+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Heippati hei :heart: Täällä taas pikainen käynti :( Anteeksi, en kerennyt lukemaan ja olen ihan pihalla miten täällä jaksellaan :(

Synnytyskertomus:

Elikkäs, Synnytys ei menny ihan, niinkuin olin ajatellut :p

Mentiin ekan kerran synnärille käymään 5.10, kun mulla oli ollu kipeähköjä (sillon tuntu kipeeltä, mut kun vertaa niihin, mil lähettiin uudelleen, niin ihan eri maata :D) supistuksia 5min välein, sillon mulla oli kanavaa 1-2cm jäljellä ja sormelle auki paikat. Oltiin perhehuoneessa 10 asti, jossa mun supistukset harveni 10minuuttiin ja l'hdettiin kymmeneltä rentoutumaan kotio,et supistukset sais vähän buustia :)

15:05 Mentiin takasin synnärille, kun mua alko supistelee kotona 13.30 napakammin, mut väli tais olla jotain 5-10min välillä, mut mies ei antanu mun olla enää kotona, kun tärisin välillä, kun sattu niin paljon. Kätilö teki sisätutkimuksen ja kaula oli hävinnyt ja olin 2cm auki.

15:55 menin ammeeseen, kun olin sitä pyytänyt, Ammeessa hävis supistusten korkein piikki kokonaan pois :) siellä olin tunnin, kun ainakaan tuolla ei saa olla kauempaa kerralla. Siit sit käyrille sängylle ja voin kertoo, et tuntu, et painan jonkun tonnin, kun nousin sieltä altaasta ylös 16:55 :D Ammeen jälkeen olin 3cm auki ja supistusten väli oli joku 6min.

17.00 Sain lämpöpussin reisille, kun niihin alko sattuu ihan törkeesti supistukset ja sain sen jälkeen lihaksiin laitettavan kipupiikin. Toiveekkaana ajattelin, et voisinpa alkaa täs käyrän jälkeen käppäilee ja mennä ehkä ammeeseen uudestaan, mut toisin kävi. Aloin oksentaa ja samalla sain sellasia ihme horkkakohtauksia, et tärisin ihan hirveesti. Tän jälkeen mulla ei ollu mitään asiaa ylös sängystä enää :/

18:30 Olin auki 3-4cm ja Mul alko särkee päätä ja sain särkylääkkeen, mut ei sekään pysyny sisällä ja pyysin sit kohdunkaulan puudutteen, kun noi kivut oli paljon pahempi kestää makuuasennossa, ja kun mitään asiaa ei ollu nousta, kun alko heti pyörryttää ja klo:19.00 laitettiin puudute ja siit oli apua :) Tosin jatkoin oksentelua ja supistukset harveni.

20.10 Mulle laitettiin tippa käteen, kun olo alko olee aika heikko ja yritin siin vähän käpsytellä, mut pääsin vaan jaloilleni ja oksu lensi samantien

20.45 lapsivedet meni ja pc-puudutteen teho lakkas hetkee aikasemmin ja voin kertoo, et sen jälkeen sattu ihan törkeesti, supistus kesti sen 3min putkeen ja kohdunkaula aukes hetkessä 6cm.

21:05 pyysin pc-puudutteen uudestaan, kun siit oli niin iso apu viimeksi, mut nyt se ei auttanut sit enää yhtään ja supistukset kesti kokoajan sen 2-3min kerralla

21.32 sain spinaalin ja siit oli iso apu ja täs vaihees olin auki 8cm. Puudutteen laitto ei menny ihan putkeen vaan sitä laitettiin supistusten väleissä ja anestesialääkäri pisti mua varmaan 25 kertaa ja osu kummankin jalan hermoon, mutta eipä tuo kamalasti haitannut jälkeen päin, jalkoja särki vaan osastolla sen 3päivää :p

21:55 Olin auki 10cm ja Kätilö laitto mulle pudendaalipuudutuksen, koska mulle tuli ihan puusta kamala pelko ponnistaa..??

22:10 aloin ponnistaa ja 22:18 meidän "esteri" oli maailmassa ? :
3120g
47cm
py 34cm
9-9 pistettä, väristä lähti yksi

Ite sain 5 tikkia, kaks virtsarakon yläpuolelle ja 3 emättimen suulle

22:35 sain vauvan rinnalle ja 23.00 imettiin ruiskulla mun nännin päätä, et vauva sais otteen siitä ja 22.25 imikin sitten tosi napakasti ? Imetyksen jälkeen jutiin kahvit (mikä oli m un osalta virhe) jotka oksensin sit samantien pois ja sen jälkeen kävin suihkussa ja 1.10 Lähdettiin osastolla vauvan kanssa ?

