2v:n uhmis, ohjeita miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niinu86

Jäsen
25.01.2008
489
0
16
Miten pitäisi toimi kun puhe ei auta? Esimerkiksi aamulla pukeminen on haastavaa kun mukelo aloittaa kiemurtelemaan ja huutamaan.. Yritä siinä sitten pukea kun toinen laittaa hanttiin parhaansa mukaan. : / Muissakin aioissa vastutetaan mutta pukeminen on se hankalin, kun ei kuuntele edes puhetta.. Silloin mikään ei ole hyvä eikä mikään käy kiukkulaiselle.

Meillä monessa on autanut kun painottaa sana ITSE eli kun laitetaan esim. housuja jalkaan hoen että "*****laittaa nyt itse hienosti housut jalkaan", samalla kuitenkin autan lasta ja kehun kovasti kuinka hyvin menee. Meillä on auttanut, sillä lapsi on saanut vallan tunteen saadessaan mukamas tehdä itse jotakin eikä ole edes tajunnut, että äiti/isähän se käytännössä edelleenkin laittaa niitä vaatteita päälle. Ja se on myös hyvä varmistaa, että lapsi on nukkunut tarpeeksi pitkät yöunet eikä ole tarvinnut väkisin herättää aamulla, silloin tulee huuto ainakin meillä ihan mistä vaan.

Jos kokeilisit sitten vaikka itse-menetelmällä ja siihen lisänä harhautus. Annat lapsen aloittaa itse ja alat sitten puhumaan vaikka mihin olette menossa ja mitä tehdään tänään tai mitä ruokaan päiväkodissa mahtaa olla tänään yms. samalla vaivihkaa auttaen. Meillä toimii hampaidenpesun yhteydessä.

Täytyy sanoa että kärsivällisyys uhkaa toisinaan loppua, aamullakun ei sitä luppoaikaa muutenkaan paljoa ole, niin sitten pitää vielä metsästää yhtä pikkuista riiviötä kiinni ja suunnilleen istua hajareisin sen päällä ettei karkaa kun yrittää pukea.. Ihan yhtä hankalaa kuin antas kissalle lääkettä :D

Ainut joka meillä on auttanut on yrittää itse pitää akut niin ladattuina kuin mahdollista. Eli pitää omasta terveydestään ja mielestään huolta, silloin jaksaa noita raivareitakin kuunnella.

Mun poikaan ei nimittäin mitkään harhautukset toimi, eikä kiljumista kaupoissa yms. voi välttää. Itelle vaan lisää omaa aikaa, niin jaksaa taas hymyillä vaikka lapsi kuinka vieressä kirkuisi.

Yhteistyössä