2-vuotiaalla vatsa löysällä, uskaltaako viedä huomenna hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onpas sitkeä tauti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onpas sitkeä tauti

Vieras
Siis kuinka vakavasti yleensä otatte vatsan löysyyden/ripulin. Lapsella oli vatsatauti viime viikolla ja oli suurimman osan viikkoa kotona (vaikka oksentaminen loppui päivässä niin vatsa oli sen verran löysällä etten nähnyt tarpeelliseksi lähteä tartuttamaan muita lapsia). Tänään oli ensimmäistä päivää hoidossa, eilen oli jo normaalit kakat.

Tarhassa naureskelivat, että kaikilla siellä on nyt löysä vatsa, mutta itse vatsatautiepidemia alkaa olla loppumaan päin. Iltapäivällä ja illalla lapsi tehnyt sitten kolmet löysät kakat. Nyt kuitenkin nukkuu ja söi hyvin, on virkeä (tai siis oli hereillä ollessaan), ei lämpöä tai huonovointisuutta muuten. Onko tämä nyt vatsataudin paluu vai uskallanko viedä lapsen hoitoon huomenna? Olettaen siis, ettei tila yöllä pahene.

Ikäänkuin olisi tullut hiukan takapakkia tuossa paranemisessa. Paha rasti, viedäkö vai ei? Pystytkö olemaan töistä pois, tai saatko helpolla jonkun hoitamaan? Jos ei onnistu ilman valtavia ponnisteluja niin sitten veisin hoitoon, mutta jos hoito järjestyy suht vähällä vaivalla niin sitten saisi jäädä kotiin ja katseltaisiin mihin suuntaan tilanne kehittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En veisi, oletko antanut maitohappobakteeria esim. Gefilus

Gefilus jogurttia ollaan syöty päivittäin koko vatsatauti ruljanssin ajan. Banaania annoin vielä iltapalan yhteydessä jos vähän kovettaisi vatsaa. Nyt on jo pari tuntia nukkunut, eikä ole ainakaan herännyt ripuloimaan joten ihan sekaisin se vatsa ei kuitenkaan ole. Aika sekaisin kuitenkin kun jo kolmet löysät tänään...

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Ikäänkuin olisi tullut hiukan takapakkia tuossa paranemisessa. Paha rasti, viedäkö vai ei? Pystytkö olemaan töistä pois, tai saatko helpolla jonkun hoitamaan? Jos ei onnistu ilman valtavia ponnisteluja niin sitten veisin hoitoon, mutta jos hoito järjestyy suht vähällä vaivalla niin sitten saisi jäädä kotiin ja katseltaisiin mihin suuntaan tilanne kehittyy.

Mun on aika vaikea olla pois töistä kun olin suurimman osan viime viikosta. Mies ei voi olla tällä viikolla. Kyllä se kuitenkin onnistuu jos pakko tulee, pitää sitten ottaa vähän töitä kotiin. Lähinnä olen huolissani siitä, että kun lapsi ei mielellään kakkaa tarhassa ollenkaan vaan tekee sen iltapäivällä kotona (normaalioloissa tämä toimii kun tekee sen kerran päivässä ). Muttta jos vatsa on kovin löysällä ja lapsi vielä pidättelee niin se ei voi tehdä hyvää. :( Ehkä pidän raukan kotona...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun on aika vaikea olla pois töistä kun olin suurimman osan viime viikosta. Mies ei voi olla tällä viikolla. Kyllä se kuitenkin onnistuu jos pakko tulee, pitää sitten ottaa vähän töitä kotiin. Lähinnä olen huolissani siitä, että kun lapsi ei mielellään kakkaa tarhassa ollenkaan vaan tekee sen iltapäivällä kotona (normaalioloissa tämä toimii kun tekee sen kerran päivässä ). Muttta jos vatsa on kovin löysällä ja lapsi vielä pidättelee niin se ei voi tehdä hyvää. :( Ehkä pidän raukan kotona...

Jos on ihan ripulilla, niin ei siinä paljon pidättely-yritykset auta. Tulee joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos on ihan ripulilla, niin ei siinä paljon pidättely-yritykset auta. Tulee joka tapauksessa.

Ei varmasti, mutta ajattelin että tuntuu lapsesta epämukavalle kun yrittää pidätellä muttei onnistu. Ja vatsakin siitä voi tulla kipeäksi. Mutta kuten sanottu, koitan sumplia työasiat ja jäädä kotiin. Eiköhän se ole kuitenkin parempi vaihtoehto, vaikka tarhan lelupäivä jääkin sitten välistä... ;)

Yhteistyössä