Vaikka synnytys ei nyt menny ihan, niinkuin olin ajatellut ja mull oli koko synnytyksen ajan tosi kaamee olla, niin silti jäi kyll ihan hyvä mieli :) Oksitosiini tippa mulle laitettiin muistaakseni spinaalipuudutteen yhteydessä, jos oikein muistan, kun sitä ei ollu kirjotettu tohon :) Olisin varmaan pärjänny kohdunkaulanpuudutteella, jos kalvojen jälkeen tilanne ei olis edenny niin nopsaan ja olisin päässy ylös sängystä, mutta eipä haittaa, kaikki kunnossa ja vauva on sylissä :heart:

(.) Meillä täällä vatsavaivaa ilmassa :( Jaahas.. ja nyt taas herättiin, eli syttöhommia syöttöhommia, oma maito ei vieläkään riitä, mutta korvikkeella ja omalla maidolla mennään, synnytyskertomuksen kopsasin omalta koneelta, mut nyt täytyy taas juosta--> Yritetään seuraavilla viikoilla paremmin

Jaksuja ja haleja teille kaikille :heart: :hug:

Heips kaikille :wave:

Tänne on tullut paljon tekstiä, en ole niihin jaksanut vielä keskittyä. Jouduin viime ma soittamaan ambulanssin yhtäkkisten kovien vatsakipujen vuoksi. Sairaalaan lopulta päädyttiin ja epäilivät ensin, että kohtu olisi kiinnittynyt ihan munanjohtimen reunaan, mikä olisi aiheuttanut kivun ja jos näin olisi niin raskauden keskeytys leikkauksella. Onneksi näin ei ollut. Ottivat osastolle ja heti tiputukseen ja 3päivää sairaalassa joista 48t syömättä ja juomatta. Hb laski 94 ja sain 2pussia verta, mikä sit nosti hb:n 119.

Vointi oli todella huono. En edes wc:n päässyt menemään. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin.. ultrattiin vatsa ja selkä, kun kipu säteili alaselkään. Kirurgikin tutki ja sanoi, että jos kivut jatkuvat niin on tehtävä tähystysleikkaus, jospa vaikka löytyisi sitä kautta syy kipuihin. Mitään syytä ei löytynyt. Meinasivat jopa että kipu johtui liian suuresta virtsan määrästä rakossa, kun katetroitiin noin 900ml.. huoh. Tosiaan, ke sain ruokaa ekaa kertaa ja kipu tuli vatsaan takas, mut kaikki sanoivat, että johtuu siitä että en oo syönyt 2 vuorokauteen. Pääsin iltapäivällä kotiin.

Nyt kivut on jatkunut ke, to, pe ja la, aina heti kun juo tai syö jotain. Kipu saattaa olla niin kova, että vetää nelinkontin ja sumenee pää ja rupeaa oksettamaan. soitin to takas osastolle ja juttelin lääkärin kanssa ja hän määräsi närästyslääkettä (?) siis täh? No, arvatkaa onko auttanut. Kipuihin otan panadolia.. ja kun alaselkää hieroo, niin rauhottuu vatsa ja kuumat vehnätyynyt myös rentouttaa. Eli aivan kuin supistuksiin, mutta eihän nää niitä oo (?) Oon ihan H-moilasena täällä.

Mulle on tehty -08 vatsalaukun ohitusleikkaus ja -10 sappirakon poisto.. niin ja sektio -07.. en jaksa uskoa, että kivut johtuvat näistä kahdesta ekasta.. luulen itse, että raskaudesta johtuu.. kun esikoista (tyttöä) odottaessa mulla oli myös näitä mystisiä vatsakipuja, mut sillo olin ihan alkuvaiheessa ja lääkäri sanoi kipujen johtuvan kiinnittynisestä ja kohdun kasvusta. Mutta tällä kertaa lääkärit olivat kovasti sitä mieltä, ettei johdu raskaudesta. Huoh.

Pääasia, että varmistus tuli että vauvalla on kaikki hyvin. Sairaslomaa huomiseen. Ma pitäisi jaksaa töitä tehdä. En tiedä miten. Mies sai omaisen hoitolomaa loppuviikon, kun pystynyt katsomaan omien lasten perään. Todennäköisesti pitää hakea sairaslomaa uudelleen.

Nyt lepäämään takas.
Manzu 15+jotain.. pää ei jaksa laskea päiviä..

Jaksuja kaikille!

Piupulalle vielä paljon onnea pikkuisesta! On niin mukava lueskella noita synnytyskertomuksia, varsinkin kun kaikki menee loppupeleissä hyvin :)

Manzu, onpas sulla kurja ja hurja tilanne siellä :( Onko vatsakipu yhtään helpottanut vielä? Oon kuullut monelta taholta, että on ollut liikkeellä sellasta vatsatautia, joka aiheuttaa kovia kipuja vatsaan, ja saattaa kestää hirveen monta päivää, mutta hassua, jos se voi alkaa noin yhtäkkiä?? Onhan se toisaalta hyvä, ettei mitään syytä löytynyt, joten ei todennäköisesti ole mitään kovin vakavaa, mutta epätietoisuus on kyllä kurjaa :( Toivotaan nyt että asettuu kunnolla, ja muista huilata mahdollisimman paljon, jos ne kivut vaikka oliskin jotain supistusten aiheuttamia. Ja jos kivut selän puolella jatkuu, pyydä päästä tarkistuttamaan kohdun suun tilanne. Jos siellä on tapahtunut jotain, osaavat sitten antaa neuvoja toimia tästä eteenpäin.

