetaan ovi lukkoon. Tyttö käy ovella pari kertaa, mutta menee sitten omaan huneeseen ja nukahtaa, koska luulee, et mekin nukutaan.

Mut hähää, me noustaankin ylös ja mennään kattoon leffaa. :D

Yhteistyössä