2 sektiota takana, mieten synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaMuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MammaMuu

Vieras
Mulla siis kaks sektiota takan, molemmat perätilan takia. Mulla on kait sen muotoinen kohtu että on varmaankin parempi istua. Joten kolmaskin voi suurella todennäköisyydellä olla perätilassa.

Mutta jos vauva onkin oikein päin, oikohan minkäännäköisiä mahiksia synnyttää alateitse? Ei mulla mitään 3. sektiota vastaan ole, se kait on mun oikee tapa synnyttää, ainaskin tähän mennessä. Mulla on molemmat kerrat menny tosi hyvin ja päässyt jalkeille nopeasti ja kivutkaan ei oo olleet pahoja. Mä vaan futsin ja ajattelen kaikkee liiankin aikaseen. Meillä vasta kolmatta yritellään.

Kiitti vastauksista etutukäteen. =)

En usko että suositellaan enää alatiesynnytystä. Jos on useampi sektio takana niin arpi voi olla sen verran heikko että synnytyssupistusten takia voisi revetä joten on turvallisempaa tehdä suunniteltusektio.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 17:58 vieras kirjoitti:
En usko että suositellaan enää alatiesynnytystä. Jos on useampi sektio takana niin arpi voi olla sen verran heikko että synnytyssupistusten takia voisi revetä joten on turvallisempaa tehdä suunniteltusektio.

Niinpä. Ei kannata elämyksen tms. takia lähteä alakautta yrittämään. Riskit ovat suuremmat kuin vain aina alakautta synnyttäneillä.

Niin se taitaa olla. Kyselin meidän neuvolan tädiltä mikä käytäntö täällä meillä on niin vastaus oli sama kuin teillä kaikilla oli. Todella harvoin kahden sektion jälkeen on alatie synnytys. Jos synnytys alkaa spontaanisti ja edennyt pitkälle kun laitokselle saavutaan silloin on kyllä jatkettu eikä menty sektioon.

Ainahan sitä voi miettiä ja uneksia, mut mä kyllä on jo asennoitunut että sektio on mun tapa synnyttä.

MammaMuu =)

Ollaan siis harvinaisia :) !Mulla sektiot v-98 ja -00,sitten alatiesynnytykset -03 ja -05.Sanoin lääkärille haluavani kokeilla alateitse jos mahdollista(eli lapsen ja minun terveys sen sallii)ja näin tehtiin.Kohtuun laitettiin monitori tarkkailemaan supistusten aiheuttamaa painetta ja kohdun kestämistä.Kaikki sujui hyvin,toisessa synnytyksessä -05 monitoria ei ees enää laitettu.Tietty riippuu yksilöllisesti arvesta ja leikkauksen syistä mutta minä en halunnut suostua turhaan sektioon,kun kohdallani siihen syytä ei ollut.

Kiitti vastauksestasi Suurperheellinen!

On siis mahdollista alatiesynnytykseen vaikka on áikaisemmat 2 oli sektioita. Sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi niin aion kyllä keskustella lääkärin kanssa mahdollisuudesta alatiesynnytykseen.

Suurperheellinen missä sinä olet synnyttänyt?

MammaMuu

NKL ja KYS.Naikkarilla tätä erikoistoivetta aikanaan esitin ja kun en periksi antanut niin tiedustelivat onko muissa sairaaloissa tehty tällaista.Oulussa kuulemma oli ja mä sain luvan yrittää alateitse.Käynnistämäänhän ei kahen sektion jälkeen kai missään aleta,mutta sanoivat että jos lapsi alkaa omia aikojaan syntyä niin antaa tulla.Todella mahtava kokemus oli ja olen tyytyväinen että sain yrittää!Mutta painottaisin edelleen että syy miksi tähän suostuttiin oli koska me molemmat voimme synnytykseen asti hyvin,ja kaikki meni nappiin. Mikä parasta nyt kun on 2 onnistunutt alatiesynnytystä takana ei kukaan enää "uhkaile" sektiolla :)

Yhteistyössä