2004 syntyneitä lapsukaisia

Hei!
huhuilen v.2004 syntyneitä,minkälaisia riiviöitä löytyy? :D

Meillä jouluussa syntynyt pieni omapäinen paholainen,sattuu ja tapahtuu joka päivä.
Tänään viimeksi piirsi sohvaan mustekynällä,kysyin kuka teki niin vastaus oli sisko :D
 
meillä on tässä kuussa kolme täyttävä ihana poikahirviö. yleensä kyllä ottaa edes syyt omille niskoilleen.
tekee kans kaikkee ja saa vuoden täyttävän siskonkin jo mukaan.
ohan tässä kahden pienen riiviön kans äipällä kestämistä, varsinkin kun kaikki päivät melkein ollaan kotona.

ehkä se tästä.... =)
 
toukokuu 2004, ihana tyttö. Osaa pukea ja riisua, piirtää ja muovailee, kyselee paljon, äidin kulta ja pappa on paras kaveri. Omaa tahtoa löytyy, illalla saa antaa halit mutta suukkoa ei saa antaa. _ ilmoittaa sen itse topakasti.


 
Maaliskuussa 3v täyttävä poika löytyy :wave: Isoveli on eskari-ikäinen joten meno on välillä sen mukaista ja isoveljeä pitää muutenkin yrittää matkia kaiken aikaa =)

Allergiat ovat vaivanneet meidän riiviötä vauvasta saakka,mutta onneksi jo paremmalla mallilla kaikki.

Poitsu puhuu melkein täydellisesti,on osannut jo kauan puhua. Ainoastaan r-kirjain tulee surahtaen ja j kirjain korvataan meillä l-kirjaimella joissain kohdissa :whistle: Päivä- ja yökuiva on ollut viime kesästä saakka. Tosin nyt on muutamina päivinä vähäsen pissaillut housuun...en tiedä mistä johtuu!

Lastenohjelmista suosikki on Muumit sekä Heinähattu ja Vilttitossu =) Pikkuautot on parhaimpia leluista. Värittää tykkää värityskuvia varsinkin jos isovelikin tekee niin =)
 
tyttö täytti viimekuus 3v. on tosi kultainen. pukee ja syö itse, auttaa ei saa ! muutenkin tosi omatoiminen. laulaa radiosta tuttuja biisejä mitä on automatkoilla kuullut. tosi energinen ja kova tanssimaan. ja sanoo joka päivä moneen kertaan että: äiti oot ihana ja rakastan sua. :heart: meillä sanotaan joka päivä jokaiselle että rakastan sua, niin jääny likallekki päähän. :)

osaa kyllä näyttää mieltä kun joku ei mee niinku pitäis ja siloon tavarat lentää jne. :D
 
Meillä 10/2004 syntynyt poika. Meno on välillä hurjaa.Kikkukohtaukset normaalia lähes päivittäin. Omatoiminen on. Menee jääkaapille kun haluaa mehua tai jogurttia. Olen yrittänyt pitää rajat omatoimisuudesta huolimatta. :) Puhuu täysin. Kertoo huippuja mielikuvitus juttuja. Saan nauraa.Mut yöt nukkuu levottomasti, näkee unia. Tämmöstä meillä 2½ vuotiaan kanssa.
 
Meillä toukokuussa poika täyttää kolme. On kans omatoiminen, tälläkin hetkellä pukis mielellään itse, mutta palovamman takia ei voi :'( Onneksi kohta saadaan siteet pois. Kovasti haluaa kaiken tehdä samalla tavalla kuin isoveli 5 v. Omaa tahtoa löytyy, mutta ihana poika! :heart:
 
Miskan äiskä
Täällä myös yksi vm. 2004/08. Välillä uhma pakkaa päälle, mutta hyviä ja ihaniakin hetkiä löytyy. Tällä hetkellä poika tykkää kovasti tehdä n. 20 palan palapelejä, leikkiä bussia meidän vanhempien ja pehmolelujen kanssa sekä juoda teetä tai kahvia rauhassa tai tehdä ruokaa, oikeaa ja leikki. Perjantaina poika alko tehdä kakan pottaan ja nyt ei päästä minnekkään lähtemään ennen kuin kakkaa on ainakin koitettu vääntää. Sisällä ei tartte vaippaa, käy potalla, mutta yöllä ja ulkona on vaippa. Puhetta tulee kovasti ja uusia sanoja nappaa aina kuin mahdollista, joten tarkkana saa olla mitä suustaan päästää. Päiväkodissa poika on oppinu pukemaan itse, mutta ei sitä aina viitsi itse tehdä ja syömisessäkin äidin apu on ihan jes. Pojasta tulee isoveli toukokuussa ja sitten pitääkin itse syödä taas vaihteeksi, kun äiskällä on kädet täynnä hommia ja pukeminenkin toivottavasti sujuu, onneksi tulee kesä. :)
 
