+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

skorpionilla ihana pikku maha.. :)

mun maha on oikeasti ihan älyttömän kokonen muuhun mun kokoon, jotenkin tosissaan mietyttää vauvan koko.. :rolleyes:oo siis jos puhutaan koosta, se on nyt semmonen rantapallo kokoa.. :) ja siis se on nyt laskeutunu jo karvoihin asti, elikkä odotellaan.. :)

penteleen päiväkoti; meillä on esikon neuvottelu siellä, mä sit pyysin että se neuvottelu ois huhtikuun puolella (pitäs synnyttää tässä välillä meinaan :rolleyes: ).. ne sitten ehdotti 4.4, mieskin vaan nauroi että sä todennäkösesti viimeistään silloin asutat kätilöopiston osastoa.. :D joo siis täytyy selventää sinne että en tahdo luvata mitään vasta kun huhtikuun puolen välin jälkeen, että tyttö on syntyny.. :) saa nähdä miten se virkainto täti siellä reagoi asiaan.. ?? ja siis muutenkin ollu ihan tappo tahtiin kaikkia mahdollisia hiluvitkutus tapaamisia yms (koko viime kuu, ja sama tahti jatkuu myös tän kuun) , ja siis kun mulla itsellä vaan tuntuu ettei oikeasti millään jaksais just nyt.. :( väkisin vaan eteen päin.. :)

Pakko tulla hehkuttamaan! Sain tänään sp, että me saadaan se isompi 3h+k asunto ihan lähellä keskustaa, ilam isoja ylämäkiä :D Vähän jänskätti kun mitään ei kuulunut, mutta nyt on kyllä hyvä mieli. Voin vihdoin hellittää täs stressin siitä, että miten me asutaan, kun vaavi tulee konkreettisesti matkaan mukaan. Mutta tuolla on hyvä asua siihen asti, että lokakuussa päästään muuttamaano maan kotiin :heart:

skorpioni ihana masu sullakin jo :) pääsisinköhän mäkin vähän tiheempään nyt loppupuoliskolla tonne ä.polille, niinkun normaalisti pitäis? Eli, josko pikkunen suostuis edes kerran vilauttamaan sitä jalkoväliään mullekin ;)

äizikkä Noi kiireet on inhottavia, kun yleensä ne tulee aina sillon, kun ei oikeesti jaksais... Mäkin olen ollut nyt tän viikon kipeenä ja joka paikassa pitäis ravata hoitamassa asioita ennen kun mies lähtee sunnuntaina sinne Helsinkiin. Onneks suurin osa on sellasia, että voin laittaa miehen asialle, mutta huomenna pitäsi käydä se vuokrasopimus kirjottamassa ja vakuutusyhtiössä, mihin mun on pakko lähteä mukaan...
Vai on sun maha jo laskeutunut. Eikös se joillakin meinaa lähenevää synnytystä? :) Mulla ei kyllä meinannut, mutta alkaa tosissaan jännittämään sun puolesta!

Epalle vielä noista viikkojen ilmottamisesta, sama kai se on missä sen kertoo, vai kertooko ollenkaan, eli siis ei ole mitään tiettyä tapaa, ainakaan mun mielestä, miten se pitäisi tehdä :)

Kristen + tirpana 18+3

Viimeksi muokattu:
Löysin tuolta yhdestä toisesta pinosta kivan gallupin, joten vastailkaa ken kerkee/haluaa :)

GALLUPPI!1. Raskausviikkosi?
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)?
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä)
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi?
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt?
6. Miten asutte?
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan.
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia?

Omat vastaukseni:
1. Tällä hetkellä 4+6
2. No kumpi vaan käy mutta silti ehkä enemmän poikaa
3. Mies osallistuu kaikkeen :)
4. En usko että raskaus vaikuttaa, olen myyjä turvallisuusalalla.
5. Ennen raskautta ja ennen yritystä jo lopetin tupakan polton ja juomisia yritettiin avokin kanssa vähän rajoittaa. Ollaan kuitenkin kovia "hevi-ihmisiä" ja käydään paljon keikoilla joten siellä tulee juotua muutakin kuin vettä. ;)
6. Asumme 120 neliön omakotitalossa, 15 km Turun keskustasta.
7. Ei oikeastaan vielä ole ollut, kahvi ei oikeen maistu niinkuin ennen.
8. Hmm, en ole vielä miettinyt niin pitkälle...

Viimeksi muokattu:
Oho en oo muistanu tänne kirjotella :D

Sukupuolen kysymisestä...
En oo vielä asiaa miettiny ku ootan vain sitä ultraa et näkis miten asiat on masussa.
Esikoisesta kysyttiin mut kätilö totes ettei se ole ultra tarkotus ettei kuulemma nykysin enää kerrota... Parille muulle melko samaan aikaan ultrassa käynneellee tutulle kuitenki oli kerrottu että tais olla vain kätilöstä kiinni...

