2-vuotiaalle ilmestynyt ihinvärisiä näppylöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsen iho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsen iho

Vieras
Näppylöitä on selässä ja mahassa. Nyt huomasin,että käsivarsiin on myös tullu, kyynärpäistä ranteeseen sillä välillä.
Ne ei kutise koska lapsi ei niitä raavi mitenkään ja ei tunnu haittaavan mitenkään. Paljon pijeniä ihonvärisiä joskus punertavia näppyjä ihan vierivieressä. neuvolassa sanottiin ,että on vaippaihottumaa,mut miski mä en nyt sit usko tuota.
pepanthen voidetta olen nihin laittanut,mutta ei siitä varsinaisesti ole mitään hyötyä.
Lapsen iho ei ole mitenkään erityisen kuiva.
lapsi on kyllä kova kylpemään joten voisiko johtua jotenkin siitä

Mitähän se voisi mahdollisesti olla?

Hyvin suurella todennäköisyydellä kuulostavat molluskoilta. Meidän kaks-vuotiaalla on myös niitä. Ne lähtevät itsestään pois ja siinä vaiheessa näyttävät punertavilta. Ne tavallaan kuivuvat pois :) Yksityinen lääkäri kertoi meille mitä ne ovat. Wikipediasta voit myös katsoa tarkemmin. Neuvolasta meille sanottiin joku tuote mikä nopeuttaisi niiden paranemista, mutta en nyt muista mikä. Mitään haittaa näistä ei todellakaan ole. Voivat kuulemma kestää muutaman vuodenkin.

Mun pojalla samanlaisia. Tuntuu olevan ihan perus hikinäppyjä, joita tulee aina talvisin kun on paljon vaatetta päällä, eikä iho pääse ns. hengittämään. Perusrasvalla vähenee huomattavasti.

Yhteistyössä