2010 ELOKUISET IPANAT

Nyt vaan pikaseen huikkimassa:wave:

Marlin Mä kans aloitin nuo cerazetet silloin jälkitarkastuksen jälkeen ja nyt oon syönyt parisen viikkoa ja arvaa vaan onko tiputteluvuoto alkanut taas:kieh: Tiedä sitte alkaako tästä nyt kunnon vuodot vai ei vai onko se taas tätä tiputtelua viikosta toiseen:mad:

Täällä nyt alkanut olemaan joka ilta kitinää ja huutoa klo 22-24. Ei oikeen mikään auta siihen. Tosi vaikea saada pikkuista yöunille.:( Muuten sitten meneekin päivisin ihan kivasti. Sellainen sylivauva tuo kyllä on. ei paljoa viihdy sitterissä tai muuallakaan. Sylissäpitäis saada vaan olla.:saint:

Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia:) Päivittäin aina yritän lukemassa käydä.

Katjuska ja Nino 2kk6pvää:heart:
 
Täällä kans alkanu kuolaaminen ja sängyssäki liikkuu, kun laittaa nukkumaan, nii saattaa yöllä olla melkein poikittain:)

Täällä olis ristiäiset/vihkiminen lauantaina...:D
Jälkitarkastus on sitten 2.11. samoin kun poitsun 2kk neuvola:heart:

vauvis ja poju 7vk
 
Ihana lukea muidenkin vauvojen kehitysvaiheista! Samaa tahtia mennään! Meillä myös kammetaan istuun, toiset lapset kiinnostaa hirveesti! Nyrkkiä syödään ja katsellaan, se on nyt suurin huvi! Kieltä on mukava roikottaa ulkona koko ajan, kuolaa lentää tosi paljon, mutta muidenkaan kohdalla se ei oo tarkottanu hampaiden tuloa vielä kuukausiin (ONNEKSI) onkohan noilla nelikuisina puhjennu ekat hampit noin suurinpiirtein. Ihana nähdä kuinka vauva alkaa kiinnostuun ympäristöstään enemmän ja enemmän. Niin ne vaan kasvaa, ihan pian ovat jo taaperoita!
Sängyssä kans liikkuu ihan mahdottomasti ja aina on peitot potkittu pois päältä ja pikku kätöset ihan vilposet. Välillä on ihan poikettain sängyssä!

Tutti perkules ei maistu! Ihan yökkii maidot pihalle jos tarjoan, oon yrittäny pitää tuttisulkeisia että oppis sitä imemään ku ois helppo lohduke autoon/vaunuihin jos hätä tulee..mutta ei niin ei..ei minkäänlaiset ja merkkiset tutit kelpaa..hmph..mutta jatkamme harjoituksia.

ei vaan mun täytyy lähtee hakeen tuo pikkumuori sisälle, nukkuu terassilla vesisateen ropinassa suojassa jo viidettä tuntia, jotta yöksikin riittää unta!

jonnuli ja janni 2kk ja risat päälle
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käännyttiin ekan kerran vatsalta selälle sunnuntaina tasan 2 kk iässä. Olimme vanhempieni luona syömässä ja siskoni laittoi vauvan vatsalleen lattialle. Oli kuulema aikansa kammennut ja saanut sitten itsensä käännettyä. Meikäläinen vaan touhuili keittiössä ja isänsä luki lehteä... Poika kyllä esitti saman tien temppunsa vanhemmilleenkin :). Meilläkin kovasti kammetaan istumaan sylissä ollessa ja selvästi ilmassa on turhautumista, kun ei liikkeelle pääse.

