2-vuotiaan synttärit

• Viestiketjun aloittaja juhlat tulossa
  • Ensimmäinen viesti
juhlat tulossa
Olisiko kenelläkään vinkkejä, mitä pientä suolaista voisi tarjota 2-vuotiaan synttärijuhlissa? Olen ajatellut leipoa tuulihattuja ja täyttää ne jollain suolaisella täytteellä, mutta ajattelin, että sen lisäksi voisi olla kiva tarjota jotain muutakin ei-makeaa purtavaa. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!

kaksosten äiti
Meidän tyttöjen 2v-kemuissa oli mm. pikkupizzoja. Eli pyöreälle ruisleivän palalle levitetään ensin ketsuppia, sitten päälle muutama nakinpala ja kirsikkatomaatin viipale, mausteita vähäsen ja juustoraastetta. Sitten uuniin (150-200 astetta muistaakseni) viideksi minuutiksi. Myös porkkana-, kukkakaali- yms. paloja ja niille kermaviilinen dippikastike voisi maistua...

hepsukka
meillä oli pieniä karjalanpiirakoita,niitä oli lasten hyvä syödä,eikä ne sotke kauheesti.. oli myös voileipäkakku. mutta siitä ei moni lapsi välitä,se olikin enemmän aikuisille suolaiseksi syötäväksi.

Meillä 2-vuotiaan synttäreillä oli näitä pikkupitsoja. Yksikään lapsi ei syönyt juuri kahvileipää, kakkua, pitsaa. Parhaiten uppos sipsit, karkki, keksit ja limpparit. Näin on käynyt melkein kaikkien kavereidenkin synttäreillä.

Me just vietettiin synttärikemuja ja tarjolla oli kinkkupiirakkaa. Se voi-jauho taikina, kinkkua, paprikaa ja juustoraastetta. Päälle sit munamaito ja uuniin. Meni hyvin kaupaks. Kummipojan synttäreillä oli tarjolla pieniä karjalanpiirakoita ja munavoita. Mä ainakin söin niitä hyvällä halulla =)

Jeminda
Neiti täytti eilen 2v =) Mistään ns synttärikemuista ei voinut puhua, koska olin koko päivän koulussa kuuteen asti illalla ja tyttö hoidossa..toki lahjan ostin ja annoin ja vietettiin ilta yhdessä..kateltiin videota, leivottiin torttuja ja pipareita..En opiskelevana yh:na paljoa enempää pysty, vielä kun sattui navetta vuorokin just tälle viikolle, ettei voinut vieraitakaan vastaanottaa... :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 13:17 vieras kirjoitti:
Prinssinakkeja voitaikinan sisällä... Kivoja nimenomaan lapsille! Päälle voi ripotella hieman suolaa ja esim. paprikamaustetta.
samaa mieltä, lapset tykkää kovasti, menee ihan käsistä:) mielestäni päälle sopii seesaminsiemenet tai juustoraaste...

Yhteistyössä