Tervetuloa Epa mukaan :)

Masukuvaaki oli skorpioni laittanu! :)
Mä niin ootan sitä ihanaa vauvamahaa :D Täällä maha selvästi kasvanu. Aamulla ku kattoo peilistä ja vaikka vetäs mahaa sisään niin siltiki se on jo isompi :)

Kristen
Mitenkäs teillä nyt sitten sen talon kanssa kävikään? Hienoa että "väliaikais" koti järjesty :)

GALLUPPI
1. Raskausviikkosi? -Menkkojen mukaan rv.10+5, ite arvelen viikkoja olevan viikon vähemmän...
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? -En tiiä...En oo vielä miettiny ku ei ole edes ultrassa päässy käymään...
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä) -Hyvin on mukana. Toki miesmäiseen tapaan suhtautuu asioihin rauhallisemmin... Vauvan tulo varmaanki alkaa sitten vasta iskostumaan pääkoppaan sille ku on ultrassa käyty, maha kasvaa kunnolla ja liikkeitä tuntee... :)
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? -Hoitoalalla
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? -Tupakoinnin lopetin reilu 2v sitten ennen ku esikoista aloin oottamaan ja alkoholia en ole ottanu esikoisen syntymän jälkeen ku pari kertaa. Raskausaikana täys nollalinja.
6. Miten asutte? -Paritalo kolmiossa
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan. -Ei juurikaan. Porkkanoita tulee syötyä enemmän mut en tiiä onko se niinkään mieliteko...
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia? -Ei oo mitään semmosta...

Mä vihaan hampaitten harjaamista! :kieh:
Eilen pesin hampaita ja komeessa kaaressa kaikki just syödyt ruuat ulos :x
Muuten olo hyvä ja taitaa olla pahoinvointi melkeinpä jo loppu :)
Väsyttää vain ja vaikka mahaa vetäs sisään niin jo aamusta huomaa mahan olevan selvästi jo kasvanu =)

Salainen toive ja Torsti rv.10+5 (9+5) :heart:

Pikaseen vain,anteeksi:ashamed:

Epa88 tervetuloa,taidettiinki olla samas ketjus tuol kuumeilijoissa..tarrasukkia!!!

NT-ultrassa käyty =) turvotus oli 1,8mm eli normi ja sikiön koko 7,5cm joten laskettu aika sitten aikaistu.. Uusi laskettu aika 4.9 jos päivittäjä päivittäisi :)
kovasti vaavi näytteli kaikkia 5 sormeaan ja aukoi suutaan..on toi ultraki kehittyny 5vuoden aikana tarkemmaks... nyt sit odotellaan seuraavaa rakenneultraa joka on huhtikuun lopussa,pvm en nyt muista =)

JiiMii82 Jep oltiin samassa kuumeilupinossa, sä pääsit sieltä vähän aikaisemmin mahankasvattajiin. Mä ihastuin tohon sun meilletuleevauva-juttuun että menin ja matkin :)

Miten sä saat ton laskettuaika/raskausviikkojutun näkyviin? :)

Viimeksi muokattu:
JiiMiitä onnittelinki jo toisessa pinossa :)

Pitääkö noi linkit laittaa joka kerta ku kirjottaa viestin että saa tommosen laskurin loppuun?

Tänne on vissiin rantautumassa joku räkätauti :headwall:
Nuutunu olo, kurkku jotenki vähän kipee ja vuoroin kylmä tai kuuma...
Mulla tekis niin mieli kertoa jollekki mut sinnikkäästi ootellaan sinne ultraan...

Salainen toive ja Torsti rv.10+6 (9+6) :heart:

Talo asiasta Salainen toive ainakin kyseli :) Olenko mä ihan unohtanut mainita :O No joka tapauksessa viikko sitten perjantaina käytiin tekemässä kauppakirjat siitä keskusta asunnosta ja se on nyt virallisesti meidän ja hallintaoikeus siiryy viimeistään 2.10. Kyllä se vähän lohduttaa, kun tietää, että viimeistään lokakuussa meillä on oma koti :)
Ja eilen käytiin nyt kirjottamassa se vuokrasopimus uudesta isommasta asunnosta ja voi miten ihana isännöitsijä siellä olikaan! Vaikka vuokrasopimus alkaa 18. pv, tää sanoi, että jos vaikka ens viikolla maksaa vuokravakuuden ja tuo kuitin näytille, hää antaa avaimet samantien meille, kun ei ne sillä mitään voita, vaikka seisottavat tyhjillään :)
Eli maksetaan vaan puolen kuun vuokra, mutta jos vaan aikaa on, niin päästään jo ens viikon aikana muuttamaan sinne!!

