2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

joo lillastina myy sitä..

meillä haluu kaikki mummot ja kummit käydä kahveilla 6kk kunniaks nii mietittiin sit et pidetään "synttärit" eli tilataan kakku ja sit tehdään ite voileipä kakku,jotain keksiä,mut ei muuta..ja antton saa sit jotain herkkua syödä ;)

ja kiitos onnitteluista,anska kiittää vaikka unten mailla onkin :D
 
Dirlittanille IIIIso haliiiii :hug:

Siitä sitruunahaposta vielä eli sitä saa apteekista????
Laitetaan pesuainelokeroon ja annetaan koneen pyöriä ohjelma läpi tyhjiltään kerran 90 asteessa??????? Ja se puhdistaa koneen????
 
Huomenta! :)

Tàrinàstà pitàà heti kirjoitella, ettà màkin huomasin yhtenà pàivànà kun neiti tàrisi ja kyllà mà sàikàhdin! Ajattelin heti ettà on jotain kauheuksia, soitin sitten àitille ja se mulle juuri valaisi tàstà asiasta ettà kun vauvat pissaa niin samassa voi tulla tavallaan "vilunvàristyksià" ja eikà nuo tàrinàkohtaukset paria sekuntia kauempaa kestàkààn mutta sinànsà pisti huolestumaan kun en tiennyt tàmmòisestà asiasta.

Eemil istuu niin komiasti syòttòtuolissa ettà! Mà uskon ettà tàllà vauhdilla meille tulee syòttis varmaan kuukauden pààstà jollei enempikin kun ei tuo neiti istumaan kyllà pààse. Jos istuttaa niin menee etukenoon eli vielà on hommia noiden vatsa- ja selkàlihasten kanssa;) Nyt vaan àkkià "Eye of the tiger" soimaan taustalle ja tekemààn jumppaliikkeità :LOL: Siis ihana biisi ROCKY leffoista :p Tuosta Tripp trappista ettà mikàs sen tekee niin hyvàksi ? Tààllàkin niità myydàn, sellaisessa hirveàn kalliissa design putiikissa jossa tuo syòttis maksaa varmaan 200 euroa.. Tekisi mieli joskus antaa potkun perseeseen noille italiaanoille kun maksattavat kaikesta niin maan vi***sti :kieh:

Anttonille synttàrionnittelut! :flower:
 
tuo tyty on ihan mahoton,tossa syötiin,ja toine istui syötötuolissa pöydänpäädyssä,syöden maissinaksua,ollaan aina annettu venlalle muutama maissinaksu kun ite syödään,ja toinen torottaa pöydän päässä..sitten annoin pikkusen parsakaalia,niin toinen suu auki ootti et antasin lisää..ja varmaan kolme semmosta suht isoa nuppua söi :eek:
vaikka oli n.puol tuntia aikasemmin omat eväät syöny..
pitää kai ruveta toiselle keittämään tota parsakaalia,ja sitten sormiruokana antamaan..

joo,jos mie nyt lähtisin nää karvani värjäämään..aamulla sekin jäi..
tuli tytylle muuten komia mustelma :eek:
 
Huomenia...noniin jos nyt ehtis vähän aikaa turista!

Dirlittanille osanotto :hug:

Niinukalle :hug: , onneks ei käyny pahemmin, mutta kyllä se säikäyttää..itsellä vielä tuoreessa muistissa meidän kylpyammeonnettomuus...

On tullu tosi paljon tekstiä siitä kun oon viimeks kirjoittanu, joten en millään muista kaikkiin kommentoida, mihin on ollu tarkoitus...
:hug: Kaikille merkkipäiväänsä viettäville ja viettäneille, jaksamista valvojille, onnea raskautuneille...ja miiiiiitäs vielä...

Meillä ei oo hampaita, vaikka luulin jo tulevan kuukausia sitten... on opittu kääntymään ja hinku ryömiä ois kova...
Tänään käytiin lääkärissä, niiden allergiaepäilyjen takia, oli oikeestaan ihan turha käynti, kun ihottumat on nimittäin ottanu ja parantunu kokonaan...joten ruokavalio on nyt suht kondiksessa ja ollaan saatu muutamia uusia makuja mukaan, jopa sitä perunaa, mikä ei käynyt joku aika sitten, nyt näyttäs käyvän ja lihaakin...onpa mukavaa kun saa välillä ottaa jotain muutakin kun sitä iänikuista riisipuuroa ja päärynäsosetta joka väliin...

Juui nyt lyö ihan tyhjää ja oon jo tuolla ulkona menossa...pitää palailla taas paremmalla ajalla, kyllä mä käyn lukemassa sata kertaa päivässä jutut, mutta sit ei ehi aina kirjoittaa...

