2 vuotiaalle työlle hoitopaikkaa hakemassa. Mikä on paras vaihtoehto mielestäsi, päiväkoti, perhepäivähoito vai ryhmäperhepäiväkoti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Niin kauheelta kun se äidistä tuntuukin on meille ajankohtaista laittaa lapsi hoitoon :). Tai ei vielä muutamiin kuukausiin ,mutta paikkaa pitäisi jo hakea enkä yhtään tiedä mikä olisi paras vaihtoehto vaikka itse päiväkodissa ja ryhmäperhepäivähoidossa olen työskennellyt, mutta isompien ryhmissä.

Itse kannattaisin perhepäivähoitoa, on kuitenkin turhan pieni ja vastustuskyky ei ole täysin kehittynyt. Itse laitoimme nuorimmaisen päiväkotiin, kun isosiskokin oli siellä, mutta eri ryhmään. Ei oikein viihtynyt siellä, ennen kuin pääsi isompien ryhmään täyttäessään neljä. Vanhemman kanssa taas perhepäivähoidosta on hyvät kokemukset (tuttu hoitaja).

ryhmikseen tai pph:lle
päiväkodissa yleensä aika rankat pöpöt ekaa kertaa hoitoo aloittelevalle. ja jos tyttösi on arka voi olla päiväkotiin hankkalempi sopeutua koska ulkona usein samaan aikaan myös vanhemmat lapset.

Oon sitä mieltä että kaikissa noissa voi saada hyvää tai huonoa hoitoa -riippuu täysin siitä minkälaisen hoitajan satut saamaan.Perhepäivähoitajissa on niitä jotka tekevät vaan ihan pakolliset jutut ja puistossa höpisevät koko ajan omia juttujaan toisten kanssa ja sitten joukossa niitä helmiä,jotka jaksavat touhuta lasten kanssa ja tosissaan tykkäävät työstään (henk.koht.kokemusta molemmista).Ja päiväkotejakin on monenlaisia.Infektioiden suhteen eivät kyllä niin paljon eroa toisistaan kuin yleisesti luullaan.Tutkimusten mukaan riskit on aika tasan,jos perhepäivähoidossa on 4 lasta tai enemmän,varsinkin jos kaikki eri perheistä.Ja paljon riippuu lapsesta itsestään.Meillä esikko oli päiväkodissa alusta alkaen ja viihtyi loistavasti.Kuopus oli yksityisellä päivähoitajalla ja oli tarkoitus siirtää päiväkotiin 3-4-vuotiaana,mutta menikin vasta esikouluun kun tykkäsi hoitajasta niin kovasti eikä halunnut siirtyä minnekään muualle ja ratkaisu oli onnistunut puolin ja toisin.

Niin siis meillä keskimmäinen oli se jolle sattui sekä mukava että vähemmän mukava perhepäivähoitaja.Kokemusteni perusteella en minäkään perhepäivähoitoon enää veisi jos en hoitajaa ennestään tuntisi!

Yhteistyössä