2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Huomenta

Minä en kuulkaa kauaa enää jaksa :headwall:
Nyt Ida sai uusiksi sen masutaudin!! Ollaan kohta lähdössä lääkäriin.
Idalla iski viikko sitten mahatauti, luulin jo että parani, mutta keskiviikkona alkoi ykäämään taas, viikonloppu meni ok, ja viimeyönä iski ripuli!!!!
Eetulla oli ma-ti yrjöä, keskiviikkona oli ok ja torstaina koulussa, perjantain kotona kun ripuloi..miehellä ja mulla ollut aika tasaiseen tää olo keskiviikosta alkaen.
Eemi ollut terveenä, luojan kiitos!

Nyt kyllä tuntuu että pää pehmiää, en jaksais tätä rumbaa, ja alkaa jo pelottamaankin että koska tämä menee ohi!
Ja tilannetta ei helpota se että koko ajan saa jännittää koska tulee se puhelu että ukki on kuollut.

Olipahan pirteä viesti näin viikon alkuun..anteeksi :ashamed:
Voi kökkö, teitä..... :'(

Mut jos se oli sitä Noroa niin se virus pysyy "vireessä" jopa kaksi viikkoa jos ei kunnolla desinfioi paikkoja :(

Täällä pestään käsiä koko ajan, mä oon koko ajan pesemässä vessaa, kahvoja tms..
Anna vinkkejä miten mä saan tän pöpön hengiltä???
Ja kun itse on ihan poikki ja loppu ja pitäisi toi Eemikin hoitaa, niin on tää paikkojen hinkkaaminen tuskasta..
NEUVOJA!!
Apteekista käsidesiä, sillä pyyhkii kaikki pinnat ja kahvat ja raaalla kloriitilla lisäks ja viekä käsidesillä. ja joka vessareissun jälkeen holvaa käsiin sitä.
 
Heidi Meillä poju tykkää juoda päärynä"mehua" ihan huvikseenkin. Eli todella kypsiä (melkein ylikypsiä ) päärynöitä sauvasekoittimella muusiks ja laimennetaan vedellä. Päärynä on muutenkin todella nestepitoinen ja aika litkua ilman vesi lisääkin.
Voisit tietysti korostaa nestepitoisten ruokien määrää ruuossa. Tuore hedelmiä ja marjoja. Tai notkistaa soseita vielä lisää nesteillä. Menis huomaamatta ruuan seassa. Meillä noi soseet on välillä ihan vellejä, kun mie 'vähän' notkistan :/ Mut meillä on tuo panttaus ongelma ja siks haluan, että poika saa varmasti ruuan mukana nestettä.
 
Dirlittanille :hug: toivottavsti saatte taudin talttumaan..

No nyt on pistetty hakemus vetämään siitä opiskelupaikasta Savonlinnaan... Siitä pääsenkö kouluun riippuu minun syksyn suunnitelmat...
Kylläpäs tämä muori nousi virkeänä klo7 kun ei ollut pimennysverhoa ikkunassa :D Ilona nousi samoihin aikoihin , söi ja jatkaa edelleen unia... Jotenkin olleet nämä aamut viimeaikoina hankalia, kun tuntuu ettei jaksa nousta ylös sitten millään. Johtuisko siitä että pimennysverhoa käytettäessä makkari on niin pimeä loukko...Kyllä tuo valoisuus herättää mukavasti kunhan ei herätä liian aikaisin :)
 
laihispoppoo! :attn:

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -1000g, nyt 63kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 68,5kg
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -1000g, nyt 67kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -1000g, nyt 84kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta -500g, nyt 78kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg
 
lhs
Dirlittanille jaksamista ja iso :hug: , toivotaan nyt, että menisi jo viimein ohi, surku kun pitää noin perusteellisesti sairastaa :(

Painokäyristä ja syömisestä, meidän tyttönen on pieni kirppunen, viime neuvolassa 6330g ja n.61cm, mutta kokoajan on neuvolassa sanottu, että kasvaa hyvin omalla käyrällään. Meillä on pojatkin aina olleet pienehköjä, mutta tämä neiti nyt on oikein tosi pieni kirppunen. Pojilla on samassa iässä ollut painoa parisen kiloa enemmän aikanaan :whistle:
Meillähän on menty pelkällä rintamaidolla näihin päiviin asti, tyttö vaan on niin vähä syöntinen, että ei vieläkään kuin harvoin syö kumpaakin rintaa, tissillisen jälkeen ei suostu enää ottamaan, vaikka maitoa valuu yli äyräiden, kun ei vaan syö, niin ei syö. Nyt on parina päivänä maisteltu pottu-porkkanaa, kun tyttöä niin kovasti on alkanut muiden ruoat kiinnostaa, mutta puoli teelusikallista sain ehkä menemään, ja siihenkin meni kauan :p No, jatketaan harjoituksia..meillähän tulee näillämain se 6kk täyteen, joten kyllähän se pikkuhiljaa olisi jo aika neidin alkaa muutakin vähän ottamaan. Kyllähän teillä on hyvän kokoisia vauvoja, niitä terkkareiden päivittelyjä, ei liikaa kannata murehtia, kaikki kun kasvaa omaan tahtiin :)
Jaahas, meitin rinsessa tais rymäyttää kakat, olipas töräys :eek: :LOL: Hieno neiti todella :LOL:

Niin ja Piituli, minä (olen tuolla numerolla 55) kyllä yritän säännöllisen epäsäännöllisesti kirjoitella ja lueskelen ainakin juttuja aina kun ehdin, mutta nämä 3 menijää pitää toisinaan "vähän" kiireisenä, joskus vierähtää aikaa väkisin, etten ehdi kirjoittamaan, mutta olen siis pinoissa yrittänyt mukana pysyä :wave: Mutta saa minut poistaa listoilta jos tuntuu sille, en välttämättä ehdi aina ilmoittautumaan..

Mutta nyt pyllypesulle! Mukavaa viikon alkua kaikille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lhs:
Niin ja Piituli, minä (olen tuolla numerolla 55) kyllä yritän säännöllisen epäsäännöllisesti kirjoitella ja lueskelen ainakin juttuja aina kun ehdin, mutta nämä 3 menijää pitää toisinaan "vähän" kiireisenä, joskus vierähtää aikaa väkisin, etten ehdi kirjoittamaan, mutta olen siis pinoissa yrittänyt mukana pysyä :wave: Mutta saa minut poistaa listoilta jos tuntuu sille, en välttämättä ehdi aina ilmoittautumaan..
Tuo Piitulin numerolista ei ihan pidä paikkaansa 7 eteenpäin. Mie kun lisäsin sinne yhden ihmisen lisää. Eli ei Piituli sinua tarkoitanut vaan 56sta ;)

 
Dirlittanille voimia :hug: Toivottavasti tauti alkais teillä helpottamaan.

Kertokaahan hyvät immeiset miten tuota muistia voi parantaa?
Tää on kamalaa... Soitin tk:n että saisin ne astmalääkkeet ja multa kysyttiin syntymäaikaa, no muistinhan miä päivän ja kuukauden mutta vuotta jouduin miettimään :ashamed: Kiva änkyttää puhelimessa kun ei omaa syntymävuotta saa päähänsä :ashamed: Tuli lievästi sanottuna typerä olo :LOL:
 
Dirlittan, täälläkin päin on liikkeellä tosi ärhäkkää vatsatautia, voi tulla tosiaankin kahteen kertaan. Lääkärikaveri epäili kovasti, että taitaa taas noro jyllätä, kun leviää nopsaan ja tulee uudelleen ja uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Dirlittan, täälläkin päin on liikkeellä tosi ärhäkkää vatsatautia, voi tulla tosiaankin kahteen kertaan. Lääkärikaveri epäili kovasti, että taitaa taas noro jyllätä, kun leviää nopsaan ja tulee uudelleen ja uudelleen.

Joo, noroa mäkin epäilen.
Ida opettajalla oli kuulemma kestänyt tauti 2 vkoa!! Ja
Kuulin että Idan luokalta ollut eräs poika pois 2½ vkoa mahataudin vuoksi..
Kurjaa kun mulla se hoitolapsi aina iltapäivät, nyt joutuvat keksimään hälle muun paikan:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Semmoista tässä ajattelin että voisko tuota etusivun listaa päivittää ja poistaa sieltä ne jotka ei ole pitkiin, pitkiin aikohin kirjoitelleet..... :|

Se on minusta ihan turhaan noin pitkä kun kumminkin tänne kirjoittelee noin parisenkymmentä meistä vakituisesti vaan.
Miksei, mutta mie en kyllä yhtään tiä ketkä ei ole kirjoitellu aikoihin :ashamed: Laittakaa jotain listaa niin voin päivitellä.
Vai pitäskö aina uuden ketjun kohalla pitää nimenhuuto, (ketjun aloittaja aina sitä mukaa lisäis sitten listaan) pysyis lista ainakin ajantasalla. Vai meneekö turhan hankalaks ja vaivalloiseks. Taitas osa jäädä listasta pois sillai.
Elza, HemuliP, marinkainen, zenny, Aurorae, Jane-78, Tuplamamma2005, Inkku80, frog, Nökö, Panppe, Liplatus, emmamma, Jellonainen, zeina, talluska, RouvaRäpylä, peppiliina, kotiäiti-1981, eevin äiti, mikero, dapa, ginnifer, Emilja80, Sanna-78, jasimi, miki-77, happymommy, aeropuerto, LaSposa, piippu, äitivaan,

He eivät ole mun mielestä paljookaan kirjotelleet. Siivous voisi tosiaan olla paikallaan. Eikä siis nimen poistamisesta tarvitse kenenkään pahastua, kun takaisinhan pääsee, kun kirjottaa taasen.

Sannille ei sitten mansikka sovi. Eilen sitä pikkaisen makusteli ja nyt posket helottaa kirkkaan punasina ja karheina :eek:

 
Viinikahan juur kirjoitteli kuulumisiaan ja tiipii myös aina silloin tällöin, sekä shenda välillä myös. Ne muut nimimerkit jotka mileko kirjoitti ei munkaan mielestä ole pitkään aikaan kirjotellu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Esim. nämä numerot ei ole kirjoitellet aikoihin .....

1,11,12,16,20,21,22,26,27,35,36,43,44,48,51,52,55,56,59,60,63,67,68,71,73,74,75,79
Huomenia!
Minä tuo seiskaykkönen, mutta saahan sen toki poistaa mikäli se tiellä on :ashamed: Päivittäin kun en kirjoittele.

Joo, no mutta meillä ollaan jo ekoilla päikkäreillä. En tiiä mikä pikkumiestä vaivaa, mut ihan koko viimeyö meni kitistessä. Tavallaan unissaan toinen narisee, mutta sitten kuitenkin syli oli helpotus. Eli enpä ole juurikaan nukkunut viimeyönäkään |O Minä kun jo luulin, että meilläkin alkaa noi yöt sujua taas vaihteeks. Mutta oli sitten vikahälytys. vähän alta viikon sainkin jo nukkua yhdellä syötöllä. Nyt väsyttää enemmän, kuin silloin kun valvoin sen reilu kaks kuukautta alkuun öisin.. Kai siihen väsymykseenkin tottuu :whistle:

Luin vanhaa ketjua, ja viikonlopun aikaan täällä ollut ilmeisesti matalapainetta parisuhde rintamalla. Näinköhän se vihdoin painui meiltä pois. Meillä ei nimittäin tapeltu ensinkään viikonloppuna. Ihmeellistä. Mieli olisi kyllä tehny raivota aika monestakin asiasta, kuten vaikka esim. siitä, että anoppi änki meille lauantaina yllätysyökyläilylle. Joo-o, se harrastaa aina sitä että ihan ilmoittamatta mitään tulee kimpsuineen ja kampsuineen ja ilmoittaa jäävänsä yöksi :headwall: Mukanaan tietty ärsyttävä miehensä ja vielä ärsyttävämpi koiransa :x
Joo, ja ettepä arvaa mitä se nyt sitten keksi. Kun tolla meidän kultaisella noutajalla on juoksuaika ilmeisesti alkamassa. Niin anoppihan keksi, että jos heidän *sekarotuinen piskinsä* ryhtyisi isäksi meidän koiran pennuille. Kuulemma niistä tulisi niin suloisia. Ja mekun ei olla meinattu teettää pentuja, saatika sit jollain luonnevikaisella sekarotuisella. ei tuntunu menevän jakeluun. Niinpä en sit laskenu niiden koiraa lähellekään meidän koiraa. Illalla ilmoitin miehelle, että saa luvan tehdä äidilleen selväksi, ettei pentuja tuosta yhdistelmästä tuu :x
Niin ja sitten vielä ensi syksystä.. Kun minulla olisi töitä tiedossa, mutta en millään haluaisi viedä poikaa hoitoon. No mies viisauksissaan leikillään oli äidilleen heittäny että ottaa virkavapaata ja tulee seyksyksi meille hoitomaan lapsia.. Joo, no tää oli ottanu tosissaan ja olis nyt sitten tulossa syksyllä. On jo kelalta kyselly asioita ja työpaikallaan puhunu. Vitsi että mie kiehuin. Taas ihan ilman minulta mitään kysymättä tehdään päätöksiä. Taitaa tuosta miehestä tulla yhtä paha kuin äitinsä. On yks juttu minkä se päätti ihan miun puolesta (just nuo syksyn työt) kysymättä mitään. Helvetti, on ne lapset minunkin..
Sori, kun tuli vähän sekavaa. Nää kuviot on niin pitkiä, ettei tällaisella lyhyellä sepustuksella saa selvyyttä. Mutta sainpahan purkaa. Lukee sitten kuka tai ei , ihan sama :D
Nyt täytyy mennä tekemään poitsulle ruokia pakkaseen :wave:
 
En minä tiiä, onko merkki allergiasta. Oletin vaan niin, kun on niin kamalan punaset, vaikka illalla nukkumaan mennessä ei ollu mitään, eikä tuollee oo ollu sen jälkeen, kun maito vaihettiin takas ykköseen.
 
:attn: :attn: :attn:

Tarkistakaa, että olette vielä listalla. Ettei tullut lipsahduksia ja vääriä poistoja. Ja muutenkin, että tiedot on oikein. Ja jos siellä vielä on ylimääräisiä, niin siistitään lisää.
Jos nyt olis jo hiukan helpommin käsiteltävissä tuo lista, lyheni sentään aikas tavalla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Esim. nämä numerot ei ole kirjoitellet aikoihin .....

1,11,12,16,20,21,22,26,27,35,36,43,44,48,51,52,55,56,59,60,63,67,68,71,73,74,75,79
Huomenia!
Minä tuo seiskaykkönen, mutta saahan sen toki poistaa mikäli se tiellä on :ashamed: Päivittäin kun en kirjoittele.
Ei kai kukaan tarkoittanutkaan että päivittäin pitäisi kirjoitella. Mutta olis kiva tietää ketkä vielä mukana kulkee edes taustaillen ja joskus kertoo kuulumisiaan :) Tuolla on monta nimeä jotka ovat vaan käyneet ihan alussa ilmottautumassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
:attn: :attn: :attn:

Tarkistakaa, että olette vielä listalla. Ettei tullut lipsahduksia ja vääriä poistoja. Ja muutenkin, että tiedot on oikein. Ja jos siellä vielä on ylimääräisiä, niin siistitään lisää.
Jos nyt olis jo hiukan helpommin käsiteltävissä tuo lista, lyheni sentään aikas tavalla :whistle:
Muutama nimi siellä vielä, jotka vois poistaa, mut hienosti lyhentyi jo nyt. Seuraavan ketjun aloittajahan voi tarvittaessa lyhentää lisää... :D
 
JOO ja se lista jonka minä annoin EI pidä enää paikkansa kun nimiä tuli yksi lisää....PLIIS lukekaa tämä......

JOTEN KETÄÄN EI PUDOTETA TAHALLAAN POIS VAAN SIISTITÄÄN LISTAA
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
 
Niin ja tarkoituksena on tosiaan siistiä hiukan lyhemmäksi ja poistaa ne jotka eivät ole ainakaan pariin kuukauteen kirjoitelleet. Monihan kävi alussa vain ilmoittautumassa.
Eli jos nimi puuttuu listalta, niin se ei ole mitenkään henkilökohtainen näpäytys. Lisätään takaisin, jos on päässyt joku putoamaan listasta. Eihän tuo mikään kiveen kirjoitettu ole, vaan elää meitin mukana :)
 
lhs
Hei, siis en toki loukkaantunut tuosta listahässäkästä tai kuvitellut, että eroon yritätte päästä, ette te minusta noin vähällä pääse :LOL: :whistle: Tosiaan vaan meinasin, että jos on tarkoitus päivitellä listoja, niin minä en aina saata ehtiä ilmoittelemaan itsestäni, mutta täällä sitä pyöritää, enemmän tai vähemmän :ashamed: :p

Meillä muuten tytöllä myös joskus posket punoittaa ja on vähän kuivahkotkin, mutta sipaus bepanthenia palauttaa ihon normaaliksi, niin en ole liiemmin huolehtinut asiasta. Minullahan on noita allergioita ja atooppista ihoa itselläni, joten ei se kumma ole jos tytölle joskus jotain tulee, toistaiseksi iho on noita poskia lukunottamatta ollut kokoajan tosi hyvä. Meillä esikoisella ei ole koskaan ollut ihottumia, mutta keskimmäisellä ilmesty tuossa 1½-2v paikkeilla atooppista ihottumaa, joka tulee ja menee, nyt ei ole aikoihin ollut yhtään ihottumaa, saa nähdä miten tytön kohdalla käy..

Tuutilulla minun piti tässä joku aika sitten hetki miettiä tytön nimeä, kun se piti johonkin sanoa, että ei ihan tuo muisti ole parhaimmillaan täälläkään :ashamed: :whistle:
Muutenkin unohtelen ihan jatkuvasti jotain..kuka sen tietää mitä kaikkea olen unohtanut :LOL:

Pikkumyylle tsemppiä anopin kestämiseen..Siinä on joskus tekemistä :headwall:
 

Yhteistyössä