2v, 4v ja 6v yläkerrassa, vanhemmat alakerrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinmietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietinmietin

Vieras
Mietinnässä siis tällainen järjestely; 6v omassa huoneessaan, 4v ja 2v yhteisessä. Tähän asti 2v on nukkunut vanhempien huoneessa, tulee kyllä toisinaan viereenkin. Niinkuin tulee kyllä tuo keskimmäinenkin joskus. Niin ja siis vanhempien sänky muuttaisi alakertaan.
Voiko tuommoinen toimia?

Mä en vielä laittaisi 2 vuotiasta yläkertaan ja ite olisin alakerrassa. Mitä jos se yyöllä lähtee unisena rappusia alas teidän huoneeseen tjms? Vaikka olis portti, niin meidän 2v saa sen kyllä auki. Voi tietty teillä onnistua, ite en laittais lapsia yksin yläkertaan ton ikäsenä.

Me tehtiin aikanamme siten, että kaksi nuorimmaista - juurikin samanikäisinä - nukkuivat samassa kerroksessa meidän vanhempien kanssa omassa huoneessaan. Esikoinen meni sitten omaan kerrokseensa. Kaksivuotiaalla oli tilausta yöllä äiti/isi- ikävään, joten turvallisin vaihtoehto se, että hakee avun ja lohdun samasta tasosta kuin että unenpöpperöisenä toikkaroi nurin rappusissa.

Mutta mielestäni ei kannata 2-v laittaa eri kerrokseen. Lapset monesti sairastuvatkin yöllä ja sitten on vanhemmat kovin kaukana. Kuinka pian edes heräättee huuteluun/itkuun eri kerroksesta? Ja muutenkin halipula voi yöllä iskeä. Järjestelen itse niin että pidän pikkuisen samassa huoneessa toistaiseksi.

Minkä kokoisia huoneita? Voisiko lapset nukkua kaikki kolme samassa huoneessa ja alhaalla oleva makkari olisi sitten joko leikkihuoneena tai työ/vierashuoneena. Onko esikko jo koulussa, jos ei niin voisi ajatella että yläkerrassa esikon huone mutta kaikki lapset nukkuisi siellä ja alhaalla saisi pienemmät esim. leikkihuoneen. Oleskeletteko enemmän ylhäällä vai alhaalla? Haittaako lelut alhaalla?

Meidän nyt 2,5v hinkuu päästä omaan huoneeseen yläkertaan, kunhan se valmistuu. Saa minun puolesta mennä. Ainahan voi kokeilla, jos ei onnistu niin tottakai saa muuttaa takaisin vanhempien huoneeseen.

Ei meillä oo makkaria alhaalla, nukuttais ikäänkuin olkkarissa. Lelut on pitkälti viety jo lasten huoneeseen ylös, kyllähän niitä aina vähän alaskin kulkee. Esikoinen aloittaa koulun ensi syksynä ja siihen mennessä n ajateltu joku oma tila hälle saada aikaiseksi. Aikuiset on enimmäkseen alhaalla, lapset alkaa tottua siihen et leikkipaikka on ylhäällä.

Voitte toki kokeilla 2v. erikerrokseen ja jos ei toimi niin perutte. Voisiko ne pienimmän lelut olla teidän huoneessa ja mahtuuko kolme pientä(kerrosänky onko?) sänkyä lastenhuoneeseen. Itse siirtäisin ensi kesään tuon erikerrokseen asian. Melkein vuodessa kasvaa jo paljon 2-vuotiaskin.

Yhteistyössä