+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Kristen Hitot mä mihkään oo menny :D No en ole kyllä edes kärsimätön,haluan jotenki perverssillä tavalla pitää tän mahan vielä vähän aikaa... Se on kyllä aina jännää et millon se lähtö tulee.Mies sanoo joka ilta et herätä sit ku lähtö tulee :D Ja mä sanon et ei kun menen taksilla ja soitan sit mitä sain aikaan.Se ei edes heräis ku häipyisin :LOL:

NeliApina ja p-p 40+0

No yritän luottaa siihen et syntyy kuten muutkin (40+2,40+0 ja 40+1).toivottavasti vaan kroppa muistaa kun edellisestä on se 7v.Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että oon vaan sellanen synnyttäjä jolla raskauden kesto on vakio...Mutta senhän näkee sit.Vähän on aikaa jokatapauksessa :D kaks viikkoa menee vaikka päällään seisten,jos osais :)

Jokos NeliApina on lähtenyt jakautumaan? Malttamattomana täällä odotellaan :

skorpioni eipä sullakaan ole ollut kovin hääppönen neuvolakäynti. Suu pyöreänä täällä lueskelin, että ei voi oikeesti olla totta!! Jo tuo sinun hb on tosiaan sinun tasollesi matala, joten rautakuuria hakemaan mars mars, josko sinulla auttaisi.

Noista omista lonkkakivuista valitan taas neuvolassa, josko siellä olis asiaan joku näkökanta :)

Muuten tässä vapussa ei paljon kehumista löydy :( No tietysti se, että mies tuli viimein kolmen viikon tauon jälkeen kotiin :heart:
Tosin mä ajattelin jo, että saan vähän apua näihin tavaroihin, ja että saa roudata mulle pari kaappia, että saan alkaa tosissani laittaa tavaroita paikalleen, MUTTA mies soitti perjantai aamuna että tulee jo päivästä kotiin. Olin eka että JES, mutta kun syy selvis, niin itku siitä kieltämättä pääsi: Miehellä oli noussut yöllä niin kova kuume, ettei aina itekään tiennyt missä oli. Eilenkin illalla ihan koti päivän jälkeen kuume nousi yli 39 asteeseen :(
Ja mulle iski niin kaamea olo ja yöllä korvakipu, että kävin sitten varulta lääkärissä ja jipii; tulehdus molemmassa korvassa + poskiontelon ja ehkä otsaontelon tulehdus. Onneks kävin eilen, sillä tänään olo on ollut NIIN järkyttävän heikko, pääsin sängystäkin ylös vasta puolen kahdentoista maissa :( On jo antibiootti pohjalla, josko viimeistään huomenna alkais auttamaan johonkin :confused:
Onneks poika sentään alkaa jo paranemaan. Mitä nyt räkäyskää on vielä aika paljon, ettei passaa päästää yhtään ulos riehumaan, kun yskä yltyy ja sitten alkaa reppana oksentamaan limaa, mutta silmät ei selvästikään ole enää niin kipeet ja yötkin nukkuu jo taas kokonaan :heart:

Tänään pitäis vielä raahautua mummun 75v synttäreille + renkaan paikkaukseen, että saadaan kesärenkaat viimein kunnolla alle. Minä panadolin voimin, mies varmaan pyhällä hengellä :) Että sellanen vappu meillä. Iloista vappua teille muille :)

Kristen + Tirpana 27+0

Jaa, mies kävi sitten lääkärissä.... Hällä on joko sikainflu tai tavan influ! :headwall:
Toivon todella, että tavallinen, koska ei olis ollenkaan hyvä, jos mulle tulis nyt vielä tuo sikatauti, tai pojalle!!

Terveisiä sairasvuoteen pohjalta! Lauantaina aloitettu antibiottikuuri ei ole auttanut yhttän, ja suurin osa päivästä meneekin sängyn pohjalla maatessa, ei vain yksinkertaisesti voimat riitä. Välillä on pakko nousta kävelemään/istumaan, kun ei selkä sitten kestä tuota makoilua :(
Yritin saada lääkäri aikaa, sillä pakko on joku keino keksiä tämän olon paranemiseen, mutta aika väännön siitä sain käydä! Vastaanottohenkilö sanoi, että loppuraskaudessa saattaa tulla poskiontelontulehdus, joka ei lähde ennen synnytystä pois!? No ihan kivahan se on sitten tän taudin kanssa maata melki kolme kuukautta sängyssä ja sieltä käsin yrittää hoitaa tuo esikoinen...
Väännöllä sain sitten ajan klo 17.15, kun kuumekin nousee yli 37,5 jos ei syö lääkettä, ja lääkettä on syötävä, että pysyy edes jotenkuten tolpillaan :( Mittaisivat nyt edes tulehdusarvot, niin tietää missä mennään. Eniten hirvittää, että jos mies tosta nyt ihan tokenee, hän lähtee huomenna takaisin etelä-suomeen ja mun pitäis pärjätä pojan kanssa taas kaksistaan. Eipä tule helppoa, kun hyvä kun itse jaksan puolta tuntia kauempaa olla hereillä saatika pystyssä...

Kristen + Tirpana 27+2

Meillä tosiaan jäi sitten tuo mummulareissu väliin, kun miehellä alettiin epäillä sikainflua.

Voih kristen jakselemisia hirveesti!! miten meni lääkärireissu,mittasivatko crp?selviskö mitään?eihän toi ole kyl mistää kotosin jos ei mitää helpotusta löydy,3kk on piiiiiitkä aika!ja varsinki ku sulla mies reissuhommissa niin apua ei aina ole!yritähän jaksella siellä!!!:hug: ja tosiaan saataahan se poskiontelontulehus ollaki synnytykseen asti mut eihän se ihan terveellistä ole,sehän saattaa levitä otsaan jne ja sit se ei olekaan enää niin "ei vaarallinen"..ja eikös sulla ole ollu se jo jonkin aikaa/vähänväliä?ellen ihan väärin muista..

NeliApinaaaaaaa jokos jakauduttu ;)????????

JiiMii&poju 22+2

Kristen joko teillä voidaan paremmin? Lähtikö mies sinne Etelä-Suomeen? jaksamisia!!

Tosiaan NeliApina, joko on vaavi kainalossa?

Mä aloitin omatoimisesti rautakuurin, jaksaminen on ainakin omasta mielestä vähän parantunut. Eilen lähdin pitkästä aikaa kävelylenkille, ihan hissukseen kävelin tasaisessa maastossa, mutta jonkun ajan päästä alko pistää ihan helkutisti oikeaan puoleen alavatsaan ja melkein konttasin kotiin. Kotona onneksi kipu helpotti, kun huilasin loppuillan sohvalla. Taitaa vaan kuntoilut olla ohi, mä olen kyllä tän raskauden jälkeen ihan rapakunnossa! :(

skorpioni ja masu-nasu 28+2

Voi kristen, kuinka teitä paljon koetellaan. Jaksuja sinnepäin kovasti!

NeliApilaa myös mietiskelen.. jokos pienokainen on rinnalla?

(.) Ei täällä yhtään sen paremmin.. viime viikolla neuvolassa oli joku ihan tuntematon terveydenhoitaja ottamassa mua vastaan.. niitä näitä juteltiin, kun sitten sanoi, että näytän kovin kalpealta, että otetaanpa hb tässä samalla.. noh, sehän sitten oli 100. Sain mukaan nyt rautakuurin, jos vaikka sillä sais nousemaan tuon hb:n. Siirryin sitten lääkärin vastaanoton puolelle ja hälle valitin, kun etiäpäin ei taho päästä ja alaselkä on kuin tulessa.. lääkäri kirjoitti 3viikon sairasloman.

Eilen rupesin lukasemaan neuvolakorttia, niin pissassa oli ollut proteiinia+päänsärky+voimaton olo. Juuh, ja mitään ei maininnut. Nyt päänsärkyä kestänyt 2 viikkoa joka päivä ja silmiä on vaikea pitää auki, kun on niin kirkasta. Ja tietenkin puhelinaika on mennyt ajat sitten.. Oireet viittaisi pre-eklampsiaan.. eli lievään raskausmyrkytykseen..niin, ja verenpaineet oli nousut (jos nyt osaan lukea noita lukuja oikein: edel.kerta: 110/72 ja viime kerta: 116/78) Alhasethan nuo on vielä. Noh, nyt sitten lapsilta ja mieheltä oon saanut flunssan päälle kaiken tämän lisäksi.

Että tälleen.. en tiedä pitäskö olla huolestunut vai ei.. annanko asian olla? Ja jos tää olo vaan sit johtuu tästä flunssasta? Äsh, mies ei ymmärtänyt, kun hänelle yritin kertoa... hänen mielestään oon jo liikaa tk:ssa/lääkärissä juossut.

Kun tietäis mitä tehdä..
Manzu 27+6

Manzu kyllä minä sinuna ottaisin yhteyttä sinne neuvolaan ja pyytäisin selvitystä,tai sit suoraan johonki sairaalaan,toi pääkipu ei ole pikku juttu jos muitaki oireita on raskausmyrkytykseen!!!jos raskausmyrkytys niin saattaa tulla viel osastolepoa jos ei saada kotona menee ohi...raskaana sitä tulee juostua tk:s ja lääkäris sille ei voi mitään...!
eihän miehet sitä ymmärrä,astuispa meidän tilaan ja kantais mahaa 24h niin katotaan meneekö paikat paskaksi!
Tai jos ei muuta niin menet päivystykseen ettet enää jaksa heikotusta ja pääkipua ja et oireet todella viittaa tuohon...tuntuu et siellä ottavat monesti tosissaan sit...tsemppiä ja paranemisia!!

Kristen mikä vointi siellä on??

Neliapinan yksiö on varmaan jo luovutettu...????? ;)

(.)maanantaina todennäköisesti hakee lisää sairaslomaa,selkäkivut senkun pahenee..:headwall:
Sitten...Eilen soitin hoitoon ja täti kertoi että poikani oli sylkäissy häntä naamalle,mitäpäs tämä siihen,sylkäissy takaisin!!!sano viel et poika jäi tuijottaan häntä suu auki,NIIN OLISIN JÄÄNY MIEKI!!!raivostuttaa tollanen toiminta aikuiselta(olisko 55v.) ihmiseltä!!!mutta tuossa kun on vielä muutama muuki juttu mitä tuo on tehny...joten otin yhteyttä paikan johtajaan ja odottelen mitä hän vastaa onko tuollainen oikein..:stick:

JiiMii&poju 22+5

Kopioin tuolta syyskuisista vaan suoraan...

Iltaa...

Mulle voisi laittaa listaan tyttölupaus :heart: Kolmas prinsessa meidän perheeseen (äidin lisäksi tietty... )

Vauvalla kaikki oikein hyvin, ihan isänsä näköinen tyttö tulossa. Edellinenkin on aivan isänsä näköinen, mutta tää näyttää aivan kopiolta=)

Itselleni huonoja uutisia... Etinen istukkani on niin etinen (6,5cm yli kohdunsuun), ettei lääkäri antanut toivoa sen siirtymisestä. Sanoi, että lähes 100% varmasti synnytystapa tulee olemaan sektio. Ja kaikki seuraavatkin lapset leikataan automaattisesti (tuskin siis lisää on tulossa, mutta sanoi silti). Vituttaa ihan suunnattomasti. Lapsen parashan tuo on ja itsenikin, kumpikin todennäköisesti kuoltais, jos ei leikata ja istukka on kohdunsuun päällä. No ei auta kun vaan odotella ja kuulemma pitäis ottaa rauhallisesti ainakin rv 30 saakka. Helpommin sanottu kuin tehty työssäkäyvältä alle 2 v lapsen äidiltä. Mies on onneksi ihana ja tekee enemmän kuin monen miehet yhteensä.

Sellaista....

Huldis ja pikkusisko 22+5

Viimeksi muokattu:
Manzu Olethan ollut yhteydessä neuvolaan, tai edes jonnekin? Nuo kaikki oireet kannattaa tutkia, sillä raskausmyrkytys ei ole mikään leikin asia! Tietävät sitten ainakin seurata tarkempaan... Ja tosiaan, miehet on miehiä. Ne ei oikein ymmärrä millanen mullistus tää on sekä äidille, että mahassa kasvavalle vauvalle, kun eivät joudu itse sitä kokemaan. Lääkäriin vaan jos siltä tuntuu, sanoi tai ajatteli mies mitä tahansa.

Huldasharks Voi kurja tuota istukkaa... Hyvä kuitenkin, että asia on nyt varma, niin tiedät vähän varoa ja sanoa heti lääkärille, jos jotain ilmenee. Jotenkin osaan samaistua tohon vitutuksen tunteeseen leikkauksesta. Mulle nous viime äitipoli käynnillä kylmät väreet, kun db hoitaja sanoi, että todennäköisesti tämäkin leikataan, kerta edellinenkin on leikattu :O Oikeasti jo hirvittää, kun tietää sen mahdollisuuden olevan hyvin todennäköinen :(

(.) Poskiontelontulehdus onneksi otti ja asettui, mutta korvatulehdus ei, eikä flunssa, eikä moni muukaan. Perjantaina kävin sairaalassa, kun kahteen päivään en huimaksen takia ollut voinut sängystä ylös nousta. Siellä tutkivat, mutta mitään selvää syytä ei löytynyt, joten sanoivat johtuvan raskauden, flunssan ja matalan verenpaineen yhdistelmästä. Aloin sitten syömään suolaa, jotta sais paineet vähän nousemaan, jotta pärjään ton pojan kanssa!
Miehen kun piti vielä viikoksi lähteä etelä-suomeen, mutta lupasi sitten jäädä kotiin, ja olla ihan vain kotona koko seuraavan viikon, ennen kun aloittaa lähikaupungissa uuden työn :)

Lisäksi tänään neuvolassa päivittelin tota lonkka/polvi/nilkka kipua, niin sanoi sen suurella todennäköisyydellä olevan issias hermo, joka kiukuttelee... Siihen ei taida olla mitään apua? Nyt jo yöt ja illat ja joskus päivätkin ihan tuskaa, kun tuo hermokipu on jotain ihan sietämätöntä, ja vie yöunetkin, jos oikein pahana kipuilee :(

Sitten muita neuvolakuulumisia:
rv 28+1
paino: 80kg
turvotus: +
Paineet: 140/74 133/66 (mulle vähän korkeet taas vaihteeks, normaali taso 120, tai sen alle /n.65)
hb: 109
Kohdun pohjan korkeus: 33cm/109
Tarjonta: rt
Syke 139
Liikkeet ++

Että sellasta tähän päivään.

Kristen + Tirpana 28+1

Viimeksi muokattu:
MOI! :D

Mulle ilmesty äitienpäivälahjaksi haamulainen testiin ja tänään haamuihin kyllästyneenä tein digin jonka tulos oli raskaana 1-2! :heart: Uhmaan kohtaloa ja pinkasin heti odotuspuolelle, niin vain meillä odotellaan tammivauvaa... :heart:

Onnea Maira :kiss:

Tämän kopsaan taas tuolta syyskuisista... :ashamed: Täällä sairaalassa pätkii netti, niin yritän saada edes tämän tänne.

Olen pahoillani omanapaisesta viestistä....

Äitienpäivänä su-ma vastaisena yönä jouduin ambulanssilla sairaalaan kovan verenvuodon vuoksi. Mullahan on se istukka kohdun suun päällä. Jos vuoto lakkaa kokonaan, huomenna olis mahdollisuus päästä kotiin. Pakkolepoa. Rv 28 saakka ilmeisesti ainakin sairaslomaa, nostelukielto, seksikielto, uimakielto. Jos istukka irtoaa, vauva ei paina vielä edes 600g. Aika sekavat fiilikset.

Ensi yönä piti lähtee Puolaan ja käskin muun perheen lähteä sinne, turha kallista matkaa peruuttaa kaikkien osalta, kun ei Finnairilta saa rahoja edes takas. Vaikka lääkäri kirjoitti lentoyhtiölle todistuksenkin, että ehdoton kielto matkustaa mihinkään. Enhän mä pääse edes sairaalasta kotiin, saatikka matkalle. Noh, mun osalta on pääasia, että vauva pysyi sisällä, eikä vielä syntynyt.

Jatkossa jos verta tulee, ambulanssilla sairaalaan samantien. Meiltä on vielä sairaalaan n. 80km matkaa, joten ambulanssillakin menee ainakin tunti (ensin meille noin 20 min. ja siitä sitten tuo 80 km...)

Että tällain täällä.

Huldis ja pikkusisko 23+3

Huldasharks Voi ei.. :( Ei siinä auta kun vaan olla tekemättä mitään ja toivoa parasta! :hug: Paljon tsemppiä ja toivottavasti istukka ja vauva pitävät tiukasti kiinni eikä mitään ala tapahtumaan! :hug:

Maira tervetuloa tälle puolen!!!!!!! =):flower:

Huldis hui ku säikäyttäny:O...toivottavasti kaikki menee hyvin,nyt todellakin iisisti!!!:hug: pikkusiskolle terkut et pitelee kii,eikä viel tulis tähän maailmaan ku ei vielä ole yhtää hyvä aika!!!

Onnea Maira ja tervetuloa! :wave:

Huldasharks ai kamala! Selvisikö syy verenvuotoon eli onko istukka jo osittain irronnut vai vuotiko joku muu kudos kun istukka? Toivottavasti saat luvan lähteä kotiin, vaikka siellä voi olla vaikeaa malttaa pysyä kokonaan paikallaan. Tsemppiä ja enkeleitä matkaan!

Omia neuvolakuulumisia:
pissa puhdas
sokerirasitus ok
verenpaineet koholla sekä koti- että neuvolamittauksissa (neuvolassa aina "mittauspainetta", siksi mittailen kotona, missä siis myös paineet nousussa)
sf mitta 29
paino laskenut viime mittauksesta (parin viikon takaa) 700g, raskausaikana tullut nyt yht. kilo lisää
Hb:tä ei ottanut, vaikka sen takia nyt tulin kontrolliin??? Kuulemma voin aloittaa rautakuurin ja katotaan sitten parin viikon päästä Hb
Päänsärystä valitin, kun nyt ollut viikon sisään 2 kertaa migreeni ja muutenkin päässä "humisee". Voi kuulemma johtua ihan vaan raudan puutteesta tai siitä, että niskat on jumissa, ei siis ottanut kovinkaan vakavasti.
Jotenkin jäi taas vähän :confused: -olo, noi neuvolakäynnit tuntuu täällä olevan ihan turhia! Onneksi ensi viikolla pääsee taas äitipolille ja ultraan.

skorpioni ja masu-nasu 29+2

Hei vaan kaikki!

Mie törkeesti tänne tunkeudun utelemaan tuolta tän pinkan piinailuosiosta, jotta ootteko kukaan käyttänyt vehnänalkioöljyä raskautumisen apuna? Jos ootte, niin auttoiko kuinka hyvin? :D Niin ja öljyä vai kapseleita, onko väliä? =) Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyy vastaamaan tähän! :D

Tsemppiä teille kaikille odotukseen!! :heart: Varsinkin Huldis, hurjasti pikkunen on säikyttänyt! Pidetään peukkuja että kaikki menee nyt loppuun asti hyvin! d=)b

~Ansku83 yk5 piinaileva~

Ansku83
Itellä ei ole kokemusta kyllä tuosta mut kyllä kai jotkut käyttää tuota ja ties mitä rohtoja, tiedä sitten onko niistä apua vai onko huuhaata :confused: Tsemppiä piinailuun, toivottavasti se pian palkitaan b:)d

Jokos NeliApina on saanu vauvansa? :wave:

Talvicci ja Torsti rv.21+0 :heart:

Moro :wave: Joo täällä vappupallo poksahti 1.5.Viikot oli 40+2 eli yhtä täsmällistä kuin aina ennenkin :D Aamulla meni vedet 9.30, sairaalassa oltiin klo11.Sairaan kipeet supistukset alko n.13.30 ja poika syntyi 17.31.Ponnistus alle minuutin :D Pituus 56cm ja pää 36cm. Kuvasta voitte kattoo paljonko oli paino...sen voin sanoo että yllätys oli kätilöllekkin ;) Yks tikki laitettiin välilihaan ettei kirvele ja vapun kunniaksi kätilö antoi 10 pistettä =) vauvalle ja mulle :heart:

Ja tässä 8pvää "vanhana"

NeliApina ja pallis 12vrk

Voi, mikä vappupallo! Onnea neliapina!

Vehnänalkioöljyä mä käytin tän odotuksen yritysaikana. Kapseleita ei taida helposti käsiinsä ees saada, mut tota öljyä löytyy sit apteekista, luontaistuotekaupasta ja jopa Citymarketissa näin siellä rohto-osastolla! Aika ällöä se on, mut mä keksin annostella sen sellaseen pirkan actimel vastaavan joukkoon ja siinä se tuli helposti juotua =) Lisäks mulla oli 20mikro(?)grammanen d-vitamiini, vahva foolihappo. Näillä kierto tasaantu samantein 125päivästä 29 päivään ja tärppikin kävi sitte clomit apuna äkkiä.

mimmimami 34+3

Onnea Neliapinalle ihana iso pötkylä :heart:

Ansku83: Mä söin koko yritysajan (8kk/6yk) raskausmonivitamiineja, D3-vitamiinia (yhteensä 35 mikrogrammaa/vrk) ja foolihappolisää erikseen. Plussakierrossa söin myös Femiflor-kuurin, se on suun kautta otettava emättimen maitohappobakteeri, joka tekee siis "olosuhteista" mahdollisimman hyvät myös raskautumisen kannalta. Auttaa myös hiivavaivoissa jne.
En tiedä auttoiko noista mikään raskautumaan, mutta kyllä teki jo mieli kokeilla kaikkea :) Tsemppiä!

NeliApina > Ihanaa! Isot onnittelut pikkuisesta! :flower:

Maira > Tarrasukkia! En halua nähdä sinua enää kuumeilemassa (ennen seuraavaa) vaan tulla perässä. :D Toiveet alkaa taas nousta, kuten aavistelinkin. :rolleyes:

Täällä siis yk18, kp5/30-35 ja toista kertaa apusettinä Clomifen+Fostimon+Pregnyl+Lugesteron. Tämän jälkeen tulee polin kesätauko, jolloin minä suuntaan vyöhyketerapiaan, jos ei nyt tärppää. Onnea odotukseen masun kasvattajille ja ihanaista vauva-arkea jakaantuneille! :wave:

Yhteistyössä