Oma olo vaihtelee. Maha pullahti edellisellä viikolla kunnolla esiin, eikä sitä pysty kyllä enää peittelemään, paitsi jollain telttavaatteilla. Pieniä potkuja tuntuu silloin tällöin, etenkin istuessa, kuten esikoisestakin. Jotenkin maha ns. painuu kasaan, että se kohdun reuna tuntuu lähempänä, ja sillon varmaan ne pienemmätkin tönäsyt tuntuu.
Muutto edistyy pikkuhiljaa. Huomenna saan avaimet vuokra asuntoon, joten sitten varmaan vaan vauhilla talo tyhjäks, että päästään alottaa remontit. Mies kun tosiaan lähtee 20. pv sinne helsinkiin, niin meinaa aikataulu käydä vastahakoiseksi...

Kristen + Tirpana 14+1

Ainiin, oli mulla ihan asiaakin :D
ummetuksesta, ei se ihme, ettei maha oikein toimi. Luin tuolta jostakin, että raskausaikana suolisto imee n. kaksinkertaisen määrän nestettä normaaliin verrattuna. No jos mä normaalisti juon n. 2l päivässä vettä ja maha toimii ok, nyt raskausaikana pitäis juoda melki 4 litraa, että vaikutus olis sama! Pitäis varmaan asua vessassa, jos moiseen urotekoon meinais pystyä :D

Piupulalle kiitos synnytyskertomuksesta, kivut on varmaan ollu aika tuskaa, mutta onneksi palkinto lopussa oli niin suuri, ettei kivut enää tunnu missään! :heart: Tuo spinaalin yritys ja pistäminen 25 kuulostaa kyllä aika karmeelta! Onko sulla pistoskohta ollut kipeä jälkeenpäin?

Manzu ai kamala, mistä nuo kivut oikein voivat johtua? Umpisuolikin varmaan tutkittiin ettei siinä ole tulehdusta? Onko yhtään olo jo helpottanut? Voimia! :hug:

Kristen mulla tuntuu kans liikkeitä, ihanaa! :heart: Äskenkin kun aivastin niin pikkukaveri taisi herätä ja alkoi oikein kunnolla tuntua pyörimistä. :) Mua kanssa ummettaa, vatsa on ihan kovalla, pitäis vaan muistaa juoda enempi vettä.

Mulla on aika kovia liitoskipuja oikealla puolella nivustaipeessa. Välillä vihloo tosi kovin ja koko ajan on sellainen inhottava tunne tuolla alhaalla. Viikon päästä on neuvola, täytyy siellä ottaa asia puheeksi. Ja sitten taas valitusta tästä mun "ihanasta" työpaikasta: mun pitäis lähteä koko maaliskuuksi koulutuskierrokselle maakuntaan eli kouluttamaan asiakkaita. Ite pitää kantaa koulutuspaikkoihin dataprojektori, kannettava tietokone, monistelaatikot, isot pinot esitteitä ja talon 12 vuotta vanhalla autonrutkulla pitää ajaa tuonne parin sadan kilometrin päähän päivittäin ja luennoida koko päivä! Pyysin itselleni varahenkilöä eli jos vaikka sairastun, niin pääsisikö joku muu sitten paikkaamaan minua. Pomo sanoi, ettei ole ketään muuta nyt irrottaa minulle varahenkilöksi! Hiukan on tullut sellainen pirullinen olo, että mitä jos olisinkin sairaslomalla, sitten mulle olisi pakko järjestää jostain sijainen!

skorpioni ja masu-nasu 15+0 poks

Soitin aamupäivällä neuvolaan, kun meinasin pökertyä vessaan, tuli aivan valtava kipukohtaus oikealle puolelle alavatsaan ja siitä saakka on koko oikealla puolella ollut kamala paineen tunne! Neuvolasta ei osannut sanoa mitään, sanoi vaan että noilla viikoilla ei pitäisi tulla noin kovia kipuja ja käski soittaa äitipolille. Äsken pääsin läpi äitipolin päivystysnumeroon, tuuttasi varattua melkein tunnin! Siellä tuli joku tosi tympeän kuuloinen kätilö puhelimeen ja kyseli tietoja. Selitin kivun ja nyt päällä olevan tunteen vatsassa. Sanoi tosi lakoonisesti, että ei noilla viikoilla ainakaan kohtu ole vielä niin iso että se painaisi mihinkään, kysyi onko vatsa toiminut, johon sanoi että ei, käski mennä apteekista hakemaan raskauden ajan ummetuslääkettä. Kysyin että eikai ummetus aiheuta noita kamalia liitoskipuja, täti sanoi taas tympeänä, että näillä viikoilla kohdun kannattimet venyy ja välillä voi tuntua puukoniskujen tuntuisia kipuja, mikä on kuulemma ihan normaalia. Käski seurata tilannetta ja jos pahenee, niin "kai sinun sitten pitää soitella uudestaan" sanoi viimeksi!! Siis häh!? Neuvolasta sanottiin, ettei näillä viikoilla voi tulla näin pahoja kipukohtauksia ja äitipolilla taas että on ihan normaalia!? :confused: Kumpaa mä nyt uskon?? Ja jotenkin kummassakin paikassa kuulosti siltä, että kun raskaus on vasta noin alussa, niin mitäs tänne soittelet! Eikö keskiraskaudessa saa vaivata neuvolaa tai äitipolia jos joku asia huolettaa?? Onko heidän palvelut vaan loppuvaiheessa raskaanaoleville? Mistä mä nyt tiedän onko tää paineen tunne vatsassa normaalia vai ei, esikoisesta ei ollut mitään tälläistä.

