2v 7kk päiväunista (ja yöunista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sheepy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sheepy

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
1 268
0
36
Voiskohan ton ikäseltä jättää jo päiväunet pois? On vähän vaikeuksia tuon asian kanssa, koska ensinnäkin nukahtaa vasta 22:30 aikoihin ja sitten nukkuisi jopa 10-10:30 ellen laittaisi herätystä (8:30). Päiväunille nukahtaa n. 15 aikoihin yli tunnin sängyssä hääräämisen jälkeen. Päikkäreitä voi nukkua kaksikin tuntia ellen herätä. Ja sama homma illalla, sänkyyn laitetaan klo 21:30 mutta tulee pois sieltä kymmeniä kertoja tai sitten leikkii siellä ja nukahtaa n. tunnin kuluttua.

Alkaa vähän harmittaa tilanne jo, koska omakin ilta venyy niin pitkäksi. Ja muutenkin tyttö on niin levoton päivisin kun yöuni jää liian lyhyeksi.

Meillä 2, vuotias ei oo nukkunu enää säännöllisiä päiväunia aikoihin. Se nukku 10-12 tuntia yöllä. Jos on päiv'ällä levoton ja väsynyt, pötkötellään hetki vierekkäin, mutta äiti se on yleensä, joka nukahtaa...Autossa tyttö nukkuu päiväunt, mutta reissaaminen rasittaa sen verran, että vaikka nukkuis parituntia päivälä niin yöllä 10 tuntia saa nukuttua.

näistä kaikista jutuista herää kysymys: miten ihmeessä olette lapsenne opettaneet?? siis jos käy illalla nukkumaan vasta 21-22 välillä. mitä järkeä? ei pineten lasten todellakaan kuulu valvoa noin myöhään! ei ihan pikkusten eikä myöskään taaperoiden! järki käteen hyvät ihmiset!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näistä kaikista jutuista herää kysymys: miten ihmeessä olette lapsenne opettaneet?? siis jos käy illalla nukkumaan vasta 21-22 välillä. mitä järkeä? ei pineten lasten todellakaan kuulu valvoa noin myöhään! ei ihan pikkusten eikä myöskään taaperoiden! järki käteen hyvät ihmiset!!!

Jatästä heää kysymys miksi ei? Jos ei tarvi aamulla heätä ja vanhemmatkaan ei ole aamuihmisiä, sopi kaikille pahaiten se, että lapset nukku aamulla pitkään =)

Aika myöhään on kyllä päikkärit, jos vasta klo 15. Meillä tuo 2v7kk laittaa siinä puolenpäivän aikoihin. Itse kokeilisin aikastaa päikkäreitä. Tosin meillä kyllä herätään sinä 7 paikkeilla kun ovat aamuvirkkua sorttia (kehen lie tulleet sitten..) ja ulkoillaan monesti aamupäivästä.

Jos minä en puutu millään tavoin tyttöni nukkumiseen, niin rytmi menee tuollaiseksi. Jostain syystä talvella herää itsestään 8 maissa, näin valoisan aikaan ei. Olisin ikionnellinen jos muksuni nukahtaisi jo klo 20, mutta yritäpä pakottaa nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Aika myöhään on kyllä päikkärit, jos vasta klo 15. Meillä tuo 2v7kk laittaa siinä puolenpäivän aikoihin. Itse kokeilisin aikastaa päikkäreitä. Tosin meillä kyllä herätään sinä 7 paikkeilla kun ovat aamuvirkkua sorttia (kehen lie tulleet sitten..) ja ulkoillaan monesti aamupäivästä.

No meillä ei olla koskaan herätty seitsemältä. Eika auta vaikka laittaisin aiemmin sänkyyn, ei nukahda. Ja ulkoillaan mekin, usein kaksikin kertaa. Ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:

No meillä ei olla koskaan herätty seitsemältä. Eika auta vaikka laittaisin aiemmin sänkyyn, ei nukahda. Ja ulkoillaan mekin, usein kaksikin kertaa. Ei auta.

itsepä olette aikoinaan opettaneet. minä olen pienestä pitäen laittanut viim 20 nukkumaan ja nukkuu edelleen näin. ilman mukinoita. kyllä se on vanhemmasta kiinni.

Päiväunet joko pois tai sitten pari tuntia aikaisemmaksi.

Oman vuotta vanhemmat rytmi on sellainen, että päiväkodissa nukkuu päiväunet kun päiväkotiaamuina herätys on seistemän pintaan. Kotipäivinä nukkuu yhdeksään tai kymmeneen asti aamulla eikä normaalisti nuku päiväunia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:

itsepä olette aikoinaan opettaneet. minä olen pienestä pitäen laittanut viim 20 nukkumaan ja nukkuu edelleen näin. ilman mukinoita. kyllä se on vanhemmasta kiinni.

Joo kaikki on kiinni opetuksesta. Lapset eivät ole yksilöitä vaan kaikki toimivat täsmälleen samalla tavalla joka tilanteessa. Tässä vasta loistava kasvattaja ja lapsen kehityksen asiantuntija.

Voi hitsi, olis pitäny tehdä synnärille valitus kun meidän vauvasta puuttui se sleep-kytkin. Paha se on kasilta laittaa sänkyyn, jos lasta/vauvaa ei nukuta.

Yhteistyössä