+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Äizikkä ei ole ilmotellu meidän huhtikuisten fb sivullakaan mitään yli kahteen viikkoon!! Et ei oo hajuakaan mikä on tilanne...

Täällä yks kakara on oksennustaudissa tai oli yöllä ja yks on taas kuumeessa.Toivottavasti toi oksentelu ei leviä ainakaan muihin.

Talvicci: näyttää ihan pilailukaupan irtomahalta :D ihme etureppu ja kun istuu niin valahtaa jalkojenväliin ku perunasäkki :)

NeliApina ja p-p 35+3

Heips pitkästä aikaa!

Juuh, jouduin jäämään saikulle noiden supistusten takia.. onhan noita supistuksia ollut tänäkin aikana, mutta huomattavasti vähemmän. Mulla alkaa työt taas perjantaina, sopivasti aprillipäivänä, heh. :)

Kävin sitten tänäaamuna labrassa otattamassa maksa arvot. Viikon niitäkin joutuu odottamaan, huoh. Mulla rupesi sunnuntaina kutittamaan ihan älyttömästi joka puolelta kroppaa..(käsistä, jaloista, selästä, rinnasta, mahasta, päästä...) ja siitä lähtien saanut raapia ihan älyttömästi. Eilen oli neuvola ja sanoi, että lähetteen pistää labraan. Täähän tästä vielä puuttuisi, että hepatoosi tulisi päälle. Terkkari vaan totesi, että ei näin aikaisin yleensä hepatoosia ole, mutta varmuuden vuoksi kannattaa poisluettaa tämä vaihtoehto.

Mä niin toivon, että tämä vaan olisi jotain allergista reagointia johonkin, mutta mille? Pesuaineet ovat sensitiveä, en ole muuttanut mitään hajusteita, en ole ikinä ollut allerginen millekään ruoka-aineelle ja mitään erikoista en ole syönyt. Eikä mun ihokaan kovin kuivakaan ole. Ehkä vain täytyy ruveta rasvaamaan enemmän.

Huoh, sori, omaa napaa tuli vain tällä kertaa.
Manzu rv 22+4

Äizikästä ei tosiaan ole kuulunut pitkään aikaan mitään, toivottavasti uutiset ovat hyviä, kun jaksaa/pystyy taas kirjoittelemaan tänne.

Tota vatsatautia on nyt tosi paljon liikkeellä, sekä aikuiset että lapset sairastanut monessa perheessä.

Manzu toivotaan ettei ainakaan tota hepatoosia olis!

Omaa napaa, tänään oli neuvola sekä kontrolli äitipolilla. Neuvolassa sain kelan paperit (nyt pitäis pohtia otetaanko pakkaus vai rahana) ja kaikki ok, painoa tullut kokonaisuudessan 1 kilo, Hb 134 ja verenpaineita ei otettu, kun ne mä mittaan kotona. Äitipolilla lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi, muuten kaikki ok, mut mulla on viikon verran ollut nyt aika kovia harjoitussupistuksia, ei onneksi ollut vaikuttanut kohdunkaulan tilanteeseen, lääkäri kuitenkin käski tarkkailla jos supistukset lisääntyy ja sain 2 viikkoa sairaslomaa. Lisäksi mun pistämä klexane ei ollut vaikuttanut tarpeeksi veriarvoihin ja joudun nostamaan annostusta, taas pitää käydä labrassa antamassa vertailunäytteet.

skorpioni ja masu-nasu 23+0

Hips :)