Susa Mukavaa kun pääsit nettipimennosta, minä jo ihan huolestuin, kun ei alkanukkaan kuulua pitkiin aikoihin...

Heippaheiiiiiiiii :wave:
 
niinukka :hug: :eek: :eek: Hyvà ettei kàynyt pahemmin! Kuinka ihmeessà se oli niiden tyynyjen yli pààssyt?? Kàytàn samaa taktiikkaa itekin, tyynyt neidin ympàrille ja tàhàn asti olen turvallisin mielin jàttànyt niin neidin nukkumaan pàikkàreità.. :| Meillekin eilen kàvi melkein hassusti, omaa tyhmyyttàni tosin. Nosti neidin lattialta bumbossa pòydàlle ja se jotenkin pààsi keikkaamaan taaksepàin.. Luojalle kiitos ettà Annikalla on sellaiset makkarajalat ettà oli niin kiinni siinà tuolissa ettei pààssyt putoamaan :( Niskoillensa olisi pudonnut :( :( Kyllà mullakin sydàn hakkasi ja rupesi oikein pyòrryttàmààn kun sàikàhdin.. SIIS ei missààn nimessà saa nostaa edes pientà matkaa bumbossa!!!!
 
Mää pesin meitin astianpesukoneen kaupasta ostettavalla aineella. Pesukonetta en oo koskaan aatellu, etä pitäis pestä. Ehkä olis aihetta.

Tein Eerolle peruna-riisisosetta. Ihanan limasta tuli, mutta kaikki meni hyvin alas. Ei kertaakaan edes kakonut, vaikken sitä riisiä saanu soseeks vaan oli aikas paljon kokonaisina.
Kohta ulos unille ja lenkille. Onni menee sittenkin kerhoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Siitä sitruunahaposta vielä eli sitä saa apteekista????
Laitetaan pesuainelokeroon ja annetaan koneen pyöriä ohjelma läpi tyhjiltään kerran 90 asteessa??????? Ja se puhdistaa koneen????
saa joo apteekista 50g ja 100g pusseissa. ja joo annetaan pyöriä juuri noin.. mielellään ei sellasta ohjelmaa missä on esipesu... äähhh.... laitan ne ohjeet jos osaan.
 
Aatu kiittää onnitteluista. :heart: niin, puolivuotta tuli tänään täyteen. On jo aika iso poika.

Me ollaan jo syöty päivällinen ja aamuinen puisto retkikin tehty =) Pakko yrittää käydä ulkoilemassa Annin kans että saa edes jonkun verran happea. Muuten tuo tyttö nököttäisi päivän sisällä ja katsoisi telkkaria. Nyt se kyllä äsken halusi maalata ja jonkun verran leikkii leluillaan, mutta kyllä se enimmäkseen on telkkarin töllötystä.

Meillä on pinnis vielä ylimmällä tasolla, mutta tänään vaihdetaan keskelle. Meidän Aatu on nyt muutamana iltana pyörinyt tosi paljon ja repii itseään pinnoja vasten sivuttain. Tiedä milloin se pusertaa itsensä reunan yli ja tulee vielä vahinko.

Onneksi Niinukan Venlalle ei käynyt mustelmaa pahemmin. Varmasti lyö jalat loukkua ja joka paikka tärisee kun tuollaisia vahinkoja sattuu.

Meillä ei ole kummatkaan lapset tärisseet tai ainakaan en ole kiinnittänyt siihen enempiä huomiota.

Voi että mua väsyttää aina tuon ulkoilun jälkeen. Tekisi niin mieli päikkäreille, mutta eipä ole mahdollista meikäläiselle. Anni ei nuku enää päiväunia ja pakko itsekin on sitten yrittää pysyä hereillä.



 
heidi en miekään tajuu miten venla sieltä tyynyjen ylite pääsi..toinen vaihtoehto on,et se on mahallee menny taaksepäin ja siitä sitten kumpsahtanut lattialle..toden näkösesti se tollee on tapahtunu..tyynytkii niin siististi et ei varmaan niiden ylite menny..
mut tuo emäntä on ihan mahoton riekkujaine,ihan ku elohiiri..johan nuo isännän vanhemmat sano täs et voip mahoton vipeltäjä tulla :eek: :D

mie muuten laitoin bumbon huutonettiin myyntii..oli sitten niiiin turha ostos.. :eek:
 
Hohhhooo! Mullapa on uus tukka ;) Edellisestä kampaajakäynnistä oli 2kk ja siltä tää meikäläisen pehko näyttikin. Mulla on tosi paljon hiusta päässä ja sen lisäksi luonnonkiharat tunkevat raskauden jälkeen takasin, niin jo tälläkin välillä mun pää näytti kamalalta pehkolta. Kyllä nyt kelpaa taas tallustaa.

Kävin sitten tuhlaamassa taas rahaa Lindexille... Essille lähti mukaan 5 bodya ja mulle yhdet farkut.
 
lhs
Onnea puolen vuoden etapin saavuttaneille vauveleille :flower:

Niinukka Onneksi ei käynyt tytölle mustelmaa kummemmin! Meillä on muksahti keskimmäinen myös lattialle sängystä, vaikka vieressä olin, kerkesin vielä herätä näkemään, mutta en mitenkään ehtinyt saada kiinni:( Kyllä oli jalat vetelät sen jälkeen :( Toisen kerran meinasi isompana tulla syöttötuolistä pää edellä, mutta kerkesin tarrata kiinni housun vyötäröstä ja paidan helmasta, oli muuten melko sähäkät refleksit, oli haarukkakin mulla kädessä kun olin syömässä, ehdin heittää sen pois ja napata pojan, onneksi sain kiinni vaatteista, muuten olis mennyt suoraan pää edellä lattiaan, vieläkin tulee kylmät väreet.. :x Keskimmäinen meillä onkin aina ollut vilkas ja kova menemään, nousi seisomaan ihan omin avuin kun nippanappa ehti tulla 6kk täyteen, konttasi 5kk iässä..

Mutta eipä näytä tämäkään pikkuneiti kovin kauan enää aloillaan pysyvän, nimittäin eilen alkoi sitten ryömiä :/ :eek: :D Yksi keino millä esikoinen kulki, ja nyt näköjään tämä pimu keksi saman homman, on pyöriminen ympäri! Eli kääntyy mahalleen ja selälleen vuorotellen, ja siten kulkee pitkiä matkoja, tuota minä pelkään, kun tyttö on alkanut meillä unissaankin kääntymään, sillä tyylillä sitä helposti putoaa jos ei ole kunnon reunat vastassa :/ Meillähän tyttö nukkuu aina yöt meidän sängyssä, tosin minä olen siirtänyt sängyn nurkkaan, ja tyttö nukkuu siellä, ei kovin helpolla löydä tietä lattialle päin, viime yönäkin ryömi niin, että nukkui sitten nurkassa pää kiinni seinässä..Jännityksellä odottelen millä vauhdilla liikkeelle lähtö muuten etenee..

Meillä joutais pinnasänky myyntiin, siinä on tosin varmaan joku vika, kun kukaan meidän lapsista ei ole suostunut siinä nukkumaan, se on ihan uuden karhea edelleen, pojat on siirtyneet meidän vierestä suoraan jatkettavaan 1v, ja niin varmaan tekee tyttökin, kun pinnis näyttää olevan suorastaan pelottava paikka :eek:

Hui..Nyt tulee jo liikaa tekstiä..pakko mennä, pitäis siivota, lämmittää takkaa, laittaa pyykkiä, mennä ulos..Plääh! :headwall:
 
Olipas hassua, miten mukavalta tuntui, kun huomasin ettei mua oltu listalta pudotettu vaikk suht harvoin kirjottelen, onneks olin viime viikolla ahkera :LOL:

Perhepäivähoitajaksi ryhtymisestä; kyllä musta taitaa syksyllä hoitotäti tulla. Eilen kävin paikallisen päiväkodin johtajan juttusilla ja ihan realistisen ja melko tarkan kuvan työstä antoi. Jyväksylässä vaaditaan pätevyys, joten vissiin mun on itteni nykyisestä työpaikasta irtisanottava jotta voin sitoutua oppisopimukseen, mutta sitten irtisanon. Hakemuksen olen jo täyttänyt. Johtaja soittelee mulle ja vielä toukokuussa käyn 'haastattelussa' ja sitt kesäkuussa tekevät kotikäynnin ja sitt elokuun loppupuolella saattaa ensimmäiset hoitolapset tulla. Kolme hoitolasta voin Siljan lisäks ottaa. Ihan kivalta ajatus edelleen tuntuu. Eihän tolla rikastumaan pääse, mutta saanpahan olla kotona ja silti tulee asuntolaina maksettua =)

Siljalla oli tänään 6 kk neuvola. Pituus 66 cm, paino 7230g ja pipo 45,2. Hyvin kuulema kasvaa ja ohjeet oli, että jatkakaan entiseen malliin, eipä sillä niin jatkaisin muutenkin ;)

Muuten ei uutta tai ihmeellistä meille. Kohta lähdetään vauvakerhoon Siljan kanssa ja sieltä suoraan vaunulenkille. Silja muuten nukkuu kaikki päiväunet ulkona ja itekin vähintään kaks kertaa päivässä teen pikkulenkin ja mahdollisesti vielä pidemmän vaunulenkin itekin, mä en osais olla koko päivää sisällä, päätä varmaan alkais särkemään tai jotain. Välillä ihan itteäänkin ärsyttää ku pitää pihalle lähtä vaikka keli ois mikä :( Vaikka hyvä kai niin.

Dirlittanille :hug: ja voimia!
 
Dogtor: mulla menny vähän ohi, mutta onko teillä siis tarkoitus juhlia puolivuotis synttäreitä? Me ei olla mitään järjestetty, edes omalle porukalle.

Voi että mua ärsyttää:eek: Mehän ostettiin pojalle nuo uudet rattaat jotka on tosi hienon näköiset ja olen ollut ihan tyytyväinen muuten, mutta näyttää siltä että nuo on kärsineet jonkun sortin käsittelyä, ihan kuin olisivat olleet käytössä enemmänkin. No ensimmäinen runko mikä ostettiin oli työntöaisan pehmustetta viilletty alapuolelta ja ajateltiin että se alkaa käytössä repeytyä enemmän. Käytiin vaihdattamassa siihen uusi pehmuste. No pehmuste oli vaihdettu, mutta samalla jollain terävällä viilletty työnaisaan naarmuja ja uusi pehmuke pyöri kuin puo..kka pi..ussa. Siihen oli pitänyt laittaa rasvaa niin reilusti että se oli saatu paikoilleen ja kuulemma ajan mittaan jämäköityy niin ettei pyöri. Mutta mun mies vaati uuden rungon, koska verrannollisesti vertasi sitä että uuden auton maali pinnassakaan ei hänen mielestä saa olla naarmuja! Mutta mentiinpä ojasta allikkoon. Tämä uusi runko on entisestään huonompi. Toisen puolen jarru ei lukkiudu ja renkaat vinkuu, kitisee ja rungon sisältä kuuluu jotain ihme helinää |O P..erkele että ottaa aivoon kun piti siitä ensimmäisestä mennä valittamaan. En kehtaa enää mennä uudestaan kun mun mielestä tuo ensimmäinen valitus oli vähän pikkumaista. Toisaalta sitten tämä vaihdettu runko on nyt paljon huonompi kuin se edellinen ja se minua harmittaa. Mitä tekisitte minun sijassani? Antaisitteko asian olla vai viitsisittekö käydä vielä kerran marisemassa?
 
Ehottomasti valittamaan! Hus, hus. Mene jo...
Ja sanotte vielä, et haluutte kaupan purkua ja korvauksia kuluista, jos ei seuraavat kärryt oo kunnolliset. Polet vielä jalkaa, isket nyrkkiä tiskiin ja tirautat par kyyneltä, ni alakaa tapahtua. Jos ei tapahu, ni uhkaa, et palstallinen lokakuun mammoja tulee seuraavaks selvittelemään asiaa...
 
Katjanna, valitusta vaan! ei ne rattaat ilmaiset ole olleet ja rahoille on saatava vastinetta!!!! Ja tottakai voi siitä reklamaatiotilanteesta tehdän ns. miellyttävän, eli tappelemaan ei tarvi ruveta, mutta jämpti saa olla. Ja mikäli vastakaikua ei myyjäpuolelta ala kuulua, niin silloin saa kyllä älähtää isommastikkin. Sillä loppujen lopuksihan asiakas on aina oikeassa :D Onko ne Lastentarvikkeesta?
 
minä just laitoin valituksen sinne kauppaan mistä noi matkarattaat ostettiin, niistä meni rikko se säätöaisa jolla selkänojan kaltevuutta säädetään.
Niitä voi edelleen käyttää, mutta melkoisen hankalaa on kun aisa roikkuu..harmittaa kun ne uutena ostin ja nyt jo vikaa:(
Saa nähdä mitä ne vastaa.

Olen koko päivän istunut tässä koneella! Ihan hävettää :ashamed:
 
tin
Pikaseen onnea Aatulle ja Anttonille! :flower:
Me tullaan huomenna perästä Tatu, Minttu ja Annika (ainaki, oliko muita?) :heart:

Mä oon kauhees p***ataudis. Onneksi isoäiti otti Tatun hoiviinsa hetkeksi niin sain huilata. Ihan järkky olo ollu su illasta asti ja kuumettaki.. Nyt alkaa helpottaan mut outo olo, varmaan siks ku en oo kahteen vuorokauteen syöny :x

Yritän saada hännän pään jossain vaihees kiinni, nyt vielä sängyn pohjalle ennenkö iskä ja Tatu tulee :wave:
 

Yhteistyössä