Ja sitten on pakko kehua, kun mies sai työnantajalta puhelun, että se työmaa, mihin mies on menossa, on taas viivästynyt ja työt alkais vasta reilun viikon päästä. Oli tosi pahoillaan :D Ja me ollaan ihan onnessamme, koska nyt järjesty enemmän aikaa tolle pihan tyhjennykselle + talon remontille JA mies pääsee mukaan rakenneultraan! Oi miten ihanaa :heart:

JiiMii Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Päivitän tuon La:n saman tien. Eikö ole mukavaa kun viikot kerrankin hyppää eteenpäin? :)

Salainen toive Mulla tuo yökkiminen ja vähän myöhemmin oksentaminen on ollut molemmassa raskaudessa yks oireista. Se on TOSI ärsyttävää, kun yrität pestä hampaita, ja hukkaan menee, kun oksennat heti perään :( Mutta molemmassa raskaudessa se on keskivaiheen lähestyessä helpottanut. Tosin esikoisesta se tuli takasin taas loppuraskaudesta, että sitä kauhulla odotellessa!
Ja mun käsittääkseni tuo linkki pitää aina laittaa tekstin perään ja ihan sen takia multa jäi koko laatikko :ashamed:

Ja sitten vielä loppuun vastaukset galluppiin :D

GALLUPPI!
1. Raskausviikkosi? Tänään 18+5
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? Paha, poika menis samoilla vaatteilla ja leluilla, mutta olishan se ihanan saada myös se oma pikku prinsessa :)
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä) Ihan hyvin on mukana, tietysti ehkä vähemmän innoissaan ja "panikoiden" kuin esikoisesta, mutta en voi valittaa :)
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? Olin hoitoalalla kotiäitiyden rinnalla, mutta jouduin jäämään jo pois nimenomaa raskauden takia, sillä nostamiseen tuli lääkäriltä kielto :(
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? Alkoholia käytin ennen raskautta jo tosi harvoin, tupakoinut en ole koskaan ja nyt en käytä yhtään mitään :)
6. Miten asutte? Vielä kuukausi sitten omakotitalossa, nyt vuokralla 43m2 kaksiossa ja parin viikon päässä 66m2 kolmiossa ja sitten loppuvuodesta taas omakotitalossa :)
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan. Yhteen väliin söin hulluna mandariineja! Nyt sekin onneksi vähän rauhottunut ja yhtä tiettyä ei taida olla. Mutta joskus tulee sellainen olo, että nyt on pakko saada jotain tiettyä ja sitten sitä on saatava :D
hmm, no nyt varmaankin ne työt. Oli ystäväni luona töissä ja tiedä siellä olevan tukalaa, kun yksi "vakisijaisista" jäi pois :(

Kristen + Tirpana 18+5

Kristen mahtavaa että saitte nuo asuntohommat sujumaan lopulta!!ja kiva ylläri et miehesi työt siirtyy ;) mahtavaa juu et viikot hyppiiki eteenpäin :D mites onko tuo talo nyt se mistä tuli omistajan kans jotain erimielisyyksiä vai se mikä oli siinä lähellä...??anteeksi,en ole aina ajantasalla....

Salainen toive juu kyllä tuo pitää joka kerta liittää toi linkki et näkyy tuo laskettu aika jne..tsemppiä hampaiden pesun kans ei varmasti ole herkkua!

Galluppii;

1. Raskausviikkosi? 13+6
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? tyttö olis molemmilla toiveena...
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? Todella hyvin on mies mukana,melkeinpä enemmän innoissaan kuin minä :D
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? kaupan alalla,myyjä. No ei muuten mitenkää mutta selkä alkaa pikkuhiljaa olemaan kipeä et saa nähä...
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? ennen raskautta join kyllä ja poltin tupakkaa,nyt on nollatoleranssi kummassakin =)
6. Miten asutte? kerrostalokolmiossa lähellä keskustaa.
7. Onko ollut mielitekoja? Alussa oli aurajuusto. Nyt on suolakurkut ja aika pitkälti kaikki suolainen,onneksi verenpaineet on niin alhaiset ettei haittaa niiiiin paljoa... niin ja salmiakki =P kiellettyjen tai sellaisten mitä ei sais hirveesti syödä niin sitä listaa mennään...
jaa-ah...no ehkä sitten tupakka,mikä on kyll’ hyvä että olen saanu lopetettua!!ja toivottavasti samalla linjalla mennään...

Ja sitten kyselisin teiltä tällaista,onko tietoa...
Eli kun itselläni äitiysloma alkaa elokuun alussa milloin olisi myös kesälomani muistaakseni tänä vuonna(meillä on kierto..) joten voisin piettää loman jo heinäkuussa,mutta mietin että ottaisin loman rahana koska en ole kuukausipalkalla joten periaatteessa lomaraha ei ole ylimääräistä rahaa vaan kkpalkka etukäteen,niin olis hyvä et sais vähän ylimääräistä. Elikkäs siis jäisin normaalisti äitiyslomalle elokuun alusta ja saisin silloin myös lomarahat.
Mutta jos sattuu että tämä selkä alkaa vihoittelemaan ja olen sairaslomalla ennen tuota esim.kesäkuulta asti,miten silloin käy,voiko työnantaja "laittaa" mulle heinäkuulle lomakuun jolloin saisin heinäkuulta vaan lomarahat(en palkkaa) ja jäisin elokuulta sit äippälomalle..??ku eikös se niinkin ole että jos on sairaslomalla kun kesäloman pitäisi alkaa niin loma siirtyy...???

