+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

äizikkä
Huih! Nyt vaan lepoa mahollisimman paljon jotta vauva sais vielä edes hetken kasvaa mahan suojissa. Onneks sulla on kuitenki viikkoja jo noinki paljon...

Tässä lueskelin noita muita pinoja niin yhessä oli vauva syntyny 28.viikolla! Huih. Mut ilmeisesti kaikki oli hyvin ku oli kotiin pääsemässä :)

Huomenna olis sitten se np-ultra! Toivottavasti saahaan sieltä hyviä uutisia...

Salainen toive ja Torsti rv.12+0 (11+0) :heart:

Np-ultrassa käytiin lauantaina :) Pikkusella näytti sen mukaan kaikki olevan hyvin :heart:
Niskaturvotusta oli 1.2mm. Mittaa päästä pyllyyn oli 52,2mm. Tais olla uniaika pikkusella ku se vaan nukku siellä :D Olo on kyllä niin huojentunu ja onnellinen
Vastas kahta päivää pienempää mut laskettuaika pysyy samana eli 23.9 ja nyt rv.12+3.

Jännä ku niin varmasti muka tunsin ovulaation (6.1 tai 7.1) ja kiinnittymisen (n.viikkoo myöhemmin) ja sen mukaan olin niin varma vähemmistä viikoista Mut ilmeisesti ne mun ovulaatio kivut oliki kiinnittymisestä johtuvia.
Mä merkkailin kalenteriin ylös juttuja, niin 2.1 mahaa jomotteli yhtenä päivänä tosi hennosti ja ultran mukaan sitten hedelmöittyminen olis vissiin tapahtunu sillon.
Eli ku testasin niin menkat oliki jo viikon myöhässä. Ilmankos tuli niin vahva viiva testiin eikä ne viivat siitä enää vahvistunu juurikaan vaikka testasin muka päivää kahta ennen menkkojen alkamista...

Eli Kristen sais listaan päivittää et laskettuaika on 23.9

Salainen toive ja Torsti rv.12+3 :heart:

salainen toive: meidän pinossa huhtikuisissa syntyi just niillä viikoilla. Myös mun työkaveri sai tammikuussa huhtikuisen.On jo päässy kotiin olikos viikko-pari sitten.
Täällä ei mitään ihmeellistä paitsi vaikee olo jotenki ja henki ei kulje ja plaaplaaplaa.... :D

NeliApina ja palli-petteri 33+3 ja 33v tänään!!

Hepsan!
Pitäisköhän minunkin liittyä tänne, pari kuukautta ennätin viime kesänä/syksynä tuolla kuumeilijoiden puolella kirjotella ennen plussaa. Olen edelleenkin käynyt lueskelemassa pinon kuulumisia mutta en kuitenkaan itse ole kehdannut kirjotella enää mitään, joten mukava löytää tämä pino =)

Laskettu aika on siis 24.5, 2. lapsi ja tyttölupaus :heart:

Diipeli ja justiina rv 29+6 :heart:

Heips kaikki!

Mä änkeen teidän seuraan mukaan jos käy :) siis jos minut muistatte :D Elikkäs täällä on raskaus hyvin lähtenyt käyntiin ensimmäisten pelottavien viikkojen jälkeen. Tuli juostua ultrassa jne. Mutta onneksi masussa kaikki on hyvin ja nyt tunnen liikkeitä joten uskallan jopa nauttia raskaudesta. Kivuista kärsin kylläkin, mutta ne ovat pientä onneksi kun tyttöjen odotuksen aikaan siihen jo tottunut. Mutta miksi kukaan ei voinut kertoa minulle "Normaalista" pahoinvoinnista. Tyttöjen aikaan juoksin vessassa: esikoisen kohdalla 1x kahden viikon välein ja kuopuksen kohdalla 1x viikossa. Nyt sit on saanutkin juosta vessassa aikasen usein. Joka viikko on pitänyt joko ennen ruokailua taikka just kesken kaiken syömisen kun olisi enää 3 lusikallista jäljellä.

