2-vuotiaan virikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuoreäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuoreäiti

Vieras
Tarviiko mielestäsi 2-vuotias kuinka paljon virikkeitä?
2-vuotiaalla tytölläni on kavereita/sukulaisia, joiden kanssa leikkiä ja joita hän näkee viikottain ja muskaria jatketaan syksyllä, jos päästään mukaan.

Riittääkö hänelle äidin, isän ja vauvan seura?
Olen miettinyt avointa päiväkotia/perhekerhoa mutta itseäni ei huvita ollenkaan ne.
Olen suunnitellut, että kun hän on n. 3v "pistän" hänet päiväkotiin.

Mielipiteitä kaipailen!

Riittää. Vauvan hoitoon ja kotihommiin mukaan. Eikä 3v tarvitse välttämättä päiväkotia, ainakaan jo olet kotona vauvan kanssa. Kerhoihin vaan reippaasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Normaali arki riittää kyllä :) Ota mahdollisimman paljon kotitöihin mukaan, ulkoilkaa päivittäin.

Samaa mieltä.
Enkä mä kyllä 3-vuotiastakaan päiväkotiin laittaisi, jos itse olisin kotona. Silloin voisi ajatella jotain kerhoja, jossa lapsi on ilman äitiään.

riittää, onhan tossa virikettä ja kaveria.
mulla menee nyt lapsi "vasta" 3.5vuotiaana päiväkotiin. Ja ihan normaalilta toi vaikuttaa :D Oli kerran viikossa 45min muskari, kerran viikossa 1.5h yhteinen perhekerho, muuten ei pahemmin ikäisiään tavannut.

Kiitos vastauksistanne!
Päiväkotia ajattelin, koska mielestäni 3-vuotias tarvitsee sosiaalista kanssakäymistä ikäistensä kanssa ja oppia olemaan ryhmässä, tosin unohdin taas ne yli 3-vuotiaiden kerhot, missä ollaan ilman äitiä!

Ei se päiväkoti mikään kiveenhakattu juttu ole koska kuopus olisi silloin 1,5-vuotias ja näin ollen myös menisi päiväkotiin.
Mutta itsestäni tuntuu, että kaipaan jo työelämään silloin takaisin vaikka eihän sitä koskaan tiedä.
Ja kuten joku kirjoitti, että "katse pois omasta navasta" niin olet oikeassa, lapsen takia sinne mennään mutta ajatus laumasta muita äitejä hirvittää minua.

Yhteistyössä