28 kierto, millon ovis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suna88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suna88

Jäsen
12.12.2011
31
1
8
Hei

Ihan lyhyesti, olen 23 vuotias nuori nainen, vähän alipainoinen mutta terve, en tupakoi ja juon todella harvoin. Lopetin pillerien kaytön noin puolivuotta sitten. Kiertoni on 28pvä välein ja menkat yleensä kestää 5 pvä.

Haluaisin tietää että milloin ovis olisi todennäköisesti minulla? Lasketaanko se sillain että kun menkat loppuu niin viikko sen jälkeen tulis ovis vai lasketaanko se 14 pvä ekasta kierto päivästä?
Odottelen postissa ov testeja mutta haluan kuulla että millon teilla on yleensä ovis jos kiertonne on 28 pvä?

Viimeksi muokattu:
Kuukautisten alkamispäivästä 14 päivää taaksepäin. Eli luteaalivaihe (aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun) on yleensä 14 päivää, mutta osalla se jää lyhyemmäksi. Mutta laskennallisesti noin. Eli ovulaatio olisi silloin kp14 ja ovulaatioplussan voisit todennäköisesti saada testiin kp13.

Kiitoksia:) Siis sanotaan jos ovis olis kp 14 niin se on mun ainut päivä milloin voin tulla raskaaksi? Mitä sillä tarkoitetaan sitten kun sanotaan että on myös hedelmällisiä päiviä? Mitä eroa sillä ja oviksella on? Sori tyhmät kysymykset mutta haluan tietää:)

Yhteistyössä