Kämmenet, alaselkä ja jalat kutisee älyttömästi ja alamasu on puuduksissa (voiko istukka aiheuttaa etuseinämäss tuon puutumisen?) Mutta aivan erilainen olo on kuin tyttöjen aikaan. Nyt jaksan paremmin tehdä ja mennä. Nautin tästä raskaudesta kunnolla :)

LA on 26.8. Kamiraro.....kolmas...JS....poikaolo

Sukupuolen kysymisestä...
Me kysytään jos näkyis kumpi ois tulossa. Minä kun olen 2 aikasemmastakin jo halunnut tietää :) Mies ei olisi välttämättä halunnut että kysyttäis, mutt teimme kompromissin ja hän päättä nimen lapselle ja minä sit päätän kysytäänkö sukupuolesta.

GALLUPPI
1. Raskausviikkosi? - 16+3
2. Toivotko tyttöä vai poikaa (joo, molemmat käy tietty, mutta jos saisit valita)? - No poikaolon niin toivois jos tällä kertaa se olo ois oikea etenkin kun on kaksi tyttöä jo itselläni, mutta en pettyis vaikka kolmas tyttö tulis :)
3. Miten miehesi on mukana odotuksessa? (jos odotat yksin, voit vastata jonkun läheisen ihmisen fiiliksiä) - Täysillä on odotuksessa mukana. Enempää tukea en vois edes toivoa mieheltäni.
4. Mitä teet työksesi (voi vastata vain alan jos ei halua tarkemmin kertoa) ja kuinka raskaus vaikuttaa työhösi? - Opiskelen ravintola-alalla
5. Alkoholinkäyttö ja tupakointi? Ennen raskautta ja nyt? -Tietoisesti alkoholia vähensimme jo yrityksen ollessa päällä ja nyt nollatoleranssi.
6. Miten asutte? - Luhtitalo kolmiossa
7. Onko ollut mielitekoja? Ei välttämättä tarvitse liittyä ruokaan. -Herkut
8. Mikä on isoin asia josta olet joutunut/joudut luopumaan raskauden takia? - Ööö ei mitään.

vielä yhtenä kappaleena, toistaiseksi; mutta viime yönä supisteli jo todella lupaavasti viiden minsan väliin (minuutin kestävästi) tunnin ajan.. :) ja aloin jo miettiä sairaalaan menoa isännän herätystä, mutta sitten rauhoittu (tosin sen jälkeen tuntunu paine voimakkaana häpyluussa), elikkä nyt vaan ootan seuraavaa alkua.. :) en usko että enään tulee varotuksia, vaan ottaa ja syntyy maailmaaan tänään tai huomenna.. :)

neliapiNalle onnea!! :)

Ihan alkuun Tervetuloa Diipeli ja Kamiraro! Lisäilen teidät listalle heti tässä kun ennätän :D Oikein paljon onnea molemmalle plussasta, vaikka etenkin Diipelillä siitä jo hitusen on aikaa :D :heart:

Äizikälle ja hänen perheelleen en osaa nyt sanoa muuta, kuin että enkeleitä matkaan mukaan! Toivottavasti pienoinen on kehittynyt tarpeeksi pärjätäkseen hyvin tässä maailmassa! :heart:

Salainen toive Mukavaa, että sielläkin oli ultrassa kaikki kunnossa! päivitän tuon la:n samalla kun lisään uudet mukaan :)

NeliApinalle Paljon onnea kolmosrivin johdosta :flower: Koitahan selvitä sen olon kanssa vielä jokunen viikko!

Mitenkäs Manzun töihinpaluu sujui? Ja mikä on muuten olo ison mahan kanssa? :D

Kamiraro Saanko udella minkälaisia ongelmia ja "pelkotiloja" alkuraskauteen on liittynyt? Ja mistä nuo mainitsemasi kivut johtuu? Valitettavasti en osaa tähän hätään sanoa tuohon puutumiseen mitään, mutta muistelen, että esikoisen aikaan mulla kutis myös kämmenet aika paljonkin jossain välissä. Syytä siihen en tosin muista, ja nyt on varmaan iho niin kuiva, että sais olla rapsuttelemassa koko ajan.

(.)Täällä pyörähti loppupuolisko käyntiin viikonloppuna. oltiin tosiaan niitä kisoja seuraamassa ja kävelyä tuli koko vkl aikana pikasesti laskettuna vajaa 15km! Supistuksiahan se sitten loppuviimein alkoi aiheuttamaan ja vauhti oli hyvinkin hidasta, varsinkin ylämäessä :D Pieni säikäytyskin meinasi tulla, kun housut alkoi tuntua märältä, mutta aikani tutkiskelin ja haistelin ja totesin, että vetistä balkovuotoa se vain on, esikoisesta alkoi aika tarkalleen samoilla viikoilla tuo oikein vetinen valkkari!
Nyt on vaan sitten tuo toinen olkapää alkanut vihoitella oikein kunnolla Tietääkö kukaan mikä voisi aiheuttaa?
Eli siis on tosi kipee koko olkapää, lapaluuhun asti. Kipu säteilee myös päänsärkynä ja jos mies hieroo, kipu helpotaa hetkeksi, mutta palaa kahta kauheampana takaisin! Otin taas grammasen panadolin, mutta sekään ei vienyt kuin pahimman huipun kivulta ja yö oli yhtä tuskaa. Yhtään ei kärsisi kättä nostaa ylöspäin, tai rasittaa muutenkaan. Tekisi mieli vaan väsätä kantoside ja antaa koko käden vain huilata :(
Täytynee vissiin perjantaina neuvolassa puhua asiasta, josko osaisivat yhtään auttaa...

Kristen + Tirpana 20+2

Neuvolasta kotiuduttu ja tais toi lauantain Tallinnan matkan seisovapöytä-mässäily kostautua :D 1,1kg/per vko noussu paino...Ja pe hamppari ateria ja lauantai yön pitsa....Ja eilisen juustokakku ja keksit :D Kaikki ok kuitenkin ja poika tietysti kiltisti pää alaspäin mitä ei eilen ollut...

NeliApina ja p-p 33+4

Kristen minulla oli erittäin pahoja alavatsakipuja ja ne oli yleensä toispuoleisena. Vasen puoli veti kramppiin välillä niin että lysähdin lattialle ja mikään ei tuntunut auttavan. Yöt meni kipujen kourissa ja päivätkin olivat tuskaa. Sitä selviteltiin sitten mistä johtuu ja eka kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä ja pieni elämänalku sykkeiden kera siellä näkyi. Meni viikonloppu ja lääkäri soitti minulle tulla uudestaan ultrattavaksi kun heillä oli viikonlopun aikana mennyt ultralaite rikki ja silloin kun minä kävin niin siinä oli erittäin huono kuva. Lääkäri epäili jotain erittäin harvinaista kohdunulkoista raskautta. Sanoi, että ois kyllä juu kohdussa, mutta jonkun seinämän sisäpuolella. Menin tietty uudelleen ja kaksi lääkäriä minua tutki ja selvis ettei mitään hätää ollut. Hekään eivät kipuja osanneet selittää muulla kuin pahoilla kasvukivuilla. Lihaksen rentouttajia määräsivät ja grammasia panadoleja, että helpottais. Kivut jatkuivat, mutta kaikki on silti pikkuisella hyvin :) Myöhemmin joskus viikoilla 10 alkoivat sit jo supistukset ja kivut olemaan niitä normaaleja mitä on ollut aikaisemmissakin raskauksissa. Joten en enää ole onneksi huolissani.

Eikä ole ihme jos kohtu on pikkaisen herkkänä kun 3. raskaus lyhyen ajan sisään nyt menossa toivottavasti ilman isompia ongelmia loppuun asti. Ja varmaan ennen raskautta hallaa olivat tehneet 2 kohtutulehdusta lyhyen ajan sisään ja olenpa kerenny yhden pissatulehduksenkin sairastamaan tässä raskaudessa.

Mulla kipuilee oikea olkapää, mutta siihen on omat syynsä. Kesällä vaurioitui sen verran kovin, että hermot kait siellä menny ja aika ajoin sattuu siihen, mutta menee venyttelemällä ja kipulääkkeillä sitten ajan kanssa ohi. Kuopuksen raskauden aikana minulla oli koko selkä jumissa ja ainut mikä auttoi vähäsen oli hierominen. Kait se lapsi jotenkin hermoihin painaa tms. ettei veri pääse kiertämään.

äizikkä voimia tulevaan koitokseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen ja sinä voitte urakan jälkeen hyvin :heart:

kamiraro voi hurja, että suakin on koiteltu tän raskauden aikana! Toivottavasti alkaisi jo kaikki ylimääräiset vaivat helpottamaan, että pystyt tosissasi nauttimaan tästäkin ajasta. Mulla oli myös alussa kovia kipuja, käveleminen oli yhtä tuskaa ja ilman sairaalan kovia kipulääkkeitä en saanut edes nukuttua. Pitkän tutkimisen ja selvittelyn jälkeen syy löytyi ja mulla todettiin endometrioosi, joka teki lisää kireitä kiinnikkeitä, ja kivut sitten aiheutuivatkin kun nämä ylimääräiset kiinnikkeet joutui heti alkuunsa kovalle venymiselle. Ja sitten tää uusin, kun tulehtu umppari! Helpottavaa tosin on se, että kivuille oikeesti löytyi syy, eikä tarvitse mitettiä, että mikä tällä kertaa on hätänä.

NeliApina Pysyisipä poika nyt pää alaspäin synnytkseen saakka! Mua nauratti nyt ru:n jälkeen, kun vauva oli jo raivotarjonnassa ja näin hyvissä ajoin, sama oli esikoisesta ja mä jännäsin loppuun saakka, että vieläkö se pentele menee ja kääntyy nurinperin, kun niin hyvin on pitänyt paikkaansa puolivälistä asti pää alaspäin :D

Tervetuloa Diipeli ja Kamiraro, tosi mukava saada teidät mukaan pinoon! :)

Oih, onkohan äizikkä jo tositoimissa? Onneksi tilanne on hyvässä seurannassa ja sait jo kortisonit, viikkoja sulla jo kasassa tosi hyvin ja pieni voi aika turvallisesti syntyä jo, vähän aikaa voi joutua olemaan seurannassa vauvalassa, mutta toivotaan, että kaikki menee tosi hyvin! :heart:

Moni ollut neuvolassa ja ultrassakin, olen käynyt kyllä lukemassa lähes päivittäin, mutta en ole jaksanut kommentoida, meillä on kaikki ollut vuoron perään noro-viruksessa ja oksu on lentänyt monta päivää ja veto ollut totaalisen poissa. Lisää omaa napaa...
eli tänään oli rakenneultra ja kaikki ok! :) Verenpaine oli koholla ja nyt aloitankin pistämään klexane-verenohennuslääkettä veritulppariskin minimoimiseksi (esikoisen sektion jälkeen mulle tuli veritulppa jalkaan), loppuviikko ainakin sairaslomaa, että paineet vähän tasaantuisi ja joudun tän viikon ramppaamaan labrassa eli senkään takia ei oikein töissäolo onnistu.

Ja tässä kuva jalkovälistä eli aika selvästi näkyy pippeli:

skorpioni ja masu-nasu 21+0

Viimeksi muokattu:
Diipeli ja kamirarolle tervetuloa :wave:

äizikälle tsemppiä :wave:

skorpioni
Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin ja kyllähän tuossa selvästi vehkeet näkyy :D

Tänne ei kummempia...
Siskoille olen raskaudesta kertonu jotain olivat jotain jo epäilleet ku maha on pömpöttäny... :whistle: Maha on ollu kyllä jo varmaan viikon samanlainen ku esikoisesta joskus 14.viikolla :D

Salainen toive ja Torsti rv.12+4 :heart:

Tervetuloa joukkoomme Diipeli ja Kamiraro :wave:

Juuh, työt alkoi viime viikolla ja vaikka ei ollut koko hoitolapsiryhmä kasassa, niin silti iltapäivisin ja iltaisin supisteli. Sinnittellen selvisin viikosta. Ma koko ryhmä kasassa ja taas supisteli. Eilen oli vapaa, kun oli se rakenneultra ja esikoiselle nousi 39.2 kuume. Nyt hänen kanssaan levätään tämä päivä. Pitää katsoa jos vaikka huomenna vois aloittaa työt uudelleen. Ei ollut tytöllä kuumetta aamulla kuin 37.4 enää.. mutta täytyyhän tytön voinnin mukaan mennä.

Tosiaan noita supisteluja on ollut nyt aika paljon. Osa johtuu kylläkin stressistä. Mulla on kova huoli isän perheestä. He asuvat 4 vuotta Tokiossa ja heihin oon aiva välillä saanut yhteyden. Mutta mitään tietoa en ole saanut tänään sen viimeisen kovan järistyksen jälkeen. Ei oikein pysty mihinkään keskittymään. Ja sit nämä omat sairastelut tähän päälle ja lasten. Täytyy sanoa, että tämä vuosi on ollut erittäin raskas!!!
://
Eilen oli sitten pakko vähän hemmotella itseään! Kun kuulin hyviä uutisia ultrassa, niin sen kunniaksi pistin rahaa palamaan. :) Ostin Manducan, kissanverkot vaunuihin ja pinnasänkyyn, tutin, tuttinauhan, pikkuniistäjän ja tuli sitten tilatuksi iphone4. :D Minä, joka ei pahemmin ole seurannut noita puhelintrendejä ja pitänyt yhtä puhelinta 5vuotta. :D Hui.

Vauvan koko vastasi viikkoja, paino oli 334g ja kaikki oli kunnossa! :heart:

Manzu 20+5

Kristen > Minä nyt puolestani kommentoin tälle puolelle. :D Tuohon kipuasiaan veikkaisin, että sulla on hermo pinteessä. Itselläni oli esikoista odottaessa ranteen kanssa sama ongelma ja se helpotti vasta pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Raskauden aiheuttama turvotus ja muut hormonaaliset muutokset saivat siis aikaan sen, että hermo jäi puristuksiin ja siitä sitten aiheutui kipua. Inhottavinta oli juurikin se laajemmalle alueelle säteily ja myöskin puutuminen. Kannattaa kyllä ottaa neuvolassa puheeksi tai mennä suoraan lääkärille näytille. Saat tujummat särkylääkkeet. Toivottavasti ei ole sen hankalammasta vaivasta kyse. :hug:

Minä olen kuulkaas nähnyt raskausunia. Olen plussannut perjantaisen polikäynnin jälkeen jo kahdessa unessa ja maha pystyssäkin olen ollut useampana yönä. :D Hieman pelottaa riittääkö Clomit ja pistokset avuiksi vai onko kiinnittyminen kompastuskivi. Silti on ihan sellainen tunne, että kyllä minä kesään mennessä tähän pinoon ihan oikeasti pääsen. :rolleyes: Plussatuulia ja vauvaliimaa saa puhallella koko tuohon kuumeilupinoon. Ainakin yk-kärkipää sieltä saisi ottaa ryntäyksen tänne ihan ensitilassa.

Ihanaa kevättä! (Kyllä siellä on nyt kevät, kun hameella tarkenee. :D)

äizikälle tsemppiä koitokseen! :flower:

Ihania ultrakuvia olitte laitelleet, ja onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ollaan tässä miehen kans mietitty jos kävis vielä kerran yksityisellä ultrassa vaikka muutaman viikon päästä. Haluaisin saada edes jonkinmoisen painoarvion. Vaikka esikoinen mahtui hyvin tulemaan alakautta nin silti nyt vähän pelottaa tuo repeäminen :( Lukenu niitä kammojuttuja vissiin liikaa..

(.) neiti on kova möyrimään masussa, eilen oli neuvolalääkäri jossa kaikki kunnossa,kehu hyvästä painonhallinnasta ku 6kg tullut ekasta neuvolakäynnistä (8kg yhteensä). Saapa nähdä mihin lukemiin tällä syönnillä päästään,on meinaa alkanu herkut maistua :p

Nyt viikonloppuna päästään muuttamaan uuteen kotiin ni ihana sinne sitten jo laitella valmiiksi vauvalle pinnis ja järkkäillä vaatteet lipaston ym :) Ja muutenkin mukava päästä pois kerrostalosta rivariin ja vielä todella rauhalliselle ja lapsiystävälliselle alueella täältä keskustan hälinästä.

Mutta sauna kutsuu..voikaahan paksusti! :)
Diipeli ja justiina rv30+1:heart:

Skorpioni Ihana kuva :heart: Tuo piikkihän ei onneks ole kovin paha, kun vaan uskaltaa pistää :) Mulle laittoivat sillon sairaalassa makoillessa, vaikka ei paineet missään vaiheessa ole koholla olleetkaan.
tuo labrassa ravaaminen ei sentään ole kivaa, mutta muista nyt huilata kaikki mahdollinen aika mitä pystyt, että saisit paineet tasoittumaan.

manzun esikoiselle pikaista paranemista. Nuo taudit lapsilla on aina tosi uuvuttavia myös vanhemmille! Ja kannattaa varmaan vaan rohkeesti pyytää lisää sairaslomaa, tai käydä ainakin tarkistuttamassa, onko noi supistukset saanut mitään aikaseks, ettet suotta riskeeraa raskautta.
Ja sinullakin ihana kuva :heart:

Mä olen niin kateellinen teille molemmalle :D Meillä on tosiaan se typerä lääkäri ultraamassa, joka ei kuvia jakele :( Viime kerralla sain, kun pyysin db hoitajaa leikkaamaan sen mulle, mutta nyt ei saatu edes papereita ja kuvaa mukaan sinne hoitajalle, joten kuvat jäi saamatta :( Jotenkin sellanen olo, ettei tässä raskaudessa enää kuvia meille jaella :(

mg Mullakin on ranteessa tuo hermopinne, joka on kyllä pahentunut raskauden aikana, mutta eipä tullut mieleen, että se vois olkapäässäkin olla :O Noh, jos se se tosiaan olis, niin tietäspähän ainakin vaivansa :) Otan puheeksi neuvolassa, josko jotain osaisi asialle tehdä. Toivotaan, että unet pitävät paikkansa ja sä sekä moni muu teidän pinosta tekis nyt ryntäyksen tälle puolelle :heart:

Diipeli Kyllä mä varmaan ihan oman mielenrauhan takia kävisin siellä yksityisellä, jos kunta ei sulle ylimäärästä ultraa tarjoa :) Ei se stressaaminen ole tuosta asiasta hyväksi, jos sitä stressiä pystyy kerta helpottamaan :)

Ja sitten omaa pyöreää napaa :D
Mä olen koko tän päivän käytännössä ollut siivoomassa sitä uutta vuokra-asuntoa. Oli aika järkytys käydä siellä kun tiesin vaan, että se on vasta remontoitu jne. Se törky oli ihan kamala, eikä merkkiäkään mistään remontista. Ainoa, että ikkunan pielet olivat maalanneet, ja iskeneet liian aikasin kiinni niin, ettei makkarin ikkunat auennut ollenkaan, vaikka anoppikin yritti voiman kanssa niitä aukoa :(
Pelkästään olohuoneen lattiankin jouduin pesemään kolmella eri vedellä, kun mustu niin äkkiä, ja koko talo oli ihan yhtä törkynen lattiasta kattoon :(
Onneks sentään jääkaappi on ihan uus, koska uskon, ettei edelliseen olis raaskinut ruokiaan laittaa, vaikka miten olis puunannut! Ja olkapää kiittää!

Lisäks mä sain tosi loistavan idean lähteä aamulla pojan kanssa rattailla sinne, kun oli niin hyvä keli ja matkaakin vain sen kilsan verran. Muuten ihan kiva, mutta unohdin, että se mäki on ihan kamala takasin päin tullessa ja päivällä kotona poiketessa matkaan meni hulluna aikaa ja sydän hakkas varmaan viittä sataa, kun olin viimein saanut ne rattaat työnnettyä tänne mäen päälle :D
Muistan kyllä, etten täältä enää rattaiden kanssa lähde mihinkään!

Tällasta tänään :D

Tehopakkaus Kristen + Tirpanan 20+3

Huh mikä juoksupäivä! Eka aamulla pojan 2v hammashoitajakäynti, siitä pojan 2v neuvola, sitten kauppaan ja sieltä äitiysneuvolaan ja lopulta parturiin ja hetken olin kotona ja sitten pyörryin ja käytiinpä vielä tk:ssa tarkistamassa vauvan kunto :D

Mutta neuvolakuulumiset olivat tällaiset tänään:
rv 20+5
Paino 76,5
Turvotus +
RR 119/67
Proteiinit/glukoosi -/-
hb 99
kohdunpohjan korkeus 27/102
sydämensyke +
liikkeet ++

Neukkutäti ihmetteli alkuun mun jättimäistä mahaani (pitäis olla tollaset mitat vasta joskus rv 28) Mutta sitten muisti, miten iso olin esikoisenkin aikaan, joten toivotteli vaan jaksamista masun kannon kanssa :D Sitten sain ajan maanantaille fysioterapeutille selästä ja olkapäästä, kun tuo viikonlopun kävely ei oikein tehnyt hyvää kummallekkaan :(
Sitten mulla pukkas naamaan jotain ihme ihottumaa, ihan kun olis pieniä verenpurkaumia poskipäät täynnä :O
Ja parturissa käyntikin oli aika mielenkiintoinen :D Ensin oli vähän liian pitkät, ja sitten liian lyhyet, mä en varmaan koskaan ole tyytyväinen :D No onneks mun tukka tuppaa aika pian kasvamaan takaisin :)

