285 neliön talo 793 neliön tontilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nämä on juuri näitä naurettavia taloja, isot talot pienellä tontilla, ei pihasta tietoakaan, naapurit ihan vieressä.

Luulisi että jos on varaa rakentaa noinkin iso talo niin olisi varaa myös isompaan tontin kokoon.

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/5604969

Ja ap tietänee, kuinka arvostettu ja haluttua okt aluettä Kynsilehto on? Enemmänhän siellä sisällä ollaan kuin ulkona ja toinen tykkää pihasta ja toinen ei. Makuasioita. Ei sun oo pakko tuota ostaa :D

meillä on sama talomalli melkein samankokoisella tontilla ja siksi että halusimme tontin juuri kyseisestä paikasta jossa ei isompia tontteja tarjolla ja kävelymatka kauppoihin ym. Ja mahtuu hyvin pihakeinu ja hiekkalaatikko ja grillikatos. muuta emme kaupunki ihmisinä pihaltamme edes odotakaan.

ja sanon tämän nyt ehkä ärsyttääkseni vain joitakin niin meidän talo herättää usein sellaisia kateellisia kommentteja muutoinkin ihmisissä. kuten "mihin nelihenkinen pehe muka tarvii tämmöistä tilaa" ym Mutta meille se on meidän unelmien koti juuri meidän tarpeisiin sopivassa paikassa ja sopivan kokoisella tontilla.

Serkku rakensi Tampereelle Hervantaa 490m2 tontille... siinä oli rakennuslupaan laitettu, että talon pohjanpintala saa olla vaan 100m2, mut ainahan sitä saa rakentaa monta kerrosta. Samoin oli sanottuna se, mihinkä suuntaan saa olla ikkunat ja mihinkä suuntaan ei missään nimessä..

Sitä mä en ymmärrä, että mikä ero nyt on asua talonharja toisessa kiinni, taikka sitten rivitalossa?

mä olen aikaisemmin asunut kerrostalossa keskustassa joten mulle on jo ihan tarpeeks landea jos naapuriin on 40metriä matkaa. toivoisin jos olen kotona illan yksin että naapuri pitäisi edes valot päällä että näkisin etten ole yksin =)

meillä samankokoinen tontti, 100m2 talo YHDESSÄ kerroksessa, että ihan yhtä ahtaasti asutaan, ja matuu jättitrampat ja muut juntikkeet, leikkimökkeineen ja viinimarjapuskineen pihaan..