2v ja yli imettäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tisuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tisuliina

Vieras
Miten lopulta lopetitte imetyksen?
Pitikö vierottaa vai vierottuiko lapsi lopulta itse?
Meillä vajaa 2v syö tissiä illalla (nukahtaa tissille), yöllä kömpii viereen ja ottaa tissiä, aamulla herätessä tissittelee.
Päivä menee sujuvasti ilman.

Mahtaakohan vielä rippikouluikäisenä kömpiä tissille iltaisin?

En jaksaisi tappelulla ja itkulla vierottaa joten toivon että itsestään lakkaisi mielenkiinto tissiin ajan kanssa (suht pian kuitenkin :) )

Meillä vähän aika sitten päästiin eroon, lapsi kyllä "vasta" 1v10kk. Eipä sen ihmeempää tappelua ollut, nyt vaan pyytää illalla, yöllä kerran ja aamulla velliä jota juo mukista tai pillistä (niissä joissa se on). Tätä ennen oli ne kaksi kertaa niin kauheeta huutoa OIKEESTI KOKO YÖN ettei jaksettu ikinä viedä loppuun asti... Mies siis hoisi tämän vieroituksen, kun itse nukuin sohvalla.

Aloittelin vieroitusta sillä, että iltaisella luettiin aina pikku iltasatu ja sitten sitä pidensin aina lapsen mielenkiinnosta riippuen.Tissiteltiin aina sadun jälkeen. Pikkuhiljaa sitten unohti tissittelyn kokonaan iltaisella, yöllä sen jälkeen auttoi kun pidin paitaa päällä niin ei tuoksunut maito heti nenään. Myöskin selitin, että tissit nukkuvat nyt, kummasti se pikkuhiljaa auttoi. Poika oli 2v 4kk kun tissittelystä luovuttiin kokonaan. Mutta pyrin siihen, että en huudattanut. En itse sitä olisi kestänyt.

Imetin keskimmäistä 2v4kk ikäiseksi ja lopetin koska odotin seuraavaa rv17 ja piti lopettaa ennen kuin kolmas syntyy. Oletin kans, että vierottuisi itsekseen mutta koska näin ei käynyt niin sitten piti vain lopettaa ja selitin, että vauvallekin pitää jättää maitoa jne jne. Kolme viikkoa tyttö muisteli sitä tissiä ja harmitukseen yritti sitä saadakin. Mutta ihan hienosti se silti meni ilman suurempaa draamaa. :)

Kuopusta imetin edelleen ja on nyt 1v5kk ja aion imettääkin vielä pitkään. :)

No ei varmasti pure, tokihan jo puhetta ymmärtää. Meillä tyttö 2 v 7 kk ja edelleen tissillä illalla ennen nukahtamista (ei nukahda tissille), aamulla herätessä (tämä tosi tärkeää hänelle!) ja kun tulen töistä kotiin. Satunnaisesti lohdutustissiä tai yöllä, jos esim. pahoja unia. Toivon, että ennen seuraavia synttäreitä jättäisi itsestään pois, mutta niin ajattelin jo vuosi sitten... Pakko kai sitten jo ryhtyä lahjonta/kiristyslinjalle jos muu ei auta. =)

Meillä on vähennetty ihan siitä syystä että alko ruokaakin korvaamaan maidolla ja se näky sitten painossa. Olen sanonut ihan että ei nyt vaan iltapuuron jälkeen tai kun menet päikkäreille... joo ihan kiva olis ku lopettais itte, en viitsis kanskaan kovin tapella. Tyttö on nyt 1,8v.

Yhteistyössä