2.v kakkaamatta 3 päivää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Tämä tullut siis pottaharjoittelun yhteydessä..
Valittanut tänään mahakipuja.Pitääkö mennä lääkäriin vai saako apteekista ilman reseptiä jotain helpotusta?

Lakuja annoinkin tänään kun ei luumujakaan kaapista löytynyt.Toivottavasti auttaisi jo huomiseen mennessä.Mutta siis lääkäriin ei vielä kannata mennä tuon takia?

apteekista saa levolacia tai muuta laktuloosivalmistetta. normaalia on että lapsi panttaa kakkaa kun otetaan vaippa pois. meillä kyllä tilanteet mennyt ohi kun ei ole liikaa tehnyt niistä numeroa, kyllä se kakka sieltä tulee vielä.. vaikka lattialle tai housuun.. toki jos ihan kipeä on niin kannattaa yrittää pehmittää. lääkäriin ei ole tarvetta mennä.

soita neuvolaan, mitä mieltä ovat. Kolme päivää on monesti sellainen raja. On vaan nyt pantannut, kun ei ole halunnut housuja sotkea. Luumusose menee yleensä aika kivuttomasti tuon ikäiselle. Kyllä sieltä apteekista pitäisi saada vatsan toimintaa edistäviä litkuja. Jos et nyt illalla muuta keksi, ärsytä peräsuolta mittaamalla lämpö pepusta. Ei toki suositeltavaa noin niin kuin jatkuvasti.

Pikkulapsilla voi tulla tommosta. Minä juotin mun tytölle aikanaan luumumehua (on kyllä aika pahaa), mutta auttoi tosi hyvin. Niin ja koita sitäkin, että laitat illalla lasin vettä huoneenlämpöön ja lapselle se aamulla ensimmäisenä.

No ei ne luumut nyt auta, jos on pantannut ja on muodostunut sellainen tulppa. Apteekista Microlax ensin ja sitten jotain kakkaa pehmentävää, luumua, Duphalacia jne.

Meillä ummetus tuttua puuhaa, tyttö 1,5 v on todella kovavatsainen, kakka autetaan Microlaxilla ulos joka 4.pvä, syö Duphalacia ja kovettavia ruokia vältetään. Mutta ei toimi ei. Ja juu, tutkimukset on käynnissä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Paljon toi microlax maksaa?Pitää huomenna kipaista jos ei ala kakkaa kuulua..nyt tyttö nukkumassa,joten mitään ei tänään voi tehdä.

En muista hintaa. Mutta käytä sitä sitten todella varovasti! Sitä ei saa laittaa liikaa!

Voi ei,tyttö heräilee välillä itkemään sängyssä.Mies lähti ostamaan sitä peräruisketta apteekista..jos ei saa nukuttua niin laittaa niitä tai sitten huomen aamulla.Toivottavasti se heti auttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu pitää laittaa jos tyttö viel herää..nyt näyttää taas nukkuvan,enkä raaskis herättää.

Näinpä. Ei tietenkään herättää kannata. Meillä valvottiin toissayönä, se on se yö ennen tyhjennystä, ihan hirveetä. Eilen ja tänään ollut kakkapäivä ja lapsi kuin enkeli! :)

Susittelen microlaxia ja kuumaa kylpyä se helpottaa. Meillä tepsi kuumakylpy mutta kakka voi tulla yllättävän nopeesti ammeeseen, niin kävi meillä ;-) mutta elämä helpottu. Rasvaa voi myös laittaa peppureikään.

onpa tuttua, meillä kans poika oppi päiväkuivaksi toukokuun lopulla ja samalla alkoi kakan panttaus, yleensä 3 pv menee ja vaippaan annetaan lpulta kakkia. Kyllä ajan kanssa oppii kakkimaan myös pönttöön tai pottaan. Kolmantena aamuna annan aina levolacia n. 5 ml (saa antaa 10 ml) ja illalla kakka tuleekin sitten vaippaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös esim. Microlaxia saa ilman reseptiä? Sitä voi tuikata peppuun ihan ihan ihan pienen tipan.

Miksi ihan pienen tipan? Ihan normaali annosteluohje- yksi tuubi myös lapsille.

Taitaapa olla niin, että silloin joskus muinoin jouduin laittamaan omalle lapselleni aikuisten Microlaxia, ja sitä oli lupa laittaa vain ihan vähän. Anteeksi väärä informaationi.

Yhteistyössä