2-vuotias tyttö kuoli huviveneen palossa Kustavissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IS-STT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IS-STT

Vieras

22.08.2010 11:48, päivitetty 22.08. 15:07

Kaksivuotias lapsi menehtyi aamulla huviveneen palossa Kustavissa Varsinais-Suomessa.

Veneessä oli viisihenkinen perhe, jonka muut jäsenet selvisivät poliisin mukaan melko vähin vammoin.

Poliisi sai ilmoituksen Kustavissa palavasta veneestä sunnuntaina aamulla noin kello 9. Palava vene oli 11,5-metrinen moottoripurjehtija.

Veneen omistava viisihenkinen perhe oli ollut nukkumassa Iso Riisholmin saaren laituriin kiinnitettynä olleessa veneessään. Perheen äiti oli herännyt ensimmäisenä ja havainnut veneen keskiosan ja sisäosien olevan kauttaaltaan tulessa.

Vanhemmat ja perheen muutaman kuukauden ikäinen vauva sekä 4-vuotias poika onnistuivat pikaisesti poistumaan laiturille ja pelastuivat. Veneen voimakkaimmin palavassa osassa nukkunutta 2-vuotiasta tytärtä ei voitu pelastaa, ja hän menehtyi.

Koko perhe on toimitettu sairaalahoitoon tarkistettavaksi ja saamaan kriisiapua. Perheen isä sai myös hoitoa vaativia fyysisiä palovammoja. Muu perhe joutui hengittämään ainakin savua ja myrkyllisiä palokaasuja.

Vene oli valmistettu vuonna 1975 ja se tuhoutui palossa täysin.

Poliisi tutkii tulen irtipääsyn syytä. Mikään seikka tähänastisissa tutkimuksissa ei viittaa siihen, että tapahtuneessa olisi syytä epäillä rikosta.

Vene tuhoutui palossa täysin, mutta pelastuslaitoksen mukaan sen jäännökset pysyivät kuitenkin pinnalla.

Tuon järkyttävämpää tilannetta en pysty kuvittelemaan, että tietää jonkun perheenjäsenen olevan palavassa osasssa rakennusta/venettä/autoa, eikä mitään ole tehtävissä. Ilmeisesti perheenisä todella yritti kaikkensa, kun sai pahat palovammatkin:(

Nämä on erittäin ikäviä tapauksia ja en pysty/halua edes kuvitella miltä vanhemmista täytyy tuntua, ajatuskin tuosta, että 2-vuotias kuolee tulipalossa on liian raaka.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Nämä on erittäin ikäviä tapauksia ja en pysty/halua edes kuvitella miltä vanhemmista täytyy tuntua, ajatuskin tuosta, että 2-vuotias kuolee tulipalossa on liian raaka.
Hän on onneksi nukkunut ja parhaassa tapauksessa hengittänyt sen verran palokaasuja että menettänyt tajunsa nukkuessaan.

Ei tulipalossa yleensä kuolla siihen että palaa poroksi, vaan sitä ennen jo niihin kaasuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi pientä:
Hän on onneksi nukkunut ja parhaassa tapauksessa hengittänyt sen verran palokaasuja että menettänyt tajunsa nukkuessaan.

Ei tulipalossa yleensä kuolla siihen että palaa poroksi, vaan sitä ennen jo niihin kaasuihin.

Ymmärrän toki, että on menettänyt ensin tajuntansa, mutta kuvittele sitä tuskaa vanhemmille, kun hautaavaan palanutta lastaan, jota ei varmasti edes tunnista millään tapaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä varmaan palaisin mukana, koska mä olisin menny vaikka kuoleman uhalla hakemaan likan pois. Mutta uskon että kaikkensa ovat tehneet ja todella ikävä tapaturma, mä en selviäis tosta. :'( Voimia vaan koko perheelle :hug:

No sä et voi tietää miten tuossa tilanteessa todellisuudessa toimisit. Varsinkin kun sulla olisi siinä kaksi muutakin lasta.

Onkohan hän nukkunut sitten isänsä kans samassa osassa,kun tuossa annetaan ymmärtää et ei oo ollu noidne muiden kaa samassa osassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan hän nukkunut sitten isänsä kans samassa osassa,kun tuossa annetaan ymmärtää et ei oo ollu noidne muiden kaa samassa osassa.

Voisin hyvin kuvitella ainakin sen, että kaikista herkimmin omille teilleen lähtevä pantaisiin veneen keulahytiin nukkumaan, mutta luulisi kyllä että joku olisi ollut siellä hänen kanssaan.

Ymmärrän toki, että on menettänyt ensin tajuntansa, mutta kuvittele sitä tuskaa vanhemmille, kun hautaavaan palanutta lastaan, jota ei varmasti edes tunnista millään tapaa :(

:'(

Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä varmaan palaisin mukana, koska mä olisin menny vaikka kuoleman uhalla hakemaan likan pois. Mutta uskon että kaikkensa ovat tehneet ja todella ikävä tapaturma, mä en selviäis tosta. :'( Voimia vaan koko perheelle :hug:

Ei sitä kuule roihuaviin liekkeihin pysty menemään, vaikka kuinka luulis että pystyy.

" Olen pieni ja onnellinen, Isä suuri on taivahinen,
minä riemusta laulen ain', Isän kanssa en pelkää lain.
Ilta saapuu ja tummuvi maa, mulle tähtöset vilkuttaa,
valot Taivahan kaupungin mua kutsuvat kotihin. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On tuttavaperheeni ja erittäin ikävää, että riepottelette tätä tapausta täällä.

Onko tämä riepottelua? Iltalehden nettisivuilta luin tästä ja herkkänä ihmisenä tällaiset jää mieleen pitkäksi aikaa :'( On hyvä, että tällaisista voi keskustella eikä pitää tabuna josta ei saa keskustella.

Yhteistyössä