Täällä löytyy 10/04 syntynyt poika :heart:
Käy vessassa, kovasti yrittää olla omatoiminen, pukeminen ei onnaa mutta riisuminen sitäkin paremmin. Puhetta tulee hyvin oman siansavonsa lisäksi. Yöt nukkuu omassa sängyssä todella hyvin, ensi kuussa saa jo oman huoneenkin -katsotaan sitten niitä yöunia :\|
On vienyt sukulaisten sydämen totaalisesti, sillä tykkää pusia ja halia.
Autot -varsinkin se leffa nimeltä Autot- on todella kova sana! Ja tässäpä Make-rekkaa odotellaankin postissa saapuvaksi :whistle:
Kotihoidossa ollaan, mutta kohta varmaan lähden töihin, jonka jälkeen hoito sekä iskän että mumman kanssa, ja pikkuhiljaa katsellaan päiväkotia.
 
Meiltä löytyy 01/04 syntynyt touhukas ja iloinen pikkuprinsessa, joka rakastaa eläimiä ja viihdyttää mielellään vauva-pikkusiskoaan. Joskus kyllä viihdytys menee pienen kiusauksenkin puolelle, mutta useimmiten koittaa vaan saada vauvan nauramaan pelleilyllään.

Neitokainen on innokas lukija ja opettelee jo itse lukemaan ja kirjoittamaan, kaikki kirjaimet jo tunnistaakin, myös tekstauskirjaimet! Oman nimensä, siskon nimen, äidin, isin ja mummin mm. osaa jo kirjoittaa. Oli neuvolantäti hieman ihmeissään 3v-tarkastuksessa... :whistle: Puhe on muuten täydellistä, mutta r-kirjain ei vielä ihan äänny, joskin kovasti sitä koittaa harjoitella. Laulaa mielellään ja osaa uskomattoman liudan lauluja ulkoa. Viimeisten kuukausien aikana on jo alkanut laulaa ihan sävelellä, aiemman "lurittelun" sijaan.

Leikeistä mieluisimpia ovat pehmoeläinten ja pienten eläinfiguurien kanssa kehitellyt hoivaleikit, sekä muovailu, piirtäminen ja kaikenlainen askartelu. Legot ovat myös kova sana...

Kotihoidossa on ikänsä ollut, ja taitaa vielä tovin ollakin, joskin jotain kerhoa pitäisi alkaa varmaan lisukkeeksi katsastamaan.

Välillä on uhmaa päällä ja ääntä lähtee, kun koittaa saada tahtoaan perille. Neuvottelemalla ollaan kuitenkin vielä asiat saatu selviteltyä.
Kuivana on ollut jo ties kuinka kauan, päivävaipat jäivät pois n.1v 7kk iässä, yövaipat n. 2v. Ihanan kamala ikä tuntuu tämä 3-v olevan, niin pieni vielä, mutta toisaalta jo kovasti omissa touhuissaan ja kaikkea muuta kuin vauva enää. =)

<br><br>
 
K-M
Meilläkin mitä ihanin pikkutyttö (2/04)
Liiankin omatoiminen. Yks päivä oli ottanu arkkupakastimen yläkorista lihapullapussin, laittanu kaapista pannun hellalle ja viereisen levyn päälle. ja sit kipannu ne lihapullat sinne pannulle ja huutanu kovaa: MULLA ON NÄLKÄ! :LOL:
Riisuu ja pukee ja syö itse, piirtää tikku-ukkoja ja tikku-kissoja, puhuu selkeästi, ainostaan r ja s hieman vielä hiomista vailla. Joka päivä kertoo rakastavansa äitiä ja isää ja Otto-kissaa. :heart:
 
ÄIPPPÄ
meillä tyttö marraskuu 04...osaa riisua itse pukeminen ei ihan vielä kaikin tavoin onnistu..mut harjoitellaan!puhuu täysin ainoa että r ja s on vielä hiukan hakusessa..omatoiminen tyttö ja joka ilta sanoo myös että rakastaa äitiä ja isää ja välistä niin myös sanoo päivällä...uneen pitää laulaa jonka aikana sanoo välillä äiti vähä kovempaa :LOL:
tanssiminen ja eläimet lähellä sydäntä :heart:

pirteä pimu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 18:53 p02t04 kirjoitti:
toukokuu 2004, ihana tyttö. Osaa pukea ja riisua, piirtää ja muovailee, kyselee paljon, äidin kulta ja pappa on paras kaveri. Omaa tahtoa löytyy, illalla saa antaa halit mutta suukkoa ei saa antaa. _ ilmoittaa sen itse topakasti.

tääläkin äitienpäivälahja-tyttö!

Omaa tahtoa on vaikka muille jakaa!!!!!

pottailaan ja pöntöllä käydään mutta nro. 2 tulee vaippaa... siitä ku pääsis eroon nii hyvä!

Puhuu ihan täyttä häkää! kiipeilee kuin apina.

Lempijutut on muumit, nalle puh, tiku ja taku sekä prinsessat=)


Itse puetaan ja riisutaan mutta hankalissa paikoissa pitää auttaa.<br><br>
 
tyttö täytti tammikuussa 3. leikkii paljon omassa huoneessa, kova kiipeileen, syö itse ja pukee. ei pahemmin kiukuttele, tietysti joskus. ei lapsi ole normaali ellei kiukutella. :) viime talvena oli meillä uhmat jo. piirtelee paljon ja nyt ollaan opeteltu nimen kirjottamista. hyvin sujuu... :)
 
Yap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 21:24 LilliMenninkäinen kirjoitti:
Päivä- ja yökuiva on ollut viime kesästä saakka. Tosin nyt on muutamina päivinä vähäsen pissaillut housuun...en tiedä mistä johtuu!
Meillä 05/04 poika on kanssa ollut päivä ja yökuiva kesästä. Mutta nyt on muutamana päivänä tehnyt housuun vaikka sitä ennen ei ikinä, mistäköhän tosiaan johtuu??? Kun ei tosiaan mitään oo muuttunu oloissa. No toisaalta tästä on jo viikko kun ne pari kertaa tuli sanoin että laitetaan vaipat taksin jos ei kerkee vessaan. Totes mulle leuhkana että ei sulla ole vaippoja. Kaivoin kaapista kesän jäljiltä vaippoja (ei muuten varmaan ees mahtuis enään) ja näytin että onpas. Sitten vasta hätääntyi ja sanoi että teen vessaan tästä lähtien. :)

Muuten hieman uhmaa havaittavissa. Puhuu hyvin r-kirjain puuttuu jutut on mainiot ja mistä ihmeestä ne lapset kaiken muistaakin. Ei kyllä osaa piirtää kun tuheroa. Leikkii legoilla, ritari on kova sana. Pukemisessa pitäisi varmaan ruveta meidän skarppaamaan. Käy kyllä itse vessassa ja sen verran pukemisessa pärjää ja riisuu tietty mutta me tyhmät ollaan aina puettu vaatteet päälle :ashamed:
 
Meiän poju syntyi joulukuussa 04. kaikki pitäisi saada tehdä ite, mutta välillä on päiviä milloin kuuluu joka asiassa "äiti antaa tai auttaa" Päiväkuiva on jo ollu melkein puol vuotta. kotiäitinä edelleen, mutta toinen lapsi houkuttais.. :heart: kyllä saa aina nauraa kaikille omituisille höpötyksille :LOL: että kyllä ne mukulat ovat sitten ihania!
 
Tyttömme kesäkuussa jo kolme vuotta, perhepvhoitajalla päivät ja on hyvin sosiaalinen ja reipas ! Puhuu hyvin, laulaa, piirtää, katsoo telkasta lastenohjelmia ja dvd:ltä, pelaa jo tietokonepelejäkin isin kanssa.. Vaipat on vielä kun ei aina muista sanoa milloin pissi tulee, kakat ilmoittaa jo etukäteen. Välillä syö hyvin itsekin, välillä pitää syöttää kun hän on vauva kuulemma.. Näkee niitä pienempiä hoitopaikassa ja yrittää hoitaa niitä itsekin ! Juttelee mielellään kännykässä isovanhempien kanssa ja tykkää lukea/selailla kirjaston kirjoja tai lastenlehtiä. Hän ei siis itse osaa vielä lukea, mutta kovasti leikkii muovisilla magneettikirjaimilla ! Ja pikku traktoreilla, autoilla, nukeilla, kupeilla, kattiloilla.. Ilmaisee selkeästi omat mielipiteensä eli joskus kaikki on vain EIEIEI ja joskus kylläkylläkyllä.. :)
 
täältä löytyy joulukussa syntynyt termiitti tyttö..äiti on tyhmä vähän väliä ja komentelee sen kun kerkee. isoveli saa kyytiä eli meno on tosi hurjaa välillä kun veli antaa samalla mitalla takaisin.

Ihanuus on tällä hetkellä kaukana :whistle: pukee itse ja kaikki muutklin tekee ihan ITE!!!!!!!! ...ITE ITE . vaatteet haetaan ihan ite joka aamu kaapista ja vaatetus on ihan omaa luokkaansa . eilen oli kax paitaa päällekkäin ja t-paita siinä vielä päällä.. :LOL:
 
Meiltä löytyy parin viikon päästä 3-vuotta täyttävä erittäin omatahtonen ja vilkas neiti.Yrittää matkia isosiskoaan miltei joka asiassa ja se välillä meidän ekaluokkalaista ottaa päähän.On jo omatoiminen pukija ja vessassa kävijä.Apua ei huoli yrittää loppuun asti itse.Osaa jo sujuvasti puhua ja joja päivä muistaa sanoa kuinka paljon rakastaa äitiä.isiä ja siskoa.Raivareita ja pieniä kiukunpuuskia tulee tasaseen tahtiin,mutta niinhän ne kuuluukin.On kova menijä ja kiipeejä ja kerran on jo tikattu otsa kun meno oli liian kova.
Mutta on osaa myös keskittyä tarvittaessa.Tarhassa lempipuuhaa nyt maalaaminen ja palapelien kokoaminen.Ja kaverit on alkaneet oleen tärkeitä.
 
Moi :wave: Meiltä löytyy 11/04 poika :heart: Itsepäinen ja ihana :heart: Vilkas, ketterä, iloinen ja touhukas :D Pottaan tekee kakan ja usein pissan, mutta ei kumminkaan ole vielä valmis luopumaan vaipasta kokonaan, jospa sitten kesällä ;) Sanoja on muutamia, mutta ei puhu. Ymmärtää kyllä hyvin ja tekee itsensä ymmärretyksi ja on aika nokkela :D Autot on in! Leikkii yksin ja isosiskonsa kanssa ja leikittää pikku siskoa :heart: Mistä päin Suomen maata te ja pienokaisenne olette?

t: me täältä Kainuun korvesta ;)
 
Kuopus täytti tammikuulla 3 v. Erittäin kekseliäitä ovat 2002 syntyneen isoveikan kanssa, tuntuu että joka päivä "tapahtuu" jotain.... :whistle:

Erittäin omatoiminen ja liikunnallinen poika, puhe hiukan vielä hakusissa kun lokakuulla operoitiin liian lyhyt kielijänne. Mutta kovasti sitä pulputusta alkaa tulla. =)
 
äiti lokakuu
Meillä 10/2004 syntynyt perheen nuorin poika. Puhuu hyvin (r-vielä puuttuu). Syö itse ja riisuu. Vaipat edelleen on, mitään innostusta ei ole pottahommiin. Pissaa kun vie, odotellemme kesää että päästäisiin vaipoista erilleen. Isoveli 5v 6 kk suuri idolli. Rakastaa palapelejä ja puuhapeteä sekä nasua. Vielä ei jaksa koko filmia katsoa vaan ajelee välillä plaston mopolla pitkin alakertaa ja laulaa sekä nauraa. Oma tahto on noussut ja EI on lempisanoja. Huutaa isosti jos ei saa tahtoansa perille. Äidille juonitellaan, isälle ei. Ulkona työntää polkutraktoria kovaa. Päivähoidossa perheessä. Mielestäni vaikea ikä kun uhma päällä ja järkeä ei ole vielä yhtään, koko ajan vahdittava. Silti niiíiin ihana.
 
Toukokuussa syntynyt vilkas tyttö-lapsi.
Nyt jopa hiukan meno tasaantunut, aikaisemmin ei voinut selkää kääntää kun jotain jo tapahtui :)
Puheen tuottaminen tullut hiukan jälkijunassa, mutta nyt sekin alkaa jo sujua. Tosin kävelemään lähti 10kk ikäisenä, ehkä siinä jotaion selitettä?
Kädentaidoissa lahjakas (mistä lie perinyt, ei ainakaan äipältä :D )maalaa, piirtää, muovailee, askartelee...
Omaa tahtoa pienestä asti ollut runsaasti, jalkaa poljetaan maahan ja ääni nousee ellei asiat mene niinkuin hän haluais. Tosin vastapuolena taas herttainen tottelevainen murunen. Päivistä riippuen :)
Aina ollut kova tanssimaan ja laulamaan alkoi ennen kuin osasi puhua.
Isin tyttö! Saa nähdä kuinka sitten pärjätään kun kesällä syntyy pikkusisko- tai veli ja joutuu jakamaan isin huomion, hui hui :LOL:
 

Yhteistyössä