2-v lapsi ei tykkää touhuta talvella ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuisku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuisku"

Vieras
Meillä on 2 v 3 kk tyttö, jota on kotioloissa vaikea saada lähtemään ulos. Hoitotätikin on jo pari kertaa ottanut puheeksi että tyttömme ei tykkää liikkua ulkona, mieluusti vain seistä tököttää paikallaan. Viime talvena oli aivan sama juttu, mutta silloin tyttö oli tietenkin vielä tosi pieni. Luulisimme että osa syynä on ainakin se, että tytöllä on ulkotamineissa hiukkasen kömpelö olo ja tyttö on vielä vähän keskiarvoa lyhyempi, eli kymmenenkin senttiä lunta ja möykkyinen maa varmaan hankaloittaa etenemistä aika paljon. Hoitotäti sanoi, että kannattaa vaan protestista huolimatta olla kotonakin ulkona, koska se ulkona touhuaminen vahvistaa lihaksia ja parantaa tasapainoa ja koordinaatiota jne. - ja näin olen yrittänytkin tehdä. Sisällä tytöllä on kuitenkin kova meno päällä koko ajan, kiipeilee, pomppii, hyörii ja pyörii niin kuin kaikki tenavat. Onko muilla samanlaisia lapsukaisia? Tai onko mitään vinkkejä mitä tehdä ulkona (asumme maalla)? Asumme ihan tasaisella tontilla ja pulkkamäkeenkin on jonkin verran matkaa. Eilen leikittiin hippaa ja siitä tyttö tuntui kyllä tykkäävän kovasti ja juoksi niin kovaa kuin pikku kintuistaan pääsi. ;)

Muistan kun itse olin lapsi, oltiin aina isoveljen kanssa ulkona leikkimässä eikä sisälle olisi haluttu millään. Tässäkin varmasti isomman sisaruksen malli rohkaisisi pienempää ulkoleikkeihin... Sellaista ei nyt vain ole...

Onko teillä millaset ulkovermeet? Toppavaatteissa on suuria eroja materiaalin paksuudessa ja jäykkyydessä. Toiset haalarit on niin notkeita että on paaaaljon helpompi liikkua kun toisissa. Samoin kannattaa tarkistaa ettei ole liian jykevät kengät. Muutempa tuohon en keksi muuta kun paljon kivaa tekemistä ulos, pakkohan siihen on tottua :)

Eihän kaikkien tarvii kaikesta tykätä. Voittehan te käydä lähinnä lenkillä rattaiden kanssa ja siihen päälle laitat tytön välillä kävelemään. Ja välillä sitten noita hippasia sun muita, miten tyttö itse haluaa.

[QUOTE="vieras";22619444]Onko teillä millaset ulkovermeet? Toppavaatteissa on suuria eroja materiaalin paksuudessa ja jäykkyydessä. Toiset haalarit on niin notkeita että on paaaaljon helpompi liikkua kun toisissa. Samoin kannattaa tarkistaa ettei ole liian jykevät kengät. Muutempa tuohon en keksi muuta kun paljon kivaa tekemistä ulos, pakkohan siihen on tottua :)[/QUOTE]

Tätä mäkin mietin.

Yhteistyössä