29.5 KERMA KÄYTÄNKÖ ja missä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PipariSuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PipariSuu

Aktiivinen jäsen
14.08.2008
9 182
0
36
Eli otsikko kertookin jo paljon. Mulla on 29.5 päiväyksellä oleva kerma. Olen avannut sen ja kaatanut mukiin. Kermasta oli hieman päällys rasvakököillä. Maistoinkin kermaa ja ei maistunut mitenkään oudolle. Nyt mietin, että voikohan tuota kermaa vielä käyttää? Ja jos voi niin missä?

Olisi vaihtoehtoina lihakastike. Mietin pilaako lihan mahdollisesti kun sen yhdistää?

Sitten perinteinen sämpylät. Siinä se nyt ei ainakaan pilaa mitään...

Eli käyttäisitkö ja kummassa?

Onko se ihan ehtaa kermaa, ettei mitään kasvisrasvaseosta? Jos on kermaa, niin musta tuntuu, että ne on usein klönteillä jo ennen päiväystä, joten mä en uskaltais käyttää vaikka muuten käytänkin paljon päiväysten jälkeenkin kaikkea.
Toisaalta, jos se näyttää hyvältä, niin miksei...

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Onko se ihan ehtaa kermaa, ettei mitään kasvisrasvaseosta? Jos on kermaa, niin musta tuntuu, että ne on usein klönteillä jo ennen päiväystä, joten mä en uskaltais käyttää vaikka muuten käytänkin paljon päiväysten jälkeenkin kaikkea.

Ihan ehtaa kermaa on, jos olisi kasvisrasvaseosta, en miettisi ollenkaan ja heittäisin meneen. Mutta kun on ehtaa, niin noi rasvakököt on ihan normaali ilmiö siinä..

Maistoin ja maistui ihan hyvälle..

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Ihan ehtaa kermaa on, jos olisi kasvisrasvaseosta, en miettisi ollenkaan ja heittäisin meneen. Mutta kun on ehtaa, niin noi rasvakököt on ihan normaali ilmiö siinä..

Maistoin ja maistui ihan hyvälle..

Jaa onko se käyttökelpoista silloin, kun sieltä tulee klönttejä? Mä oon aina heittänyt pois, jos on klönteillä, oon kuvitellut, että on pilalla, kun se kuitenkin joskus on ihan normaalisti litkua kaikki mitä purkista tulee.

Jaa onko se käyttökelpoista silloin, kun sieltä tulee klönttejä? Mä oon aina heittänyt pois, jos on klönteillä, oon kuvitellut, että on pilalla, kun se kuitenkin joskus on ihan normaalisti litkua kaikki mitä purkista tulee.

On on! Rasvaklöntit on ihan normaali ilmiö. Jos purkkia ravistelisi vähän väliä vaikka kerran päivässä, ei noita klönttejä tulisi. Mutta koska purkki on viikonkin helposti sellaisenaan, niin toi rasva kerääntyy klönteiksi. Älä suotta heitä sen tähden hyviä kermoja pois.

Itseäni vaan epäilyttää, kun tuota klönttiä on tosi paljon. Jäi kermapurkin sisälle sellainen "rasvataso". Mutta koska ei maistu pahalle, niin käytän kyllä jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja leipuri:
Ehtaa kermaa voit käyttää leivonnassa ja ruuanlaitossa, vaikka olisi klönttejäkin, jos ei haise tai ole homeessa.

Jep. Mää teen sämpylät siitä. En viitsi kastikkeeseen laittaa, jos vaikka reagoikin tuon lihan kanssa ja pilaannuttaa huomenna lihan, josta saa mahapöpöjä sit. Lihakastike kun jää jokatapauksessa huomiseenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

On on! Rasvaklöntit on ihan normaali ilmiö. Jos purkkia ravistelisi vähän väliä vaikka kerran päivässä, ei noita klönttejä tulisi. Mutta koska purkki on viikonkin helposti sellaisenaan, niin toi rasva kerääntyy klönteiksi. Älä suotta heitä sen tähden hyviä kermoja pois.

Itseäni vaan epäilyttää, kun tuota klönttiä on tosi paljon. Jäi kermapurkin sisälle sellainen "rasvataso". Mutta koska ei maistu pahalle, niin käytän kyllä jossain.

Jees, aina oppii jotain uutta :)

Yhteistyössä