JiiMii Juurikin niin, eli jos jäät sairaslomalle vaikka 31.7 ja kesäloman pitäis alkaa 1.8, kesäloma siirtyy sen mukaan, kuinka pitkään sairasloma kestää. Tai jos jäisit jo kesäkuussa sairaslomalle niin, että loma on sovittu elokuulle, se siirtyy siihen, että sairasloma loppuu ja sun tapauksessa myös äitiysloma. Eli ehkä helpoin, jos pystyt sopimaan pomon kanssa, että ottaisit loman rahana, ja "olisit" töissä heinäkuun loppuun asti. Ei sun tarvi pomolle sanoa, että veikkaat joutuvasi sitä ennen saikulle :)

Ja talosta joo, se on se joka on siinä lähellä. Mä unohdin sen "ongelma" talon jo sillon samantien. En halunnut siitä ylimäärästä stressiä itelleni, että mitä löytyy ja tuo nykynen on oikeestaan paljon parempi :)

Kiitoksia Kristen vastauksesta juuri noin mie sen ajattelinkin.. =) hyvä että "valitsitte" juuri sen toisen!!!!ja hyvä että saitte sen kun siinähän oli muistaakseni muitakin halukkaita...

Salainen Toive kunhan ei olisi influenssa,sitä on liikkeellä nyt. Itse sairastin sen ihan pienenä flunssana kun otin siihen rokotteen.. paranemisia ja voimia sinne!

Ohhoi, ei lähtenyt tämä puolivälin viikko ihan loistokkaasti käyntiin. Pojalle tuli viime yönä vatsatauti, samoin koirallemme ja edellinen yö meni läpikotaisin valvoess. Miehen oli pakko lähteä taloa tyhjäämään aamulla ja sieltä sukulaisen synttäreille, joten tää päivä on pärjätty pojan kanssa kaksistaan n. 3h yöunilla!
Voi apua, alkaa noi nostamiset yms. tuntumaan kireytenä alavatsalla. Vielä kun jaksais käydä suihkussa, kun tää yleinen tuoksu on jotain ihan kamalaa (joo, poika oksensi monta kertaa päälle). Ja just kun mä kerkesin ajatella, että tänä keväänä ehkä säästyttii pahimmalta!
Nyt vaan toivotaan, että ei tule noin pahana muhun tai mieheen, sillä muuten taidetaan saada heittää hyvästit tulevan viikonlopun kisamatkalle, joka meillä on muodostunut jo perinteeksi... :(

Salaisen toiveen perheelle myös pikaista paranemista, tää sairastelu ei todellakaan ole kivaa!

Kristen + Tirpana 19+0

Moi pitkästä aikaa :wave:
Ei ole oikeen tapahtunu mitään ihmeitä niin ei oo tullu käytyä täällä. Viime viikolla oli tarkistus pojan tarjonnasta ja oli rt mutta nyt on taas miten sattuu... Viikon 36 lääkäriä ei ole koska oli nyt rt...No kai sen joku neuvolassa huomaa sit ja laittaa tarkastukseen. Se meidän lääkäri on niin outo muutenki jotenki.

GALLUPPI!
1. Raskausviikkosi? 32+2
2. Toivotko tyttöä vai poikaa vähän salaa :ashamed: tyttöä toivoin mut poika tulossa :heart:
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? Ihan normaalisti.Ei anna kantaa mitään ja huolissaan kivuista ja muusta.
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? Laitoshuoltaja ja jäin pois töistä alkuvuodesta kun liikkuminen oli kivuliasta.
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? Tupakoin kännätessä ja alkoholia otin vaihtelevan usein. odotusaikana en ota mitään.
6. Miten asutte? kerrostalo 4h+kk 68,5neliöö ja 5hlöä
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan. ei ruokaan liittyviä ainakaan eikä kyllä muitakaan.
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia? Kai se on toi työ mutta enimmäkseen sain luopua siitä :D saikun muodossa,en kokonaan.

NeliApina ja palli-petteri 32+2

Moikka piiiiiiitkästä aikaa :)

Meillä oli eilen ristiäiset ja syötävää olis taas kotona vaikka muille jakaa, onneks toinen kummi ja täti tulee tänään auttamaan syömisessä :D Ristiäiset meni hyvin ja meidän neiti jaksoi hyvin :heart: Neiti tosin on alkanut jo vierastamaan...?? :eek: Aina,kun meni jonkun vieraamman syliin, niin itku alko ja rauhottu, kun minä tai mies otettiin syliin.. Aika varhasessa vaiheessa jo..

