?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TIINA-MARI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse kärsin enempi vähempi kipeistä supistuksista pari kuukautta ja ihmettelinkin sitä välillä, että koska ne on sitten tarpeeksi kipeitä, että tarvii lähteä, kun niitä kuitenkin tuli useana iltana tiuhaan ja säännöllisesti.
No, kun se sitten alkoi, niin ei ollut kysymystäkään siitä, etteikö olisi ollut kyse synnytyssupistuksista. Kipu levis selkään ja jalkoihin; ehkä sitä vois kuvailla kuukautiskivuiksi potenssiin sata, tai jotain. Polttavaa ja repivää: supistuksen aikana ei pystynyt puhumaan ja paikallaan pysyminenkin oli työn takana. Sairaalaan lähdin kun tuntui siltä, etten enää voinut kipua mitenkään hallita. Olis voinu mennä aiemmin, supistukset kun tuli sitten jo käytännössä ihan tautto kun sinne päästiin.
Yleisohjehan on, että sairaalaan sillon kun tulee säännöllisesti, kestänyt muutaman tunnin ja yks supistus kestää pitkään.
Kipu on hyvin yksilöllistä, mutta ehkä sillon kun miettii, että onko supistus "tarpeeksi" kipeä, kannattaa kuulostella, että tuntuuko siltä, että kivun kanssa pärjää. Ja kun itse tein yhden turhna reissun synnärille, siellä vaan sanottiin, että ihan hyvä kun tulit kun kerran tuntui siltä. Eihän kukaan ensikertalainen voi tietää, miltä se tuntuu, ennekuin se oikeasti alkaa.

Mulla oli nyt tässä toisen lapsen synnytyssupistuksissa sellaiset että kärvistelin kotona turhan pitkään. Soitin sairaalaankin et millonka sitä piti tulla... Sanoivat siel et sit ku itestä tuntuu.. (On sitä tyhmä) Eli aika hyvin kestin ne kotona..
Mulla oli tosi epäsäännölliset ja odotin et millonka ne tulee alle 10min. välein ja vähintään tunnin ajan..Sen takia olin turhan kauan kotona. Sairaalaan mennessä olin 6cm auki. Kipu tuntui mulla alaselässä enimmäkseen ja sit alamahassa. Vasta sairaalassa kipu yltyi ylitsepääsemättömäks, mut silloin pitikin jo ponnistaa.. Ilman kipulääkkeitä. Ei sekään mukavaa ole, ei! Ehdin olla 1,5h niin tyttö oli syntynyt.

Yhteistyössä