2-vuotiaan päässä karstaa

Huomasin tässä yksi päivä, että 2v tytölläni on tuossa edessä hiusten alla päänahassa karstaa tms.

Onko kellään kokemusta, että isolla lapsella karstaa olisi ja milläköhän sen saisi pois? Suihkun/kylvyn jälkeen olen sitä yrittänyt rapsutella/harjata mutta tiukassa on.
 
vieras
Meillä kohta 2v lapsella myös edelleen karstaa, todella tiukassa, ainoa konsti sitä saada pois on tehdä se perinteinen öljyhoito ja sitten saunan jälkeen laittaa lempiohjelma pyörimään ja rapsutella sitä ihan sormin pois niin kauan kuin vain suinkin antaa. Millään harjalla tms. ei lähde.
 
Meidänkin 3vuotiaalla oli paljonkin karstaa..ja ei lähtenyt sitten millään..kokeiltiin kaikenmaailman poppaskonsteja mutta ei.. sitte yks päivä päätin koettaa ihan tavallista rypsiöljyä :LOL: ..hieroin vaan koko päähän ja villamyssy hautomaan pariks tunniks..sen jälkeen hyvin lähti kammalla kevyesti rapsuttaessa ja loput hiuksia pestessä.. :xmas: eikä oo uusinu..
 
mie vaan
meillä muksulla on karstaa ja minä olen laiska sitä rapsuttamaan pois. Kampaaja suositteli siihen hajusteetonta hoitoainetta samaan tapaan kuin perinteisesti vauvaöljyä käytetään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Pesettekös lapsenkin päänahan normaalisti shamppoolla? Silloin ei luulisi tulevan jos kerran kaksi viikossa pesee kunnolla. Meillä ei lapsilla ole ikinä ollut.
Kerran viikossa tytön hiukset shampoolla pestään, joten ei johdu ainakaan siitä, että ei pestäis.
 
Vauvalla paksu karstakerron lähti seuraaavasti: öljysin pään pari tuntia ennen pesua perusteellisesti. Pesun jälkeen harjasin ja pyöritelin vauvaharjalla koko pään. KArsta irtosi hiuksiin, mutta jä kiinni niihin. Lopuksi vetelin täikammalla hiukset läpi. Sain kaikki pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
meillä muksulla on karstaa ja minä olen laiska sitä rapsuttamaan pois. Kampaaja suositteli siihen hajusteetonta hoitoainetta samaan tapaan kuin perinteisesti vauvaöljyä käytetään...
Kaapista löytyisi hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Voisikohan sitä käyttää? On kyllä miedosti vadelmantuoksuinen....
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
meillä muksulla on karstaa ja minä olen laiska sitä rapsuttamaan pois. Kampaaja suositteli siihen hajusteetonta hoitoainetta samaan tapaan kuin perinteisesti vauvaöljyä käytetään...
Kaapista löytyisi hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Voisikohan sitä käyttää? On kyllä miedosti vadelmantuoksuinen....
Tää on kyllä sellaista mönjää, saa paremmin levittymään päänahkaan. Niillä hiuksillahan ei ole väliä. Kyllä tavallisesta kaupasta saa näitä LV/Erisan hoitoaineita, ne käy kans ja sitten ne öljyt, jotka on jo mainittu (eli jääkaappia tutkimaan)....

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
meillä muksulla on karstaa ja minä olen laiska sitä rapsuttamaan pois. Kampaaja suositteli siihen hajusteetonta hoitoainetta samaan tapaan kuin perinteisesti vauvaöljyä käytetään...
Kaapista löytyisi hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Voisikohan sitä käyttää? On kyllä miedosti vadelmantuoksuinen....
Tää on kyllä sellaista mönjää, saa paremmin levittymään päänahkaan. Niillä hiuksillahan ei ole väliä. Kyllä tavallisesta kaupasta saa näitä LV/Erisan hoitoaineita, ne käy kans ja sitten ne öljyt, jotka on jo mainittu (eli jääkaappia tutkimaan)....
Ok. Kiitos! :)
 

Yhteistyössä