2-vuotiaalle haalari vai kaksiosainen puku kevääksi päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse valitsisin ehdottomasti haalarin. On nopeampi ja helpompi pukea, sekä aikuisen että lapsen itsensä. Eikä tarvitse huolehtia siitä, että takin helma jäisi leikkiessä, kiipeillessä ja riehuess kiinni mihinkään.:)

• Tykkää
Reactions: Oisku
Ehdottomasti haalari! Kauppavaatteen avoi olla sitten kaksiosainen. Meillä ekaluokkalainenkin (tyttö) tykkää edelleen haalarista kun on nopea pukea ja ei jää selkä paljaaksi.

Haalari ilman muuta. On hyvä, että lapsi voi pukea itse ja se ei mitenkään onnistu ainakaan kokonaan, jos puku on 2-osainen. Lapsi turhautuu, jos ei saa itse vaatetta päälleen, kun kaverit saavat.

Alkuperäinen kirjoittaja äetee;29601667:
Ehdottomasti 2-osainen. Takille käyttöä kesälläkin ja lämpimillä kevätilmoilla takki helppo heittää pois iltapäivällä, kun maa kuitenkin kostea.

Näin mäkin ajattelin. Eikä meidän lapsi pue itse

Ehdottomasti haalari. Sen lapsi osaa itsekin pukea, pysyy paremmin päällä eikä oo selkä paljaana. Kotioloissa kaksosainenkin menee hyvin, kun itse ehtii paremmin pukea lapsen ja ulkona oikoa niitä vaatteita.

Haalari aivan ehdottomasti. Lapset opetetaan pukemaan itse päiväkodissa, koska ei siellä ole aikaa pukea jokaista lasta alusta loppuun saakka. Lapsi saa puvun päälleen huomattavasti helpommin, kuin takin ja housut.

Tottahan toki suosittelen ostamaan sen yhden ja ainoan puvun lisäksi myös muita ulkovaatteita, esim. sen takin ja halutessasi ne housutkin. Niitä voi sitten käyttää ns. vapaa-ajalla kauppaan mennessä tms. Haalari on tuolloin hieman hankalampi, koska pidemmällä kauppareissulla saattaa tulla turhan lämmin.

Mutta haalari siis ihan ehdottomasti päiväkotiin.

• Tykkää
Reactions: PeskyPixie ja Lokki
Ei se selkä varmaan jää paljaaksi kun housut on sellaset lappuhousut henkseleillä. Ja kyllä ne tädit pukee ja oikoo niitä vaatteita, siitähän niille maksetaan. En mä rupee ostamaan montaa pukua kun käyttöikä on niin lyhyt.

Kyllä hoidossa opetetaan ja kannustetaan 2v pukemaan itsekin ja siksi vaatteiden ois hyvä olla helposti puettavissa. Itse koin 2v paremmaksi haalarin, takki+pökät oli kyl olemassa mutta arkitouhuissa ja hoidossa se puku oli näppärä ja 2v itsekin oppi sen päälleen kiskomaan.

[QUOTE="vieras ap";29601701]Ei se selkä varmaan jää paljaaksi kun housut on sellaset lappuhousut henkseleillä. Ja kyllä ne tädit pukee ja oikoo niitä vaatteita, siitähän niille maksetaan. En mä rupee ostamaan montaa pukua kun käyttöikä on niin lyhyt.[/QUOTE]

No mutta sittenhän se on teillä jo päätetty. Mitä sitä enää kyselemään.

Sanotaan nyt kuitenkin että haalari olisi ollut omakin vastaukseni.

Kyllä sen haalarin kaveriksi kannattaa hankkia esim. se kaksiosainen puku. Ei ole kovinkaan harvinaista, että ulkovaatteet ovat päivn jälkeen likaiset ja illalla pitäisi lähteä vielä kauppaan tms. On siis hyvä olla vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras ap";29601701]Ei se selkä varmaan jää paljaaksi kun housut on sellaset lappuhousut henkseleillä. Ja kyllä ne tädit pukee ja oikoo niitä vaatteita, siitähän niille maksetaan. En mä rupee ostamaan montaa pukua kun käyttöikä on niin lyhyt.[/QUOTE]

Juuri näin. Haalarilla ei pärjää, pitää olla myös 2-osainen, mutta laadukkaalla 2-osaisella pärjää, eikä tartte ostaa monia kamppeita. Joinain keväinä välikausi on tosi lyhyt. Haalarihousuissa ei ole selkä paljaana.

Ei ne automaattisesti lasta passaa vaan varhaiskasvatukseen kuuluu myös omatoimisuuteen kannustaminen ja opastaminen. Yllättävästi vaan nekin 2v pystyy kun annetaan mahdollisuus ja helpot vaatteet. Meillä alle 3v ryhmässä kaikki muut paitsi se 1v pukevat itse ne haalarit. Onneksi vanhemmat ajattelevat lasta tässä asiassa. Itse olen ostanut käytettynä ulkovaatteita, ei haittaa se että kasvaa nopsaa ulos.

meinasitko vielä eskarissakin puetuttaa lasta"koska kyllähän ne tädit pukee"?Kyllä meillä jo kaksivuotiaat laittavat ulkotoppavaatteet itse päälle jos ei osaa,opetetaan,useinmiten vanhemmat ovat jo opettaneet.Haalari olis lapselle helpompi laittaa itse päälle.

Ei se lapsi kyllä opikkaan pukemaan jos asenne on tuo että ei se pue kuitenkaan itse.

MUTTA nyt kevääksi ostaisin se kaksiosaisen kun pitkään on kuitenkin sellaista että välillä tarvii takkia, välillä riittää pelkät housut ja tosiaan keväällä haalarin käyttöaika on lyhyt.

Viihan sen haalarin ostaa päiväkotiin käytettynä jos haluaa. Syksyksi jokatapauksesa sen haalarin ostaisin, mutta sen voi ostaa juhannusalesta sitten.

meillä on ollut aina vain pelkät haalarit lapsille,ei meillä ole erikseen mitään kauppavaatteita!Käyvät niin pieniksikin hetkessä.Kurakeleillä haalarinsuojana kurahousut päiväkodissa.Vaikka on kuinka Tickettiä haalari, niin ei se kuraa pidä poissa.

Ehdottomasti haalari, takin voi sitten ostaa erikseen, mutta leikeissä ja pukemisessa haalari on helpompi. Ja vaikkei lapsi vielä osaa ite pukea, niin on helpompi opetella haalarin kuin takin ja housun kans.

[QUOTE="lastenhoitaja";29601729]meinasitko vielä eskarissakin puetuttaa lasta"koska kyllähän ne tädit pukee"?Kyllä meillä jo kaksivuotiaat laittavat ulkotoppavaatteet itse päälle jos ei osaa,opetetaan,useinmiten vanhemmat ovat jo opettaneet.Haalari olis lapselle helpompi laittaa itse päälle.[/QUOTE]

Kyllähän näitä pilttejä tapaa joilta ei oo alunperinkään odotettu omaa toimintaa ja sitten ei sieläkään 5-6v viittittäs yrittää. Äiti pukee hakiessa ja päivällä kestää ja kestää päästä ulos kun tädit ei suostu isoa pukemaan. Päivähoidossa ei tunneta käsitettä passaus ja olettamus ettei se vielä...Paitsi toki aivan pienten kohdalla.

Yhteistyössä