Sitten tänä aamuna huomasin pojalla ekat vesirokkorakkulat, jotka nyt on lisääntynyt ja poika valittelee kutinaa :( Odotan innolla ensi yötä, jos oikein kutisee, kun siinä hässäkässä ei nuku kukaan muu kuin mein isi! No onneks edes hän :p

Kristen + Tirpanan 20+5

Ekaksi pahottelut tämmösestä salamyhkäsyydestä :ashamed:
Aikasemmin taisin selittää tätä mut vähän kertausta...
Mun on pitäny kirjotella toisella nimimerkillä johtuen parista uteliaasta jotka käy täällä mun kirjotuksia kyttäämässä :kieh:

Josko nyt sitten uskaltaisin taas kirjotella omalla nimimerkillä täällä ku ultrassaki on käyty, veriseulan tuloksetkin saatu ja uskallan luottaa että pikkusella on masussa kaikki hyvin =)

*Muoks* Niin siis Salainen toive nimellä aikasemmin kirjottelin...

Joten Kristen muutatko mun kohalle listaan nimen :wave:

Manzu
Ootko käyny neuvolassa näytillä, ettei nuo supistukset vain avaa paikkoja?

Mitenkähän äizzikkä?

Kristen
Oho! Paljonko sulla oli viimesillä sitten tuo sf-mitta? :D

Pitäs ottaa kuvaa mahasta ja laittaa teille tänne... :D
On tää semmonen jo et en tiiä miten tätä salassa piettää... :confused:

Talvicci ja Torsti rv.13+1 :heart:

Viimeksi muokattu:
Skorpioni07: tässä oli viel tää meidän pojan jalkoväli.Tää on ainaki selvä jos mikä ja nuoliki oikeen laitettu :D

Ja sit olis pojan koti rv34+0:

Mukavaa masunkasvattelua kaikille :heart:

NeliApina ja palli-petteri (tosta kuvasta ehkä selviää miks toi tekonimi :D) 34+3

Heippa
pikaisesti vaan tulin ilmoittamaan, että päivittelen noi tiedot oikein, kunhan aikaa liikenee. Ollaan viikot ystävän luona ja nyt vkl meillä olisi muutto, että todennäköisesti menee reippaasti ensi viikon loppupuolelle :)
Päivitykset kuitenkin tulossa!

talvicci nyt vasta hokasin tuon sun nimen muutoksen =)

MacyGray toivottavasti pistoksista olisi apua ja unet kävisi toteen!!!!kyllä olisi jo sinunkin aika saada se plussa! plussatuulia sinne kuumeilupuolelle!!

Täällä viime vkn torstaina heräsin housut veressä,kävin lääkäris jossa tutki ja ei mitää hälyttävää löytyny et harmitonta kait sitte oli...
Mut sori pikainen kommentointi,en ole paljoa täällä muutenkaa nyt käyny mielialan takia...nyt syömään,hyvä ruoka,parempi mieli =)

POKS,18. =)

NeliApina
Vitsit mikä masu :D

Mitäs sille äizzikälle kuuluu? :wave:

JiiMii
:D Varmasti säikäyttäny tuo vuoto :hug:

Toivottavasti Kristenin muutto sujuu ongelmitta ja saatte tavarat ehjänä perille :)

Eipä tännekkään kummempia kuulu...
Perjantaina vaihtu viikot ja nyt mennään jo 15.viikolla... Nopeesti tuo aika menny ku alkaa miettimään... Kunpa mieski tulis pian jo kotiin, on niin ikävä...

Talvicci ja Torsti rv.14+2 :heart:

Pitkästä aikaa sain pienen hetken itselleni koneella istuakseni :) Meillä on ollut lievästi sanottuna hulinaa, kun on tää muuttohomma ja ollaan asuttu vielä ystäväperheen luona miehen töiden takia. Kaiken kukkuraks poika sairasti vielä vesirokon ja koko perhe vatsataudin, josta mä en ole tokeentunut vieläkään kunnolla. Edelleen on huono olo, eikä ruoka maistu ja pää on ihan täynnä räkää. Toiv. ei olis poskiontelon tulehdusta...
Vauvan osalta ei mitään ihmeempää, joten palaan asiaan ensiviikolla :)

Kristen + Tirpana 22+1

Yhteistyössä