V
Väsynyt__
Vieras
Juuri 2v. täyttänyt tyttömme ei enää suostu nukkumaan päiväunia! Kiukuttelu alkoi parisen viikkoa sitten ja käy aina vain hankalammaksi. Tähän asti on nukkunut hyvin ulkona vaunuissa tai sisällä meidän sängyssä. Nukuttaminen on kestänyt 5-15 min mutta nyt siitä ei tule mitään. Nukkumaan käskettäessä vastaa heti "ei" ja siitä se alkaa: itkukohtaus, huuto, ei anna vaihtaa vaippaa ja vastustaa kaikin voimin sänkyyn viemistä. Siellä ei halua olla sekuntiakaan puhumattakaan kirjan lukemisesta ja rauhoittumisesta. Kaikkea mahdollista olen kokeillut että tyttö viihtyisi ja rauhoittuisi.
Onko muilla näin, onko tämä jotain uhmaa vain mitä? Itse alan olla jo tuskastunut tilanteeseen ja jo alkuillasta ollaankin sitten väsähtäneitä joka iikka ja tyttökin alkaa kiukuttelemaan. Nyt on mennyt jo kaksi päivää eikä tyttö ole nukkunut päiväunia lainkaan. Jos käymme autolla esim. kaupassa, nukahtaa autoon helposti mutta eihän minulla ole mahdollisuutta ajella ympäriinsä joka päivä
Lisäksi perheeseemme kuuluu pian 3kk täyttävä nuorimmainen jonka takia päiväunirituaalit ovat joskus hankalia.
Onko kellään apua/vinkkejä tilanteeseen?
Onko muilla näin, onko tämä jotain uhmaa vain mitä? Itse alan olla jo tuskastunut tilanteeseen ja jo alkuillasta ollaankin sitten väsähtäneitä joka iikka ja tyttökin alkaa kiukuttelemaan. Nyt on mennyt jo kaksi päivää eikä tyttö ole nukkunut päiväunia lainkaan. Jos käymme autolla esim. kaupassa, nukahtaa autoon helposti mutta eihän minulla ole mahdollisuutta ajella ympäriinsä joka päivä
Onko kellään apua/vinkkejä tilanteeseen?