2kk vauva ja yöunet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti24.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti24.

Vieras
Huoleni on hieman erikoinen. 2kk ikäinen tyttöni nimittäin nukkuu 8-9h yöunia. Muuten hyvä, mutta hän ei nykyään jaksa syödä kuin toisen rinnan ja silloinkin meinaa kesken kaiken nukahtaa siihen vaikka on juuri nukkunut 9h! Ajattelinkin, olisiko järkevää herättää pieni syömään jo aikaisemmin ja antaa sitten jatkaa unia kun mahaa on täytetty. On päivälläkin aika unelias eikä syö usein, mutta illemmalla sitten useammin. Olen tosi huolestunut, että pääseekö verensokeri laskemaan liian alas jos on noin pitkä tauko yöllä ilman syöttöä. Osaako joku antaa kommenttia, jos on vaikka sama tilanne..? Tai muuten tuttua..?
Neuvolastakin voisi kysyä mutta täällä olen tavannut käydä nyt kun vauvan sain..kiitos avustanne! Nytkin kukun koska en vain saa unta... vauva kyllä nukkuu!

Mielestäni sinun kannattaisi olla yhteydessä nauvolaan ja käydä välipunnituksessa. Jos paino kehittyy normaalisti, voi vauva nukkua läpi yön. Meillä lopuivat yösyönnit hyvin varhain, kävin punituttamassa vauvan normaalien neuvolakäyntien välillä ja pullukkamme sai luvan nukkua yönsä rauhassa.

Minustakin sinun kannattaisi kysellä tällaisia pikemminkin neuvolasta. Täältä kyllä löytyy hyväätarkoittavia vastaajia mutta neuvolassa (toivon mukaan) osataan neuvoa ammattimaisemmin! :)

Kertoisitko, millaisen vastauksen sait neuvolasta? Täällä kun on vastaavanlainen "ongelma" eli 2kk tyttö nukkuu tosi pitkät yöunet (ei nyt tosin ihan 8-9 tuntia, mutta esim viime yönä 7,5 h), kun saa illalla syödä mahansa täyteen. Ja meillä noiden yöunien perään nukutaan sitten vielä 2-3 tunnin aamu-unet...

neuvola on vasta perjantaina, mutta olen tehnyt nyt niin että kun vaavi nukahtaa n klo 12 yöunille, laitan herätyksen kuudeksi, ja herätän vauvan aamulla syömään. Sitten nukahtaakin heti uudestaan ja taas nukkuu hyvin muutaman tunnin, jolloin sitten herää itse ja kun saa syödyksi, nukahtaa taas pariksi tunniksi. Loppu päivä meneekin sitten hereillä, vasta illalla seitsemältä, kahdeksalta taas vähäksi aikaa nukahtaa, sitten taas kukkuu monta tuntia kunnes tulee yöunien aika... Otan asian esille neuvolassa, mutta nyt olen tehnyt näin. Tietysti neuvolaan voisi soittaakkin, mutta en ole stressannut asiasta, koska ruokahalua on päivällä ja illalla paljo, ehkä hän tankkaa iltaisin niin että yön kestää nukkua kokonaan. Kirjoittelen sitten, mitä neuvolassa sanoo... näin olen nyt tehnyt...

Yhteistyössä