hämmentynyt skorpioni ja masu-nasu 15+0

no tuota skorpioni mulla kans vastaavia kokemuksia äippäpolilta.. :( tuntuu ettei niitä oikeestaan kiinnosta ellei ole kuiviin vuotamassa.. :/ siis ja viime odotuksessa olin rv 37; ja epäilin että lapsivettä tihkuu tai jotain (?!), vastas semmonen kiree täti ettei mitään hätää (yöllä siis); käski seurata tilannetta (ei siis mitään muuta ohjetta)..

no mitään ei sitten tapahtunut kolmeen päivään; sitten alkoi supistukset, sairaalaan.. poika synty; kätilö kysy miksi et tullut seuraava päivänä tarkastuttamaan tilannetta päivystykseen, kun oli epäily vedenmenosta (mulle siis jouduttiin laittamaan synnytyksessä kaameet antibiotit suoneen)?? mutta mistä mä olisin voinut tietää asiasta, kun en ohjetta ollut saanut?! myöhemmin ajateltuna; siis juttahan on siinä, että minä tai vauva oltais voitu kuolla johonkin tulehdukseen.... :| mut onneks sen olen tajunnut vasta jälkeen päin..

mut nyt tällä kertaa, en aio luovuttaa jos musta ittestä tuntuu siltä että hoitoa tarviin..... :|
samaa suosittelen sullekkin skorpioni, tee selväks että sä tarvitset hoitoa; vaadi sitä, jos ei muuten niin päivystyksen kautta jonottamalla..

Omanapaisesti vain tulin kertomaan, että tästä raskaudesta ei meille toista lasta suotu :'( Toisaalta parempi, että jos oli kesken mennäkseen, niin sitten näin alussa... Palailen tuonne kuumeilupuolelle kunhan aikaa vähän kuluu, ja toivottavasti sieltä taas teidän seuraanne. Onnellista odotusta kaikille, käyn täällä teitä kurkkimassa kuitenkin :)

:wave: Mirage

Mirage Suuren suuret pahoittelut ja voimia tulevaan! :hug:

Mä jauhan nyt omaa kiukkumustani, anteeksi jos aihe alkaa jo kyllästyttää! :kieh:
Siis tää "unelma" talo, josta ollaan väännetty kauppoja marraskuusta asti. Ensin oli ainut ongelma, että saadaan oma talo myytyä. No saatiin myytyä ja alettiin kunnolla hiomaan kauppoja niin siitähän ne ongelmat vasta alkoikin!
Ensin sovittiin tietty hinta ja oli puhe, että toukokuussa muutetaan. Piti alkaa tekemään kauppakirjaa. Ei kuulunut ja asiaa kyseltiin, niin hinta ei nyt sitten olekaan hyvä. No alettiin hiomaan uudelleen ja pitkän väännön jälkeen nostettiin vähän hintaa, ja muutto siirrettiin huhtikuun loppuun. Kaupat sovittiin suullisesti ja piti varata pankkiin aika kaupantekoa varten. Lisäksi myyjä halusi itse tehdä kauppakirjat, niin ei mene maksuja siitä. No kauppakirjaa alettiin sitten kirjoittamaan, ja kun se tuli meille, selvisi, että myyjä yritti huijata tontin rajoissa. Tontilla on yksi halli vuokra tontilla, ja olivat sitten piirtäneet itse rajat niin, ettei tuo halli edellisten puheiden vastaisesti kuulukkaan tontille.
Asiaa selvitettiin maamittaustoimistosta ja kun huijaus tuli ilmi, alkoi kitinä jälleen hinnasta. Kun totesi, ettei me enää lähdetä tarjousta nostamaan, alkoi kitinä muuttopäivästä. Se pitäisi siirtää toukokuun loppuun, kesäkuun alkuun.
No eihän me sellaista riskiä voida ottaa, sillä mun diabeteksen takia on ihan mahollista että pienokainen syntyy jo kesäkuussa!
No sitten tää myyjä aloitti taas, että kun hän ei ole yhtään tyytyväinen hintaan. Muokattiin samalla kauppakirjaa, ja uutena vedätysyrityksenä tuli kaiken vastuun siirtäminen meille. Eli jos talossa ilmenisi kosteusvauri, sillä kauppakirjalla olisimme ottaneet vastuun kaikesta siitä aiheutuvista kuluista ja toimenpiteistä. Muutettiin taas omalta osaltamme kauppakirjaa niin, että myyjä on vastuussa ilmentymättömistä piilovioista, jotka ovat tulleet ennen hallintaoikeuden siirtymistä, mutta tämä lause ei sitten käynytkään myyjälle! Tuli vähän olo, että taitaa myyjä tietää, että siellä jotain on...
Soitettiin sitten lakimiehelle, ja hän sanoi, että on ihan sama mitä kauppakirjassa lukee, mutta myyjä on aina 5 vuotta vastuussa piilovioista.
Nyt sitten sanoi, että jos hyväksytään kauppakirja, hän yrittää varata pankkiin aikaa. No edellisen kerran hän yritti tehdä sitä sähköpostitse ?!?!
Myyjät siis vetkuttavat kauppja, jotta he saisivat paremman tarjouksen jostain muualta.