Tää taas täältä huhuilee piiiiiiitkästä aikaa.. Ei vaan ole aikaa olla koneella enää, kun neiti nukkuu aamuunien ja yöunien välillä kolme 40min pätkää :) Nyt selvis sitten meidän vatsavaivoillekkin syy: maitoallergiaa meillä epäillään ja nyt odotellaan sairaalasta lähetettä rasitukseen. Tällähetkellä Almiron Peptit käytössä ja lapsi on ihan erilainen, enää meil vaan uni-itkut, kakka on keltasta ja yöpätkä on paljon pidempi :heart: ma pitäs sitten menkatkin alkaa, jos alkaa.. Kyllä oon niin puulla päähän lyöty, jos nyt muka olis raskaana jo, kun tätäkin tehtailtiin pitkäpätkä... Mutta, kahvi ei maistunu tänää, sylkiovistestin on ollu plussa jo kaks päivää (ja myönnettäköön, että pari testiä tehty AIVAN liian varhain eikä niis oo ollu, kun ehkä viivan paikka) ja alavatsalla on ollu tuntemuksia ja hedari oli kaks päivää :D MUTTA kaikki johtuu varmasti menkoista,kun on vasta toiset synnytyksen jälkeen :D

Kirsten Mites siellä jaksellaan?

äizikälle tsemppejä, oli tilanne mikä tahansa :hug:

Manzu tääl peukut kans pystyssä, että ei hepatoosi olis :( se on kuitenkin ikävä kumppani tohon päälle :/

scorpioni Hyvä, ettei supistukset ioo aiheuttanut mitään kohdunsuulla :heart:

NeliApila tääl ilmottautuu kans yks sokee :D :D ja ihana maha :heart:

Anteeksi taas nopsa käynti :( Kirjotin tos yks päivä varmaan tunnin täs teille kaikkee ja bittiavaruus söi kaiken ja sit ei ollu enää aikaa :(

piupula ja esteri 2,5kk

Hellurei taas pitkästä aikaa :)
Meille kuuluu hyvin vaihtelevaa. Itse raskauden osalta aika lailla ok, liitoskivut ovat tosin alkaneet vaivaamaan oikein urakalla :( Kävin tänään fysioterapeutilla niiden selkä ja lantiokipujen vuoksi, mutta tämä yksilö ei osannut oikein auttaa muuten, kuin neuvoi tukivyön käyttöä. Ja ongelma on nyt se, että ainakin tänään se tukivyö on tuntunut tosi tukalalle mahaan... Täytyy toivoa, että on vaan joku ohi menevä häikkä, sillä aamusta asti on ollut huono olo ja "tasaseen" tahtiin supistellutkin koko päivän, joten josko se puristus ei sitten vaan tähän saumaan ollut niin hyvä vaihtoehto...
Sairausputki jatkuu, kun tosiaan eka oli pojalla se vesirokko, ja oli muuten aika voimakkaana; poika oli päästä varpaisiin rakkuloiden peitossa, eikä reppana saanut oikein nukuttuakaan, kun joka paikkaan koski :( Sen jälkeen koko perheellä kiersi joku ihme supertarttuva vatsatauti, josta pautuminen mulla ja pojalla kesti yllättävän kauan. Sitten mulle iski poskiontelontulehdus, pojalle paha korvatulehdus ja nyt vihon viimesenä miehelle se iki-ihana vesirokko. Nyt ei auta kuin toivoa, ettei mies saa mitään jälkitauteja siitä, etenkään kovinkin yleistä keuhkokuumetta, sillä hänen astmansa ei ole missään parhaassa tasapainossa.
En osaa enää sanoa tähän muuta, kun että eikö tämä sairastelu voi riittää tässä taloudessa jo tälle keväälle? Ei ole helppoa näiden kipujen kanssa valvoa pojan sairautta, hoitaa koko huusholli ja pyörittää tätä arkea kun päällä vielä jatkuva kipulääkitys ja antibiotti, jotka yhdessä ei ainakaan helpota tätä väsymystä :(

Keskiviikkona olis sitten neuvola, että näkee, onko se rautakuuri auttanut mitään hemoklobiiniin. Ei kai se muuta siellä voi todeta, kuin että väsnyt tapaus liikenteessä :D
Saatiin me nyt viimein hommattua se uus auto romuttuneen tilalle, joten kyllä sen puolesta nyt kelpaa :D