Tuo tuttijuttu on kyllä jännä. Kun toisille se maistuu ja jotkut ei huoli lainkaan. Mäkin tarjoilen tuttia vauvalle lähes joka päivä, mutta ei se kauan suussa pysy ja usein saan päälle virneen tyyliin "Luuleksä, et mä suostun moista muoviläpyskää lutkuttamaan" :LOL:

Lion ja Esko 2kk
 
Kauheesti ei ole tänne ehtinyt kirjoitella...lukemassa olen kyllä käynyt. :)
Tuttia ei meidänkään neiti huoli sitten millään...ollaan ostettu ja kokeiltu monenmerkkisiä.
Ehkä sitä voi vielä kuitenkin välillä yrittää. Muuten neiti kasvaa kovaa vauhtia ja syö hyvin. Vatsavaivojakaan ei pahemmin ole ollut, onneksi! Ensi sunnuntaina olis ristiäiset...saa nähdä miten
neiti käyttäytyy : )

elovena79 & neiti 2 kk
 
Hei vaan kaikille :wave:

Olen uusi täällä teidän joukossa,kävin jo odotus aikana päivittäin lukemassa teidän juttuja ja se lukeminen on jatkunut näihin päiviin saakka.En aikasemmin rekisteröitynyt tänne kun olin tuolla Vauva sivustolla elokuisissa mukana mutta siellä ei kovin aktiivista keskustelua ollut: /
Eli siis meille synty elokuun 23 toinen tyttö,esikoinen on uhmakas 3v. Syy miksi "heräsin" keskusteluun on kun luvin,että täällä jutellaan jo hampaista niin päätin kertoa meidän tarinan.Meidän tytöllä todettiin kotiinlähtötarkastuksessa sydänvika,hänellä on kolme reikää sydämmessä:'( Käydään kerran kuussa kontrollissa,on siis tärkeää että tyttö syö ja kasvaa ettei tarviis lääkitystä alottaa.Ihmeteltiin jo laitoksella kätilöiden kanssa kun vauvalla pullotti alaikenet niistä kohti kun alahampaat puhkee mutta en silti jääny niitä miettimään sen kummemmin.Kotona meillä ekat viikot oli illat huutoa huudon perään ja tyttöä syötän eka pullosta ja jälkkäriksi rinnasta.Pulloon alkuun tottukin hyvin (on helpompi syöttää siitä että pystyn kasvun takia seuraamaan syödyt millimäärät).
Tietenkin oletin huutojen johtuvan mahasta kun hänellä se toimii kerran viikossa ja alkuun viherti kakka:( alotin gefilusjauheen annon ja mallasuutteen.Mallasuute ei auttanu ja gefilusjauhe sen verran että kakan väristä tuli normaalia.Nanninkin vaihdoin Tutteliin.Jossain vaiheessa tyttö riiteli illat pullolle ja huuti kun hyeena,mamma vaan pulloa sitkeesti suuhun työntää:ashamed: ja söihän se vauva aina taistelun jäliltä.Reilu viikko sitten rupesin kattelee suuhun kun alaikenessä on vaalea kohta(neiti oli vajaa 7vkoa)kokeilin sitä ja mitään ei tuntunut läpi,aattelin että näen omiani ja siinä on jotain muuta vaaleaa.Muutama päivä eteenpäin kokeilin uudelleen sitä niin siinähän jökötti ihka ensimmäinen hammas puhjenneena :LOL: Pimulla ikää huimat 7vkoa kun huomasin sen.

Eli siis iltahuudot ja pulloraivarit on ollu puhtaasti hammasitkua,nyt on toinen puhkeemassa viereen =) Harmittaa että en ole osannu aavistaa mitään ja sitäkautta en ole voinu pienen oloa helpottaa,suppoa en voi antaa vieläkään kun paino on alle 5kg ja ikää alle 3kk:tta :( Öihin ei ole vaikuttanut hampaiden tulo,tyttö vetäsee täyden yön syömättä ja heräämättä mutta kyllä se kiukkuaa illat senkin edestä,ne jaksaa kyllä kuunnella nytkun syykin selvisi :heart: Esikoiselle eka hammas tuli vajaa 8kk:tta vanhana joten en senkään takia osannut arvata että sisko pistäs vähä paremmaks :LOL: Onhan se hauskaa saada hampaallisia hymyvirnistyksiä,niitä katsoessa unohtuu ikävät asiat jotka varjostaa meidän vauva-arkea:heart:

