2-vuotiaan yöheräilyt

Meillä neiti on loppukesästä alkaen nukkunut jatkettavassa sängyssä.Ja hyvin jää kyllä nukkumaan ja monet yöt on nukkunut kyllä heräämättäkin.Mutta nyt on ollu öitä jolloin herännyt ja kävelee meidän sänkyyn keskelle.Tosin ei siinä mitään vaikka tuleekin vanhempien väliin nukkumaan,mutta kun ei meinaa millään asettua.Alkaa potkiminen,pyöriminen ja jutustelu.Koskea ei saa tai saatikka laittaa peittoa.Sit palaa käpy kun ei nukahtamisesta meinaa tulla mitään ja sitten saatetaan pariin-kolmeen kertaan kantaa omaan sänkyyn minne loppupelistä saattaa sitten jäädä kuitenkin.Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitenkä olette ratkaisseet asian?Pinnasänkyynkään ei voi enää siirtää kun parin viikon päästä on sisarukselle laskettu aika joten pinnikselle on muuta käyttöä.Tietysti onhan meillä matkasänky johon voisi kyllä laittaa paremman patjan.Ei sieltä ainakaan lähtisi kävelemään.Tai sitten olen ajatellut portin laittamista oviaukkoon.Sillä tyttäremme huoneessa ei ole ovea ja huoneemme ovat melkein vierekkäin.Ja vähän julmalta kyllä tuntuisi jättää oven taakse tyttöä nukkumaan.Joten kokemuksia ja vinkkejä kaivataan.
 
Meidän poika 2v tekee joka yö tuon saman rituaalin eli nukahtaa omaan ja yöllä tulee viereen. Jos siihen itse heräämme niin kannamme takaisin mutta monesti aamulla löytyy vierestä. Siihen on ratkaisuna aika ja päättäväisyys. Meidän poika vaan on tottunut nukkumaan vieressä joten meillä voi mennä kauan ennen kun nukkuu omassa sängyssä kokonaisia öitä.
 
Sama juttu täällä. Yöllä kuuluu aina semmoinen paljaiden jalkojen läpsyttely kun pikkumies tallustelee herättyään meidän huoneeseen. :LOL: Meillä poitsu tosin ei kiipeä viereen vaan herättää minut ja sitten mennään hiljaa takaisin omaan sänkyyn odottelemaan unen tuloa. Tosin mun pitää istua siinä vieressä päivystämässä siihen asti että uni tulee, muuten sitä rallia jatkuu koko yön. Yleensä onneksi sen unen tulo kestää vain kymmenkunta minuuttia, joten pääsen itsekin suht pian takaisin jatkamaan unia mutta pahimmillaan olen istunut 1,5h yöllä pojan huoneessa odottelemassa... |O
 
Meillä alkoi yöheräilyt pari kuukautta sitten pikkuveljen synnyttyä. Voipi olla että teilläkin lapsi vaistoaa että jotain on tapahtumassa ja käy siksi öisin teitä tarkistamassa. Nyt meillä on alkanut tilanne kyllä jo rauhoittua ja poika 2 v 3 kk tepsuttelee makkariimme yöllä ehkä enää 1-2 kertaa viikossa. Aluksi pelkäsin että loikkaa sänkyymme pikkuveljen päälle vahingossa kun aika usein vauva jää yösyötöllä viereeni koisimaan, mutta aika sujuvasti on poika oppinut menemään suoraan isin puolelle seuraa kyselemään.
 

Yhteistyössä