2v:n päikkärit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lardis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lardis

Vieras
Onkohan tämä taas joku ikävaihe vai mistä on kysymys,kun nyt viikon ajan on ollut ihan mahdotonta tuon pimun päiväunet?Nytkin isä nukuttanut jo tunnin ja vielä vaan melskaa ja riehuu.Mitään rutiineja ei olla muutettu,eikä aikatauluja.Herää aamuisin n.7 aikaan tai hiukan jälkeen,menee illalla nukkumaan ennen klo 22.Illalla nukahtaa ihan kiltisti itse omaan sänkyyn ilman kummempia nukuttamisia.Pitäisikö siirtää päiväunia myöhemmäksi vai minkälaisia ehdotuksia täältä löytyis?

Muistan jostain lukeneeni, että kotihoidossa oleva lapsi, joka saa itse päättää saattaa jättää päikkärit pois juuri tuossa kahden vuoden korvilla.
Meidän 1v 9 kk kyllä nukkuu ihan kiltisti vielä ja jos äidiltä kysytään, niin nukkuu vielä pitkään ;)

täällä neidillä oli toi vaihe 1v10kk-2v2kk ja nyt neiti on nukkunut ja mennyt lähes itse omaan sänkyyn päikkäreille kun sanottu asiasta ja ikää nyt 2v3kk. kuukausi menty ilman tappeluja! =)

Kuuluu näihin erilaisiin ikätemppuihin. Jos antaa periksi eikä mennä päikkäreille niin niitä ei nukuta enää ollenkaan mutta jos vaan sinnikkäästi vie sänkyyn (vaikkei aina nukkuisikaan) niin rytmi säilyy samana ja "temppuilu" vaiheen mentyä ohi päikkäritkin taas onnistuu sujuvasti.

Joo,missään nimessä ei olla jättämässä päikkäreitä pois,kun ei nuo yöunetkaan niin ruhtinaallisen pitkät ole.Mut ajateltiin tossa miehen kans huomenna kokeilla pistää hiukan aikasemmin päikkäreille ja jos se ei toimi,ni sit kokeillaan seuraavana päivänä vähän normaalia myöhemmin.

meilläkin on pari kertaa jääny päikkärit väliin, ei sitä voi väkisin nukuttaa (kyseessä parivuotias).
sitten on kyllä illalla yliväsynyt, riekkaa ja ja huutaa, sekä yöunet ovat katkonaiset ja levottomat.

Meidän neidillä on kanssa ollut noita en nuku aikoja,minä tein yleensä niin,että jos tunnin jälkeen oli hereillä sai tulla pois sängystä,mutta sen aikaa piti omassa sängyssä olla.Jos meni pari tuntia nukuttamisessa,niin herääminen meni ihan liian myöhäiseen,pidin sitten tytön hereillä ja laitoin ajoissa nukkumaan.

Yhteistyössä