Ihanaa alkutalvea kaikille,on ollut äärimmäisen mukavaa lukea teidän juttuja ja anteeksi että tulin näin "väliin huutelemaan" mutta on täysin mahdollista että joukossa olis muitakin kiireisiä pikkusia jotka vaihtas tissin ruisleipään :LOL:
 
Kiirettä ptää ku tultiin just neuvolasta ja ruokaa laitan,mutta pikaisesti kerron meidän pojan huimat mitat 1kk neuvolassa(tosin on jo 1kkja 2viikkoa kun neuvola aikaa jouduttiin siirtään ku isoveli oli kipeenä).Viljami mitattiin kahteen kertaan kun pituus niin epäilytti niin neuvolantätiä kuin minuakin mutta sama mitta tuli uudelleenkin niin pakko uskoa :) Elikkä 5580g ja 61,2cm Syntymä mitat 4180g ja 53cm. Apua mun vastasyntynyt ei tunnu enää vastasyntyneelle!;)

itelle sain mieliala kysely lapun ja mulla meinas alkaa itkettään se lappu(joka jaetaan kaikille) eli mieliala on kai yhä vähän herkempi.
Mutta mitään masennus oloa ei oo.Normaalia herkistymistä mitä ollu muiltakin.
Sitten meinas tulla ilon kyyneleet kun jo toinen sijainen kertoi neuvolassa että seuraavalla käynnillä onkin jo meidän oma neuvolantäti tullu takas:heart: voi luoja miten helpottunu oon!! Se on niin ihana ja hyvä työssään et nyt ootan innolla vauvan 2kk neuvolaa=)

myöhemmin kirjottelen lisää ja kommentoin..nyt lapset haluaa ruokaa

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami
 
Pienellä miehellä korvatulehdus nro 2 ja silmätulehdus. Ja esikolla myös korvat tulehtuneet ja silmät myös. Että tämmöstä tänne.

-sairasteluun kyllästynyt mennis-mamma ja pojunen 7 viikkoa ja rapiat-
 
Meillä ollut tämä päivä aivan kamalaa kitinää ja itkua. Neiti nukkunut huimat 1,5h (siitäkin 1h vaunulenkillä) ja kaiken muun ajan olen saanut kantaa vatsallaan ympäriinsä. Huoh, onneksi mies ollut nyt illalla tytön kanssa. Itse lähdin kymään koiran kanssa kaksin ulkona ja otin kuuman suihkun. Nyt jaksaa taas. Uskon ja toivon yöstä tulevan helpon, on tyttö sen verran väsynyt nyt ja nukkuu miehen rinnalla. Tyttö parkaa on närästänyt ihan kamalasti ja on puklaillut useampana päivänä. Mikä lie masussa taas vialla. Myös ikenet pullottavat ja kuola valuu, että hampaita odotellessa...

Sipsunen & S 2kk ja 1,5vkoa :heart:
 
Meillä huomenna se kehityspolin seuranta.. Vähän jänskättää mitä siellä sanovat.. Ja verikokeet otetaan huomenna kanssa. Ne mitä sillo sairaalassa jo seurattiin ni otetaan nyt viel vikan kerran (toivon mukaan), kun varmistetaan et on kaikki arvot pysyny hyvinä..
 
Onpas vilkkaita muksuja kun nyt jo liikkeelle pyritään :D
Meidän neiti ei turhia ole vielä hötkyillyt vaikka sitterissa alkaa kauheena käsillä ja jaloilla viuhottamaan, jotta saa itse sitterin keikkumaan.

Meillä kans on nyt pari päivää ollut tosi kovaa kuolaamista, tiedä sitte mistä johtuu. Yöt sujuu edelleen samaan tahtiin eli illalla nukkumaan ja aamulla herätään syömään eli neiti posottelee yhtäkyytiä sellasen 8-9 tuntia.

Huomenna vois alkaa jo hieman pakkailemaan kun meidän perhe lähtee viikon syyslomalle, jee, katkoa arkeen =)
 
Meillä kanssa kuolataan, en kyl tiedä mistä johtuu. Lisäks neiti punkee kovasti sylkyssä ollessaan itseään pystyyn päin, selällään ollessaan yrittää kovin kääntyä masulleen. Miehen äiti sanoikin että neidillä on kiire toisen alta.

Sammakseen saatiin mycovittia (vai mitä se nyt oli)
 
Mennikselle ja Sipsuselle voimahalaus ja kovasti tsemppiä :hug:

Vauvikselle onnea avioitumisesta :flower: :heart:

Täällä masuvaivoja, joten päivät,ja varsinkin illat on ollut huutoa,neiti selvästi kipristelee ja vääntelehtii,lisäks masusta kuuluu älytöntä "lorinaa" :( Korvikkeita on tullut vaihdeltua,Gefilustipat käytössä ja koliikkipullot,ei apua, huomenna mennään kokeileen vyöhyketerapiaa , oliko kellään siitä kokemusta? mielellään kuulisin..

Jälkitarkastus oli ja meni,kaikki oli hyvin, ja hienoja uutisia saatiin tulevaisuuden suhteen, kolmannelle pienokaiselle ei oo mitään terveydellistä estettä, ja jopa alakautta pystyy vielä yrittämään.Erikoislääkäri sanoi ettei tuo mun vuoto ollut mitenkään tavatonta,sillä 5l ja jopa 7litran vuotoja pystytään hoitamaan ilma kohdunpoistoa ja kummassakin näissä synnytyksessä löytyy selitys sille miks on aina vuotanu niin reilusti

Tänään pääsee jatkamaan sitten jumppaan :heart:

mut got to go! :wave:
 
MARSA myö ollaan kokeiltu sitä vyöhyketerapiaa..
aloitettiin 3,5viikon iässä kun parin viikon iässä alkoi vaikeudet kakata ja pierut kirti ja ilmaa oli tyttö täynnä.
tosin vaihdoin silloin d-vit tippojakin ja lopetin maidon käytön ja käytän nyt piimää se minun mielestä oli merkittävin juttu..
mutta viikon välein käytiin vyöhyketerapiassa mikkelissä se hoitaja on myös kätilö joten kokemusta vauvoista oli.
juju oli siinä että sieltä haettiin neuvoja hierontaan ja sitä teen yhä päivittäin kotona tyty tykkää siitä kovasti ja rentoutuu siinä ihan kokonaan ja sen jälkeen yleensä tulee rupsuja ja kakkaa..
hoitokerroilla tuli jo siellä sitä kakkaa aina vaippa täyteen ja sama jatkui kotona :)

mutta suosittelen kokeilemaan minun mielestä se auttoi vauvaa rentoutumaan ja poisti jännityksiä ja siten helpotti masuakin..
meillä käyntimaksut oli 20euroa.

nykyään meillä on mukava rytmi jo kehittymässä tyty nukahtaa illalla 9-10 aikaan nukuu 8-10 aamulla viime yö meni YHDELLA kummankin rinnan syötöllä mutta yleensä syö kahdesti ja vaippaa en vaihda yöllä ellei oo kakkaa tai tuu lävitte vaatteista... mutta aamulla on vaippa aika möykky :$ joten pyllyn pesu ja ilmakylvyt on tarpeen .. pylly tosin moitteettomassa kunnossa.

niin miekin jäin miettimään että oliko Chevannella jotain erikoista vauvalla kun en muista että siitä olisi ollut "puhetta"..Mutta tovottavasti ne kokeet on OK ..

haastavien vauvojen äideille tsemppiä :hug:

Suppis ja Helmi 9vko
 
tin
mennis, marsa ja sipsunen:hug:
Toivottavasti flunssat ja masuvaivat helpottaa! Syksy on kyllä huonoa aikaa pienille ku on niin paljo tauteja liikkeellä.
Marsalle vielä onnea hyvistä uutisista tulevaisuutta ajatellen! =) Mahtavaa!
Chevanne: Toivotaan että kaikki hyvin! Eikös teillä ollu se erityisen rankka synnytys ja jotain tulehdusta? Siitäkö noi kontrollit?

Pikana neuvolakuulumisia tulin kertomaan, ollaan lähdös imetystukikaffille :)
Typy 2kk:
Painoa: 4955g(6vko: 4480g, s:2867g) ja pituutta: 56cm(6vko:54,5cm, s:48cm). Riittävästi kasvaa. Esikoinen oli noin 200g suurempi tuon ikäsenä ja pari cm pitempi. Mutta meidän suvun rinsessat on ollu aina aika kirppuja!
Rotan sai ja kaikki muutenki hyvin, erityisen terhakaksi terkka kehu!
Ja siinä masennusseulas kaikki kunnos, meinas se mielenterveyshoitaja että tukiverkolla on suuri merkitys hyvinvoinnille, kiitos siis kuuluu teillekki :hug:

Kiitos pullojenpesuvastauksista ja pullohylkimisvastauksista! Hyviä vinkkejä sain ja ehkä tuo tuttipulloki taas kelpaa ku sitkeesti vaan yrittää :) Imetyshän mulla on tavoitteena muta "pakollisten" menojen ajaksi pullo olis kiva ja ajattelin joulun jälkeen käydä vähä töiski jos vaan onnistuu! Ihan oman pääkopan hyvinvoinnin kannalta..

Cerazettejä söin paris eräs kolme kk, aina tiputtelua oli koko ajan ja järkky akne! Mut tohtori sano et sen kolmen kk:n aikana pitäis tasaantua...

Elli Etikkaa ja äitivaania ja muitaki aikasemmin aktiivisia huhuilen:attn:=)
 
-P-
Mahavaivoista vielä: meillä mahavaivat siis helpotti kun vaihdettiin korvike Baby Semp:iin ja syötän joka päivä myös DDS Junior jauhetta.
Meillä aiheutti kipristelyjä ja itkua sekä Rela että Gefilus tipat, ilmeisesti koska ovat öljypohjaisia.
Vesiliukoiset D-tipat tuntuis sopivan.
Kun nuo Gefilus tipatkin jätettiin pois loppui kaikki turhat kitinät eli sitäkin kannattaa kokeilla! Apteekissa siitä mainitsivat että moni herkkämahainen vauva kärsii kaikista öljypohjaisista tipoista, itse en tullut sitä edes aluksi ajatelleeksi...

Tsemppiä kaikille masuvaivoista kärsiville, tiedän kuinka raskasta se on kun päivät ja illat on yhtä kitinää ja huutoa...:hug:
 
Heippa! Täällä tuli sit nukuttua 11sta:heart: tietty muutama syöttö ollut.Meillä kun saisi neidin nukkumaan viim.22 mut alkanut venyy sinne 23.00:kieh: olis kiva jos saisi rytmiä aikasemmaks et pääsis itekkin ajoissa nukkuu.Keskustelin eilen isännän kanssa et jos se vois joku kerta täs yhen yön hoitaa neitiä,ni sais ite nukkuu yhen kokonaisen yön.Miten sitä unohtaa et vauvaaika on oikeesti aika vaativaa..tietty kun on muitakin lapsia ni sitä touhuu riittää,ja iltasin onkin sit kaikkensa antanut:rolleyes:

Mahavaivoja on liikkeellä,meillä tyttö kakkii joka toinen pvä siinä ihan selkee rytmi:LOL:
kovasti kumminki rupsuttelee,taitaa syötönaikana niellä ilmaa melkoisesti.


Täällä kovasti viedään sormia suuhun,kuolaa myös jonkin verran,jos se eka hammas sieltä kohta tulee:heart: pitäis kait kokeilla tuntuuko mitään.

Paljon haleja ja jaksuja kaikille:attn:

lolu & suvi 2,5kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä