2.luokkalaisen koulupäivät ja iltapäivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmemaan Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmemaan Liisa

Vieras
Olisko paikalla ketään, jolla ollut lähivuosina tokaluokkalainen? Pari kysymystä olis:

1. Vieläkö kakkosella on jakotunteja?
2. Onko edelleen 3 - 4 tunnin pituisia koulupäiviä?
3. Oletteko saaneet yksityiselle perhepäivähoitajalle / päiväkotiin iltapäivähoitoon, jos ei ole herunut koulun ip-kerhoista paikkaa?
4. Muita hyviä ideoita ip-hoidon järhestämiseksi!?

Mulla alkaa elokuussa työt ja tänään tuli tieto, että ip-kerho olisi täynnä ja kakkosluokkaiset pääsevät aloittamaan aikaisintaan 1.9. JOS on tilaa. Pää sauhuten mietin miten syksy järjestetään, kun molempien työaika on 8 - 16, minä kuljen pyörällä tai bussilla ja miehen pitää hakea pienemmät päiväkodista työpäivänsä jälkeen. Kotiin ehdittäisiin siis 16:30 - 17:00 välillä, jos miehelle tulee ylitöitä ja joudun hakemaan päiväkotilaiset niin menee varmaan yli viiteen että ollaan kotona. Pitkä iltapäivä 8-vuotiaalle jos koulu päättyy jo 11 tai 12, jos loppuis vasta 13 tai 14 niin ei olisi ihan niin mahdoton ajatus että olisi yksin kotona.

1. Keväällä oli mutta syksyllä säästösyistä seuraavilla kakkosilla ei meidän kunnassa enää ole.
2. kaikki päivät oli 4 tuntia(9-13 tai 10-14)
3.oli ip-kerhossa, laiton perusteluna vaarallisen koulutien ja sit sen et meillä ei oo naapureita eli ois tosi yksin.
4. Lähempänä koulua asuvat kaks perhettä teki niin että tytöt vietti vuoropäivinä iltapäivän jomman kumman tytön luona.

Just lopetti kakkosen ja 3 - 6 tunnin päiviä oli (ihan niinkuin ykköselläkin)
Kolmena aamuna meni ysiin ja kahtena siis kasiin, pois pääsivät klo 12.15 - 14.15. Meillä oli alkusyksyn ip-kerhossa 2-3 päivää viikossa, mut sit sitä kitinää "miks mun on pakko mennä sinne" " mä oon ainoo tokaluokkalainen siellä" jen ei kestänyt kukaan.
Joten lopetettiin marraskuun alusta koko kerho, hyvin on pärjännyt jotain pientä tekemistä on välillä järjestetty, joskus saa ottaa kaverin / mennä kaverille. Välipala valmiiksi kaappiin jotta syö edes jotain

meillä menee kyl vasta tokalle poika, vastaan silti. Hänellä ekaluokalla päivä loppui miltei aina klo 13, useinki saatoin olla kyläilee tai liikenteessä muuten ja vasta iltapäivällä kotona. hänellä on puhelin jolla saan kiinni ja tiesin että pärjää.

töissä en nyt ole koska olen vanhempainvapaalla mutta jos oisin vielä ollu niin en varmaan olisi hankkinu ip-kerhopaikkaa ku poika pärjää hyvin kotona.

en tarkottanu sit arvostella mitenkää vaan kerroin miten meillä toimii =) enempiki ongelmia olisi tuottanut kouluun lähtö aamulla kun pojalle tuntu olevan tärkeetä että olen kotona kun lähtee. olisiko sulla mahdollisuus tehä vaikka 80%:sta eli vähän lyhentäisit työpäiviä?

perhepäivähoitajan luo saaminen voi olla vaikeeta ja varmaan arvokastakin. onko alueella seurakuntakerhoja joista voisi kysyä paikkaa tai sit ihan mll:stä hoitaja muutamaks tunniks päivässä.

meillä menee kyl vasta tokalle poika, vastaan silti. Hänellä ekaluokalla päivä loppui miltei aina klo 13, useinki saatoin olla kyläilee tai liikenteessä muuten ja vasta iltapäivällä kotona. hänellä on puhelin jolla saan kiinni ja tiesin että pärjää.

töissä en nyt ole koska olen vanhempainvapaalla mutta jos oisin vielä ollu niin en varmaan olisi hankkinu ip-kerhopaikkaa ku poika pärjää hyvin kotona.

en tarkottanu sit arvostella mitenkää vaan kerroin miten meillä toimii =) enempiki ongelmia olisi tuottanut kouluun lähtö aamulla kun pojalle tuntu olevan tärkeetä että olen kotona kun lähtee. olisiko sulla mahdollisuus tehä vaikka 80%:sta eli vähän lyhentäisit työpäiviä?

perhepäivähoitajan luo saaminen voi olla vaikeeta ja varmaan arvokastakin. onko alueella seurakuntakerhoja joista voisi kysyä paikkaa tai sit ihan mll:stä hoitaja muutamaks tunniks päivässä.

Meillä esikoinen menee nyt kolmannelle.

1. Vieläkö kakkosella on jakotunteja? Tarkoitat, että vain puolet luokasta paikalla? Kyllä.
2. Onko edelleen 3 - 4 tunnin pituisia koulupäiviä? Yksi päivä oli 3h, muut 4h tai 5h.
3. Oletteko saaneet yksityiselle perhepäivähoitajalle / päiväkotiin iltapäivähoitoon, jos ei ole herunut koulun ip-kerhoista paikkaa? En ole edes hakenut
4. Muita hyviä ideoita ip-hoidon järhestämiseksi!? Jos meillä ois ollut tarvetta miettiä asiaa, tyttö olisi tullut yksin kotiin, en olisi edes harkinnut ip-kerhoa.

Kiitos vastauksista kaikille :)

Täytyy nyt toivoa, että tytöllä alkaisi koulu myöhemmin ja olisi piedempiä päiviä. Viimevuonna alkoi yhtä aamua lukuunottamatta aina kahdeksalta ja loppui 11 tai 12, yhtenä päivänä 13 ja yhtenä 14.

Ip-kerhoon hain, koska tyttö itse ei ole kovin innokas olemaan yksin tuntikausia, eikä ole vielä koskaan tarvinnut ollakkaan pitkiä aikoja kun olen ollut kotona. Jos sekä aamuun että iltaan jäisi 1 - 3 tuntia yksin, niin se varmaan menisikin ihan ok, 4 - 5 tuntia iltapäivään on liina pitkä meidän tytölle.

Yhteistyössä