Arki pyörii jo paremmin, mut aikaa päivässä on todella vähän millekkään ylimääräiselle --> ekaa kertaa konella 2viikkoon ja saa nähdä, kuinka nopsaan taas tulee lähtö. Jos joku luki uusimman vauvalehden minäkö vaativa? osion, niin ollaan aika lähellä meidän tämänhetkistä elämää :) Enpä ole koskaan ajattelut, että meillä olisi vaativa lapsi vaan, että tämä nyt on tällästä :D yleistyytyväinen, jos ei oteta huomioon vatsavaivoja, jotka varmaan poistuu ohon 3kk ikään mennessä.. toivottavasti :)

Jos passaa, niin kuumeilen tässä ryhmässä samalla, puhuttiin miehen kanssa, että seuraava saa tulla,kun on tullakseen :heart: tosin mun vierailut täällä on ollut tosi vähäisiä, kun aikaa ei vaan oel :( -anteeksi siitä- Tänään olis sitten kp2 yk1 :D

Lueskelin taas niin moonta sivua, että kaikki meni vähän ohi :/

Kirsten hienoa, että saitte asumisen järjestymään :) Ja pikaista paranenistä koko perheelle :heart:

äizikkä siellä alkaa kohta jännät paikat olemaan :D tsemppiä!

salainen toive paranemisia myös sinne :heart:

piupula ja "esteri" 7vk

NeliApina
Tiekkö mä oon aina lukenu tuon sun nimimerkin et NeliApila :LOL:

Piupula
Voi juku teillä oli jo ristiäisetki! Auttakohan muuten hieronta noihin masuvaivoihin?
Oho! Ja onnea yritykseen. Sulla on nopsaan alkanu menkat. Kauanko sulla jälkivuoto kesti?
Mulla esikoisesta alko menkat vasta ku poika oli 8½kk, viidet tais tulla ja nyt uudestaan raskaana :D

(.) Omaa napaa... :D
Vaihoin tänään doppleriin patterit ja saman tien alko kuulumaan tosi selvästi sydänäänet :heart: Että ei niistä enää voi erehtyä... Jos olisin aikasemmin vaihtanu niin missähän vaiheessa ne olis kunnolla alkanu kuulumaan...
No mut jotain ääniä ne aikasemmatki oli, sen verran vaimeita niin hankala sanoa mistä ne sitten tuli...

Vuorokausiki on jo vaihtunu niin voi sanoa et huomenna olis sitten se nla-lääkäri...

Salainen toive ja Torsti rv.11+5 (10+5) :heart:

Täällä toinen joka on lukenu tuos neliapinan nimimerkin väärin :LOL:

Piupula hyvin passaa että kuumeilet täällä,ja toivotaan että tärppäisi!!!!Me käytettiin vyöhyketerapias esikoista ku oli muistaakseni pari kk vanha,eipä tarvinu käydä ku 2tai 3 krt niin vatsavaivat oli mennyttä!suosittelen.

Suzzille tsemppiä synnytykseen!!!!:hug:ellei sit ole jo synnyttäny ;)

Kristen toivottavasti siellä on jo tervehdytty ja ethän itse vain sairastunut :x??ja muistahan levätä,äläkä nostele mitään raskasta,se vain nyt täytyy jättää muille se homma!

Salainen toive ai sulla on jo lääkäri,jännä seurata miten eri viikoilla nuo on vaikka samassa kaupungissa ollaan..mulla on ens vk maanantaina(sillo 15+1,neuvolan mukaan vielä 14+2,ku saadaan muutettua se ens käynnillä..)

(.) Eilen kävin neuvolassa mutkan mittauttaan hempan ku ollu pää kipee monta päivää ja väsymys ollu ihan kauhee..hemppa oli 144,eli loistava! pissa ok. verenpainetta ku mittas niin ensinnäki kesti kauan,tuntu et ei veri enää kierrä käessä:LOL: ja sit sano et mittaa uudestaan ku ei nouse edes sataan,sanoin et ihan normaalia ku mulla on alhaiset paineet,varsinki raskauden aikana..toinen mittaus tuotti tuloksen joka oli kuulema hieman korkeampi ku ensimmäinen 98/52.Täti sanoi että hän melkeen voisi suositella salmiakkia mut ei kuitenkaan turvotuksen jne takia,mut et hyvä pitää salmiakkirasia taskussa,kävinpä sit heti kaupassa!:p kun suolakurkut ja salmiakit on nyt sellainen mitkä uppoo aika hyvin..
Oi ihanaa ens viikolla on LOMA!!=)hitsi mie nautin!!keskiviikkona lähetään reissuun ja sunnuntaina tullaan takas kotiin,ihana välillä päästä pois kotoa.:cool:
Ja eilen oli pitkästä aikaa aivan ihana työpv,ehkä koska oli lempitekemistä ja parasta; huomasin puolessa välissä iltaa että mun selkää ei säre ja voin liikkua normaalisti!!voi kunpa se pysyiskin!!Illasta alkoikin sit hieman heittelee niitä nuolia tuonne pakaraan mut se oli pientä.
Ihanan aurinkoista keskiviikkoa kaikille:cool:

JiiMii&asukki 14+3

Moni muukin on haukkunu mua apilaksi :D Hitto ku tässä google chromessa ei yhtäkkiä mulla toimi nää hymiöt eikä mitkään...
Nyt tuntuu että aika ei kulu mihkään eikä mitään tapahdu!