Mä alan olla niin kypsä tähän koko touhuun ja yrittänyt miehellekin sanoa, että etsitään joku muu, mutta m ieshän ei halua haaveestaan luopua. Paikka olisi täydellinen hänen harrastuksilleen MUTTA...
Missä kaikessa he yrittävät meitä huijata? Mitä jos talossa ilmenee jotain, no eipä taida olla ihan pienet väännöt sen jälkeen, ja mun pää hajoaa oikeesti tähän säätämiseen. Lähellä olisi toinen hyvä, saman hintaluokan talo, mutta kun siinä ei ole yhtähyviä tiloja miehen harrastuksille, hän ei suostu edes käydä katsomassa sitä :kieh:

Mä muutan roskakatokseen kun vuokrasopimus päättyy huhtikuun lopussa!

Ainiin, mä näin unta, että meille syntyi tyttövauva :D Saa nähdä kuin käy, koska koko viime raskauden näin unta pojasta ja poikahan meille syntyi.

Kristen + Tirpana 14+3

Tulin jälleen kurkkimaan kuulumisia. Uusi kierto alkoi viikonloppuna, joten vielä täytyy malttaa odottaa plussauutisten kera joukkoon liittymistä.

Kristen > Oletteko maksaneet käsirahan? Jos olette, niin tekemänne suullinenkin sopimus on pitävä myös myyjän osalta. Onko tuossa kaupassa missään vaiheessa ollut välittäjää mukana ja onko rarjouksista ja niiden hyväksymisistä mustaa valkoisella? Toivottavasti asia selviää teidän eduksenne ja kauppaa ei tarvitse katua.

Mirage > :hug: Ikävää lukea tuollainen uutinen. :( Onko asia nyt varma eli kaikki toivo menetetty? Avosylin sinut otetaan takaisin kuumeilijoihin, mutta mieluummin läheteltäisiin vauvaliimaa ja luettaisiin raskauskuulumisia.

mg Voi harmi, kun et vieläkään tänne puolelle päässyt :( Toivotaan, että piakoin kuitenkin!

Nuista tlojutuista vielä, että ei olla käsirahaa maksettu vielä, koska myyjä haluaa tehdä nuo kauppakirjat samalla, jotta siinäkin säästää, ei tarvitse kahta kertaa pyytää kaupanvahvistajaa... Mulla on oikeesti mielenkiinto mennyt tohon taloon kokonaan. Totta on, ettei mistään pysty sanomaan, minkälainen tappelu tulee, jos jotain selviää, mutta tiedän, että tuolla mennään varmaan oikeuteen, jos jotain tulee. Tuntuu olevan asioiden hoitaminen heille niin kamalan vaikeaa, jos kaikki ei ole positiivista heille...
Sain sitten kuitenkin miehen katsomaan sitä toista paikkaa... Olisi se ainakin halvempi, ja mielestäni talona ihanampi. Täytynee nyt antaa miehen pohtia ja rauhassa miettiä millaiset riskit tuon ensimmäisen talon ostoon liittyy ja suhteuttaa niitä sitten toisen talon hyötyihin.
Mielestäni ainoa miinus toisessa talossa on muuttoajankohta, sillä alustavasti sinne pääsisi vasta syys-lokakuussa... Huoh, miksi nämä asiat eivät voi olla helppoja?

kristen kuulostaa tosi ikävältä tollanen vehtaus.. : / tulee väkisinkin mieleen, ettei vaan ois jotain vikaa siinä talossa, kun noin epämääräseltä kuulostaa.. :( toivotaan että menis kaikki silti parhain päin.. :hug:

miragelle iso halitus :hug: ja voimia tulevaisuuden kuumeiluun.. :heart:

mg:lle
voi harmi, ehkä ensi kierrossa sitten saadaan sut myös otettua mukaan avosylin.. :)

Mirage :hug:

Kristen
Jos saan suoraan sanoa niin mä unohtasin koko talon, sen verran epämääräseltä kuulostaa koko touhu... Ties minkälaiseen kuseen vielä joutusitte... Mut siis tää on vain mun mielipide :D

Täällä vaan ällötys jatkuu...

Salainen toive ja Torsti rv.6+5 (5+5) :heart:

Kiitos, ihanat :hug: Elämä on tällaista. mg hetki varmaan pidetään taukoa yrityksessä, mutta palailen sitten kuumeilupuolelle. Toivottavasti olet siinä vaiheessa jo täällä odottajissa :)

Kristenille piti vielä kommentoimani, että kuulostaa tosi hämärältä... Ainakin vaatisin perusteellisen kuntokartoituksen (en siis pelkkiä kosteusmittauksia) kaupan toteutumisen ehdoksi. Ja myyjän kustannuksella. Laki tosiaan on noissa piilovioissa ostajan puolella, mutta ikävä niistä silti olisi lähteä oikeuteen vääntämään... : / toivottavasti taloasianne selviävät :)

Talosta joo, mä oon kyllä kanssa samaa mieltä, mutta tää on vähän kun kahden kauppaa, eli miestäkin on kuunneltava, valitettavasti.
Tosin, eilen asiasta väännettiin ja tämä toinen talo olis sen verta halvempi, että sain miehenkin kääntymään siihen puoleen. Sijaintinsakin kannalta olis paljon parempi! Käydään tänään kiinteistönvälittäjällä kyselemässä siitä, kun on tulossa oikeesti vasta myöhemmin myyntiin.

Tänään taas supisteli :( Huono olo alkaa jo helpottamaan, mutta nuutuneisuus on huipussaan. Paljon ei jaksa, kun alkaa jo heikottamaan! Missä se keskiraskauden helpotus viipyy? :D

Kristen + Tirpana 14+4

Mirage iso hali ja pahoittelut! Toivottavasti kevätauringon myötä pääset pian takaisin tänne pinoon! :hug:

MG voi harmi, odotin niin jo sinukin liittyvän tänne pinoon! Tsemppiä ja plussapuhuria tähän uuteen kiertoon!

Kristen kuulostaa kieltämättä siltä, että siinä ekassa talossa on jotain häikkää ja vähemmällä vaivalla pääsette kaikin puolin, jos löytyisi joku muu taloa. Meillä löytyi talokauppojen jälkeen edellisen asukkaan tekemiä laittomia sähkövirityksiä ja tosiaan myyjä vastaa piilovioista, jouduttiin kyllä käymään aikamoinen kädenvääntö siitä, että saatiin hommat kuntoon ja myyjä maksamaan kaikki, kun kiinteistövälittäjäkin meni myyjän puolelle ja vähätteli koko hommaa. Pyydettiin puolueeton sähköfirma tekemään ensin arvion ja sitten työt ja lasku meni myyjälle, joka noin 50:nen puhelun jälkeen suostui maksamaan tuon reilun 7000 euron laskun. Eli loppu hyvin, mutta kukaan ei tietty korvannut esim. meidän puhelinkuluja tai kaikkea sitä vaivaa, mitä homma aiheutti, jouduttiin mm. siirtää muuttoa kuukaudella, kun talo oli sähkörempan aikana asuinkelvoton. Ja me oltiin teetetty ennen ostamista kuntotarkastus, joka maksettiin puoliksi myyjän kanssa, mutta siinä ei tullut näitä laittomia sähkovirityksiä esiin, kun myyjän omat kattolamput ym. oli vielä paikoillaan.

äizikkä kurjaa että sullakin on ollut ikäviä kokemuksia äitipolilla. En ymmärrä miksi siellä on tollasella asenteella olevia ihmisiä töissä, eikö heidän kuuluis ottaa vakavasti kaikki odottavien äitien huolet? Mulla onneks kivut vähän helpottaneet ja itse tulkitsen ne liitoskivuiksi eli kai tää on sitte normaalia.

skorpioni ja masu-nasu 15+2

Voi piip mä kirjotin pitkät pätkät ja se hävis kuin tuhka tuuleen!
No mutta onpas täällä ollut hiljaista. Mäkään en viitsi aina olla narisemassa :D

Jäätiin pojan kanssa kaksistaan tänään pitkästä aikaa, kun miehellä on koko päivän kestävä työturvallisuuskurssi ja voi mitä psitiivista energiaa tuo poika antaakaan! Enpä olisi uskonut :D
16. viikko pyörähti eilen käyntiin ja mä vaan ihmettelen mihin tää aika oikein karkaa? Vastahan mä jännäsin pysyykö se haalea plussa edes matkassa mukana tällä kertaa :O Samaa rataa kun jatkuu, mä en edes tajua kun olen jo synnyttämässä :D

Aurinkoista päivää kaikille!

