2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

Dirlittan meillä mun esikoinen oli 5v vuotta kun mun isä kuoli äkillisesti ja se oli pojalle todella kova paikka. Vaari kun oli se isän korvike siinä jokapäiväisessä elämässä ja touhusi pojan kanssa paljon. Timi heittäytyi todella hankalaksi, raivosi kaikille koko ajan, tuli ja löi jne. Ja vaarin kuolemaan ei halunnut käsitellä ollenkaan. Hautajaisiin ei halunnut osallistua (kauhea raivo kun niistä kuuli) en sitten "pakottanutkaan" vaan meni isälleen hoitoon siksi ajaksi.

Aikaa myöten alkoi kyselemään miksi/miten jne. Siinä vaiheessa hälle kerrottiin mitä halusi tietää. Paljon jäi hyviä muistoja ja myöhemmin poika niitä itkeskeli kun pelkäsi unohtavansa vaarin ja ne hyvät muistot :'(

Oli vaikeaa lohduttaa lasta kun oma suru oli murskaava :/ Mutta toisaalta lapsen takia sitä jaksoi ja yritti elämän pitää suht. normaalina rytmeineen... Tosin kaukana se normaalista oli sen pari viikkoa ennen hautajaisia.
 
Meillä Ronja otti kaikkein raskaimmin mummon kuoleman 2v sitten. Ensin ei oikein asiaan reagoinu, mut useemman kuukauden päästä alkoi nähdä painajaisia, kyseli, että eihän kukaan muu kuole, sai sellasia paniikkikohtauksia, halus olla paljon vaarin luona, ettei vaarin tarvinnu olla yksin. Mummon kuva hyllyssä pitää olla aina samoin päin, eikä siihen saa koskea. Ronja käy vaarin kanssa lähes viikottain haudalla ja aina Ronja haluaa viedä oman kynttilän. Usein sanoo, että mummo ja isomummo katsoo pilven reunalta meitä ja suojelee. Jotkut laulut on meidän perheessä kokonaan kiellettyjä Ronjan itkuherkkyyden takia, kun ne jostain syystä tuovat mummon mieleen. Meillä jokainen tyttö vei niin isomummon kun mummonkin hautajaisissa oman kimpun ja isommat lukivat myös omat runot kimpuistaan. Ronja halusi opetella omansa ulkoa. Kai jonkinlaista terapiaa sekin.
Lapsen suru on kieltämättä niin avointa ja vaikeeta katsottavaa. lapsi kun ei osaa mitenkään peitellä tai teeskennellä niinkuin aikuiset. Lapsesta näkee koko olemuksesta sen ikävän ja ne surulliset silmät... :'(
 
Dirlittan lämmin osanotto myös täältä :hug:

Luin noita pesukoneen putsaus juttuja eilen ja kävinpäs minäkin ostamassa sitruunahappoa! =) Mutta enpä sitten tajunnutkaan kysyä että laitetaanko se happo pesupalloon vai sinne pesuainelokeroon? Josko joku osais vähän meikäläistä valasta tässä ku eip oo aiemmin tullu käytettyä. Tyhjänä oon 90c pessy tietyn väliajoin mut en tuolla hapolla...
 
Me käytiin ostamassa eilen Eemilin puoli vuotis synttäreiden kunniaksi syöttötuoli =) Kovin oli valinnanvaraa ja vaihtoehtoja :/ Noh päädyttiin sitten siihen tripp trapp tuoliin, ajateltiin että olisi sitten käytännöllisempi meidän kotona ja käytössä. Ne muoviset minusta vaikutti jotenkin niin "vaikeilta", tilaa vieviltä (vaikka muuta mainostavatkin) ja hatarille! Tuskin nyt joka kerta sitä olisin ollut kasaamassakaan käytön jälkeen. Ja kun olen yhdellä kaverilla nähnyt sen tripp trappin, niin jotenkin se vaan miellytti. Hinta vaan eka meinasi mietityttää :eek: Mutta kun meillä säilytystilaa muuteskin vähän ja tuo menee vielä pitkään. Kaverillakin on jo eskarissa tyttö ja siinä omallansa vieläkin istuu =) Ja oli puu osilla 7 vuoden takuukin.

Tänä aamuna syötiin eka aamupuuro siinä, muutamana päivänä jo puuroa ollaan syöty. Sitterissä syötin aiemmin ja nyt ei meinannut enää siinä pysyä, oli kampeemassa koko ajan itseään ylös siitä.... Kuvaa Eemilistä syöttötuolissa ekaa kertaa eilen.

 
Sitruunahappo 100g sinne pesuainelokeroon ja mahollisimman kuuma ohjelma ja tyhjänä. Astianpesukoneeseen samoin. Happoo voi liottaa myös veteen ja sillä vedellä pyyhkiä koneiden tiivisteet, mut muista hanskat...
 
meinasin saada sydänhalvauksen,tyty otti ja putos sängystä :eek: nukutin sen tohon meijän sänkyyn,ja kummallakin puolella isot tyynyt,ja tyty niiden välissä..nukkumaan jäi kun vierestä lähin..en kerenny ku keittiöön,niin kamala muksahus kuulu ja armoton huuto.

jotenkin se oli päässy sieltä tyynyjen ohite tai ylite..en tiiä..
kuhmuhan otsaan tuli ja passitus pinnikseen nukkumaan..

empähä tämän jälkeen tytyä tossa sängyllä nukuta,jos en ite viekkuun jää..
siis kamalaa et mie säikähin..jalat lyö vieläkin täällä loukkua,ja kädet tärisee..ja päätäkin juilii :eek:

no toivottavasti ei nyt mitään muuta tule ku mustelma otsaan..
 
Huomenta!
Kauniita muistovärssyjä on tänne tullut. Ihan tulee tippa silmään, ja omat jo kuolleet läheiset mieleen. :'( :hug: vielä [/b]dirlittanille :hug:
Onneksi Venlalle ei kummoisemmin käyny. Meillä esikoinen tippui kans sängystä muistaakseen jotain 8kk vanhana. Kyllä tärisin ja itkin ja en saanu nukuttua seuraavana yönä. Ihan kauhee tunne oli. Ja kyselin vaan iteltä, että miksi jätin hänet yksin meidän sangylle.
Minä taidan tulla palstariippuvaiseksi, kun täällä näin peräkkäisinä päivinä pyörin. Tavatonta miulle :D No ei, ois vaan noita kotihommia, mut ei oikein nappaa. Eihän kukaan ees huomaa jos olisinkin ahkera. Sitten vasta kai huomattais, kun ei ois aamulla puhtaita vaatteita kaapissa ja ruokaa lautasella. Niin tai jos hiekkaa olis niin paljon lattialla, että tyttö vois kantaa pihalelunsa siihen ja leikkiä.. Sillon ei muuten tarviis lähtee ulos huonolla ilmalla :whistle: |O :saint: :D No ei, jospa siis tartun toimeen :D
AI niin, noista syöttötuoleista. Meillä oli toi esikoisen vanha syöttötuoli, jonka mummi vei viikonloppuna käydessään kotiinsa. Kuulemma hänen miesystävällään on ihan joutoaikaa korjata se. Se nimittäin levis. Semmonen ihana puinen, mielestäni oikein toimiva ja kivannäköinen. Kulunutkin se jo oli, kun minun isäni sen aikoinaan heille kierrätyskeskuksesta osti/haki, että on mummin ja ukinkin luona tytöllä syöttis. No, ei siinä mitään että haluuvat korjata, mutta liekö noi anopin aiemmat tempaukset aiheuttanu miulle sellasen pienen epäuskon. Näin nimittäin viimeyönä unta, että niin ylpeenä toi sen tuolin takasin sellasella myrkynvihreellä maalattuna. Oli kuulemma jääny heidän koiranaitauksesta yli maalia :$ :x :headwall: Toivottavasti ei ollu enne uni. Kävinkin sit jo varuilta kattelee netistä syöttiksiä. Ja löysin netanttilasta sellasen Emma Easy merkkisen. Se on sellanen tripp trapp kopio. Menee isommallakin. Tahtoisinkohan sittenkin sellaisen, ja esikoiselle kans että ylettää syödä... :D Joo, mutt nyt oikeesti hommiin. Nyt jos tänne tuun seuraavaan kahteen tuntiin niin häätäkää pois :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sitruunahappo 100g sinne pesuainelokeroon ja mahollisimman kuuma ohjelma ja tyhjänä. Astianpesukoneeseen samoin. Happoo voi liottaa myös veteen ja sillä vedellä pyyhkiä koneiden tiivisteet, mut muista hanskat...
sinne astian pesukoneeseen ei saa laittaa vissiin ku 2-3rkl sitä happoa. tai ainakin noissa ohjeissa

 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sitruunahappo 100g sinne pesuainelokeroon ja mahollisimman kuuma ohjelma ja tyhjänä. Astianpesukoneeseen samoin. Happoo voi liottaa myös veteen ja sillä vedellä pyyhkiä koneiden tiivisteet, mut muista hanskat...
sinne astian pesukoneeseen ei saa laittaa vissiin ku 2-3rkl sitä happoa. tai ainakin noissa ohjeissa
Niin ei saakkaan. Olin sitte unohtanu lisätä ton annostuksen tohon väliin :ashamed:
Kiitos Santti :D

 
huomenta vaan...

minäki vasta joku kuukaus sit pesin koneen ekaa kertaa tolla sitruuna hapolla..ja nyt meillä on ollu lv:n pyykkijauhe jossa ei oo sitä zeoliittiä,vai mikä se oli :D

pitäs lähtee leipomoon tilaamaan antsalle synde kakku,la-su pidetään kahvit niille ketkä haluu käydä..tänäänhän tuo poju sen 6kk täyttää :heart:
 
Kiitokset ohjeista! Pyykkikone jo rullaa hyvää vauhtia, astaria en oo ehtiny viä. Onneks en ehtiny, oisin meinaan heittäny koko pussin sinnekin...... :LOL: Laitanpa sitten vähä vähemmän! Se apteekin täti myikin mulle 100g ja 50g pussit. Toinen pyykkiin ja toinen astariin. Mut taidanpa laittaa vaan ton pari rkl sitä happoa sinne.

Niin piti viä niinukalle kans sanoa et hui!! Onneks ei sattunu pahemmin! Mutta varmaan jalat oli hyytelöö, huh....
 
Huomenia. Ihania muistovärssyjä tosiaan, tulee ihan itku silmään, oman isän kuoleman muistuu mieleen :'( Dirlittanille vielä voimia!!

Pinnasängyn pohja on meillä vielä ylimmällä tasolla eikä mitään kiirettä laskea koska Eetu ei vielä juurikaan liiku. Sitten kun alkaa pystyyn nousemaan niin on kai ajankohtaista.

Ja täälläkin täristään ja musta se näyttää ihan kun Eetulla puistattais. Sen oon hoksannut että pissaamisen ajaksi poika pysäyttää kaiken tekemisen ja keskittyy pissaamaan ihan rauhassa paikollaan =) Tärkeetä puuhaa! eli meillä ei toi puistatus (tai mikä lienee ) liity pissaamiseen. Siis ainakaan silloin kun poika on ilman vaippaa, enhän mä tiiä aina milloin se pissaa kun on vaippa päällä.

Hyvä ettei Niinukan Venlalle käynyt pahemmin,
säikäyttää kyllä tuollaiset aikamoisesti :(

Täälläkin on kotihommia tehty älytön määrä jo tälle aamulle. Eilinen meni pojalla kitistessä enkä saanut mitään tehtyä. Tänään sitten tartun heti imuriin kun Eetu nukahti. Mahtava ilma näyttäis tulevan tälle päivälle.

Kiitos kaikille ketkä vastasi mun hammas-galluppiin =)
 
siis täh?mä voin netistä tilata truben kakkuja tohon meidän kauppaan ja hakee ne sieltä :eek: hassua..hmm,nyt pitääki miettiä et tilaanko mä trubelta kinuski kakun vai käynkö leipomosta jonkun hauskemman kakun..
 
Onnea meiltäkin Anttonille :flower:

En ookkaan ajatellu, että näillä meidän pojilla (Antton ja Eemil) vaan päivä ikäeroa =) Meillä vietettiin eilen ne kauan odotetut puolivuotiset ihan vaan perhepiirissä ;) Juotiin pullakahvitkin, Eemil tosin oli todellisen tyytyväinen maissinaksuunsa jonka sai =)
 
Mikä se muuten oli se ihmeaine, jolla niitä porkkana ym. saatte vaatteista pois? Hitsit meinaa välillä lähteä järki, kun tulee noita porkkanatahroja :/ Mukavasti saatetaan välillä esim. pulauttaa porkkanaa ulos ja vaatteille.... tuntuu ettei heti kehtais esim. vaan yhtä piotaa laittaa pyörimään koneeseenkaan yksinään :| Oliko se LS joka myi sitä?
 

Yhteistyössä