NeliApina ja palli-petteri 32+5

JiiMii
Niin tai siis mä en asu rovaniemellä mut sinne tulen synnyttämään. Täällä on kuulemma aina ennen np-ultraa tuo eka nla-lääkäri. Esikoisesta se oli pari viikkoo aikasemmin ku nyt mut yleensä kuulemma jotakuinki kai näillä viikoilla :)

Täällä kans on päätä särkeny, voi toki et johtuu tuosta sairastamisesta vielä mut muutenki kyllä tuntuu et enemmän särkeny ku normaalisti tosi vähän on päänsärkyä...
Panadoliakaan en uskaltas ottaa ku siitäki nyt tutkimuksia onko se sittenkään niin turvallista käyttää raskauden aikana : /

NeliApina :D

Piupula Kuumeile vaan ihan rauhassa, eipähän katoa ne harvat tästä pinosta :D

Salainen toive ihana, että sielläkin kuuluu jo sydänäänet! Kyllä se aika paljon rauhottaa vilkasta mielikuvitusta :D Ja tulehan sitten kertomaan mitä neuvolassa sanottiin :)

JiiMii Hui kun sulla onkin alhaset paineet! Meillä tänään kätilö jo kauhisteli mun paineita, vaikka ne oli 122/62! No jos susta ei kovin pahalta tunnu, niin paremmathan ne matalat on, kuin korkeat :)
Mä melkein joudun kans pyytää ton hempan mittaamista taas ens viikolla neuvolassa, kun on alkanut väsymys olla ihan kamalaa! Tosin tää mein elämäkin voi siihen vaikuttaa, mutta hyvähän se on tarkistaa :D
Ja mukavaa ja rentouttavaa lomaa! Mekin ollaan ehkä lähdössä kuun vaihteessa Ruotsiin ja voi että mä odotan sitä, sillä tiedän tän kiireen lakkaavan, kun tähän hätään kaiken muuton pitäis olla ohi, kun viimenen päivä pitää tän miniluukun avaimet palauttaa :)

NeliApinalla synnytys alkaakin olla jo TOSI lähellä! Huijui, täytyy vissiin sunkin puolesta tihentää tätä kurkkimisväliä, joko alkaa tapahtua :D Että onnea vaan loppumetreille, jos en reissujen takia kerkiä niitä lähettämään :)

Ohhoi, mä en vielä toistaseks ole sairastunut, ainakaan kovin pahasti, vähän turvottaa mahaa, ja olo on sellanen yleisheikko, mutta enemmän mua vaivaa noi nivelet! On nilkat kipeet, lonkat kipeet, selkä kipee ja etenkin olkapäät. Ja ne vihloo sitten hartioihin, jotka vihloo päähän ja eilenkin oli pakko ottaa grammanen panadol, kun oksetti ja pyörrytti sen kivun takia :(

Ja sitten kun luulin pojan jo parantuneen, viime yö meni valoessa, kun poika itki mahaansa. Loppupeleissä rauhottu olohuoneen nojatuoliin, eikä suostunut muualla nukkumaan, joten mä heräsin sitten lopullisesti kello 4 aamulla yhteensä noin kolmen tunnin unilla. Voitte arvata mikä oli mieli lähteä puol kasin jälkeen kaupunkiin rakenneultraan! |O

Rakenneultrassa kaikki meni kuitenkin hyvin :heart: Tai ainakin jos mun heikotuskohtaus poisluetaan! Se lääkäri tutki tosi tarkkaan sydämen, kun puhuttiin, että miehen suvussa, siskoilla ja serkuilla, on ollut sydänvikoja, ja mieheltä kaks sisarusta on jopa kuollut niihin. Aivot ja sisäelimetkin katto tosi tarkkaan ja kaikki näytti olevan kunnossa :) Varotteli kuitenkin, ettei ne kammioiden väliset pienet reiät välttämättä näy ultrassa, mutta kyllä multa putos kivi sydämeltä. Ei ainakaan mitään nyt näkyvää rakenteellista poikkeavuutta!
Sukupuoltakin udeltiin, mutta niinhän siinä kävi, kuten arvelin, ettei siitä ottanut selkoa :D
Jonkin aikaa lääkäri kerkes asiaa tutkimaan, mutta sitten se selälläänolo riitti mulle, kun alkoi heikottaa, ja kun tärkeimmät oli tutkittu, ultraus loppu siihen.
Sen verran lääkäri sanoi, että kun ei kerta saanut kuvaa oikein yhtään, se viittaisi vähän tyttöön, mutta yhtään varmaksi ei mene sanomaan. Eli pojan nimen ahkera miettiminen jatkuu edelleen :D

Pitkäaikainen verensokerikin oli 5,7%, eli aivan loistava ja sen puoleen sitten db lääkärikäyntikin oli hyvin lyhykäinen, kirjotti vaan uuden lähetteen silmäpolille, kun sieltä ei ole mitään kuulunut.