Kristen + Tirpana 15+1

Heipsan kaikki

Tosiaan, jouduin sairaalaan viime viikon sunnuntaina uudelleen niiden vatsakipujen takia. Olivat jo niin rajut, että jouduin tiistaina tähystysleikkaukseen. Juma, kun mua pelotti, sillä kaikki mahdolliset kokeet ja tutkimukset tekivät.. (paitsi röntgeniä) ja sanoivat, että muuta mahdollisuutta ei ole, kuin katsoa leikkaussalissa, että missä se syy on.. eli kirurgi umpimähkää lähti vain leikkaamaan ja katosmaan joko sen kautta löytyisi syy.

Löytyihän se syy.. suolisolmu ja alkavia tyriä poistettiin. Leikkaus sujui hyvin ja vaadin oman mielenrauhani vuoksi myös gynen tarkistamaan, että vauvallakin on kaikki hyvin sen leikkauksen jälkeen ja niin oli <3 siellä se teki kuperskeikkoja ja sydän löi <3 Nyt on 3 viikon sairasloma. Sukulaiset ovat saaneet auttaa todella paljon. Mulla, kun on nostoraja 5kg vielä tämän viikon.. (2. sairaslomaviikko) ensi viikolla yritän olla jo päinsä lasten kanssa kotona.

Tänään meen poistattamaan tikit vatsasta ja samalla normaali neuvola. Pahimmasta ollaan selvitty nyt, mutta toivon silti hartaasti, että nyt saisin rauhassa odottaa loppuun saakka. Kyllä tässä oli jo ihan tarpeeksi meidän perheelle. Yhteensä 4 viikon paussi normaaliin elämään. Mieluiten olisin viettänyt tämän ajan perheeni kanssa jossain etelässä.

Nyt tuli vain omaa napaa, sori naiset. Täytyy ihan ajan kanssa lukasta teidän kuulumiset.

Tsemppiä odotuksiin!
Manzu ja viikoista olen tipahtanut totaallisesti.. ööh, 16-17 kait. Viimeksi neuvolassa 8+3 viikoilla. NOh, pianhan tuo selviää.

diabetes hoitajalta kotiuduttu, ja siis arvot hyviä; ja nyt vaan sitten seuraillaan arvoja ja katotaan miten käy.. sain paljon kehuja mun ruokavaliosta millä menen eteenpäin; siis täysi kymppi.. :) hyvä, siihen olin tähdännytkin.. :) eli nyt ollaan muutaman viikon välein yhteyksissä sähkösesti lähetän arvoja, ja sitten hoitsu kattoo ne läpi ja arvoi tarviiko meidän treffata, ja tarviiko mulle varata aika/tarviiko insuliinit aloittaa... ?? noh, katotaan päivä kerrallaan eteenpäin, mut nyt näytti erittäin hyvältä tähän asti.. :)

manzu
oho.. hyvä että kuitenkin selvis syy kipuihin, ja nyt kuitenkin hyvissä ajoin ennen vauvaa.. :) nyt vaan jaksamista, ja pikaista paranemista.. :)

kristen mullekkin käy joka toinen kerta niin että pitkät pätkät katoaa bittiavaruuteen, on muuten järkyttävän rasittavaa.. :headwall: ja siis sanotaan näin että nariseva vaan; niin mäkin teen.. :D ja ainakin mies pääsee vähemmällä, kun äippä purkaa muuallakin painetta kun kotona.. :)

hyvää päivän jatkoa, ja kasvavia masuja kaikille!!

Manzulla tosiaan hurja kokemus takana, onneksi kaikki meni hyvin ja syy vatsakipuihin selvisi ja oli hoidettavissa. Kaikkea ne lääkärit pystyy onneksi tekemään, vaikka pikkuinen kyytiläinen on mukana!

Tosi hienoa, että äizikän sokeriarvot on korjaantunut ruokavalion avulla!

Itellä oli tänään neuvola, oli kyllä tosi turha ja tympeä käynti! Terkka ei ottanut muuta kun painon (oli täsmälleen sama kun ekassa neuvolassa), kysy mun kotimittausten tuloksia verenpaineesta ja kirjasi ne eli ei ottanut verenpainetta eikä Hb:tä, kyseli jotain väkivallan kohtaamisesta, kun heidän kuulemma kuuluu kysyä. Sitten sanoi, että kuunnellaan sydänääniä. No terkka haki ja haki, makasin siinä varmaan puoli tuntia, mutta mistään ei löytynyt sydänääniä! Terkalla alkoi jo hiki valua ja se levitti lisää vaan sitä geeliä ja painoi lujempaa, mutta ei mitään! Lopulta sanoi, että hänen on pakko laittaa mut kiireellisellä lähetteellä äitipolille, kun ei sieltä mitään kuulu. :( Itse tunsin kyllä viimeksi eilen illalla liikkeet eli en ollut ihan niin huolissaan kun terkka, mutta kyllähän se pelästytti! Ajoin tossa sairaan huonossa ajokelissä keskussairaalaan ja pääsin onneksi jonon ohi (äitipolin vastaanpanoapulainen meinas kyllä eka laittaa mut sydänäänikäyrälle, mut eikai näillä viikoilla vielä siihen käyrälle edes piirry kunnolla mitään?), mutta onneksi kätilö sanoi heti, että ultrataan. Ja siellähän se pikkukaveri köllötteli tyytyväisenä ja heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja! =) :heart: Kätilö otti vielä kaikki tarkastusmitat ja kuunneltiin yhdessä pitkän aikaa sydämensykettä. Eli kaikki hyvin ja kunnossa, neuvolan terkka ei vaan vissiin osaa käyttää sitä doppleria, kun ei saanut silloin ennen jouluakaan sydänääniä kuulumaan! Voin vaan kuvitella jonkun ensisynnyttäjän pelästymisen, jos tää terkka ei löydä sydänääniä ja alkaa samalla lailla panikoimaan, itseäni lohdutti tosiaan se, että olen tuntenut säännöllisiä liikkeitä jo muutaman viikon, mutta esikoisen odottajat ei välttämättä tunne vielä liikkeitä näillä viikoilla.

