2v 3kk vilkkaan ipanan kanssa särkänniemeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pusse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pusse

Vieras
Onko mitään järkeä viedä tollasta kaksivuotiasta särkänniemeen, siis lähinnä ajattelen niitä possujunia ja leppäkerttu-systeemeitä joihin tuon ikäinen pääsee yksin.
Epäilen että poika ei pysy niissä paikoillaan ja pistetään koko paikka sekaisin, kun jätkä alkaa hyppiä kesken kaiken laitteista pois...
Onko niissä pienten laitteissa jotkut vyöt jotka pitäis lapset paikallaan? Yritin katella noita laitteiden kuvia särkkiksen sivuilta, mutta musta näytti ettei niissä mitään vöitä ole... Kertokaa että olen nähnyt väärin, ja kertokaa myös miten teidän ikäiset pysyy noissa, vai pysyykö...

Mä sanoisin, että älä mene. Sulla menee hermo, ja lapsi nauttii ihan yhtä paljon uudesta kivasta leikkipuistosta. Menkää Tampereella vaikka sinne Pikkukakkosen puistoon. Ilmaistakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Onko mitään järkeä viedä tollasta kaksivuotiasta särkänniemeen, siis lähinnä ajattelen niitä possujunia ja leppäkerttu-systeemeitä joihin tuon ikäinen pääsee yksin.
Epäilen että poika ei pysy niissä paikoillaan ja pistetään koko paikka sekaisin, kun jätkä alkaa hyppiä kesken kaiken laitteista pois...
Onko niissä pienten laitteissa jotkut vyöt jotka pitäis lapset paikallaan? Yritin katella noita laitteiden kuvia särkkiksen sivuilta, mutta musta näytti ettei niissä mitään vöitä ole... Kertokaa että olen nähnyt väärin, ja kertokaa myös miten teidän ikäiset pysyy noissa, vai pysyykö...

asennevamma sulla!!!

Alkuperäinen kirjoittaja o:

asennevamma sulla!!!

Voi olla, mutta kun olen vuoden katsellut pojan riekkumista, oli paikka mikä tahansa, niin siinä ei paljon asenteet ja toisinajattelut auta, kun voi olla aikas varma ettei kaikki suju yhtä upeasti kuin unelmissa...
Ja rahatilanne on sellainen, että sen kerran kun jotain elämystä pojalle tarjoaa niin oishan se kiva että se olis hänelle myös mieluinen...

Odotelkaapa vielä ihan rauhassa muutama vuosi. Poika ei vielä osaa itse sinne vaatia eikä edes parin vuoden päästä muista siellä käyneensä. Mutta muutaman vuoden kun maltatte, niin jo osaa lapsi sinne vaatimalla vaatia... ihan jo siihen kinuamiseen kyllästytte. Ja sitten siitä jää jo lapsellekkin muistoja.

meidän 2v meni hyvin yhdessä isoveljen 4v kanssa. Saisitteko jotakin isompaa lasta mukaan, aikuisella ei nimittäin ole mitään asiaa possujunaan eikä leppikseen.
noissahan tulee se pitkä vyö lantion päältä joten ei sieltä niin vaan hypätä pois. Voihan olla, että lastasi jännittää olla kyydissä eikä kerkeä koheltamaan :) Onhan särkässä eläintarhakin jossa on monen moista nähtävää ja se leikkialuekin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä te ehditte :
Odotelkaapa vielä ihan rauhassa muutama vuosi. Poika ei vielä osaa itse sinne vaatia eikä edes parin vuoden päästä muista siellä käyneensä. Mutta muutaman vuoden kun maltatte, niin jo osaa lapsi sinne vaatimalla vaatia... ihan jo siihen kinuamiseen kyllästytte. Ja sitten siitä jää jo lapsellekkin muistoja.

No tää nyt ei pidä paikkaansa. Varmasti jää muistoja. Meillä esim. tuo 2v2kk tykkää kovasti käydä Hoplopissa, jaksaa pyytää sinne lähes päivittäin. Vaikea kuvitella että se paikka ja ne muistot tuosta vain haipusivat mielestä yhtäkkiä.
:)

Meillä todella vilkas poika, nyt jo 5 v, mutta käytiin suht samanikäisenä tivolissa ja Lintsillä. Niissä laitteissa oli pojalle jo sen verran jännitystä, että pysyi tosi hyvin paikallaan. Osassa laitteista on vyöt, osassa ei (myös Särkässä, käyty siellä isompana). Pari kertaa taisi nousta seisomaan, mutta kun työntekijä napakasti sanoi, että pitää istua, niin uskoi kyllä heti. Osaan laitteista pääsee myös aikuinen mukaan, jolloin voi pitää lasta paikallaan. Eli todellakin kannattaa käydä, vilkkaat lapset nauttii tuollaisista elämyksistä! Aran lapsen kanssa en lähtisi, koska pelkäisi meteliä yms.

Itseasiassa meidän tapauksessa se malttamaton on isä :) Mä malttasin odottaakin, mutta isukki haluaa poikaa viedä, itse hoidan tän hermoilu puolen että mitäs mitäs jos jos...

Itseasiassa meidän tapauksessa se malttamaton on isä :) Mä malttasin odottaakin, mutta isukki haluaa poikaa viedä, itse hoidan tän hermoilu puolen että mitäs mitäs jos jos...

Olen myös samaa mieltä edellisen kanssa, odottaisitte rauhassa että lapsi kasvaa. Ihan yhtä suuret kiksit lapsi saa vaikkapa uudesta leikkipuistosta, tyytykää te aikuisetkin vähän vähempään. Et tule nauttimaan huvipuistoreissusta itse yhtään, jos sun tarvitsee koko ajan pelätä ja hermoilla. Menkää sellaiseen paikkaan, jossa koko perheellä on rento ja mukava olo. Ottakaa vaikka eväät mukaan ja tehkää pieni luontoretki tai puistopiknikki.

Yhteistyössä