2v:n syys- ja talvivarusteet, joko hankitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mansikkamarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mansikkamarja

Vieras
Mä tein ostoksia jo tuossa keväällä ja kesällä, kun silloin sai halvalla. Mitä mieltä olette vaatehankinnoistani? Mulla on nyt 2v5kk tytölle hankittuna välikaudeksi:

- Lotta & Lassi -vkpuku (takki ja housut)
- Lennen kosteussuojatut vk-housut
- Mos Kidsin vk-takki
- Mos Kidsin sadeasu (Huutiksesta)
- Mos Kidsin fleecevuoriset kurahousut
- Rukkan sadetakki
- Lassien kurahanskat
- Goretex-hanskat
- Fridriksonin vuorilliset kurahanskat
- Reimatecin sadelakki
- pari pipoa ja kypärälakkia
- Tretornin vuorittomat kumpparit
- Lotta & Lassin vuorilliset kumpparit (Huutiksesta)

Talveksi on jo hankittuna:
- Jonathanin toppahaalari (Huutiksesta)
- Reiman kaksiosainen toppapuku, vanhahko, varapuvuksi (Huutiksesta)
- Peuhu-puku (vanhahko, varapuvuksi Huutiksesta)
- Viking Goretex -talvikengät (Huutiksesta)
- kahdet villapotkari & villapaita - yhdistelmät, villasukkia (mummot tekivät)
- Kivatin villa-talvilakki
- Kypärälakkimallinen paksu talvilakki

Olen omasta mielestäni tehnyt tosi edullisia löytöjä ja nyt on hyvä fiilis, kun ei tartte stressata vaatejuttuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja No:
varmana pärjää vaatetten suhteen hienosti...tarviiko tosiaan tuon kaiken?

Eihän tossa ole kuin kaksi pukua per kausi, ihan normi määrä. Yleensä täytyykin olla jos paljon ulkoilee.

Meillä kaikilla kolme pukua per kausi että on kelistä riippumatta aina puhdasta ja kuivaa ylle.

Ainoa mikä mun mielestä kätevämpi kuin noi villapaita ja -potkari yhdistelmät on villahaalari. Helpompi lapsenkin pukea se ylle. Mutta jos mummu tehnyt nuo niin tunnearvo menee varmasti käytännöllisyyden ohi. :)

Mä tulisin hulluksi tuollaisen vaatevuoren kanssa, mutta oonkin koko viikonlopun karsinut turhia vaatteita pois kaapeista. En esim. hankkisi kahta varapukua tai sekä vuorittomia ja vuorillisia saappaita, koska eri paksuisilla villasukilla hoituvat molemmat tarpeet. Mut meillä onkin huonosti säilytystilaa, joten se kummasti motivoi pitämään yllä tehokkuusajattelua vaatehankinnoissa;).

Joo onhan tuossa varmaan vaatetta joka jää vähemmälle käytölle, mutta ajattelin että päiväkodissa olisi hyvä olla aina vaihtovaatteet myös päällysvaatteissa. Ja sitten jo viime keväänä meillä oli päiväkodissa yhdet kuravaatteet ja kotona toiset, niin ei tarvinnut kuljettaa niitä rapaisia vaatteita ees taas kodin ja tarhan välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Melko kattava kokoelma. Lämpöisemmät pakkaskelin kengät hankkisin tuohon vielä lisäksi.

Juu, jotkut kuoma-tyyppiset saapaskengät. Muutenkin olisi hyvä olla kahdet kengätkin per kausi. Goret kestää kuivua yllättävän pitkään, ei kuivu yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Melko kattava kokoelma. Lämpöisemmät pakkaskelin kengät hankkisin tuohon vielä lisäksi.

Juu, jotkut kuoma-tyyppiset saapaskengät. Muutenkin olisi hyvä olla kahdet kengätkin per kausi. Goret kestää kuivua yllättävän pitkään, ei kuivu yössä.

Joo tätä mäkin olen miettinyt, että toiset kunnon kengät pitää vielä talveksi hankkia. Niin, ja sit ajattelin vielä hankkia jotkut kevyet vuorelliset lenkkarit tai muut syyskengät, joita on hyvä pitää kuivalla ja viileällä ilmalla, kun tavalliset lenkkarit on liian viileät, mutta ei ole märkää.

Blue, mä olen ajatellut, että kahdella puvulla per kausi pärjää hyvin, mutta onko teillä ollut käyttöä kolmelle puvulle? Voisihan tässä vielä pistää parit haalarit hankintaan...

Siis onko jollakulla ihan oikeasti kolme ulkovaatekertaa sekä välikauteen että talveen? Siis kolme välikausipukua ja kolme toppahaalaria? Miten ihmeessä niille kaikille löytyy käyttöä? Meillä on aina ollut yksi vk-puku ja yksi toppapuku, ja tarpeen vaatiessa sadepuku niitten päälle ja fleecepuku alle. Mielenkiinnosta kyselen... En ollut tullut ajatelleeksi, että pitis olla useampi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo tätä mäkin olen miettinyt, että toiset kunnon kengät pitää vielä talveksi hankkia. Niin, ja sit ajattelin vielä hankkia jotkut kevyet vuorelliset lenkkarit tai muut syyskengät, joita on hyvä pitää kuivalla ja viileällä ilmalla, kun tavalliset lenkkarit on liian viileät, mutta ei ole märkää.

Blue, mä olen ajatellut, että kahdella puvulla per kausi pärjää hyvin, mutta onko teillä ollut käyttöä kolmelle puvulle? Voisihan tässä vielä pistää parit haalarit hankintaan...

No, me ollaan paivän aikana kahdesti ulkona (2x2h), sitten iltaisin vielä lähdetään harrastuksiin tai ulkoilemaan. Ihan sen takia meillä paljon kamaa. Talveksihan sulla onkin jo kaksi varapukua ja syksyllä pidetään paljon kuriksia. Pärjäätte varmasti noin. Ainoa mitä kannattaa hankkia vielä on kunnon vedenpitäviä hanskoja sekä syksyyn että talveen parit. Ja niihin alle alustumppuja (meillä sekä puuvillaisia että villaisia).

muoks. ja me vielä reissataan Lapissa viikon reissuja syksyllä ja talvella. Mökillä kyllä pesukone ja kuivauskaappi mutten yleensä jaksa pestä ulkovaatteita siellä joten parempi että on puhdasta varalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, me ollaan paivän aikana kahdesti ulkona (2x2h), sitten iltaisin vielä lähdetään harrastuksiin tai ulkoilemaan. Ihan sen takia meillä paljon kamaa. Talveksihan sulla onkin jo kaksi varapukua ja syksyllä pidetään paljon kuriksia. Pärjäätte varmasti noin. Ainoa mitä kannattaa hankkia vielä on kunnon vedenpitäviä hanskoja sekä syksyyn että talveen parit. Ja niihin alle alustumppuja (meillä sekä puuvillaisia että villaisia).

Kiitos vinkistä!!!

Yhteistyössä