skorpioni07 ja masu-nasu 16+0 poks

Hui hui kun on manzulla ollut tiukat paikat siellä. Miullakin sillon meinasivat ton tähystysleikkauksen tehdä, kun syytä koviin kipuihin ei meinannut löytyä, mutta onneksi sitten kuitenkin löysivät, koska mun tapauksessa leikkaus olisi ollut turha! Ja hyvä, että kaikesta huolimatta vauvalla on kaikki kunnossa :heart:
Se ei ole kivaa, kun ei pysty osallistumaan normaaliin elämään, mutta täytyy ajatella että aika aikaansa kutakin, jotta josko se teidänkin elämä alkaisi pikkuhiljaa rauhottumaan ja loppuraskaus menisi edes jotenkuten normaalisti :hug:

äizikkä Kiva kun olet ruokavaliolla saanut sokerit kuntoon. Kun motivaatio on kohdallaan, sitä toivoo entisestään onnistumisia! Mulla meinaa olla ongelmia noiden sokereiden kanssa, mutta tuskin tulevat kunnolla tasaantumaan koko raskausaikana! Samojen ongelmien kanssa painin kuin edellisessä raskaudessa, eikä lääkärit osanneet auttaa mua mihinkään suuntaan, mun diabetes kun elää ihan omaa elämäänsä ja vielä ihan eritavalla, kuin mitä papereiden mukaan pitäisi mennä...

skorpioni onneksi sielläkin vauvalla kaikki hyvin :heart: Potkut kyllä helpottaa omaa oloaan huomattavasti, mutta kyllähän se aina säikäyttää kun alan ammattilainen alkaa panikoimaan.

Kristen + tirpana 15+2

Manzu
Huih! Koitahan nyt levätä ja parannella ittes kuntoon :hug: Ja hyvä että vauvallakin kaikki hyvin :)

skorpioni
: / Onneks kaikki kuitenki hyvin :) Mä kans tunsin esikoisesta ekat liikkeet rv.15+5 että aika aikasin kai... :)

äizikkä oli saanu hyviä uutisia, kiva juttu :)

Täällä ällötys jatkuu. Ukko osti pahoinvointirannekkeet ja on ne musta auttanu, pieni ällötys silti nostaa päätänsä välissä mut nyt sentään pystyy jotain tekemään...
Ekassa neuvolassa kävin eilen ja siellä ei mitään kummempia ollu... :)
Rv.11+6 (10.3) olis eka neuvolalääkäri jossa luultavasti ultraavat. Mulla on onneks kotona doppleri niin tuota ennen vois koittaa metästää jo sydänääniä...

Salainen toive ja Torsti rv.7+4 (6+4) :heart:

Hyvää vointia kaikille kovia kokeneille :kiss:
Täällä ei mitään ihmeellistä.Pe olis lääkärineuvola ja saikku loppuu 16.2.Tuskin tuo antaa lisää joten on mentävä "tavalliselle" lääkärille kun en kuitenkaan voi töitäni hoitaa niinku kuuluis. No eipä tässä muuta kun kasvatelkaapa mahaa ens kertaan saakka :D Mä oon kasvattanu jo tälläsen:

NeliApina ja palli-petteri 28+5

Ihana masu NeliApina :heart:

Miul on tällainen:

Ja mieskin totesi tänään, että ei kai mua voi luulla enää vaan lihavaks :D
Tänään oli se diabetes hoitaja aika ja kehuja sain minäkin :) Pitkäaikainen verensokeri oli laskenut reilussa kuukaudessa 7,6 -> 6,2 ja diabeetikkojen tavoitehan on, että se on alle7,5 :)
On siis taistelu insuliinien kanssa tuottanut tulosta! Lisäksi kuulin, että maaliskuussa olis tulossa se uudistettu sensori tuohon reaaliaikaseen mittariin, joten toivoa on, josko sekin alkaisi toimimaan ihan oikein :)

Kristen + Tirpana 15+3

Yhteistyössä