Piupula eleleekin jänniä aikoja siellä! Peukut pystyssä, josko nopea ihme tapahtuisi tällä kertaa :) Meillä pojalla todettiin myös vauvana tuo maito allergia ja kun alettiin kiinteitä maistelemaan, oli niitä allergioita huomattavasti enemmän. Eli siis voin sanoa tietäväni kuinka rankkaa aikaa teillä elellään sen puolesta. Toivottavasti oikeasta maidon korvikkeesta on nyt apua ja teilläkin alkaisi elämä rauhottumaan :heart:

Mitenkäs skorpionin supistukset jakselee? Onko olo yhtään helpottanut?
Ja samaan syssyyn kyselen, onko manzulle selvinnyt mitään? Mulla myös iho on kutissut nyt joka puolelta, mutta uskon kyllä vahvasti sen johtuvan näistä ilma-ala vaihteluista atopiasta kun kärsin... Toivotaan, että sullakin raskaus tekis vaan tepposia.

Taitaa äizzikkä olla jo pienen saanut ja elelee nyt onnellista ja kiireistä vauva-arkea, kun ei kerkiä tänne morjestamaan, tai näin ainakin toivon kovasti :heart:

Kristen + tirpana 23+1

Kirsten Voi harmin paikka :( Kyllä teitä siellä koetellaan :( *puhaltaa taikahiekkaa sinne puuuHHHHHH* Toivottavasti suppailut loppuu tai ei ainakaan pahene :/ Ikävä, et joutunu kokeen tän saman esikoisen kanssa :/ Onneksi neuvolassa otettiin asiakseen hoitaa tämä jo näin aikaisin pois alta :) Tässä siis odotellaan pääsyä maitoaltistukseen, niin saadaan sitten keläkorvaus tosta jauheesta, kun nyt maksaa 42€/800g ja se kestää noin 5pv, et rahaa menee aikas paljon tohon, mutta pääasia, et toisen olo helpottuu :heart:

(.) Sitten, kun mahavaivat vähän helpotti, niin nyt meillä tehdään hampaita sitten :/ Toivottavasti tulee nopsaa, niin ei tarvi toisen kitua kauaa, kun ei voi vielä antaa suppojakaan kipua helpottamaan, kun on niin pieni vielä :/ Ja uskokaa tai älkää, niin oon RASKAANA :O Tuntuu melkein väärältä, kun tuli niin nopsaan, kun monella menee niin kauan, tosin meni "esterissäkin" mutta kuitenkin :) Meille syntyy, siis, jos kaikki menee hyvin niin joulukuussa kakkonen, 11kk tulee ikäeroa lapsille :D saas nähdä, kuinka tää mamma selviää siitä :D Eli joulukuun jälkeen mua tuskin näkyy kamalasti täällä, jos siis kaikki menee hyvin :p

piupula, esteri ja papu 4+1

Piupula OHO! En osaa tähän hätään sanoa muuta, kuin että hurjan paljon onnea! Ihanaa, että teidän ei näillä näkymin tarvitse toisella kertaa käydä samanlaista taistoa kuin ensimmäisestä :heart: Toivotaan nyt vielä että kaikki menee hyvin!
Eli laitahan tiedot taas tulemaan niin nakkaan sut jonon jatkoks listalle :D

Eli piupula 12.12.2011 (neuvolan omaa odotan vielä) K-HKS ja nyt sanon taas et on poikafiilis :) niin oli ekastakin, mutta tyttö tuli ja niin tulee sitten varmaan nytkin :D

Kirsten Kiitoksia :heart: OHO tosiaankin, en olis ihan odottanut,et näin nopsaan menee, mutta :) Tässä sitä taas ollaan :) Saas nähdä, kuinka kroppa kestää ja tuleeko kuin paljon onkelmia matkaan.

Kristen :hug:

Toivottavasti skorpionilla supistukset helpottas :hug:

Olis kiva kuulla myös äizzikästä. Jospa siellä on vain pitää kiirettä vauvan kanssa :)

Piupula
Ohohoh! :D Paljon onnea! Kuinkas kauan te sitten esteriä yrititte? Monesti tuntuu olevan et myöhemmin raskaaksi tulo voiko olla yllättävän helppoa vaikka aikasemmin olis odotuttanu...

Mä saan vissiin huomenna miehen kotiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.15+4 :heart:

Neuvolassa käyty :)
rv 23+3
turvotus: +
Paineet: 125/69
protskut ja sokerit: -/-
Hb: 106
Kohdun pohjan korkeus 28/103
syke: 139
Liikkeet ++

Sanoi, ettei liikaa ole tullut painoa, ja että rautaa on nyt vaan popsittava joka päivä maksi annos, kun ei kerta ton enempää ole arvoja nostanut... Saatiin sitten myös ne kelan paperit ja nyt alkaa sitten tosissaan ahkera miettiminen, otetaanko raha vai pakkaus... Ei muuta ihmeellistä ja kuukauden päästä taas uusintakäynti viikko äitipolin jälkeen :)

KYSYMYS nimistä :) Missä vaiheessa teillä on jonkinlaiset nimet tytölle ja pojalle mietittynä, vai vasta syntymän jälkeen?
Meillä on tytölle ollut nimi jo esikoisen odotusajasta lähtien, mutta kun esikoisesta tuli poika, toinen pojan nimi tuottaa pään vaivaa! Ja voishan sen kattoa, että miettii sitten jos poika syntyy, mutta mitä jos joutuu tilanteeseen, että joudutaan hätäkasteeseen? Olisi ihan kiva edes jonkun lainen nimen tekele olla pääkopassa valmiina :/
Kristen + Tirpana 23+3

Viimeksi muokattu:
oih täältähän löytyi minuakin koskettanut pino :D saakos tänne hypätä silloin tällöin kirjoittelemaan??

Itse kirjoittelin syyskuussa plussaavat lokakuuta suunnittelevat pinoon ja vissiin sitä aiempaankin, meillähän plussa tuli pian, eli toisessa kierrossa tärppäs jo.

Nyt viikkoja 30+5 LA 10.6 ja tyttöä lupailivat rakenne ultrassa:)

Raskausaika on ollut kaikkea muuta kun helppoa tai hauskaa mutta onnellista kaikesta huolimatta. Harmikseni tuolla kuumeilijoissa oli vielä tuttuja nimiä, heille soisin pikaisia plussia kaikille!!!!

Kristen onpa teitä kyllä koeteltu,ja pitäis osata olla onnellinen sitte ku on terve ja kaikki muuten ok.kyllä terveys on tärkeimpiä asioita mitä on.

Piupula voi ihanata,onnea!! sehän pikaseen tärppäs,toivotaan että kaikki menee hyvin!tarrasukkia pienelle.

Tytön nimi on päätettynä jo,pojan nimee ei mut jospa sitä ei nyt sit tarviskaa miettii ;)

Sannikki tervetuloa tännekin kirjoitteleen =)

(.) Su aamuna heräsin ja kävin vessassa minkä jälkeen hirveet kivut oikessa kyljessä ja mahassa,eipä auttanu ku päivystykseen lähteä missä oltiin ennen 10,pissanäyte otettiin heti ja (joku en muista mikä..)oli plussalla.reilun tunnin odotin et pääsin lääkärille joka epäili virtsatulehusta tai virtsakiviä,sit otettiin verikokeet,minkä tuloksia odoteltii tunti.
no nissä ei mitää ja sit lähetettiin ensiapu puolelle,missä lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki ok.Sit odottelin ultraan pääsyä,oikea munuaisen virtsaputki oli laajentunu mikä viittasi kiviin..sit odottelin 1,5tuntia et pääsen osastolle .5pääsin osastolle missä vietin seuraavan yön.ma aamupäivällä jouduin ottaan vielä lääkettä mut sit helpotti ja pääsin kotiin,minkä jälkeen ei ole enää kipuja ollut eli kivet tullu ilmeisesti pois itsestään,huh!tuotakaan ku ei voitu röntgenillä kuvata niin jäi hieman auki oliko ne ne..mut vauvalla kaikki hyvin ja ultrassa jopa kurkkas haaroväliä,missä ei ”ylimääräistä” jatketta näkyny..
Selkä tarvisi uuden fys.terapia käynnin mut nyt ei ole varaa ku menny monta sataa lääkäreihin,valohoitoihin,hammaslääkäreihin jne tässä kuussa!Joten ei auta ku yt yrittää kestää,su takas töihin..
vois taas tuo aurinko alkaa paistelee ku ollu niin ankeet säät!!!!: /

JiiMii&piipari18+3

Talvicci Ekaa yritettiin yli vuosi :) tosin siin oli yks 2kk kestänyt tauko töiden takia mut yhteensä yli vuosi meni, et sillä en odottanutkaan näin nopeaa tulosta :)

Kirsten Harmi tuo hemoglobiini :( Ootko nestemäistä rautaa kokeillut? Mulla ainakin autto paremmin se :) ja samaan aikaan söin c-vitamiinia :) ja viimeksi kuulin, että jos juo paljon, niin rauta imeytyy paremmin :) Sulla onkin jo iso maha :) mulla oli sf-mitta isoimmillaan 32,5cm ja sillonkin esteri käänty vasemmalta oikeelle, vois siis sanoa, et 30cm oli se max :) MUTTA esteri laskeutu jo vk 30 alas :) Me otetaan pakkaus nyt rahana,kun en halua samaa pakkausta :D

nimistä pojan nimi olis meillä kans valmiina, jos käytetään se, mutta ei olla vielä mietitty tarkkaan :) onhan tässä aikaa vielä, jos siis kaikki menee hyvin, en uskalla olla viel ihan täysillä mukana :)

sannikki teretulemasta :wave:

JiiMii todellakin :p ja kiitoksia :heart: OHO! Sullahan on reissu ollut :( Onneksi loppuhyvin kuitenkin :) Ja lisää saikkua vaan, jos ei pysty :heart: paranemisia!

piupula ja esteri 2,5kk ja papu 4+2 (?)

voi ummetus sanon minä :kieh: Tiistain neuvolakäynnin jälkeen on ollu supistelua muutaman kerran tunnissa, vähän kipeitäkin... yö meni taas hyppiessä ja levottomana mut nyt on ihan siedettävä olo :D

Jiimii mahtoi olla kiva reissu, toivottavast ei uusiudu :|

Kristen Meillä oli tytölle jo aikoja sitten nimi valmiina pojalle olis auki vieläkin mut kun on tyttö tulossa niin hyvä näin:D

Mukavaa päivää kaikille :)

Sannikki&Nelli 30+6

Piupula wau ja sylin täydeltä onnea!! Mulla on kanssa lähipiirissä kokemusta, että ekaa tehty kauan ja jopa jouduttu turvautumaan hoitoihin ja sit pikkukakkonen tullut tosi nopsaan perään. Serkulle kävi niin, että he teki ekaa monta vuotta, raskaus meni aina kesken heti alkumetreillä ja sit viimein pääsivät alkukolmanneksen yli ja esikoinen syntyi hoitojen seurauksena. No olivat sit tjot meiningillä ja melko pian tärppäsi luomusti ja he odottikin kaksosia! Eli nyt heillä on kolme lasta reilun vuoden ikäerolla! ;) En haluu pelotella, että teille ois tulossa kans kaksoset, mut tosiaan keho on kai jotenkin "vastaanottavampi" ekan raskauden jälkeen.

Sannikki kovasti tervetuloa! :wave:

JiiMii tosi kurjalta kuulosti toi sun sairaalareissu! Toivottavasti vaiva nyt loppui siihen.

Kirsten mullekin apteeksista suositeltiin nestemäistä rautalisää esikoisen syntymän jälkeen, kun Hb laski 90. Ja maitotuotteita ei kannata nauttia ihan heti ennen eikä jälkeen rautalisän oton, C-vitamiini tosiaan auttaa imeytymisessä.

Nimistä, mulla oli pojan nimi jo mietittynä, mut kun sanoin miehelle, että se ois kiva, niin hänen työkaverin pojalla on kuulemma sama nimi ja hän ei halua siksi sitä, ettei tulis työkaverille tunnetta, että matkittiin heitä. Eli mietintä jatkuu... jostain syystä en oo edes miettiny tytönnimiä, johtuu siitä että on niin vahva poikaolo ja sitähän se rakenneultrakin lupaili.

Omaa napaa... supistukset on onneksi loppuneet, auttanu tää huilaaminen, en ookaan tässä sairasloman aikana tehny oikeestaan mitään. :whistle: Tiistaina tarviis mennä taas töihin kokeilemaan miltä tuntuu, seuraava lääkäri on äitipolilla pääsiäisviikolla.
Mä siis pistän sitä verenohennuslääkettä vatsanahkaan kerran päivässä ja koko maha alkaa olla ihan mustelmilla! Itse pistäminen ei satu, vähän kirvelee hetken aikaa, mut nää mustelmat on tosi kipeät ja siis kohta ei ole enää sellaista kohtaa, missä ei ois mustelmaa! Täytyy siellä lääkärissä kysyä oisko mahdollista pistää jonnekin muualle välillä kun mahanahkaan, ei oo kauheen kiva kun koko mahaan (onneksi ulkoapäin) sattuu.

skorpioni ja masu-nasu 24+2

Viimeksi muokattu:
sannikki sydämellisesti tervetuloa :) Sulla ei olekaan enää pitkä matka maaliin :heart: Koitahan huilata, että pikkanen saa vielä muutaman viikon kasvaa!

JiiMiillä Hurja reissu :( Onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin ja toivotaan, että oli ainutkertainen reissu tämän raskauden osalta!

skorpioni Sillon kun mä olin sairaalassa ja pistivät mulle tota verenohennuslääkettä, tai oikeastaan pistin itse, mä kyllä pistin sen reiteen. Mä olen kammoksunut jo insuliinienkin pistämistä mahaan sen jälkeen kun toi vatsanahka on kiristynyt :D Että kannattaa se nyt varmaan varmistaa jostain, mutta en näe mitään estettä miksei sitä voisi pistää juurikin esim reiteen...

Nimistä Meille kävi tässä taannoin ton harmaita hiuksia aiheuttavan pojan nimen kanssa sillai, että keksittiin TOSI hyvä nimi, joka kelpas molemmalle, niin muutaman päivän kuluttua tajuttiin, että kummipojan perheessä on samanniminen koira :D Unohdettiin sitten se nimi...

Pitkästä aikaa sain masukuvat päivitettyä. Kyllä se koko ajan kasvaa, vaikka ei kuvaan ihan siltä näytäkkään :) Mitäs mieltä te olette, onko enemmän tyttö vai poikamaha? :D

Kristen + Tirpana 23+5

Ainiin, tosta hempasta ja rautalääkkeistä, mä olen yrittänyt ottaa aina aamulla ensimmäisenä tyhjään mahaan appelsiinimehun kanssa ja odottanut ainakin sen tunnin, ennen kun olen muuta syönyt... Täytyy kokeilla tosiaan sitä nestemäistä, josko se auttais vähän paremmin

Ei lähtenyt tää viikko ihan sujuvasti käyntiin :( Eilen oli todella huono ja heikko olo, pyörrytti vaan ja pää oli todella kipeä! Tänä aamuna heräsin sitten supistuksiin, ja koko aamun onkin supistellut epäsäännöllisen säännöllisesti välillä niin kipeää tehden, että vedet meinaa tulla silmiin. Onneksi nyt pahimmat ovat rauhoittuneet! Ja vuotokin on muuttunut entistä vetisemmäksi! On ihan mahdollista että valkkari sen kuin vetistyy, mutta pakko kai se on käydä tarkisuttamassa, sillä ei olis hyvä näillä viikoilla vielä joutua synnyttämään...

Kristen + Tirpana 24+1

Mä vaan tosta äizikästä että se on synnyttäny 1.4.Ei siitä sen enempää,tulkoon ite kertomaa lisää jos haluaa mutta kaikki hyvin.

Itellä ei tapahdu niin mitään uutta niin en oo kirjotellu aikoihin.odottelua vaan.

NeliApina ja palli-petteri 37+3

Voi että Kristen toivottavasti supparit loppuu ja muutenki!!joko olo on helpottanu?kävitkö tarkistuttaan tilanteen?ihan hyvähän se olis käydä katotuttaan kohdunsuun tilanne...juu ei viel noilla viikoilla olis hyvä tähän maailmaan tulla!!otahan rennosti!!

Kävin tarkistuksessa tk:ssa ja tulos oli, että kohdunkaulaa jäljellä reilu 2cm (kuukaus sitten äitipolilla sitä oli vielä 5cm :O ). Lääkäri antoi vaan ohjeet, että jos supistelut vaan jatkuu, tulee enemmän kipeiks tai alkaa tulla veristä vuotoa, niin sitten takasin päivystykseen.
No, supitelut jatkuu, tosi ei yhtään niin usein kipeinä. Eli niitä harkkasuppareita on usein ja välillä se mahan yhtäjaksoinen pinkeys kestää useita minuutteja ja tuntuu, että keuhkot painuu jotenkin ettei saa kunnolla henkeä :(
Mä en nyt tiedä lähdenkö sitten keskussairaalaan näytille vai en. Se pitäis varmaan tässä lähiaikoina päättää :/

Tosta raskausmyrkytyksestä, muuten epäilisin itsekin sitä, mutta viime ke pissa oli puhdas ja paineet matalalla, joten luultavasti on jotain muuta...

äizikälle sylin täydeltä onnea, tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat :heart:

Viimeksi muokattu:
äizikälle onnea sylintäydeltä ja onneksi kaikki on kunnossa :heart: jos jaksat, niin tuu kertoilee jossain vaiheessa :)

Kirsten Mullakin noi harkkasupparit sai paljon aikaan, mutta onneks meni sit kuitenkin yliaikaseksi :) ihme, etteivät antaneet supistusten estolääkettä sulle!!!!!!!!! :eek: ja mun maha näytti tytöstä ihan samalta :)

nyt täytyy taas mennä, myöhemmin lisää :*) -->

Kristen jos olo alkaa kovin tukalaksi mennä ja mietityttää/ressaa ihan hirveesti niin mene ihmees käy,ja pistä vaik hieman "lapinLisää" että tekevät jotain,tarkoitan just tota supistusten estolääkettä..eihän se hyvä ole ,ei sinulle eikä vauvalle, jos ressaat jne... toivovaatavasti kaikki menee hyvin :hug:

Kävin sitten illalla siellä keskussairaalassa. Kohdunkaula ei onneksi ollut lyhentynyt ihan niin paljoa, mitä tk lääkäri väitti, mutta lyhentynyt kuitenkin. Tilanne näytti kuitenkin muuten sen verta rauhalliselta, että laittoivat kotiin huilaamaan sillä ohjeella, että jos kipeät supistukset vaan jatkuvat, sitten takasin ja ottavat osastolle antaakseen lääkettä.
On niillä muuten käteviä testejä, kun testasivat sen lapsiveden tikulla ja sitten oli sellanen testi, mikä kertoo kuinka suuri todennäkösyys on, että vauva syntyy kahden viikon sisällä :D No meidän kohdalla todennäkösyys onneksi on hyvin pieni... Ja painoarvio oli 760g, mikä vissiin alkaa olla jo aika yläkäyrillä :(

Yö näytti ihan hyvältä, mutta aamulla jälleen herätessä alkoi tulla kipeitä supistuksia ja pahimmillaan tässä välissä niitä tuli melki parin minuutin välein :( Nyt taas onneksi tilanne rauhoittunut! Mä vaan niin toivon, ettei tarvis tonne osastolle mennä. Mä vihaan sairaaloita ja oikeesti tää menee vielä hankalaks, kun miehen pitäis torstaina lähteä helsinkiin töihin, että mihin mä pojan tuuppaan, jos ite makaan osastolla?

Noh, seuranta linjalla vaakatasossa...

Kristen + Tirpana 24+2

Yhteistyössä