Eli siis lyhyenä yhteenvetona rak.ultrasta ja db polista että kaikki on niin kunnossa (pienen painoarviokin 320g, kuulemma vastaa juurikin viikkoja) että seuraava käynti tuonne äitipolille on vasta rv26 :)

Nyt mä sitten jännään mikä on miehen vointi, eli miten jaksaa taloa tyhjätä, että onko kunnossa lähtemään huomenna kisoihin miun ja pojan mukana. Hälläkin kun meinaa lämpöä nostaa ja huono olo ollut eilisestä asti :(

Tällanen pitkä sepostus mein kuulumisista, jos jotakuta sattui kiinnostamaan :D

Kristen + Tirpana 19+3

Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa :wave:

Paljon ootte jaksaneet palstailla! :D Itse olen pitänyt hieman matalampaa profiilia täällä. Oon kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisianne, mutta kommentointi on vaan jäänyt niillä kerroilla väliin väsymyksen ja laiskuuden takia.. |O

Kristen Kiva, kun saitte taloasiat kondikseen! :) Toivotaan, nyt että selviäisitte pahimmilta influenssa episodilta, jotta saisitte pitää kiinni sovituista aikatauluista. Mutta muistakaahan myös levätä ja rentoutuakin varsinkin siellä Ruotsissa! :)

JiiMii Sulla oli alhaisia paineita -täällä myös. Ja hemppakin oli viime neuvolassa laskussa vaikka sain 2 pussia verta tammikuun lopulla, niin 1,5viikkoa siitä oli hemppa laskenut 125:stä 106:teen. Huoh. Väsymys ja voimattomuus siis vaivaa.

Piupalalle onnea kuumeiluun :heart:

NeliApinalla ja Äizikällä alkaa loppu häämöttää! Ihanaa. Varmaan olo on jo tukala pikku hiljaa. Tsemppiä kovasti tulevaan koetukseen! :D

Salainen toive Kiva kuulla, että pikkuisen sydän siellä sykki. Se on mitä ihanin ääni :heart: Ultrakuulumisia kehiin. :)

Epa_88 laitoit galluppia kehiin. Täytyypi vastailla siihen. :) Ja tervetuloa palstailemaan joukkoomme! :)

GALLUPPI!
1. Raskausviikkosi? 19+6
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? Meillä esikoinen toivoo leikkikaveriksi tyttöä, kun hänellä on jo 3 veljeä, joten hänen takia olisi kiva jos tyttö syntyisi, mutta eihän tuolla sukupuolella ole väliä, molemmille löytyy vaatteita.
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä) Nyt, kun vatsa on kunnolla pulpahtanut esiin ja mulla on ollut ongelmia tässä 2kk aikana (leikkaukset yms), on mies kyllä katsonut etten kovin rasittaisi itseäni. Mutta hänen sanoin, raskaus avautuu hänelle vasta kunnolla synnytysosastolla. Silloin se on todellista, kun uusi perheenjäsen on syntymässä
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? Olen perhepäivähoitaja ja todellakin on vaikuttanut. Ensin kauhea väsymys, pahoinvointi, pääsäryt ja sitten vielä yhtäkkinen leikkaus. Tässä on oltu 6vkoa sairaslomalla. Nyt eka viikko töitä.
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? En ole tupakoinut ollenkaan ja juominen oli vain satunnaista. Ja nyt ei sit lainkaan
6. Miten asutte? Asutaan maalla rintamamiestalossa. 135neliötä löytyy, vielä ainakin mahdutaan. :)
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan. Juu, hunajamelooni ja viinirypäleet ovat olleet mun himoni tässä raskaudessa
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia? Kait se on tuo työntekeminen. Se on pahasti rajoittunut.

Jatketaan tässä sitten (.) Elikä tällä viikolla aloitin sitten työt 6 viikon sairasloman jälkeen. Päivät on menneet ihan kohtalaisen hyvin, mutta iltapäivät ja illat ovat olleet yhtä tuskaa. Vatsa kun tässä koko ajan kasvaa ja venyttää noita tuoreita arpeja, niin persus ku särkee vatsaa. Eilen pihalla tein pulkkamäkeen lapsille portaat, niin eiköhän koko illan supistellut. Mies jo sanoi, että uutta sairaslomaa kehiin, kun oon niin kipeänä. En millään haluaisi käydä lääkärissä. Yritän nyt edes tämän viikon tehdä töitä. Ensi tiistaina olisi sitten rakenneultra, että voisi siellä sitten mainita asiasta. Koko viime yön ja aamun satoi märkää lunta pihaan, ei tule kuulonkaan, että tekisin lumitöitä. Onneksi tänään on helpompi päivä. Hoitolapsi tulee vasta eskarin jälkeen hoitoon, aamulla kävi vain aamupalan syömässä. (muut hoitolapset kipeinä)

Unista sen verran, että oon yhden vauva unen nähnyt nyt ja se oli aika erikoinen. Synnytys käynnistyi nopeasti ja jouduin synnyttymään kotona. Vasta sairaalassa katsoin vauvaa, mikä oli puettu sinisiin vaatteisiin, mutta kun menin vaihtamaan vaippaa, niin tyttöhän se oli. :) Noh, ei auttanut yhtään asiaa (arvuutellaan), että kumpi on tulossa. :D

Voih, mun pitäisi jaksaa lähteä töiden jälkeen opiskelemaan juuri tätä samaista ammattia neljä tuntia yhteen menoon. Täytyy varautua panadolilla ja kunnon eväillä, jahka tuolla jaksais istua ja kuunnella. Toivotaan, ettei kovin särkis ja supistelisi illalla.

Näin lopuksi vielä järkyttäisin teitä mun uudella kuvalla.. rv 19+6 ja painoa ei ole tullut yhtään lisää.

Manzu 19+6 :heart: huomenna poksuu

Viimeksi muokattu:
Kristen
Hienoa et taloasiat on nyt kondiksessa. Ja että beibelläki ultrassa asiat niinku pitääkin :flower:

Manzulla on ihana masu! :)

No niin tokassa neuvolassa ja ekassa nla-lääkärissä käyty :)
Mies ja poika oli mukana myös :)

Pissat, verenpaineet yms. ok
Kauhee ku oli vaikee olla pissaamatta kaks tuntia ku piti se klamydia näyte antaa :D

Papan oton jälkeen vähän tullu veristä vuotoa :( Onneks se kuitenki on harmitonta mut inhottavaa...

Lääkäri teki sen sisätutkimuksen ja heti totes et kohtu on aika iso.
Ja sitten sano et lähetäänpäs ultraan ku sulla on nuo kierrotki näköjään ollu noin epäsäännölliset...

Siellä se Torsti tepisi! :heart:
Totes et aika isolta näyttää et vastaa ainaki sitä 12.viikkoa mikä nyt on menossa ja et saattaa olla et on jopa muutaman päivän isompikin! :)
Aika kauan aikaa ultras ja näytti mitä missäkin oli. Käsi näytti olevan suussa ja kovat jumpat oli menossa, sitä se lääkäriki ihaili :D
Sano et vaikka ei mitään sikiödiagnostiikkaa tekkään niin ainaki näin päällisin puolin hänen mielestään näyttäs kaikki olevan hyvin :)

Kivi putos kyllä sydämeltä :) Jos nyt oikeesti uskos jo et mä oon raskaana! :)

Meillä mies lähtee työkeikalle ja ei pääse mukaan np-ultraan, joka ois sitten joskus ens viikolla mitä luultavammin :)
Mut neuvolantäti oli niin ihana et aiko heti tänään jo soittaa ja yrittää saaha meille aikaa sinne np-ultraan jo huomiseksi jollon mieski sitten kerkeis vielä mukaan! :)
Veriseulaa varten kävin verinäytteen jo antamassa.

Salainen toive ja Torsti rv.11+6 (10+6) :heart:

kotiuduttu kolmen päivän sairaala vierailulta.. siis maanantaina supisteli jonkun verran, ja tiistai iltana isännän kehotuksesta lähdettiin sitten sairaalaan käymään; lääkäri totesi kolme senttiä auki, jäät tänne kateltavaks.. elikkä siis kortisonit molempiin kankkuihin keuhkoja kypsyttämään, ja seurantoja että, kyllä supistelee.. ja sitten alloi tuntumaan kiristystä alapäässä ja selässä eilen, synnytyslääkäri tutki alakerran ennen kotiutusta; ja selvis että vauva todella alhaalla, ja pää tuntuu jo.. elikkä aikaa sain synnykseen päivän-korkeintaan puolitoista viikkoa, ajoissa tulosssa siis.. nyt vaan odotellaan, pääsin onneksi kotiin (tosin lähtö pitää tehdä heti kun supistaa/tulee vuotoja).. :)
onneksi asutaan sairaalan lähellä (noin puoli tuntia), lääkäri sanoi että tulee vauhdilla todennäkösesti maailmaan.. :)

Äizikälle paljon tsemppiä alkavaan synnytykseen! Ihanaa, että pian saat ottaa syliin kauan odotetun murusen :heart:

Ja toivotaan, että keuhkot olisivat ehtineet tarpeeksi kehittyä!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä