Hoh, olipas päivä!
Manzu Mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa! Aika hurjalta kuulostaa tuo kertomuksesi. Onneksi saat nyt kuitenkin käsitellä asiaa siellä polilla ja toivon mukaan siitä on myös jotain apua :heart: Ja paranemisia teidän perheelle. Eipä ole helppoa huilata, jos lapset on kipeenä, nimim. yli kk:n hoitanut millon mistäkin sairasta lasta
Toivottavasti myös
JiiMii saa apua tuohon selkään. Kun löytyisi oikea vaiva, saisi oikean hoidon, ettei tarvisi koko loppuraskautta kituutella...
NeliApinalle toivon pikaista synnytykseen lähtöä, ellet ole jo mennyt ja vaikka sitä vesien menoa sopivasti aamusta kotona, että on helppo sitten lähteä
Supistuksista Ilmeisesti ne voi sitten olla myös kipeitä ilman, että saa kauheuksia aikaiseksi. KYllä se silti kannattaa ottaa levon kannalta, kun niitä alkaa enempi tulemaan, että ei sitten muuta rasituksen takia muotoaan...
(.) Äitipolilla käyty. Suhteellisen hyvin tuloksin tulin takasin, mutta tää päivä on ollut sellanen hormoonien sekoittama itkupotku raivari päivä, joten moni asia jäi harmittamaankin.
Supistukset on lyhentäneet kohdunkaulaa nyt kahdessa viikossa 2mm, eli ei ollenkaan paha, ja jos tällasena jatkuu, ei tarvitse sen vuoksi lisäkontrolleja. Kohdun suukin oli kiinteä ja suljettu, joten sen puoleen ei nyt hätää. Vauva vastasi kooltaan kuitenkin jo viikkoa suurempaa, mitä pitäisi olla, joten antoivat jo kk:n päähän seuraavan ajan, jotta aletaan seuraamaan kasvua.
Lisäksi verenpaine oli vähän koholla. Siis ihan normi arvoissa, mutta mulla kun on ollut koko raskaus ajan tosi matala taso, siihen nähden yläpaine oli vähän koholla JA joku kilppariarvo oli just rajalla; saatan siis joutua vielä toisen kerran verikokeisiin tän raskauden aikana.
Mikä mua sitten jäi harmittamaan, oli kätilön ja lääkärin suhtautuminen mun oloon, tuskaan ja ylipäätänsä mun läsnäoloon. Sanoin selästä ja lonkasta, eli että selkä kipeytyy kun ei liiku ja kun liikkuu, tai joutuu istumaan pitkää matkaa esim. autossa, lonkaa on niin kipeä, etten saa öisin nukuttua. Ja sanoin myös sen, että tätä on jatkunut jo jonkin aikaa ja koko ajan pahenee. Eilenkin kun ajelin etelä-suomesta, meinasi joka möykyn kohdalla tulla vedet silmiin, kun sattui niin vietävästi
Lääkäri ei ottanut kantaa mitenkään ja kätilö vaan totesi, että toivottavasti olis ohimenevää, ettei loppuun asti tarvis tästä kärsiä :O Ei siis minkäänlaista aikomustakaan helpottaa mun öitä ja sitä kautta mun jaksamista.
Allergialääkkeeksi sain zyrtekiä, kun sanoin, että joudun oikeesti lukittautumaan sisälle, jos ei mitään apua saa. No, sehän ei ole hengitykseen auttava, eikä silmiä parantava, mutta josko siitä nyt edes jotain apua olis...
Kolmanneks siellä oli joku ulkomaalainen opiskelia, joka ei siis itsessään haitannut mua yhtään, mutta kun sen lääkärin kaikki keskittyminen meni sille opiskelijalle selostaessa englanniks. Eli siis kaikki mitä ymmärsin ja mitä lääkäri sitten lopuksi sanoi, oli toi koko, ja että kaikki näyttäis toistaseks olevan kunnossa, ja että kohdunkaulaa on 40mm jäljellä. En edes nähnyt vauvaa, kun ei kukaan laittanut sitä ruutua päälle
Voitte vaan arvata miten tällasena päivänä harmitti!!
Sitten kun ei olla vielä tarpeeks sairastettu, pojalla uusi korvatulehdus ja siihen päälle silmätulehdus. Nyt on silmät niin kipeet, rähmäset ja turvoksissa, että saa nähdä mitä yöstä tulee... Mullakin tuntuu silmät tosi hankaavilta, kutiavilta ja tahmeilta, mutta tän tasosilla oireilla ei voi olla vielä varma, että onko allergiasta johtuvaa, vai samaa silmätulehdusta.
Sitten tk:ssa ooteltiinkin yli tunti, josta siirryttiin apteekkiin oottamaan toinen tunti, ja voitte vaan arvata miten mukavaa se odottaminen on tollasen kipeen ja väsyneen ja kiukkusen lapsen kanssa :kieh:
Koko ihanan päivän kruunasi iki ihana anoppi, jolla ei ollut kahta minuutti aikaa auttaa mua kantamaan noita reissutavaroita tänne ylös, vaikka joka tapauksessa ajoi ohi, kun oli "kiire viedä appiukolle ruokaa mökille". Aikuinen mies ja ei muka kahta minuuttia pärjää pidempään
No, roudasin sitten sataan eri kertaan tavaroita tuolta matkan päästä, että appirakas sai ruokansa ajallaan :kieh:
Eniten mua ehkä ärsyttää tässä se, että varsinkin anopin kohdalta sen jutut on aina sellasta voivottelua että "miten sä pärjäät, sun pitäis huilata, et sä saa kantaa mitään, et sä saa tehdä mitään, ettet rasitu" jne jne. Seuraavan kerran kun alkaa voivottelemaan, eli seuraavan kerran kun nähdään, mä varmaan ärähdän sille, että tule auttamaan niin ei tarvitse voivotella :kieh:
Että mukavaa iltaa teille kaikille muille
Väsynyt ja kiukkuinen Kristen + Tirpana 26+3